Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Den2radio: P1-kvalitet genopstår (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Halløj i stuen. Jeg elsker at høre radio. Her er et nyt initiativ.

http://www.den2radio.dk

Tidligere DR-folk producerer uden løn udsendelser til den2radio. De er lige gået i luften (de streamer på nettet).

Med om bord er bl.a.

Søren E. Jensen, Kirsten Rønn, Claus Seiden, Jytte Nordholt, Nikolaj Ifversen, Vagn Jensen og Georg Metz, Birgitte Rahbek, Frederik Dessau, Christian Braad Thomsen.

DR slog P2 ihjel ved årsskiftet. De sidste store magasin programmer blev nedlagt. Også Søndagsklassikeren og Pladeforum. Jeg havde ikke regnet med det ville gå så hurtigt. Men ok, der er kommet nye chefer til og de gider ikke det svære.

Bare dog tidligere DR musik folk som Valdemar Lønsted og Jens Connelius går med om bord på den nye radio. Savner fandme deres stemmer.

Den2Radio gik på nettet 1. maj 2008 med en 3-timers stream.

Det er hensigten at udkomme med nye 3 timer hver onsdag og søndag kl. 00.

Sendetider: kl. 00. kl. 03. kl. 06. kl. 09. kl. 12. kl. 15. kl. 18 og kl. 21.

Oversigt over dagens udsendelser:

00:00 Introduktion ved Georg Metz: 2:18.

00:02 - "Tanker i tiden" med Jens Raahauge - 4:22.

00.06 - "Den mundtlige fortælling". I serien med samtaler fra Den røde Sofa i forfatterforeningens bibliotek fortæller forfatteren Susie Haxthausen om den mundtlige fortælling og de krav den stiller til fortælleren - 26.14.

00:33 - Danskere i Argentina - boganmeldelse ved Ove Weiss - 9.12.

00:44 - Danmark og globaliseringen. Birgitte Rahbek i samtale med Lars Bo Kaspersen - 30.18.

01:15 - Louise Fribo. Kirsten Rønn omtaler en ny CD med sangeren Louise Fribo - 11.41.

01:27 - Brud. Om voksne skilsmissebørn og sølvbryllups-skilsmisser. Ved Marie Kristensen og Lars Hjort - 21.04.

01:49 - Med andre ord. Et radioessay af Frederik Dessau - 31.18.

02:22 - Jazzens historie - denne gang om Louis Armstrong. Ved Christian Braad Thomsen - 37.22.

Programredaktion: Bodil Grue.
Teknik: Jytte Nordholt.

http://www.den2radio.dk

Mvh micjac
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

micjac:Jeg har spottet den kanal Jeg hører selv meget radio,især P1.Men efterhånden er jeg ret træt af genudsendelser....så jeg er PÅ 'den2radio' Det er lidt ærgeligt at de indtil videre kun findes på nettet.Men så vidt jeg ved,så er det planen også at 'udkomme' på FM senere.Men så er det vel nok godt at pc'en er sat til anlægget Og at jeg har sat højttalere op i både køkken og soveværelse,udover stuehøjttalere=radio overalt i lejligheden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes