| Forfatter |
|
Carter Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa musikelskere. Leder efter noget nyt og godt produceret lækkert musik, hvor mit anlæg virkelig kommer til sit rette element. Har lige købt et ordentlig Hi-fi sæt for første gang, og mangler nu bare noget godt produceret musik. Det skal heslt være mere moderne rytmisk musik, ellers er jeg rimelig åben overfor forslag. Mine ynglings pt er: Roger Water - Amused to Death  , Tina Dickow, Jeff buckley, Pink Floyd - The Wall, Klaus Hempler, Jazz After Dark (diverse kunstnere) og lign. Venter på Michael Jackson CD'er, som skulle være rigtigt godt produceret i følge rygterne. Er dog meget skuffet over lyden i den nye CD fra The Storm. Der mangler virkelig brede og bund i lyden, som jeg synes virker meget kompakt også, men ellers god musik. Fyr løs med hvad du synes er godt produceret musik med masser af lyd og dybde og detajler, tak!  MVH Carter Audiolab: 8000 CD, 8000 PX, 8000 Q Audiovector MI3 Signature SE
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan nu ikke forstå at du nævner Tina Dickow som velproduceret - ihvertfald ikke lydteknisk. Musikken holder jo som altid MAX!
Den bedste plade fra Tina-tøsen, rent lydteknisk, er efter min mening "FUEL" - det er noget helt andet end det radio/MP3 præparerede der findes på feks Count to Ten.
Ellers kan jeg anbefale mine 3 faste favoritter: Björk - Debut, Nick Cave - The Boatman's Call og Propellerheads - Decksandrumsandrockandroll
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Carter Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet sjoenne.
Bjørk lyder som et godt forslag. Har altid godt kunne li hende (har dog ikke hørt det på godt hi-fi endnu desværre) Det samme gælder for Nick Cave. Er selv ret vild med "Stagger lee"!!!
Vil tage det til efterretning. Og, ja. Måske er Tina Dickow ikke superproduceret, men kan godt li at sangen og guitaren går rent igennem på mit anlæg hjemme i stuen. Føler det bliver lidt live nogen gange. Jeg er ret vild med den rene klare lyd....
Har hørt at Sting skulle være godt produceret???
|
| Til top |
|
| |
Carter Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte også fornyelig The Queens of the stone age, men var nu ikke imponeret over lyden. Crab lyd, men OK musik.
|
| Til top |
|
| |
OscarMK2 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tøsedrengene - Luk vinduet op + MANGE andre (trommerne lyder så det giver "ståpels")
Sting - I hung my head
Superfuzz (dansk) - hele skiven....!
Rammstein - Heirate Mich
Og self Pink Floyd - Wish you were here
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kari Bremnes - Svarta Bjørn Chet Baker - As Time Goes By Sange fra 1. sal/Flere sange fra 1. sal Hess Is More - Tip Top Dynamo/Captain Europe Eros Ramazotti - Eros Tom Waits Hugh Masakela - Hope Ella Fitzgerald - Ella & Louis Bruce Springsteen - Tha Ghost Of Tom Joad/Nebraska Trentemøller - The Last Resort Damien Rice
God weekend
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roger Waters - Amused to death & Diana Krall - The girl in the other room
Gode cd'er at teste sit system på __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benni Chawes (Must own)
Rage Against The Machine
Santana - Supernatural
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nils Lofgren - Acoustic Live
Den skal man simpelthen ha'!!
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke komme uden om Dire Staits - Brothers in arms, Pink Floyd - Wish you were here. Personligt er jeg ret vild med Tom Waits indspildninger __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
|
Roger Waters - Amused to death & Diana Krall - The girl in the other room
Gode cd'er at teste sit system på
|
|
|
Dette Roger Waters-album lyder langt bedre på vinyl. CD'en er en klam fornemmelse i forhold til.
Til gængæld er musikken røvsyg...meeeget kedelig. Den sure gamle RW's lommefilosofi med ledsagende lydeffekter...
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Kan nu ikke forstå at du nævner Tina Dickow som velproduceret - ihvertfald ikke lydteknisk. Musikken holder jo som altid MAX!
Den bedste plade fra Tina-tøsen, rent lydteknisk, er efter min mening "FUEL" - det er noget helt andet end det radio/MP3 præparerede der findes på feks Count to Ten.
Ellers kan jeg anbefale mine 3 faste favoritter: Björk - Debut, Nick Cave - The Boatman's Call og Propellerheads - Decksandrumsandrockandroll |
|
|
Hva? FUEL er elendig rent lydmæssig efter min mening. Count To Ten og In The Red er derimod velproduceret. Er det mine ører den er helt gal med?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Benni Chawes (Must own)
Rage Against The Machine
Santana - Supernatural
|
|
|
Sidstnævnte (Santana) er et forholdsvis tidligt eksempel på en totalt dynamikforladt produktion. En pre-loudness war-udgivelse. Det hele er lige kraftigt...inkl. de "svageste" passager! ;-)
Ganske som stort set alle nyudgivelser i skrivende stund. Meget beklageligt.
Niels
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjoveste ved at se folks anbefalinger af musik, når man selv er velsignet med en ganske stor musiksamling, er at man herved, meget bedre end når man læser om hvad folk har af anlæg, kan vurdere om folk har været heldige/dygtige i sammensætning af grejet. Husk på at det er i sammensætningen af grejet at kunsten ligger og muligheden for synergi i samspillet opstår. Der er nok lidt langt mellem snapsene.  "dolph"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Det sjoveste ved at se folks anbefalinger af musik, når man selv er velsignet med en ganske stor musiksamling, er at man herved, meget bedre end når man læser om hvad folk har af anlæg, kan vurdere om folk har været heldige/dygtige i sammensætning af grejet.
Husk på at det er i sammensætningen af grejet at kunsten ligger og muligheden for synergi i samspillet opstår.
Der er nok lidt langt mellem snapsene.

"dolph"
|
|
|
ok... __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Det sjoveste ved at se folks anbefalinger af musik, når man selv er velsignet med en ganske stor musiksamling, er at man herved, meget bedre end når man læser om hvad folk har af anlæg, kan vurdere om folk har været heldige/dygtige i sammensætning af grejet.Husk på at det er i sammensætningen af grejet at kunsten ligger og muligheden for synergi i samspillet opstår.Der er nok lidt langt mellem snapsene. "dolph"
|
|
|
Hvordan kan det nu være at ens valg af kildemateriale bestemmer om grejet er sat godt sammen?
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ha musik uden filter:
The Bad Plus - rendyrket super-jazz
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
niklasthedolphi skrev:
Det sjoveste ved at se folks anbefalinger af musik, når man selv er velsignet med en ganske stor musiksamling, er at man herved, meget bedre end når man læser om hvad folk har af anlæg, kan vurdere om folk har været heldige/dygtige i sammensætning af grejet.Husk på at det er i sammensætningen af grejet at kunsten ligger og muligheden for synergi i samspillet opstår.Der er nok lidt langt mellem snapsene. "dolph"
|
|
|
Hvordan kan det nu være at ens valg af kildemateriale bestemmer om grejet er sat godt sammen? |
|
|
Lad os antage: Hvis en persons absolut bedste anbefaling efter præmissen at det skal være teknisk godt skåret musik også er blandt min eller andres musiksamling, og den aktuelle skæring, set i denne større sammenhæng, er nede i mellemklassen eller bunden når det gælder teknisk kvalitet, så giver det en ganske god idé om hvor godt dét anlæg spiller, som ham der anbefalede skæringen har, for han kan ikke høre forskel på musik af en teknisk kvalitet som er gennemsnitlig, som er god eller som er helt i top. Var det tydeligt nok?  "dolph" P.S.: Jeg synes i øvrigt at Tina Dickow spiller bedre jo mindre tøj hun har på.
|
| Til top |
|
| |