Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Stones i biografen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 15 April 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Er der nogle som skal i bio og se Rolling Stones koncert filmen?

Har pt ingen planer om jeg skal, men vil gerne have en anmeldelse af hvad vedkommende synes.

Skal ihvertfald have den på DVD, når den engang kommer

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Lærredet slår gnister i ny Stones-film

Ualmindeligt vellykket film om The Rolling Stones, mener Ekstra Bladets anmelder. Der er kun et minus - læs hvad det er her

Henrik Queitsch - 10:07 - 18. apr. 2008

5 stjerner

Shine A Light. Instr.: Martin Scorsese. Medv.: Mick Jagger, Keith Richards, Charlie Watts, Ron Wood, m.fl. 122 min.

Man kan med nogen ret indvende, at det ikke ligefrem er, fordi verden står og mangler endnu en koncertfilm med The Rolling Stones. Siden Michael Lindsay-Hoggs på alle måder skæve 'Rock And Roll Cirkus' fra 1967 er de blevet dokumenteret i hoved og r.. i alverdens formater.

Men når det er Martin Scorsese, som sidder i førersædet, er der alligevel grund til at spidse både ører og øjne.

Der er ikke blot tale om en af verdens bedste nulevende instruktører, men også om manden bag en af de ypperste koncertfilm nogensinde, 'The Last Waltz' (1978). Og så har Scorsese tillige en sjælden sans for at bruge musikken som en væsentligt medspillende faktor i sine spillefilm.

Giganternes møde
Og selv om formen i 'Shine A Light' som sådan er ganske konventionel med hovedvægten på to koncerter i New Yorks Beacon Theatre i efteråret 2006 krydret med lidt backstage-optagelser og gamle velvalgte interview-klip, er der da også tale om et ualmindeligt vellykket resultat.

Sammenstødet mellem giganterne Scorcese og Stones får virkelig lærredet til at slå gnister.

Både fordi hele Stones-holdet og ikke mindst de antropologiske fænomener Mick Jagger og Keith Richards leverer et par ualmindelig veloplagte optrædener, men især fordi Scorsese har allieret sig med intet mindre end 19 af verdens dygtigste fotografer og den brillante klipper David Tedeschi.

Som at være der selv
Der er virkelig tale om en film, som i rytme og udførelse emmer af musik, og man føler nærmest, at man står sammen med bandet oppe på scenen og kan tælle Jaggers rynker og får et sjældent indblik i det nærmet telepatiske samspil mellem musikerne. Hvis meget forskellige personligheder man også får en fin fornemmelse af.

Som bonus er der et par glimrende gæsteoptrædener fra Jack White og en Buddy Guy, der giver en nærmest hypnotisk forestilling, mens skrigeskinken Christina Aguilera virker fuldstændig malplaceret.

Det er dog det eneste minus ved dette pragtstykke af en musikfilm, som enhver, der nogensinde har spillet luftguitar til 'Jumpin' Jack Flash' – og hvem har ikke det? – ikke bør snyde sig selv for. Eminent.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 21 April 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Fra Politiken :" . . Lyden er god, billederne går tæt på, og oplevelsen er i det hele taget stærkere og bedre end en koncert med The Rolling Stones set i Parken i København fra en tilskuerplads 30 meter væk.. ."

Selvfølgelig skal den ses i biografen ! Man mister over 50% af oplevelsen ved at nøjes med DVD på en 42". 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 April 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Skal ind og se den på ons...håber

den lever op til anmeldelserne..!!!

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg set filmen, - og tak for det !  

Jeg har set Stones live tre gange.Første gang i Vejlby Risskov i `73, og så henholdsvis i Parken og Horsens.Ingen af stadion koncerterne var i nærheden af oplevelsen i Århus CityBio.Den film er simpelthen skabt med henblik på et stort lærrede og et potent lydanlæg.Som titlen"Shine a Light" indikerer bliver der også rent filmisk fokuseret en del på lys, - på den fede kreative måde.

Onde tunger påstår,at Stones pladeudgivelser kunne være kogt ned til 1 (i bedste fald en dobbelt ! ) udgivelse - siden "Exille on Main Street". Ingen tvivl om,at guldalderen og milepælene var omkring trilogien "Beggars Banqet", " Let It Bleed" og "Exile on Main Street". Stones ved det selv, og drysser gavmildt fra denne periode i setlisten . Men for mig er højdepunkterne i filmen "Some Girls", -  og den helt utrolige session med Buddy Guy.Da denne guitarist kommer på scenen ter  Wood og Richards sig som et par rovdyr der har slikket blod ! ! Og netop i sådan et svedigt sort bluesnummer synes jeg,at Jagger har hele sin musikalske berettigelse.

En anmelder skrev på et tidspunkt , ". .at der efterhånden ikke er andet tilbage i disse gamle Stones-kroppe end knogler og nosser ! ! Men det er der  til gengæld i overflod. . ." 

Keith Richards ? ? - ja efter disse nærbilleder i biografen forstår man sgu bedre hvorfor han er en gåde for lægevidenskaben . . .

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
... og den helt utrolige session med Buddy Guy.Da denne guitarist kommer på scenen ter Wood og Richards sig som et par rovdyr der har slikket blod ...

Ja, mand! Netop der blev jeg helt betaget af nærbilledet af Buddy´s blik til medspillerne lige under starten af nummeret: Kom så drenge, lad mig se, hvad I kan, synes det at fortælle ... Nærbillederne i det hele taget - også af Richards - jeg kan ikke sige helt præcis hvorfor, men det var en nærmest frydefuld måde hans øjne var lukket på under afleveringen af sine soli, altså selv om han har gjort det en millard million gange så han ud til at nyde det - fuldt og helt!

I sandhed en prægtig film! Den må vi ha´på dvd, når den kommer.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk bestemt at jeg IKKE skal ha den på DVD.

I 1992 var jeg i planetariet og se "Stones at the Maxx", hvilket var en kæmpeoplevelse . Senere fik jeg koncerten både på VHS og laserdisc, - og det var mildt sagt en mat afglans af the real thing ! Man mister simpelhen for mange detaljer .

Men nu må vi se, - der er jo også noget der hedder blu ray

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Jeg har faktisk bestemt at jeg IKKE skal ha den på DVD.

I 1992 var jeg i planetariet og se "Stones at the Maxx", hvilket var en kæmpeoplevelse . Senere fik jeg koncerten både på VHS og laserdisc, - og det var mildt sagt en mat afglans af the real thing ! Man mister simpelhen for mange detaljer .

Men nu må vi se, - der er jo også noget der hedder blu ray

Come on.... Lennon har du forøvrigt fået købt billet til Rod Stewart i Middelfart?

Er det måske noget jeg har misforstået.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes