| Forfatter |
|
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Big Daddy K's slæde:

Stadig blandt de største der går gennem Panama kanalen. At stå på broen af det gamle l... er sq dejligt, og pladre afsted med etparogtyve knob op og ned ad kysterne. Alle andre potensforlængere kan godt går hjem 
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klan:
det er da ikke en af de nye store supercontainerskibe ? Kender en anden hifinørd der sejler på en af dem... han inviterede faktisk ombord i Århus, men jeg havde ikke tid til at tage imod tilbuddet. Det er nu nogle imponerende skuder i sejler rundt i.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|

Klan skrev:
|
Big Daddy K's slæde:

Stadig blandt de største der går gennem Panama kanalen. At stå på broen af det gamle l... er sq dejligt, og pladre afsted med etparogtyve knob op og ned ad kysterne. Alle andre potensforlængere kan godt går hjem 
|
|
|
Puha dem har jeg været med til at lave en del af.
l**te skibe, men hvad der er penge i dem.
Nu skal du bare passe på, de ruster jo hurtige med det svinerri der bliver lavet på dem .
Ps er du ude nu ?, så tage lige noget SOL med hjem og gerne med ind i shoppen næste gang. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:

Klan skrev:
|
Big Daddy K's slæde:

|
|
|
Nu skal du bare passe på, de ruster jo hurtige med det svinerri der bliver lavet på dem .
|
|
|
Den gamle dame har sine problemer, jeg har lige haft en overmåde interessant tur. Men så længe jeg kan holde olien indenfor skroget, og vandet udenfor, så går det rimeligt. At olien så er alle mulige andre steder end lige i olietankene, det er så et helt andet problem. Men hva', det får jo tiden til at gå noget hurtigere. Svejsearbejde i fueltanke er jo noget som er yderst interessant ... Det må du jo vide lidt om jensen. Vi har selv renset tankene, og gasfrigjort dem. Også et yderst interessant arbejde...
Og nej, jeg sejler ikke på de store 'fine' skibe. Jeg er ekspert i gammel tonnage, og de folk der sejler i de nye skibe er desværre ikke i stand til at holde sådan en ældre dame sejlende, som jeg er på.
Jeg er nu på fornavn med de fleste Lloyds surveyere rundt i de fleste havne vi kommer i. Dem der har forstand på søfart skulle vide hvad det betyder 
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klan skrev:
MC955 skrev:

Klan skrev:
|
Big Daddy K's slæde:

|
|
|
|
|
|
Den gamle dame har sine problemer, jeg har lige haft en overmåde interessant tur. Men så længe jeg kan holde olien indenfor skroget, og vandet udenfor, så går det rimeligt. At olien så er alle mulige andre steder end lige i olietankene, det er så et helt andet problem. Men hva', det får jo tiden til at gå noget hurtigere. Svejsearbejde i fueltanke er jo noget som er yderst interessant ... Det må du jo vide lidt om jensen. Vi har selv renset tankene, og gasfrigjort dem. Også et yderst interessant arbejde...
Og nej, jeg sejler ikke på de store 'fine' skibe. Jeg er ekspert i gammel tonnage, og de folk der sejler i de nye skibe er desværre ikke i stand til at holde sådan en ældre dame sejlende, som jeg er på.
Jeg er nu på fornavn med de fleste Lloyds surveyere rundt i de fleste havne vi kommer i. Dem der har forstand på søfart skulle vide hvad det betyder 
|
|
|
HAHAHAHA
Ja tanke det er et ok job.
Værre på hans små skibe også de små bundtanke, der kan det godt være man lige tager den med ro. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
|
HAHAHAHA
Værre på hans små skibe også de små bundtanke, der kan det godt være man lige tager den med ro.
|
|
|
Ja, når jeg kommer ud af de tanke, har jeg blå mærker de mest underlige steder. Hofter, skuldre, lår, ryg osv. Jeg fatter ikke hvordan og hvornår jeg støder mig, men et af de mest misvisende begreber der er opfundet til søs må være 'mandehulsdæksler'. Der skal man sq mange gange være slangemenneske for at komme ordentligt rundt. At være 188 cm høj er i hvert fald ikke skide intelligent 
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klan skrev:
MC955 skrev:
|
HAHAHAHA
Værre på hans små skibe også de små bundtanke, der kan det godt være man lige tager den med ro.
|
|
|
Ja, når jeg kommer ud af de tanke, har jeg blå mærker de mest underlige steder. Hofter, skuldre, lår, ryg osv. Jeg fatter ikke hvordan og hvornår jeg støder mig, men et af de mest misvisende begreber der er opfundet til søs må være 'mandehulsdæksler'. Der skal man sq mange gange være slangemenneske for at komme ordentligt rundt. At være 188 cm høj er i hvert fald ikke skide intelligent 
|
|
|
Ja kender alt til det, det er nu meget værre når det er små bundtanke med rør i alle mandehuller også sidde fast eller ens luftslange smutter eller en spade lukker for luften tak for kaffe man bliver bange.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Klan skrev:
MC955 skrev:
|
HAHAHAHA
|
|
|
|
|
|
Ja kender alt til det, det er nu meget værre når det er små bundtanke med rør i alle mandehuller også sidde fast eller ens luftslange smutter eller en spade lukker for luften tak for kaffe man bliver bange.
|
|
|
Heating coils, damprør, zinkanoder og alt andet godt er en guds gave til sømanden når det virker. Til gengæld formår det jo så også at sidde overmåde i vejen når man så endelig skal ned og arbejde i de forba..... tanke.
Og Overstyrmandens vigtigste job: At stå ved side af svejserne nede i tanken og overbevise dem om at tanken er gasfri, og nå ud af tanken inden de fyrer op for skærebrænderne 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
Når vi nu snakker turistattraktion, så må den største inden for værnene da være Grade til nar.. øhh, undskylde Gardehusar. Just kidding, jeg ved i kan tage det . Jeg har selv i tidernes morgen været i Prinsens Livregiment, ikke noget at råbe hurra for. Udpræget mangel på administration. Jeg meldte mig frivilligt fordi jeg ville være spejder, da jeg så ankommer, får man at vide, at der kun er spejdere hvert andet år og dette ikke var et af dem . |
|
|
Jeg har også været i 2. prinsens - stabskompagniet....
Lidt fedt at få løn for at tage lastbilskørekort. Har du prøvet de gamle Bedforder?
EDIT: Dog ikke som Kaptajn...
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Har du prøvet de gamle Bedforder?
|
|
|
Var det "tommelfinger knuseren" ?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Først J6 (dobbelt udkobling og mellemgas og INGEN servo styring med start i første gear - lidt panik når der skal skiftes gear midt i en kryds/sving  ), derefter MP2 og til sidst Mercedes Unimog i terræn - sjovt...
Heldigvis ingen klemte tommelfingre....
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
dfms skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Først J6 (dobbelt udkobling og mellemgas og INGEN servo styring med start i første gear - lidt panik når der skal skiftes gear midt i en kryds/sving ), derefter MP2 og til sidst Mercedes Unimog i terræn - sjovt...
Heldigvis ingen klemte tommelfingre.... Det var da godt at høre  så kan du holde om flaske i fred og ro   
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Eeyore skrev:
Når vi nu snakker turistattraktion, så må den største inden for værnene da være Grade til nar.. øhh, undskylde Gardehusar. Just kidding, jeg ved i kan tage det . Jeg har selv i tidernes morgen været i Prinsens Livregiment, ikke noget at råbe hurra for. Udpræget mangel på administration. Jeg meldte mig frivilligt fordi jeg ville være spejder, da jeg så ankommer, får man at vide, at der kun er spejdere hvert andet år og dette ikke var et af dem . |
|
|
Lidt fedt at få løn for at tage lastbilskørekort. Har du prøvet de gamle Bedforder?
|
|
|
Nej, jeg kørte MAN 8/136. Jeg tror, at kun de brugte de gamle Bedfords til at fragte diesel dunke til øvelser, mens jeg var inde. Men ja, det var da ok at få "løn" for at tage lastbilkørekort 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klan skrev:
|
Big Daddy K's slæde:

|
|
|
må vi lige se en håndbremsevending i Århus havn med den 
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg klare den som CNC operatør her i Vojens, hvor vi laver gearkasser til Siemens Wind Power Det er sådan nogle kæmpe planet gear på 2 tons stykket
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er oprindelig elektronikmekaniker. Har fået min uddannelse dels i sverige og på en base i Grønland. derefter en svendeprøve i DK. Men det var i midten 70'erne og i 2002 var jeg blandt det allerførste hold It & Elektronikteknologer som blev uddannet Århus. Nu reparerer jeg skibsradioer i horsens. 1,6 GHz sattelit kommunikation.
mvh
Nå ja og så rørene. dem startede jeg med 1960 da var jeg 5 år gammel.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oprindelig kleinsmed, men er nu placeret i Elgiganten som Service-ansvarlig.
Ikke noget der giver det vilde, men så er det godt min hifi-passion er til det lidt retro-agtige (læs: billigt brugt grej ) 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
ppp_dk skrev:
Eeyore skrev:
|
|
|
|
|
Nej, jeg kørte MAN 8/136. Jeg tror, at kun de brugte de gamle Bedfords til at fragte diesel dunke til øvelser, mens jeg var inde. Men ja, det var da ok at få "løn" for at tage lastbilkørekort 
|
|
|
Uha uha... MAN 8/136. Lækkert køretøj   . På SG skolen havde vi en der formåede at vælte ned af en STOR bakke sådan en ude i Sågaard øvelsesterræn. Og hurra for moderne kommunikationsteknologi. De hånefulde billeder var nået tilbage til skolen, gennem printeren og op på opslagstavlen, før den stakkels mand selv nåede tilbage   .
Jeg har taget min første omskoling til personel på lad i sådan et bæst, og vel at mærke efter reglementet, der foreskriver 20 timers rutinering! Vi var 3 der fik turen, og det blev til 3 dages kørsel i træk fra 8-16! Ganske hyggeligt. Men efter 3 dages køresel i MAN 8 har man fået nok!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Eeyore skrev:
ppp_dk skrev:
Eeyore skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Uha uha... MAN 8/136. Lækkert køretøj   . På SG skolen havde vi en der formåede at vælte ned af en STOR bakke sådan en ude i Sågaard øvelsesterræn. Og hurra for moderne kommunikationsteknologi. De hånefulde billeder var nået tilbage til skolen, gennem printeren og op på opslagstavlen, før den stakkels mand selv nåede tilbage   .
Jeg har taget min første omskoling til personel på lad i sådan et bæst, og vel at mærke efter reglementet, der foreskriver 20 timers rutinering! Vi var 3 der fik turen, og det blev til 3 dages kørsel i træk fra 8-16! Ganske hyggeligt. Men efter 3 dages køresel i MAN 8 har man fået nok!! |
|
|
jeg legede med Magirus'erne.. den sidste måned af min tjenestetid, skulle der brændes diesel af. Ellers kunne de jo ikke få samme kvote næste år.   men hvad, det er nu en fed maskine at køre i. Den trak hjulspind med alle 4 hjul på en fugtig vejbane.. og så kunne den laves med 2 skruetrækkere, en hammer og en rulle gaffatape. nu kører jeg så en anden iveco, som desværre ikke er ligesom samarbejdsvillig. den vil bare på værksted konstant, og mekanikerne har garanteret opgivet den, for så snart vi triller ud fra værkstedet, er der noget andet der går i stykker. dejlig bil..
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Magirus er en herlig vogn!! Det mener jeg faktisk seriøst! Der er INGEN komfort, men den kan køre igennem mere end de fleste. Faktisk anses det generelt som en kører-fejl hvis man sidder fast i en Magirus! Med de rigtige kører skal der MEGET til at stoppe den. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |