Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dizzy Mizz Lizzy dårlig indspillet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hey Forum

Er lige kommet hjem med 2 nye skiver. Den ene Best of Dizzy Mizz Lizzy + live 96 Århus og den anden Tim Christensens Secrets On Parade.

Først satte jeg dizzy på og jeg måtte indrømme fra start jeg var en lille smule skuffet. Sangene kender jeg jo godt, men jeg synes det lyder en lille smule tyndt over hele linien. Som om det enten var en dårlig indspilning, eller kan det være fordi det er en opsamling og ikke de orginale version at kvaliteten er faldet et hak?

Dernæst satte jeg Tim C på som spiller nu, og det lyder så meget bedre. Meget mere fyldig mellemtone og skarpere lydbillede. Så er jeg helt sikker på det ikke er mit anlæg der bare ikke matcher Tim's stemme.

Er der nogen der ejer de 2 orginale albums (som jeg også stod med fingrene på men lagde tilbage igen til fordel for best of + live til samme pris som 1) der kan fortælle mig hvordan de lyder?
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Hey ForumEr lige kommet hjem med 2 nye skiver. Den ene Best of Dizzy Mizz Lizzy + live 96 Århus og den anden Tim Christensens Secrets On Parade.Først satte jeg dizzy på og jeg måtte indrømme fra start jeg var en lille smule skuffet. Sangene kender jeg jo godt, men jeg synes det lyder en lille smule tyndt over hele linien. Som om det enten var en dårlig indspilning, eller kan det være fordi det er en opsamling og ikke de orginale version at kvaliteten er faldet et hak?Dernæst satte jeg Tim C på som spiller nu, og det lyder så meget bedre. Meget mere fyldig mellemtone og skarpere lydbillede. Så er jeg helt sikker på det ikke er mit anlæg der bare ikke matcher Tim's stemme.Er der nogen der ejer de 2 orginale albums (som jeg også stod med fingrene på men lagde tilbage igen til fordel for best of + live til samme pris som 1) der kan fortælle mig hvordan de lyder?

Ja har dem begge.. dizzy er bare ringe indspillet.. det er træls for det er mega fedt musik!!

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes heller ikke at de to plader var skide godt indspillet!

Men jeg høre en gang i mellem deres første album!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

nja, det er ihvertfald ret fladt og uden dynamik om jeg husker rigtigt - det er godt nok et par år siden jeg sidst har hørt det.
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Er det tale om LP eller CD, det er jo kendt at CD bliver ringen og ringer indspillet (= med CD død).
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

CD død... Det var da en (mere) latterlig udtalelse...

Du siger at CD'en er død fordi en del CD'er bliver dårligt indspillet???

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

hehe, det var sgu en ret mystisk udtalelse ja. Men det er cd jeg taler om - tror ikke man kan få dizzy mizz lizzy på lp..

Hvad mener du med at de ligefrem bliver ringere og ringere indspillet?

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det har noget at gøre med at Dizzy aldrig nåede at blive overproduceret det er rå garage rock når det er bedst, Tim C er alt for pænt til min smag det er gennem produceret fra ende til anden ..  

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har både "Dizzy Mizz Lizzy" og "Rotator" på cd... Rotator er en lidt rå, men det er da en super indspilning... lyder i hvert fald godt hos mig... men det skal måske have noget volumen for at blive engagerende.

Deres første album er også godt indspillet som jeg lige husker det... Realistisk lyd... Ikke en pop-produktion

Tim Christensens solo-plader er rigtig gode produktioner. De er "pænere" i lyden end Dizzy, men det er musikken jo også i sig selv. Det lyder stadig godt.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 03 Maj 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

JBL Ti, jeg er da enig i at det hjælper at tvinge volumen op for at få gang i noget dynamik, men det er da også bare tegn på dårlig indspilning?

Men sådan skal det åbenbart være. Ellers en skam for jeg synes Dizzy er rigtig fedt musik.

Jeg fik ellers store forhåbninger da jeg kiggede i coveret af CD'en hvor der vises billeder af Abbey Road Studio, men jeg håber da ikke sådan noget er blevet lavet derinde..

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
JBL Ti, jeg er da enig i at det hj�lper at tvinge volumen op for at f� gang i noget dynamik, men det er da ogs� bare tegn p� d�rlig indspilning?

Men s�dan skal det �benbart v�re. Ellers en skam for jeg synes Dizzy er rigtig fedt musik.

Jeg fik ellers store forh�bninger da jeg kiggede i coveret af CD'en hvor der vises billeder af Abbey Road Studio, men jeg h�ber da ikke s�dan noget er blevet lavet derinde..

De kunne jo også bare have givet indspilningen en gang loudness inden de overførte den til cd så det kunne lyde fedt ved lav volumen Det kan man selvfølgelig stadig gøre når man afspiller - det har jeg bare ikke mulighed for på min forstærker...
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 03 Maj 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Hey Forum

Er lige kommet hjem med 2 nye skiver. Den ene Best of Dizzy Mizz Lizzy + live 96 Århus og den anden Tim Christensens Secrets On Parade.

Først satte jeg dizzy på og jeg måtte indrømme fra start jeg var en lille smule skuffet. Sangene kender jeg jo godt, men jeg synes det lyder en lille smule tyndt over hele linien. Som om det enten var en dårlig indspilning, eller kan det være fordi det er en opsamling og ikke de orginale version at kvaliteten er faldet et hak?

Dernæst satte jeg Tim C på som spiller nu, og det lyder så meget bedre. Meget mere fyldig mellemtone og skarpere lydbillede. Så er jeg helt sikker på det ikke er mit anlæg der bare ikke matcher Tim's stemme.

Er der nogen der ejer de 2 orginale albums (som jeg også stod med fingrene på men lagde tilbage igen til fordel for best of + live til samme pris som 1) der kan fortælle mig hvordan de lyder?

Jeg har lige smidt Dizzy Live CD'en fra Århus på og der kan jeg heldigvis sidde og i mine små hænder. Det er en meget bedre indspilning, og det lyder bare fedt! Kan anbefales hvis du også er skuffet over studiepladerne!

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Jeg tror det har noget at gøre med at Dizzy aldrig nåede at blive overproduceret det er rå garage rock når det er bedst, Tim C er alt for pænt til min smag det er gennem produceret fra ende til anden ..  

Det har som sådan ikke noget med emnet at gøre, men kan altså ikke lade være med at trække gevaldigt på smilebåndet når jeg ser sådan en udmelding

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:

MonoTovarisj skrev:

Det har som sådan ikke noget med emnet at gøre, men kan altså ikke lade være med at trække gevaldigt på smilebåndet når jeg ser sådan en udmelding

hvad er det lige der er sjovt ved det. Den rå produkitonslyd brød igennem med "smells like teen spirit", efter at der sidst i 80'erne voksede en forestilling frem om rockens død. Det skyldtes at det flødetude produktioner fra bl.a. brian adams der lå i toppen af rockhitlisterne... Hvis det skulle være lidt mere hårdt og beskidt så hed det trash eller metal, som der jo ikke var hitlister for. Produktionen af dizzy mizz lizzy fulgte en production trend, hvor lyden skulle være lidt rå. Om det så er gjort velykket kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har mulighed for at lytte lige nu, men jeg ved da ihvertfald at productionen Tim C's materiale har fået en ordentlig spand fløde i forhold til Dizzy Mizz Lizzy. Hvis det er den lyd, der er referencestandard for om en indspilning er god, så er det klart at Dizzy mizz Lizzy opfattes som en dårlig produktion. (Bemærk at jeg ikke påstår at noget her i tråden mener at flødelyd er lig høj produktionskvalitet. Jeg prøver blot at sige at der findes anden god kunst end naturalistiske gengivelser af brølende kronhjorte)

Til en helt anden ting: det er et greatest hits album. Er det blevet undersøgt om numrene er blivet "digitally remastered". Hvis det er tilfældet så kan de nemt forklare at det lyder skidt. tjek eventuelt loudness war på youtube, eller tråden der hedder noget i retning af "hvorfor mange nye cd'er lyder dårligt"
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 04 Maj 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Interessant det med Loudness war. Det må jeg nok hellere få lidt mere information om.

Men angående det Dizzy album så tror jeg ikke der er blevet remastered, der står i hvert fald ikke noget om det i CD. Der står at det er taget fra de orginale albums.

Jeg kan godt følge dine synspunkter i at bare fordi det ikke lyder silkeblødt så er det dårligt produceret. Det er bare hvordan det ser ud med mine preference briller på :)

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:

MonoTovarisj skrev:

Jeg kan så fortælle dig at det kan have rigtig meget med emnet at gøre... Produceren kan få klassisk musik til at lyde som dødsmetal hvis det var det han ville... (overdrevet for at fremme forståelsen for producerens indvirkning på den færdige lyd...)

Man kan idag mixe al dårlig lyd til at lyde godt, og derfor er det også lige så let at gøre det nøjagtigt modsatte...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Nej nej, i misforstår min lille sidebemærkning helt. Det var såmænd bare det jeg highlightede med rød skrift jeg morede mig lidt over, at man kalder Dizzy Mizz Lizzy for rå garagerock når det er bedst. Det var en kommentar til musikken - ikke indspildningen. Som jeg sagde havde det ikke meget med emnet at gøre....

Dizzy har intet med (rå) garagerock at gøre. Man kan måske akkurat kalde det en poppet version af grunge. Det har så måske lidt med emnet at gøre alligevel, for jeg er enig i at garagerock skal have en bevidst "skidt" produktion - Dizzy er bare mere pop end rock og ville derfor egentlig have godt af en mere poleret lyd, IMO.

Comprendes..?

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:

Nej nej, i misforstår min lille sidebemærkning helt. Det var såmænd bare det jeg highlightede med rød skrift jeg morede mig lidt over, at man kalder Dizzy Mizz Lizzy for rå garagerock når det er bedst. Det var en kommentar til musikken - ikke indspildningen. Som jeg sagde havde det ikke meget med emnet at gøre....

Dizzy har intet med (rå) garagerock at gøre. Man kan måske akkurat kalde det en poppet version af grunge. Det har så måske lidt med emnet at gøre alligevel, for jeg er enig i at garagerock skal have en bevidst "skidt" produktion - Dizzy er bare mere pop end rock og ville derfor egentlig have godt af en mere poleret lyd, IMO.

Comprendes..?

Alt forladt. Du gav da tråden en forlænget levetid.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Im the undisputed king of off-topic

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:

Måske at kalde det  Rå Garage rock var lidt overdrevet fra min side, men vil samtidig sige at sådan jeg forstår pop, har intet med dizzy at gøre. Men der er idag nok så frygteligt mange genre at det er umuligt at sætte specifikke regler for hvad der hører ind under hvad.

Men en sådan genre diskussion skal vi nok efterlade til en anden tråd

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes