Emne: Selvudnævnte Musik profeter ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej hr. mand
ham skorpio må hellere få en privat mail fra dig 
krydsmads
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke Densen kan lave deres udstyr billigere, mit indtryk er at de lægger alle ressourcer kompromist i LYD!
Det er jo meget dyrt at få specielt lavede komponenter, men da de har valgt den vej er det åbenlyst fordi det giver bedre lyd. Igen, de går ikke på kompromis.
De laver også produkter HELT uden modkobling, ingen andre kan denne teknik!! Derfor spiller de mere musik. På mit setup med Densen (ikke kun!), hører jeg meget mere glæde og slam på ALLE plader! Ikke kun democrap!
Livet er for kort til musikødelæggere....så vælg de få der kan gøre det rigtigt!! Der er ikke mange!! __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Jeg tror ikke Densen kan lave deres udstyr billigere, mit indtryk er at de lægger alle ressourcer kompromist i LYD!
Det er jo meget dyrt at få specielt lavede komponenter, men da de har valgt den vej er det åbenlyst fordi det giver bedre lyd. Igen, de går ikke på kompromis.
De laver også produkter HELT uden modkobling, ingen andre kan denne teknik!! Derfor spiller de mere musik. På mit setup med Densen (ikke kun!), hører jeg meget mere glæde og slam på ALLE plader (Det er lige præcist det der er galt)! Ikke kun democrap!
Livet er for kort til musikødelæggere....så vælg de få der kan gøre det rigtigt!! Der er ikke mange!! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
|
David skriver
Det jeg gør er, at jeg kigger hvad forskellen er på det grej jeg har og de dyrere modeller af samme fabrikat, og så prøver jeg mig frem stille og roligt med de kondensatorer, modstande, ensrettere, osv. der sidder i de dyrere modeller, men som ikke er at finde i mine apperater. Derudover prøver jeg en gange noget af det nye smarte Schottky, Low-ESR og alt den andet pladder, for gang på gang at kunne konstantere at det ikke giver mere musik, men blot afslører mere. Samtidig flytter man alt energien nedad i frekvens, så man slutteligt har et system som spiller fuldstændig lamt i toppen og fuld gas i bunden. Igen homogenitet som mangles.
Jeg er forsåvidt ikke uenig med dig. Blot kan oplevelsen også opfattes således. En højttaler producent laver en højttaler som bevidst designes (targetcurve) til at kunne køre på en bred vifte af forstærkere. Der indbygges lidt varme i nedre mllemtone,øvre bas mens mellemtone området trækkes lidt tilbage for ikke at stikke i ørene. Det giver en varm venlig højttaler. Når du så forbedre din forstærkers evne til at holde greb i højttaleren så skrider balancen. Ikee fordi din forstærker bliver dårligere, men fordi den nu kan fortælle at der en noget galt med din højttaler. Måske vil en bedre højttaler trives med forandringen og bringe dig tættere på musikken.
Strømforsyninger er altid svære, da det er svært at ramme ballancen mellem kontrol og krop. Den kan blive for stor, men vigtigst skal forholdet mellem trafo og lytter passe, for at få musikken til at flyde. En 35A ensretter og en fælles strømforsyning på 30.000uF bestående af 2 stk. 15.000uF går man aldrig helt galt af, men det er jo kun en rettesnor, måske lyder 2x10.000uF bedre i lige det du leger med, eller måske 2x33.000uF og en 25A ensretter - der er kun at sige, at det skal prøves før man beslutter sig.
Hvis vi skærer helt ind til benet og skal se på hvad forskellen på musik-grej og high-end-grej er, så vil jeg definere det således;
High-end afslører hvad der er på pladen rent teknisk. Dvs. dårlig optagelse=dårlig lyd. Typisk sidder man og tænker bas, diskant, opløsning, perspektiv, osv Man kan sige at det giver høj troværdighed i forhold til hvad der er på pladen, rent teknisk, (0'er og 1-taller!) altså optagekvaliteten.
Jeg er ikke helt enig. Man kan godt have god opløsning uden at evnen til at formidle musik forsvinder. Min opfattelse er at når tingene bliver bedre så skal de, som arbejder med anlægget også være bedre, omgivelserne skal optimeres, kablerne får større indflydelse, placeringen bliver mere kritisk. Det er lidt ligesom Formel 1 Racerbiler, de har fantastike egenskaber, men vi almidelige hverdags bilister kan formentlig ikke engang få en sådan til at køre.
lk
|
|
|
Mht. forstærkermodifikation, så er jeg ligeså tit gået tilbage til original stand, for blot at kunne konstantere at mine små "opgraderinger" ikke virkede, selvom jeg var 100% på at de gjorde inden jeg lavede det hele om igen.
Det sjove er når man får det til at virke uden at lave ret meget - det er fandme sjovt - 50% mere vellyd ved at skifte 1 kondensator pr. kanal, samt anden ensretter og hovedlytter - så er det sku' sjovt!
Jeg har ikke nævnt noget om at høj opløsning er lig nul musik, blot at man som lytter sidder og tænker på producent-skabte udtryk (som f.eks. opløsning) i stedet for at tænke musik, når man lytter på på high-end udstyr. Det er af den simple grund jeg ikke længere har tungt USA grej. Det kan helt klart en masse ting, men det engagerer ikke mig som lytter - gør mig ikke en del af musikken.
Det jeg i bund og grund vil have er den samme følelse i kroppen, når jeg hører et stykke musik herhjemme, som når jeg hører det samme stykke musik live.
Glem alt om at få det til at lyde på samme måde, som når du hører det live, dertil er optaglelserne og de medier vi har til rådighed p.t. for dårlige. Derfor er ovennævnte høj troværdighed for mig og vel også hvorfor pladespilleren stadig eksisterer. Den burde jo ikke kunne konkurrere med noget som helst, hvis vi kigger på specificationer?
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
De laver også produkter HELT uden modkobling, ingen andre kan denne teknik!! Derfor spiller de mere musik. På mit setup med Densen (ikke kun!), hører jeg meget mere glæde og slam på ALLE plader! Ikke kun democrap!
Livet er for kort til musikødelæggere....så vælg de få der kan gøre det rigtigt!! Der er ikke mange!!
|
|
|
Det tror jeg nu nok Densen kan (altså få det lavet billigere andre steder). Problemet er snarere at de komponenter Densen bruger er tilgængelige for den virksomhed der producerer Densen produkter. Men det er måske ikke så relevant for det overordnede emne for denne tråd. Jeg mener conceptet Densen er ganske præcist beskrevet i "Densen Audio Technologies, Denmark: SME case 09" og "Densen Audio Technologies: a traditional SME changed in networked organisation (Germany, Denmark)".
Et citat herfra: "Densen's customers wish to own a quality product with a story-value and care little whether the design is manufactured in Horsens, Denmark - which is the case - or in Taiwan.
Hele filosofien omkring Densen bygger på "story-value" (myten omkring musikalitet og at være ene om at kunne dette). Alt andet end marketing og til dels salg er jo outsourcet. Det gælder såvel produktion (hos BB Elektronic) som design af f.eks. forstærker teknologi etc. Det eneste der er tilbage er jo marketing delen. Dette er der intet galt i overhovedet. Det er blot måden hvorpå Densen bliver branded der er problemet. Det har nemlig intet med musikalitet at gøre.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med fare for at fornærme alle som har bidraget til denne tråd, højtærede superbrugere med flere:
jeg håber så inderligt for jer, at I har lyttet til en hulens masse go' musik, mens I har battlet på ord, fraser og citater!
Hvoer er det dog herligt, at mennesker gider bruge så megen tid og energi på at diskutere begreber, som vi vist nok på forhånd er enige om ikke kan defineres entydigt.
Er der nogle, som uden at gå tilbage til trådens start kan huske hvad den handler om??? helt ærligt?
Hilsen Brok
" Der findes 3 slags mennesker: dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle!"
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Hvoer er det dog herligt, at mennesker gider bruge så megen tid og energi på at diskutere begreber, som vi vist nok på forhånd er enige om ikke kan defineres entydigt.
Er der nogle, som uden at gå tilbage til trådens start kan huske hvad den handler om??? helt ærligt?
|
|
|
Øh ja, det er da ganske interessant at vi gider bruge tid på dette. Ligesom alverdens kunstnere (det være sig malere, digtere, filosoffer, musikere) har brugt (og stadig bruger) århundreder på, at definerer f.eks. begreber som kærlighed.
Jo da jeg kan godt huske det.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Buddy.
Du har jo helt ret: jeg tænkte ikke lige på debattørerne i denne tråd som kunstnere. Min fejl;-)
Det jeg egentlig ville sige er, at jeg i den grad er overrasket over hvor rå tonen i en række af indlæggene er. Og dette i særdeleshed når det hele vel i grunden handler om en fælles interesse, nemlig musik og grejet vi bruger til at aflytte det med.
Kan jeg li' en bestemt lyd? ja, det mener jeg at kunne sige med sikkerhed.
Fint nok, men det gør jo ikke dette lydideal mere rigtigt for andre end mig selv.
Dette er ikke nødvendigvis et forsvar af Hr. Sillesen m.fl., blot at der er vel for pokker en årsag til at en given konstruktør benytter en given teknik, til at frembringe hvad han finder er rigtigst/ bedst/ mest musikalsk.
hilsen Brok
"Der findes 3 slags mennesker: dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle."
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej brok
Ja OK, måske ikke den bedste analogi, men alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
| Da hifi anlæggets opgave er formidling af illusionen af en begivenhed, må dette anlægs givne kombination af finkornethed, dynamikformåen, frekvensområde, linearitet, farveægthed, osv. altså være væsentlige faktorer. Forskellen på hhv. en clockradios og et high end anlægs evner til musikformidling ligger blandt andet i den mikro-rytmiske detaljeringsgrad. Og netop derfor kan vi høre væsentligt flere detaljer på et jeg-skal-komme-efter-dig-skal-jeg high end anlæg. De fleste af os har nok hørt anlæg, hvor der fokuseres (for) meget på specielt trommer. Dette er nærmest en form for "rytmisk tyvstart", idet der fokuseres mere på impulsvillighed, end på impuls-sammenhæng. Musikalsk set kunne man også kalde dette for overdrevet fokusering på makro-dynamik. Den velafbalancerede sammenhæng må vel være at foretrække. Det velafbalancerede fokus på musikken giver alt andet lige en større oplevelse af høj troværdighed (hifi). Og tænker man lidt nærmere over det, så er det faktisk ret store krav at stille til et hifi anlæg - at skulle formidle entropi. Så er det op til den enkeltes vilje og pengepung at bestemme, hvor mange detaljer, der skal med. Men selve musikken opstår i høj grad mellem ørerne, både hos lytteren og den udøvende (godt gået, lasse!). Mvh G&S Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter. |
|
|
Hej G&S!Dejligt at læse lidt fra én, der ikke tillægger set-uppet menneskelige egenskaber såsom "musikalitet", timing, RytmeHans og andet fup og fidus værk, som slet ikke skal sidde i et set-up.Der må da i øvrigt være mange penge i, at udvikle og sælge en Rytmechip eller et Timingoptimator kredsløb, måske endda et musik injektionsreservoire med dobbelt differential G&S korrektion .Fis, ballade og vrøvl fra folk der hellere end gerne tjener penge på helt ubrugelige konstruktioner til "røverpriser" . Røveren er bare den gale mand.I mine øjne er musikalitet, timing, melodi og alt det fis, et røgslør der lægges ud, for at dække over mindre optimale konstruktioner - men nok om det.Jeg har gennem tiderne udviklet en teori om, hvad det er der egentlig foregår ved musikreproduktion, og hvorfor meningerne i så høj grad er delte om dette og hint.Min første antagelse er, at det er hulens svært at få optaget, gemt og reproduceret det fulde dynamikområde (jeg tænker her og i alle senere eksempler på akustisk musik, som er optaget med simple metoder (2 mikrofoner eller deromkring) - ikke rock/pop, der jo er mikset sammen af en hel masse individuelt mirkofonerede instrumenter.)Det fyulde dynamikområde, betyder ikke at der skal spiles ligeså højt derhjemme, men at forskellen på svageste og kraftigste signal er sammenlignelige i de 2 situationer.Det er de kun sjældent og hvad sker der så ved det?Hvis vi kan få fjernet 10% af dynamikken i musikken ganske liniært over hele skalaen, så vile oplevelsen måske nok blive mindre end live, men tæt på alligevel. Desværre er det ikke min erfaring, at det er det der sker.Hvis man ser dynamikken i musik som funktion af frekvensen, så vil man opdage, at dynamikken er fordelt mellem 20 og 20KHz på en meget ulige måde. angt den største energi ligger i området fra et par hundrede z til omkring 1KHz og måske lidt højere for så at falde voldsomt opefter og også en del nedad i frekvens. Det er altså grundtoneområdet og oktaverne lige omkring der moduleres kraftigst (A=440Hz, +1 oktav giver A=880Hz - 1 oktav giver A=220Hz).Hvis man så f.eks. har et tænkt set-up, der kan gengive 50% af den dynamik, der reelt ligger i optagelsen, så kan man spekulere over hvor det så rammer hårdest.Den kvikke har allerede set sammenhængen, det er selvfølgelig de oktaver der indeholder mest energi, der begrænses af set-uppets dynamikformåen først (Jeg må lige kort her tilføje, at set-uppet dækker over alt der sidder før delefiltret)Hvis denne dynamikbegrænsning så ved almindeligt lytteniveau alene rammer det vigtige grundtoneområde, og evt. lidt højere op i mellemtone området, da må den effekt uundgåeligt rive musikken midt over eller i det mindste, reducere sammenhængen og homogeniteten i lydbilledet.Lige netop dette er det hyppigst observerede fænomen i mine gamle småslidte og tilstoppede høresnegle.I grelle tilfælde har jeg hørt en diskant stå og pive og en bas, der buldrer løs uden forbindelse til det der ellers foregik. Det er trist den slags og desværre forekommer det alvorligt hyppigt.Den dynamikbegrænsning som jeg her beskriver kan forårsages af mange forskellige ting. Et er, at et apparat er konstrueret med denne lyd som slutprodukt, et andet er, at apparatet tvinges til at spille sådan af et andet apparat eller led i kæden.Typisk får højttalere skyld for, at være notorisk vanskelige at drive, og får derfor effektforstærkeren til at krumme ryggen. Det kan også blot være et kabel i kombination med det efterfølgende/forgående apparat, der forårsager miseren.Man kan derfor ikke entydigt sige, hvad der altid forårsager disse fænomener, man tvinges til, at prøve sig frem lidt frem. Der findes dog amps og preamps, som er bedøvende ligeglade med det læs de skal trække, der er bare ikke mange af dem.Når så nogle af vore selvbestaltede, bedrevidende og småarrogante musikprofeter påberåber sig mangel på rytme! Nul melodi i bassen, Luftguitaren er blæst væk! Og hvad ved jeg, så er det meget ofte et resultat af ovenstående. Den smarte griber naturligvis tråden, og laver noget udstyr, der ikke rammes på samme måde af dynamikbegrænsningen, men mere i en retning, hvor visse frekvensafsnit stadig formår det meste af det fulde dynamikområde. På den måde, kan man lave hifi udstyr med lidt fut i, og i øvrigt ikke ret meget andet, uden at skulle dimensionere alting så det ligner, fylder og vejer som en radio/TV/grammofon fra Bella.For den bundseriøse krakiler, er der desvære ingen anden vej frem, end at forsøge at få hele dynamikområdet med, så der ikke begrænses uliniært på oget tidspunkt. Det koster og det fylder og som regel varmer det også temmeligt meget.Well det er mit bud på, hvad det er der gør den store forskel.Mht. kabler vil jeg lige tilføje, at det ligeså godt kan være de betingelser de 2 sammenkoblede apparater har at arbejde under, som er årsagen til lyden, som det kan være kablet og dets egenskaber i sig selv. |
|
|
Hej Kubik!
Det var sandelig en herlig smøre, du der fik vristet ud af udstødningsrøret. Og tak for det!
Du er jo lang fra tabt bag en opklodset Tomos!
Det bliver jeg også nødt til at sige, da dine betragtninger ligger meget, meget tæt på mine egne. Hæ!
Alle tiders store big band connesieur udtalte engang:
"Timing is everything..." (Count Basie).
Og det er netop dér, problemerne regner ned over moderne hifi konstruktører - de har aldrig (i hvert fald sjældent) været der selv.
Nu var mit oprindelige indlæg beregnet på Lasse, som ledte efter et ståsted(?) mht. betydningen af begrebet "Timing" i hifi sammenhæng vs. den virkelige verden. Men jeg fik åbenbart aktiveret selvstarteren på Tomos'en.
Så hermed en mængde (meget generelle) betragtninger...
Timing begrebet som sådan kan være svært at forstå, undertiden selv for musikere.
Men en glimrende analogi kunne være de to trommeslagere hhv. Chris Parker og Steve Gadd. De er gamle (og sure) buddies. Har gået i stort set den samme skole, kan spille de samme ting osv. De medvirker endda på de samme plader samtidigt (f.eks. Stuff, Live in New York).
Men det er alligevel meget tydeligt, hvem der spiller hvad, hvornår - hvis "formidlingen" har den rette timing, vel at mærke.
For at blive i den helt evidente analogi, så har trommeslageren Dave Weckl været så fræk at begå en solo skive ved navn Masterplan. På et track er der en "chase" mellem Weckl og førnævnte Gadd.
På nogle setups er der ikke den store forskel at høre. På andre kan man tydeligt høre grunden til, at Gadd har opnået den høje anseelse, han har.
Jeg er ganske med på den frekvensmæssige fordeling af dynamik, grundtoneområde, mv. Men... som aktive lyttere bliver vi sq nødt til at bekymre os om lyden efter delefilteret - det er jo dén, vi hører!
A har i øvrigt været skruet op til næsten 450 Hz, men det er en helt anden historie. Ak ja, det er efterhånden svært, at finde kammertonen.
I min verden hjælper det ikke, at fokusere en dynamikformåen på et bestemt (grund)toneområde. I stedet bør der være tale om et, så at sige, globalt headroom. Men det er nok ikke et begreb, de fleste moderne hifi udviklere vil kendes ved. Det går nemlig ud over avancen - og så skal man oven i købet tænke sig om - puha-føj!
Men som tidligere nævnte hr. Gadd engang sagde: "...there's always more than twice as long as you think to the next note..."
Måske diverse happy-konstruktører kunne lære af det...?
I min verden opstår paradokset i det øjeblik, man forsøger at undgå, at dynamikken i virkeligheden er en funktion af selve den musikalske begivenhed (jow, Gödel havde sq fat i noget dér, hæ-hæ). Netop derfor er vi altid udsat for mere eller mindre væmmelige ting, når vi hører musik derhjemme. Den "perfekte illusion" findes netop kun i selve begivenheden. Men tilnærmelsens kunst kan undertiden være stor. Ganske stor, endda.
Divergensen blandt menigmand opstår vel grundet "tro" og sælgerpåførte overbevisninger. Egentlig er der ikke så meget, at rafle om. Altså et spørgsmål om lydmæssige referencer og lydmæssig æstetik... lad mig give et eksempel, der stadig står lyslevende i min ellers aldrende hukommelse:
I tirsdags var jeg til en overmådig glimragende koncert med Henriette Bonde-Hansen (sopran) og Amalie Malling (der flügel - 9 ft.). Der er ikke meget, der slår det at sidde i sweetspot en 3-4 meter fra en sopran i verdensklasse. Det var i al sandhed en gebisklaprende oplevelse!
Vidste du i øvrigt, at der er forskel på de tyske og de amerikanske Steinways? Jow-jow, tyskerne lakerer hammerne, hvilket giver en mere indelukket lyd. Allerede dér er vi inde på den europæiske nej-føj-jeg-vil-ikke-have-det-hele-med-lyd. Det kan man da kalde markedstilpasning, der vil noget!
Grundet min alder kan jeg desværre ikke huske, hvorfor jeg gerne vil lakere stemmebåndet på sangfuglen...
Men tilbage til emnet... prøv at læse Albert's betragtninger på området. Jeg er ret sikker på, at du vil finde det interessant. Albert laver højttalere. Du finder det relevante under "archive".
Albert har endda (som den eneste?) ansat musikere til at vurdere lydforholdene i de forskellige modeller.
"Timing is everything..." (Count Basie)
Mvh
G&S
Juleønsker: Virksomhedbesøg hos SA, Zippo lighter
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Nå, man kan også komme på nettet på sjælland, så lige et par kommentarer:
Scorpio, du skrev: "Der hvor jeg for demoet Densen, Linne, F#, er jo rene livsstilsbutikker (Bolig-FI, med WAF leflen)....ikke lyd butikker" Nu må de så alligevel godt være pæne, kan du bestemme dig ?!?!? 
Nu udtaler du så at vi har "kløvet tunge filosofi" uden iøvrigt at dokumentere det, det er altså "lidt" svært at have en fornuftig dialog på det niveau 
Tilsvarende siger du at jeg har talt om "anmelder-gylle", igen må jeg spørge hvor har du det fra ??! 
Jeg har defineret transparens, stereoperspektiv mv som værende hifi, og tydeligt defineret musik. Hvis du er uenig med mig, synes jeg du skulle bruge lidt tid på at forklare mig hvad stereoperspektiv har med musik at gøre ?!?!?!?!
Til Waal,
Jeg skrev jo netop at når man ikke kunne opnå det perfekte, måtte man sikre sig at alle valg blev taget med musikken som mål. Jeg har svært ved at se hvad det har med bananskræller at gøre...
Med venlig hilsen
|
|
|
Bananskrællen er blot en omskrivning. bananskrællen kan f.eks. være de højttalere du bruger til demonstrationer.
Mere direkte så har du det med at anvende fuldstændig håbløse højttalere
Waal
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 03:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
Thomas Sillesen skrev:
|
Scorpio, du skrev: "Der hvor jeg for demoet Densen, Linne, F#, er jo rene livsstilsbutikker (Bolig-FI, med WAF leflen)....ikke lyd butikker" Nu må de så alligevel godt være pæne, kan du bestemme dig ?!?!? 
Nu udtaler du så at vi har "kløvet tunge filosofi" uden iøvrigt at dokumentere det, det er altså "lidt" svært at have en fornuftig dialog på det niveau 
Tilsvarende siger du at jeg har talt om "anmelder-gylle", igen må jeg spørge hvor har du det fra ??! 
Jeg har defineret transparens, stereoperspektiv mv som værende hifi, og tydeligt defineret musik. Hvis du er uenig med mig, synes jeg du skulle bruge lidt tid på at forklare mig hvad stereoperspektiv har med musik at gøre ?!?!?!?!
Til Waal,
Jeg skrev jo netop at når man ikke kunne opnå det perfekte, måtte man sikre sig at alle valg blev taget med musikken som mål. Jeg har svært ved at se hvad det har med bananskræller at gøre...
Med venlig hilsen
|
|
|
Bananskrællen er blot en omskrivning. bananskrællen kan f.eks. være de højttalere du bruger til demonstrationer.
Waal |
|
|
Endnu mere direkte, så er elektronikken oså håbløs! Gud hvor er jeg dog slem - kan du så komme i seng Hr. von Slagvolumen.
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er endog meget slem Hr. Von, men tager dog ingenlunde fejl i Deres iagtagelser.
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
waal skrev:
Thomas Sillesen skrev:
|
Til Waal,
Med venlig hilsen
|
|
|
Waal
|
|
|
Endnu mere direkte, så er elektronikken oså håbløs! Gud hvor er jeg dog slem - kan du så komme i seng Hr. von Slagvolumen. |
|
|
Jeg mener idag at have hørt en gang "værre end de værste". Spørgsmålet er om jeg tør skrive det højt da jeg jo ikke ved om det kan blive endnu værre.
Årets udstilling ligner den "bilist-konkurrence" der kører på TV2
Årest umulius er ?
Waal
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Waal! Kom så med det!
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa Waal!
Kom så med det!  |
|
|
Nu ikke så kvik på håndtaget, der skal gættes
Waal
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Waal! Hvis der er ligheder til Odense udstillingen, så var der ingen der kom op på siden af Eben. På den anden side, så var der en del der ikke deltog, som er med nu.
Mit bedste bud er Eben også denne gang. Jeg tror andre skal i træningslejr i lidt længere, før de kan gøre dem rangen stridig.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hej Waal! Hvis der er ligheder til Odense udstillingen, så var der ingen der kom op på siden af Eben. På den anden side, så var der en del der ikke deltog, som er med nu.
Mit bedste bud er Eben også denne gang. Jeg tror andre skal i træningslejr i lidt længere, før de kan gøre dem rangen stridig.
|
|
|
He,he... Jeg har godt nok ikke selv hørt dem, men har 2 kammerater der har - de var nogle af de værste pishøjtalere de nogensinde har hørt.
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
Jeg må erkende at jeg mest gik efter "nye" uhyrligheder. Eben sprang jeg over, men især et sted var der bid så det trak helt ud på gangen.
Nogle demonterede vinduesglas og en forklædt Nilfisk med defekt udstødning
ubeskriveligt
Waal
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
|
Nogle demonterede vinduesglas og en forklædt Nilfisk med defekt udstødning
ubeskriveligt
Waal |
|
|
Jeg er ikke sikker på, at min gamle jyske fantasi slår til her.  Det eneste der designmæssigt kunne have paralleller, må nok være vort stolte nationalklenodie i det vestjyske. Om det gæt er sandt, så er jeg med 100% sikkerhed uening. De har skam kvaliteter og de giver sig ikke ud for mere end de er - 100% livsstil.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|