| Forfatter |
|
BoomBoy Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum.
Jeg har en Denon Surround forstærker, men engang imellem skratter højre front, og baghøjtaler. Jeg har en ide om at det er når hele systemet bliver driftvarmt, fordi slukker jeg natten over, kan jeg bruge det normalt næste dag.
Men slukker jeg ikke når jeg eks. tager på job, så er problemet det når jeg kommer hjem..
Jeg har prøvet at switche højtalere, men problemet er stadig samme side, og fra alle "sourcer".
Uden at have en dyt forstand på det, kunne jeg mistænke nogen kondensatorer for at være trætte, men kan bare ikke underbygge det med noget, ud over min fornemmelse.
Har i hørt eller oplevet det før?
__________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan evt. også være dine udgangsrelæer der skal udskiftes  __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
rapzak Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Af med toppen og se om nogle kondensatore buler eller har lækket... Hvis ikke så kan du prøve at købe noget kølespray til
elektronik og en hår-tørre / varmeblæser... max en 100grader... og så på forskellige områder se om du kan frem provokere det...
Kan du det, så skift elektrolyt kondensatorene i det område... Så tror jeg du har den kørene igen.
Jeg tror ikke på relæ'rne når det ikke er periodisk...
Kasper
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov kan se jeg har udtrykt mig forkert, fejlen er ikke 100% garanteret hver gang, men 8/10 gange er oplever jeg som beskrevet.
Hvordan ser elektrolyt kondensatorene ud? Er det alm formede kondensatorer? (altså små batteri lign. stænger)
MHT udgangsrelæerne, hvad er det for en størrelse, hvordan tester jeg disse?
__________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
TroelsP Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har præcis samme problem på en ældre denon PMA 915R, som er en ganske god forstærker i øvrigt. Når den er blevet varm kan den finde på at blive svag og knitrende/skrattende i højre kanal. Problemet er opstået efter en god belastning af forstærkeren på et par store Dali HT.
Jeg har haft toppen af, og erfarede at selv en meget svag berøring på printet med en kuglepen kunne få problemet til at forsvinde/vende tilbage. Så det vil for mit vedkommende måske være en svag lodning?
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min er en AVC-A10SE så den har kostet en god portion guld i sine dage, men jeg vil prøve jeres, bud og vende tilbage med godt/skidt nyt. Venter stadig spændt på svar med at teste/udelukke udgangsrelæer
|
| Til top |
|
| |
rapzak Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Det er svært umiddelbart at teste relæerne, men jeg vil tro det er meget periodisk hvis det var dem...
EL-Kondensatore er somregel cylindere der sår eller ligger, og ja måske ligner batterier...
Har du ikke mulighed for at uploade "høj" opløslig billeder af det hele, både tæt på og på afstand, når du har taget låget af, så vi
kan se hvad det drejer sig om...
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Bassemig Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er også sket for vores tit! Det havde noget at gøre med at dvd'en også var en cd afspiller og når så min mor havde hørt sine jazz cd'er, så var dvd lyden ikke så høj :D
Den første film jeg så med surrond sound var 'den 6. sans'  Det var ikke vildt sjovt som 8 årig! Men der var da alligevel nogle øjeblikke, som var guld værd. Man kan læse mere om hvor meget guld er værd på denne blog: http://dk.postalgold.net
|
| Til top |
|
| |