Hej allesammen, jeg ville lige dele min entusiasme over den behandling jeg fik hos Lydbutikken på frederiksberg i går.
Jeg var dernede med en ven for at lytte til noget Exposure. Jeg overvejede at købe en Exposure XVII pre-amp brugt, men ville gerne lytte den igennem først.
Da vi kommer derned bliver vi mødt af en mand ved navn Pete der simpelthen smider alt hvad han har i hænderne for at hjælpe os. Han finder den model frem jeg overvejede at købe (selvom den ikke produceres mere tilmed) og matcher den med den tilhørende effektforstærker XVIII.
Derefter sætter han en Pro-Ject Rpm 4 til da han hører jeg har den, selvom det indebærer at han skal sætte en pickup på den og justere platformen først.
Da jeg så fortæller hvilke højttalere jeg har udbryder han straks at så skulle jeg da høre forstærkeren på nogle andre højttalere hvorefter han løber ud og lodder noget kabel så han kan sætte dem til. (det kabel vi brugte til de andre var for kort)
Uanset hvormeget jeg protesterer og fortæller ham at han ikke skal gøre sig så megen ulejlighed fejer han mig bare til side og insisterer på at gøre alt hvad han kan. 4-5 gange inde i seancen tilbyder han mig også at låne sættet med hjem.
Jeg får så lyttet på det hele og får løbende hjælp og råd fra Pete. Jeg prøver forstærkerne på forskellige kilder med forskellige højttalere, og det ender da også med at jeg forelsker mig i lyden.
Som i jo nok har gættet har jeg fortalt ham der ville sælge mig pre-ampen at jeg gerne ville købe den, så den kommer på fredag forhåbentlig 
Og til dem der skal til at kritisere mig for at bruge en hifibutik til prøvelytning uden intentioner om at købe, skal det lige siges at jeg fra begyndelsen havde bestemt mig for at købe effektblokken hos lydbutikken hvis jeg besluttede mig for at købe pre-ampen. Desuden fortalte jeg Pete om mine planer, og det blev hans service ikke mindre af.
Som konklusion vil jeg sende en stor hilsen til Pete og Lydbutikken! Det er fanme fedt, mildest talt, at blive mødt med den service og humør når man er ude og lytte.