Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: computer remote (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bruce Lee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 November 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har som mange andre i den her tid kopieret mere og mere af min musik ind på min computer. Jeg bruger tit min Squeezebox men jeg er ved at bygge en ny computer. Den bliver hele lydløs (passivt kølet) og er i et 43cm hifi størrelse kabinet. Så den kan altså stå i stuen sammen med mit anlæg. Jeg overvejer helt at skrotte min squeezebox også køre det digitale signal direkte i min D/A converter også til forstærkeren.
Mit spørgsmål til dig er så: Kender du en fjernbetjening som kan gøre noget i retning af det min squeezebox gør nu?  Dvs køre en eller anden form for software som kan lade mig vælge musik ?
Det skal selvfølgeligt helst være et program som så kan afspille highrez filer. Det må også meget gerne vise albumcoveret på fjernbetjeningen.

Jeg har kigget på de der harmony betjeninger fra Logitech men det ser ikke helt ud til at de kan klare det. Måske skal jeg have en fra Phillips eller skal jeg have en Crestron?
Er der nogen som har noget erfaring med det her?
Det håber jeg.
Til top Vis Bruce Lee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce Lee

jchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 November 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej.

Afspilleren Mediamonkey med kernel stream-modul, via USB med m2tech HiFace er en supergod konstellation. Kører i Windows.

Ved hjælp af lille program, Monkeytunes, kan Ipod Touch med programmet Remote fjernbetjene hele din musiksamling.

Til top Vis jchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jchris

Bruce Lee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hej jchris

Tusind tak!
Hvad skal der til for at et ipod touch kan "snakke" med min computer? Foregår det over wifi eller hvordan?
Jeg bygger en computer med optisk udgang så jeg tør godt slutte den til direkte med et optisk spdif kabel. Jeg håber det funker endnu bedre end hiface så er der jo ingen elektrisk forbindelse mellem computer og DA og dermed ingen højfrekvent computer støj til min DAC

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 November 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Jeg ser tre muligheder, hvor du ikke er begrænset af formater eller hvilke programmer du vil anvende til afspilning:

1) Trådløs mus og et on-screen keyboard - det findes i de fleste styresystemer.
2) Remote control med trackball
3) Trådløst keyboard med trackball

Søg efter "remote with trackball" eller "keyboard with trackball" på www.ebay.co.uk - så får resultater på 2) og 3).

Prisniveauet er omkring 2-300 kr.

God jagt
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Bruce Lee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har allerede et trådløst keyboard, men det skal funke sådan at jeg kan betjene computeren uden at tænde for en skærm eller min projektor..

Det ville også være fint hvis jeg ku finde en fjernbetjening som kan køre mediamonkey og samtidigt lære alle mine andre fjernbetjeningers funktioner..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes