For nogle år siden kom jeg via en fildelingstjeneste (kan have været Napster) af vanvare til at downloade Don't You Want Me med Human League. Siden har jeg foruden at være plaget af dårlig samvittighed også været plaget af den tvivlsomme MP3-kvalitet, som filen var lavet i. Imidlertid var det ikke så let at komme ind på dydens smalle sti, for den rigtige gode udgave, som jeg havde fundet, var åbenbart en hjemmelavet splejsning af vokal- og dubversionen og var lige over 8 minutter lang.
Så fornylig fandt jeg ud af, Ben Liebrand, den hollandske DJ og remixer, som nogen måske husker fra 80'erne, havde inkluderet Don't You Want Me på sit seneste opus i Grand 12-Inches serien, men ak. Undtagelsesvis havde han ikke splejset vokal- og dubudgaven sammen, som han ellers godt kan finde på. Han havde lagt blot begge udgaver på.
Øv, men så slog det mig, at jeg måske kunne lave et edit selv, nu hvor min kæreste havde købt cd'en til mig. 1,2,3, Google, jeg fandt et gratis redigeringsprogram, Audacity, og så gik jeg ellers i gang. Numrene blev rippet til WAV-filer, jeg klippede og klistrede, og time senere sad den lige i skabet! Ud med MP3-filen og ind med FLAC.
Pointen med dette indlæg er, at jeg synes, at det er helt utroligt, hvordan jeg, uden forstand på musikredigering i øvrigt, med enkle midler og i første forsøg kan nå et resultat, som jeg vurderer som særdeles tilfredsstillende. Med en almindelig pc og lidt gratis software har jeg gjort det, som for 20 år siden formentlig ville have krævet et professionelt studie med udstyr og software for flere hundredetusind kroner.
Jeg synes bare, det er imponerende, at jeg kunne! Er der nogen, der har Ben Liebrands telefonnummer? 
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC