Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 05:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ny type DVD / HDTV afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hyldgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er iøjeblikket ved at få dansk forhandler status på en ny type medieafspiller.
Produktet hedder Zensonic Z500 http://www.z500series.com/ og er meget andet end en alm. DVD afspiller.

Jeg kunne godt tænke mig at hører om i mener at der er et marked for sådan en afspiller i Danmark, og i så fald hvor meget må den så koste.

Til top Vis hyldgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hyldgaard

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Den minder vist i specifikationer ret meget om denne her:

http://www.ehomeupgrade.com/entry/421/momitsu_dvd-v880n_netw orked 

Momitsuen kan vist findes til ca. 250-300 USD, og har godtnok ikke WMV-HD eller DIVX-HD såvidt jeg ved, men det får den nok i næste generation til samme pris.

Så et slag på tasken ville nok være max 3000 kr. i Danmark, hvis kvaliteten er i orden. HD-upscaling delen kan jo findes i afspillere til under 1000 kr, så det er network delen og et par nye formater der gør denne her interessant.

Du skal selvfølgelig være opmærksom på at mange af de muligheder den tilbyder reelt er de samme man kan finde i en bare nogenlunde specificeret PC, så spørgsmålet er hvor stort markedet er for denne type afspillere, da mange der har behov for disse funktioner er begyndt at overveje HTPC eller "media center" PCer istedet for stationære afspillere.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

kurt2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

over et år er gået.....

z500 er meget interressant da den understøtter upnp servere, men ellers er <http://www.neodigits.com/new/body/products/Xline/x5000.a sp> også meget spændende da den har indbygget browser.

Med hensyn til htpc'er har jeg fuldstændigt opgivet den tanke. De bruger al for meget strøm, mce 2005 er bestemt ikke fejlfri. epg'en er der fejl i så man optager forkerte programmer eller halve programmer. Problemmer med standby osv.

zensonic z500 og helios x3000/x5000 kunne være vejen frem. (Nu har jeg også en upnp server i forvejen.)

--
svend
Til top Vis kurt2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kurt2000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes