Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvorfor stopper DVD afspilleren? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mploug
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en INO3 DVD afspiller, og har lige været ved at se en
ny indkøbt DVD. Et sykke inde i filmen fryser den og rykker herefter frem
i hakker. Jeg har lige tjekket DVD skiven for ridser og støv, men der er
intet.

Jeg ved godt, at jeg ikke forvente alverden for de 500 kr., som DVD afspilleren har kostet,
men jeg søger måske også bare en forklaring.

Er det fordi der er sparet på afspillerens komponenter - altså er det et problem man kun ser
på billige DVD afspillere?

Er der noget specielt jeg kan kigge efter ved komponenterne næste gang jeg skal kigge efter DVD afspiller?

Altså er der noget lige som med en computers processor og andet man kan kigge efter?

Kan man sige noget om, hvor langt man skal op i pris før man slipper for at DVD afspilleren
fryser - jeg har f.eks. set, at hi fi klubben har en Argon til 1000 kr.og en Cambridge til 1500 kr.
Burde man så være ude over problemet, eller det er måske ikke nogen garanti?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin 

Til top Vis mploug's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mploug Besøg mploug's Websted

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hej. Du skriver at du har tjekket for ridser. Det kan ikke bare gøres ved at vende skiven i vejret, for dataene er faktisk på forsiden (dvs. der hvor et label er påsat, for at beskytte), så er der evt. kommet skrammer på oversiden?

Hvis nej, så kender jeg også en kammerat som har købt en billig afspiller - tror dog kun denne kostede et par hundrede kr. Men den hakker nemlig også i perioder, hvilket er ganske irriterende i længden.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med det tekniske, men kunne forestille mig at det simpelthen er drevet der er af for ringe kvalitet.

Mvh. en anden Martin, som i øjeblikkert ejer en Denver til 249,-

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:

Hej. Du skriver at du har tjekket for ridser. Det kan ikke bare gøres ved at vende skiven i vejret, for dataene er faktisk på forsiden (dvs. der hvor et label er påsat, for at beskytte), så er der evt. kommet skrammer på oversiden?

....god joke

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Hvis det er ét bestemt sted den begynder at hakke hver gang og den ikke gør det på andre film, er det højst sandsynligt skiven det er galt med. Jeg har selv en film jeg aldrig har fået det færdig fordi der er en fejl på den. Og det er altså træls, når man når, at komme 1t. 10min. ind i filmen inden fejlen opstår

MVH WRONG

mploug
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

ok, så det er ikke nødvendigvis DVD afspilleren den er gal med?

Har dog også set andre DVD'er uden at den fryser, tænkte bare
på, om det kunne være noget ophedning eller noget.
Men så ville den vel ikke fryse (ha ha ha arj ok dårlig joke)

/Martin

Til top Vis mploug's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mploug Besøg mploug's Websted

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg må være stået for tidligt op eller sådan noget, men Acer, hvad er det for en joke?

Data'en ligger jo på label siden og det er ikke usansynligt at der er kommet en lille risse.
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:
Okay, jeg må være stået for tidligt op eller sådan noget, men Acer, hvad er det for en joke?

Data'en ligger jo på label siden og det er ikke usansynligt at der er kommet en lille risse.

Afspilleren læser ikke fra label-siden - derfor!!!

Det er meget sjældent at overflade-ridser på label-siden påvirker aflæsningen - ridser på aflæsningssiden har derimod lettere ved at genere aflæsningen - så skal de være grove og er der tilmed påtrykt en label der dækker hele pladen, skal ridsen være ekstra grov. Da manden skriver at det er en helt ny film, er det nærliggende at udelukke ridser på den side.

Fejlen skal enten findes i dvd-pladen (en generel fejl, hvilket sker engang imellem) eller afspilleren, og det skulle ikke være første gang at en af de billigere afspillere (denne gang INO3) kikser i aflæsningen af enkelte film da drevet ikke er super-stabilt i netop INO3´eren. Er den ny, er det bare at køre ud og få den byttet i Kvickly eller hvor den er købt.

Det kan også bare være lidt uheldigt snavs på laseren - det er heldigvis til at fikse hvis man er lidt fiks på fingrene.

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
. Da manden skriver at det er en helt ny film, er det nærliggende at udelukke ridser på den side.

Det har du ret i, men det er jo ikke umuligt, at den på en eller anden måde har lidt skade alligevel.

Kan det godt forekomme, at nogle DVD'er hakker, mens andre ikke gør? Er en DVD ikke en DVD eller hvad?

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:

Ronin skrev:
. Da manden skriver at det er en helt ny film, er det nærliggende at udelukke ridser på den side.

Det har du ret i, men det er jo ikke umuligt, at den på en eller anden måde har lidt skade alligevel.

Kan det godt forekomme, at nogle DVD'er hakker, mens andre ikke gør? Er en DVD ikke en DVD eller hvad?

Hvis der skulle være noget, er jeg mere tilbøjelig til at tro at der kunne være en fejl i pladen - det er nemlig ikke et ukendt fænomen i disse tider...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes