| Forfatter |
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så det på tv, Leonard Cohen kommer endeligt til Danmark igen.
Jeg havde på forhånd lovet konen, at kom han til Danmark, så skulle vi afsted. Så nu skal vi dælme afsted.

Er jeg den eneste der er faldet for den mands fantastiske lyrik og hans mildt sagt alternative stemme? Er der måske flere som skal afsted?
http://www.youtube.com/watch?v=u10V_7IVD2Y
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver også nødt til at opleve ham i levende live i DK. Ingen tvivl om det!
Du er bestemt ikke ene om at synes at Cohen er en helt unik og truet sangfugl med en usædvanlig dybde i teksterne. Hans inderlighed og nådesløse analyser af sigselv og omverdenen er ofte lyrik med musik. Og jeg er helt syg med hans skæve 3/8'dels takter eller hvad de nu hedder.
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dejligt, jeg troede næsten jeg sad alene og lyttede.
Tower of song er en helt klar favorit, selvironi og dybe dybe tekster kendetegner en mester som jeg faktisk aldrig troede jeg skulle komme til at opleve. Håber godt nok det er til at få biletter.
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har med længsel ventet på dette øjeblik... Havde ikke regnet med hele 2 koncerter i DK.
Det bliver uden tvivl det mest spændende i 2008 for mit vedkommende
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leonard Cohen kan da være OK hvis man lider af søvnløshed
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Leonard Cohen kan da være OK hvis man lider af søvnløshed |
|
|
Eller ok hvis man kan lide at fordybe sig i teksterne og for et øjeblik glemme alt det ligegyldige l... der ellers bliver smidt på markedet.
Når jeg lytter til Mark Knopflers, leonard Cohens eller Eva Cassidys bedste numre, kan tiden i den grad stå stille, når man bare sidder og lytter.
Men du er ikke alene om din mening. Jeg har en enkelt gang været til en demoeftermiddag hos en lokal hifi butik, hvor Cohen blev dømt kedelig og ligegyldig, hvorefter en gang Trentemøller røg på cdéren, og folk var ellevilde. 
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
Men du er ikke alene om din mening. Jeg har en enkelt gang været til en demoeftermiddag hos en lokal hifi butik, hvor Cohen blev dømt kedelig og ligegyldig, hvorefter en gang Trentemøller røg på cdéren, og folk var ellevilde.
|
|
|
Trentemøller  Cohen  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt ret zakken. Cassidy og Cohen kan også fuldstændig få mig til at glemme tid og sted. Godt nok på hver deres måde. Men de har inderligheden og dybden tilfælles selv om Cassidy synger mange covers. Men hun evner i den grad at gøre dem personlige og nærværende! Og så er hendes stemme i den grad forførende. Forstået på den måde at den fører en "bort" til ens eget sted.
Dog er jeg så mærkeligt indrettet, at jeg også kan svømme helt væk i Trentemøllers klangstrukturer. Der er alt for meget af den der enten eller kultur. Det er to helt forskellige genrer og at give sig til at sammenligne dem er helt meningsløst. Trentemøller og de to andre har nok det tilfælles - trods alt - at de er meget seriøse i deres tilgang til musikken og Trentemøller har også noget "på hjertet" selv om han ikke bruger ord. Jeg vil ihvertfald ikke betegne det som hverken fortænkt eller poppet i traditionel forstand. Jeg tror primært han laver musikken for sin egen skyld præcis som de to andre...
|
| Til top |
|
| |
GizMoe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen melding om hvor og hvornår, han kommer?
__________________ KABLER!!! Det er ikke ledninger - det er KABLER!!!
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først i Juli. Håber at kunne skrabe sammen til billet + transport. Det er nok sidste chance, Cohen er 74...
|
| Til top |
|
| |