| Sendt: 18 April 2013 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke den pågældende forstærker, men indkøb af rør beror jo på i hvert fald følgende to faktorer:
(Budget?) Hvad vil du max. betale ? (priserne på rør svinger jo unægteligt ....)
Vil du lade dine ører bestemme? (det bør du efter min mening).
I de to nævnte typer kan du jo få myriader af forskellige versioner og fabrikater - fra bras til høj kvalitet - da disse to typer rør er noget af det mest gængse og kurante, der kan fås.
Er du villig til dyr tuberolling - for at du kan finde dit favoritrør. For at kunne "tube-rolle" - er man ofte nødt til at indkøbe flere sæt/typer, for at man kan finde den version, som man bedst kan lide.
Vil du gå "NOS-vejen" (ofte meget dyrt) - eller vil du søge efter nyligt producerede rør.?
Ideer til indkøb af NOS 12AX7/ECC83: Philips/Miniwatt/valvo/Mullard/Telefunken/RCA/GE/Sylvania/Tu ng-Sol osv..) - de lyder lidt forskelligt, men alle har et fint renommé.
NOS -EL84: Philips/Miniwatt/Valvo/RTC/Mullard (alle egentlig Philips) - Telefunken (Tung-sol's 6BQ5 kunne også være en mulighed.
En solid (efter manges mening vellydende) outsider kan være Reflektors 6P14P-EV som udgangspentode. Et robust rør.
Nyproducerde rør kender jeg ikke så meget til - her må andre komme på banen.
Vh
Freddy
|