| Forfatter |
|
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg lavede så ikke meget andet end at køre MAN 8/136 i det meste af 9 mdr. Jeg var menig gruppeføre for en sanitetsgruppe. Dvs., at MAN'en blev kastet rundt i en hel del terræn, hvilket også gik meget godt. Ud over diverse smadrede ruder og spejle, skete der ikke noget med den. En af de andre grupper trillede dog en tur i deres, da de skulle forsøge, at følge efter en PMV op af en meget stejl og lang bakke i finderup øvelsesterræn. De gik i stå 2/3 oppe og begyndte så langsomt at køre baglæns ned af bakken. Deres kører må have slået en hjernefis eller ligende for han mente lige pludseligt at han kunne svinge rundt og så køre forlæns ned af. Hvilket resulterede i at MAN'en med siden til måtte trille ned af bakken. Heldigvis kom de ikke alt for meget til
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Klan skrev:
|
Big Daddy K's slæde:

Stadig blandt de største der går gennem Panama kanalen. At stå på broen af det gamle l... er sq dejligt, og pladre afsted med etparogtyve knob op og ned ad kysterne. Alle andre potensforlængere kan godt går hjem 
|
|
|
må vi lige se en håndbremsevending i Århus havn med den 
|
|
|
Håndbremsevendingen foregår på en lidt anden måde end på biler. Vi giver den gamle fuld astern, får den mokket op på 3-4 knob agter over, og så får den hårdt ror og fuld ahead. Så sker der ting og sager!! Vender rundt på under 15 minutter i hvert fald!! 
Og så har hverken hende her eller nogen af hendes søstre været i dansk havn siden de forlod Lindø. Jensen var med til at bygge dem, og det var vist dansk islæt nok for de damer... 
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Magirus er en herlig vogn!! Det mener jeg faktisk seriøst! Der er INGEN komfort, men den kan køre igennem mere end de fleste. Faktisk anses det generelt som en kører-fejl hvis man sidder fast i en Magirus! Med de rigtige kører skal der MEGET til at stoppe den. |
|
|
Lyder næsten som Klan's rullende hifi-tempel. Skal bare lige monteres med nogle Mud/Terrain dæk, i stedet for de nedslidte der sidder på den. Så slipper man også for flere pinlige møder med naboens gummiged.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48747&P N=1
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
ppp_dk skrev:
Eeyore skrev:
Når vi nu snakker turistattraktion, så må den største inden for værnene da være Grade til nar.. øhh, undskylde Gardehusar. Just kidding, jeg ved i kan tage det . Jeg har selv i tidernes morgen været i Prinsens Livregiment, ikke noget at råbe hurra for. Udpræget mangel på administration. Jeg meldte mig frivilligt fordi jeg ville være spejder, da jeg så ankommer, får man at vide, at der kun er spejdere hvert andet år og dette ikke var et af dem . |
|
|
Jeg har også været i 2. prinsens - stabskompagniet....
Lidt fedt at få løn for at tage lastbilskørekort. Har du prøvet de gamle Bedforder?
EDIT: Dog ikke som Kaptajn...
|
|
|
Nej, jeg kørte MAN 8/136. Jeg tror, at kun de brugte de gamle Bedfords til at fragte diesel dunke til øvelser, mens jeg var inde. Men ja, det var da ok at få "løn" for at tage lastbilkørekort 
|
|
|
Mener faktisk at J6 (de gamle) udelukkende blev brugt i køreskolen. MJP2 blev i hvert fald anvendt i stabsdelingen, ABC&sikring - husker stadig når der blev råbt "GAAAAAAAAAAAAAASSSSS!" så var det på med gasmasken... eller værst på med gummidragterne!
Magius var blandt de store dytbiler. Disse blev brugt til diesel dunke (forsyningsdelingen). Dem, som var i den deling kaldte vi for "The Dunks" 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
| husker stadig når der blev råbt "GAAAAAAAAAAAAAASSSSS!" så var det på med gasmasken... |
|
|
Ja, den kære maske. Det er rent faktisk lykkedes mig at falde i søvn op af en mur iført gasmaske - lidt træt blev man jo
Udmærket deling  Der kørte jeg motorcykel. Sjovt om sommeren, koldt om vinteren.
Nå, men tilbage til army4all 
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klan skrev:
MC955 skrev:
Klan skrev:
MC955 skrev:
|
HAHAHAHA
Ja tanke det er et ok job.
Værre på hans små skibe også de små bundtanke, der kan det godt være man lige tager den med ro.
|
|
|
Ja, når jeg kommer ud af de tanke, har jeg blå mærker de mest underlige steder. Hofter, skuldre, lår, ryg osv. Jeg fatter ikke hvordan og hvornår jeg støder mig, men et af de mest misvisende begreber der er opfundet til søs må være 'mandehulsdæksler'. Der skal man sq mange gange være slangemenneske for at komme ordentligt rundt. At være 188 cm høj er i hvert fald ikke skide intelligent 
|
|
|
Ja kender alt til det, det er nu meget værre når det er små bundtanke med rør i alle mandehuller også sidde fast eller ens luftslange smutter eller en spade lukker for luften tak for kaffe man bliver bange.
|
|
|
Heating coils, damprør, zinkanoder og alt andet godt er en guds gave til sømanden når det virker. Til gengæld formår det jo så også at sidde overmåde i vejen når man så endelig skal ned og arbejde i de forba..... tanke.
Og Overstyrmandens vigtigste job: At stå ved side af svejserne nede i tanken og overbevise dem om at tanken er gasfri, og nå ud af tanken inden de fyrer op for skærebrænderne 
|
|
|
Haha ja.
Da jeg spøjtet tanke på århus flydedok(små bund tanke man ikke lige komme udaf på 5 min).
Jeg låg godt oppe bag i tanken oppe i et højrne, alt imens jeg låg der og smed flere 100 my på begyndt det at ryge helt vildt, ja der var lige to svejser der skulle lave noget færdigt, og kan sige man skider grise.
Også ude på øne imens vi spøjtet et at de små maskinerum med lak gik der ild i en gas/ilt station, også der skider man grise, eller når maler fuelrør (du ved hvor varme de bliver) det kan også give en dårlige nerver.
Godt man ikke lave det mere(men f**k der var penge i det,store penge (hvis man ellers var en af de få der turde lave det)
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Nej, jeg kørte MAN 8/136. Jeg tror, at kun de brugte de gamle Bedfords til at fragte diesel dunke til øvelser, mens jeg var inde. Men ja, det var da ok at få "løn" for at tage lastbilkørekort 
|
|
|
Mener faktisk at J6 (de gamle) udelukkende blev brugt i køreskolen. MJP2 blev i hvert fald anvendt i stabsdelingen, ABC&sikring - husker stadig når der blev råbt "GAAAAAAAAAAAAAASSSSS!" så var det på med gasmasken... eller værst på med gummidragterne!
Magius var blandt de store dytbiler. Disse blev brugt til diesel dunke (forsyningsdelingen). Dem, som var i den deling kaldte vi for "The Dunks" 
[/QUOTE]
Noget af det mest herlige, er en rask ABC-foldboldkamp. Det giver varmen!! De hedder i øvrigt ikke længere ABC. Forsvaret er på vej omod en internationalisering, så idag hedder det CBRN (Chemical, Biological, Radiological, and Nuclear). Men dragten er stadig lige varm!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABC er for fjolser, f**k hadet det , så heller død end at løbe for meget rundt i det l**t.
Det bedste var at ligge stille eller være spejder . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
Noget af det mest herlige, er en rask ABC-foldboldkamp. Det giver varmen!! De hedder i øvrigt ikke længere ABC. Forsvaret er på vej omod en internationalisering, så idag hedder det CBRN (Chemical, Biological, Radiological, and Nuclear). Men stadig dragten er stadig lige varm!! |
|
|
Og sikkert med den dejlige svedige gummi/talcum duft!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Magirus er en herlig vogn!! Det mener jeg faktisk seriøst! Der er INGEN komfort, men den kan køre igennem mere end de fleste. Faktisk anses det generelt som en kører-fejl hvis man sidder fast i en Magirus! Med de rigtige kører skal der MEGET til at stoppe den. |
|
|
det er jo heller ikke uden grund at den fik øgenavnet "nyreknuseren"   vi havde en der kørte fast i mudder. men ok, det var også så dybt at de måtte kravle ud af vinduerne.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay var de kørt i en mose....??
Enig en Magi er svær at sætte fast. Men jeg mener at lige præcis en Magi kan have svært ved at køre op af stigninger med fedtet underlag.
Generelt når man sidder fast tror jeg nu det er en kørefejl. De fleste kører havde vel også valgt en anden rute hvis de var klar over at underlaget er fedtet, hehe __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var ikke så mange der forstod, at l**tet bare skulle have fuld gas/omdrejninger, OG holde det uanset hvor vildt det blev....
Var chauffør på GD i panser kompagni - modsat alle andre sad undertegnede aldrig fast!
Det var tider - man KAN flyve med 2 tons - uden vinger!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Okay var de kørt i en mose....??
Enig en Magi er svær at sætte fast. Men jeg mener at lige præcis en Magi kan have svært ved at køre op af stigninger med fedtet underlag.
Generelt når man sidder fast tror jeg nu det er en kørefejl. De fleste kører havde vel også valgt en anden rute hvis de var klar over at underlaget er fedtet, hehe |
|
|
det var en meget, meget våd mark.. der har nok været lidt af en sø også  jeg kørte med fast kasse (kontorvogn), og af skråninger, fedtet underlag, i sand. sad aldrig fast, og har haft den på 2 hjul.. hvilket er ret skræmmende skal jeg hilse at sige 
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
En jeep kan også flyve, især når man køre i høj fart tværs over et par kampvogns spor.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Nå, men tilbage til army4all  |
|
|
Jeg skal love der gik soldaterkammerater i den!
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klan skrev:
rattanhuset skrev:
Klan skrev:
|
Big Daddy K's slæde:

Stadig blandt de største der går gennem Panama kanalen. At stå på broen af det gamle l... er sq dejligt, og pladre afsted med etparogtyve knob op og ned ad kysterne. Alle andre potensforlængere kan godt går hjem 
|
|
|
må vi lige se en håndbremsevending i Århus havn med den 
|
|
|
Håndbremsevendingen foregår på en lidt anden måde end på biler. Vi giver den gamle fuld astern, får den mokket op på 3-4 knob agter over, og så får den hårdt ror og fuld ahead. Så sker der ting og sager!! Vender rundt på under 15 minutter i hvert fald!! 
Og så har hverken hende her eller nogen af hendes søstre været i dansk havn siden de forlod Lindø. Jensen var med til at bygge dem, og det var vist dansk islæt nok for de damer... 
|
|
|
Så er det godt med kvalitets styre maskiner, styret af elektronik fra en dansk kvalitets producent!
Godt nok et par år siden jeg lavede dem, men der er da en mulighed for at jeg har lavet elektronikken til Styremaskinen, og lidt instrumenter og rat på broen evt.
Så jeg har kun fået et par dages tur på sådan en dame pr. gang, når der var prøvetur fra Lindø. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
|
Ja gør der også fortiden i TV, en død og alle er oppe at køre.
sådan er det når man vil lege stor kriger. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
|
sådan er det når man vil lege stor kriger. |
|
|
Enig, Kan ikke forstå hvad det er for en omgang tudekiks. Når man går i krig som soldat, så er der folk der dør. Det burde ikke komme som nogen overraskelse. På samme måde burde det heller ikke komme bag på nogle at man kan dø af at stille sig op på et kørende tog. I det indslag jeg så blev Arriva direktør spurgt hvad de ville gøre ved det? HVAD DE VILLE GØRE VED DET! Det er sgu da forældrene der må opdrage deres møgunger til ikke at stille sig ovenpå tog. Jeg synes det eneste ordentlige svar på det spørgsmål er: "Ikke en skid!" Når det er sagt er det selvfølgelig sørgeligt når folk dør, men jeg synes måske også at folk bør tage bare en lille smule ansvar selv for deres handlinger.... __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS: Jeg roder stadig med netværk/Cisco-routere ved TDC
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
MC955 skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
|
sådan er det når man vil lege stor kriger.
|
|
|
Enig, Kan ikke forstå hvad det er for en omgang tudekiks. Når man går i krig som soldat, så er der folk der dør. Det burde ikke komme som nogen overraskelse.
På samme måde burde det heller ikke komme bag på nogle at man kan dø af at stille sig op på et kørende tog. I det indslag jeg så blev Arriva direktør spurgt hvad de ville gøre ved det? HVAD DE VILLE GØRE VED DET! Det er sgu da forældrene der må opdrage deres møgunger til ikke at stille sig ovenpå tog. Jeg synes det eneste ordentlige svar på det spørgsmål er: "Ikke en skid!"
Når det er sagt er det selvfølgelig sørgeligt når folk dør, men jeg synes måske også at folk bør tage bare en lille smule ansvar selv for deres handlinger....
|
|
|
Enig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(iøvrigt sjovt at læse gamle "soldater-storyes - selv var jeg "slangetæmmer", og skal derfor nok holde min mund i dette "mande-selskab" )
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |