Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 05:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Forstærker + højtaler til 5000kr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lassegmail
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Er helt ny indenfor Hifi-verdenen, har aldrig haft andet end mit PC surround-sæt sat til min PC.

Har besluttet mig for et budget på 5000kr, og det ville da være fedt med komplet surround, men nu har jeg læst lidt her på siden, og kan se det måske er smartere at starte med en god forstærker og fronthøjtalere, og så opgradere senere til fuld surround.

Hvad skal man kigge på for at være fremtidssikret mht formater osv? Og findes der sæt til os der ikke aner en pind om noget?

Til top Vis lassegmail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassegmail

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Du kan aldrig fremtidssikre dig. Køb hellere hvad du har brug for lige nu. Har du fx ikke brug for HDMI kan man gøre nogle
rigtigt gode brugt køb på gamle highend surround forstærkere der er svære at sælge fordi de ikke har HDMI. Generelt får man
meget mere for pengene når man køber brugt. Både i forbindelse med højtalere og forstærkere. Dette ville derfor være oplagt.
Kan du fortælle lidt om dine behov. Hvad skal det spille sammen med?

Dette kunne være et bud på et godt brugtkøb:http://www.dba.dk/onkyo-tx-sr705-71-kanaler/id-70
274314/

En Onkyo 606, 607, 608 kunne også være en mulighed. Der er også en del gamle Denon forstærkere til fornuftige penge.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

lassegmail
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har mit LG 37" LCD TV med 2 stk HDMI indgange, og min PC med HDMI udgang, det er faktisk alt. Ja og så en gammel sony DVD-afspiller med SCART, men den bruger jeg så godt som aldrig.

lassegmail
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt på en Onkyo TXSR508B til 2000kr og så kan jeg se elgiganten også har et højtalersæt fra Eltax

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/h ojttaler/UNIVERSEBL/eltax-hjemmebiografpakke

Hvad skal man mene om sådan et sæt? Det virker jo meget billigt ift deres løse gulvhøjtalere som koster 2000kr+

Er det kvalitet der er bedre end dem man får med de der billige komplette surroundsæt med dvd og det hele?

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 December 2010 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Kvaliteten er givetvis noget bedre end langt de fleste komplette pakker. Men, dit eget forslag om at køre 'ren' stereo i begyndelsen, er nok det bedste - så kan du altid udvide til surround. HDMI betyder noget for billedet, ikke for lyden (i hvert fald denne prisklasse). Her vil de alm. lydforbindelser via coax/optisk/SCART funge ligeså godt. Hyl.dk har ret, gode brugte højtalere er ofte meget billige, i forhold til nypris på et tilsvarende produkt.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes