| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok jeg stilte dette spørsmål på cybertaiment:
I får i Hi-Fi klubben den nye Denon 3805 som er en lækker forstærker! Men hvorfor koster den 1000; Kr ( 999; Kr..) mere end tape connection? Som giver tre års garanti...hvorfor skal man så købe hos jer? Det er ikke en kritiik jeg undre mig bare!
Og fik dette svar!
Hej KA, Det er altid godt, når der er nogen, der trykker én lidt på maven og checker om vi er helt oppe på mærkerne i Hi-Fi Klubben. Vi ved naturligvis godt at vi er dyrere end Tape Connection og mener også at vi er merprisen værd! I Hi-Fi Klubben står vi 100% bag Denon med lager, serviceapparat, kompetance, demonstrationsfaciliteter i 19 butikker og entusiasme. Alt dette koster naturligvis, men skulle også gerne komme dig som kunde tilgode. Kan TC demonstrere varen i miljøer, der modsvarer din stue (i 19 byer i Danmark)? Hvad sker der f.x, hvis der kommer nyt software til din nye dyrtkøbte forstærker? Kan Tape Connection som skaffer varerne ad bagdøren så sikre at du altid har nyeste version? Har de ekspertisen til at reparere produktet, hvis det går i stykker? (vores teknikere er uddannet af Denon selv til dette). Hvor længe skal du i givet fald undvære dit produkt, hvis det skal sendes til Tyskland for at blive repareret? Har de produktet på lager, når du går i butikken efter det, eller vil de "hellere" sælge dig et "tilsvarende" produkt fra et andet brand? Eksisterer Tape Connection overhovedet om 2 år, når du har brug for garantien? Har TC også den tilsvarende DVD, når du om et par år også skal have denne udskiftet - eller bliver du nødt til at mixe for at bevare den samme butik som leverandør.
Jeg kan ikke give dig svarene på ovenstående spørgsmål på TC´s vegne, men kan garantere dig at vi i Hi-Fi Klubben kan honorere alle disse krav - det er et spørgsmål om tryghed og kompetance indenfor det man sælger. Hi-Fi Klubben har ifm. distributionen af Denon nogle forpligtigelser, som alle er lavet for at beskytte kunderne - og disse koster penge.
Så vidt jeg ved er der meget få af internetbutikkerne (og i denne sammenhæng tillader jeg mig at sammenligne TC med disse), der kan give kunderne disse services i praksis - men på papiret kan meget lade sig gøre.
Vi håber på at kunderne også indser at glæden over at have fået den bedste rådgivning og fremtidig support huskes længe efter at en lille merpris er glemt!
Så ville jeg heller have en sænket pris! Og TC er sku god!
Underlig svar...
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så køb da hos TapeConnection, hvis du har det sådan.
__________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er da ikke det...Jeg syntes bare det var et underlig svar! Dette produkt bliver en storsælger så hvorfor ikke have en konkurence dygtig pris, så din butik er stedet hvor man køber Denon!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville det ikke være lidt imod deres princip ?
og som de selv siger, mener de jo deres service er mere end grund nok til prisforskellen, synes nu personligt tc´s er mindst på samme højde og er ikke vildt nervøs for at de lukker men de har jo en pointe med at en evt. reperation muligvis kan tage længere tid hos tc..
1000 kr er jo heller ik den helt vilde forskel, men hvis de ville tc´s import til livs var det måske en ide at matche deres priser !!
|
| Til top |
|
| |
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb den i Tyskland og yderligere
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke hifi klubben har deres på det tørre. Hvis vi antager at alle Denon kunder køber hos TC fordi han er billigere, vil hans lager hurtigt forsvinde, og da han ikke kan købe hos Denon direkte tror jeg næppe han kan levere til andet end et fåtal af de danske Denon-kunder. De kunder der går forgæves eller ikke vil vente på ubestemt tid på ekstra-levering går sikkert til hifi-klubben.
En anden ting, er at prisbevidste kunder sikkert gør klogt i at købe i Tyskland hos en autoriseret Denon-forhandler. Priserne kan sikkert matche TC's og evt. også være under. Samtidig kan man benytte sig af det danske Denon-værksted i Nørager, når apparatet er købt hos en autoriseret forhandler.
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sørgeligt at HIFI-Klubben kommer med en sådan udtalse (Eksisterer Tape Connection overhovedet om 2 år, når du har brug for garantien?)
Hvem siger at de selv eksistere om 2 år ?, der er jo ingen der ved hvad fremtiden bringer, TC har da eksisteret i en del år og der er jo ikke tale om en butik med tvivlsomme produkter der lige er startet.
Fair nok hvis HIFI-Klubben ikke kan matche andre priser men hvorfor skriver de så på deres hjemmeside at priserne er fra se eks:
DENON DVD-2200 DVD-afspiller Nedscaleret lillebror til den anmelderroste og EISA vindende DVD 2900. Indbygget decoder med mulighed for højttaler konfiguration både for DVD-Audio og SACD. Findes i sølv, sort og gold |
 |
 |
|
Kan de give bedre priser eller er det bare en gang gas for at tiltrække kunderne til butikken ?.
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
At priser er fra eks. 5999 kr. betyder at det er den billigste pris, hvis du skal have den uden regionsbeskyttelse bliver den dyrere.
Der er altså ikke noget galt i den prismærkning.
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Kjeldsen
Det lyder da meget fornuftigt det du der skriver, men jeg set det flere forskellige steder på deres andre ting til salg, lige fra højttalere-forstærkere-radioer-tuner OSV. de har jo ikke noger med religionskoder at gøre, men det er måske farven eller hvad ?, eller hvad ved jeg.
|
| Til top |
|
| |
Flygare Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Farven kan godt have noget at sige for prisen.
Denon yder ikke garenti, hvis ikke produktet er købt hos autoriseret forhandler og klubben er den eneste i danmark. Og vejledende udsalgspris i tyskland i følge Denon hos autoriseret forhandler er 10k alt efter kursen http://www.denon.de/site/frames_main.php?funk=main&main= prod&sub=1&Pid=139&MID=3&action=detail .
Så hellere købe den i nærheden af hvor man bor og med fabriksgarenti. Det gør jeg i hvert fald. Ærgeligt den først kommer til maj...
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår heller ikke HIFI Klubbens udmelding. At de skulle give bedre vejledning end TC.. Nope! Faktisk mener jeg efterhånden, at HIFI Klubben ligger i bunden hvad angår vejledning når man kigger på de deciderede HIFI butikker. Mange af de "smarte" sælgere aner intet om den teknik de sælger, og slynger bare om sig med smarte udtryk hvis betydning de ikke kender. Sådan er det ikke hos TC. Det er en flok super HIFI nørder.... på den gode måde.... som ved hvad de snakker om.
Og ang. servicering og rep, så mindes jeg at der har været nogle tilfælde, hvor folk har måttet vente måneder i HIFI Klubben. Så hvorfor være så hellige?? Var det ikke også HIFI Klubben der forhandlede Acurus??? Jo... Og her var Klubben ikke i stand til at skaffe reservedele, så der er vist ingen grund til at være stolt!
Men det er jo et typisk eksempel på hvad der sker, når man konfronterer en forhandler med, at han ikke kan følge med sine konkurrenter...
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmål om TC's service-niveau, om de eksisterer om TRE år (de har ét års ekstra garanti...), om de er i stand til at lave en ordentlig reparation på produktet osv. er RENE postulater! De kolde fakta er at TC er 1000 kr billigere! Det kan klubben ikke komme uden om, så jeg fatter ikke hvorfor de postulerer på den måde. Godt nok har klubben 19 forretninger mod TC's to, men TC har da alligevel eksisteret i 12 år nu!
De oplevelser jeg har med TC er langt bedre end klubben hvad angår service-niveau og ærlighed, og sådan tror jeg faktisk de fleste herinde har det. Desuden er det lidt sjovt at han stiller spørgsmålstegn ved TC's service da de i modsætning til klubben ALTID er villige til at lave en demo når man kommer uden at have lavet en aftale i forvejen. Første gang jeg gik ind i klubben og ikke vidste en dyt om Hifi blev jeg ikke taget ret seriøst i klubben, men det har aldrig været tilfældet hos TC. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden synes jeg det er værd at nævne, at selvom klubben kører princippet med at have få produkter som de til gengæld kan have på lager, have god forstand på og altid kunne reparere og opgradere så skifter de jo meget oftere produkter ud end TC! Et eksempel: Jeg står med et par Paradigm højttalere (canadisk producent) som de forhandlede for ikke mindre end 5 år siden (så vidt jeg husker) og da jeg skulle bruge noget information omkring dem anede de absolut ingen ting. De var ikke en gang i stand til at henvise mig til en hjemmeside med info eller noget. Tyndt! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan er Klubben.... det de er bedst til, er at fortælle hvor meget bedre og klogere de er end resten af branchen. Sandheden er desværre nok nærmere, at HIFI Klubben efterhånden er blandt de værste. De aner ikke en skid om Deres produkter, men snakker bare kunderne efter munden.....
F.eks. påstår Klubben i forbindelse med en Cambridge CD-afspillere, at Sigma Delta typen er det bedste (foran multibit-typer).
Til gengæld påstår de også, at multibit er bedre end Sigma Delta, i forbindelse med en Denon CD-afspiller.
Hvad er så meningen??? Et typisk eksempel på, at HIFI Klubben ikke aner noget om sagerne. De påstår bare, at lige netop det produkt man kigger på er markedets bedste... Går du ind og virker interesseret i produkt A, så vil mener ekspedienten selvfølgelig at det er helt suverænt, og helt sikkert meget bedre end produkt B som Klubben også sælger.
10 minutter senere kan en anden så spørge på produkt B, og få at vide hvor godt det er.... klart et af de bedste på markedet, og bedre end produkt A...
Hvor er den gode rådgivning i dette???? Nej vel... men helt klart et godt salgstrick! Det burde stå på side 1 i salgstrickbogen... Bare snak kunden efter munden.... så får du kunden til at føle sig sikker, og så køber han noget.
Me hvis det er den måde man vil drive forretning på, så skal man bare melde klart ud, at man ikke er ude på at give nogen rådgivning, man bare prakke folk noget på... Bare man kan tjene nogle penge på det!
Slutteligt vil jeg endnu en gang benytte chancen til at spørge Klubben: Hvad er Jeres holdning til forskellige convertertyper?? Er det Sigma Delta eller Multibit I mener er bedst??? Og er eksemplet hvor i først roser det ene og så det andet bare en gang salgsgas, og lige så pålidelig som den 10/10 regel, som I selv har indrømmet ikke holder en meter??? Det kunne være rart at få et kompetent svar... det må I jo kunne kmme med, nu da I påstår at I er så "kloge". Det kunne I jo prøve at vise, i stedet for at komme med gode undskyldninger for ikke at svare....
|
| Til top |
|
| |