| Forfatter |
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne ikke dy mig for at forevige forårssolens varme lys denne eftermidag - eller i hvert fald de dele af det som Audiovector reflekterer  .
|
| Til top |
|
| |
Stereolab Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud det dér Bjørn. Hvad er det for en Audiovector-model?
__________________ Mvh
Stereolab
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereolab, tak tak. Det er en Mi3 (forgænger-serie til S3) Avantgarde Arreté. Jeg har en mere
Har du i øvrigt set at The Libertines gør comeback? Eller, comeback er måske meget sagt, men de skal i hvert fald spille på årets Reading-festival i
UK.
|
| Til top |
|
| |
Stereolab Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de højttalere spiller bare halv så fedt som de nye S3 Avantgarde Arreté så er jeg dybt misundelig ;)
Lyder interessant med Libertinerne, men spændende om det faktisk bliver til noget.. Man ved aldrig med Pete.. Sidst jeg så ham med
Babyshambles kom han mange timer for sent til koncerten.. Men da de først kom i gang var det helt fortryllende! :)
__________________ Mvh
Stereolab
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereolab skrev:
Hvis de højttalere spiller bare halv så fedt som de nye S3 Avantgarde Arreté så er jeg dybt misundelig ;)
|
|
|
De er bedre (det skal jeg jo sige:) ). Skarpere, råere, og mere karakterisiske. De har efter min mening en intet mindre end fantastisk diskant og øvre mellomtone. De kan gøre violiner lette som luft eller overstyrede el-guitarer rå som pigtråd. Alt dette ses jævnligt under køb-salg-bytte til særdeles attraktive priser.
I det lidt mindre subjektive lys, må jeg dog sige at det jeg har hørt af S3 AA, i den sidste ende gør den til en bedre højtaler. De giver et mere raffineret, eller måske balanceret, udtryk end mine. De fremstår en tand mere dynamiske etc...
Citér:
Lyder interessant med Libertinerne, men spændende om det faktisk bliver til noget.. Man ved aldrig med Pete.. Sidst jeg så ham med
Babyshambles kom han mange timer for sent til koncerten.. Men da de først kom i gang var det helt fortryllende! :) |
|
|
Har læst at de står til at modtage et, vil jeg tro, ikke uvæsentligt vederlag for den planlagte Reading-optræden. Så det er vel måske også et incitament for at møde sådan nogen lunde til tiden og ikke mindst i "spillbar" tilstand :)
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 12 Juli 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Stereolab Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de nye, Ketil  Ser godt ud.. Ved det er svært, men kan du beskrive lyden fra dem?
__________________ Mvh
Stereolab
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Stereolab Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for beskrivelsen. Jeg har hverken hørt Naim n-SAT, Allae eller Neat Momentum så har lidt svært ved præcist at forestille mig hvordan det lyder, MEN det er jo næsten også umuligt at beskrive lyd. Synes det var spændende at læse, nevertheless
__________________ Mvh
Stereolab
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fede højttalere Ketil. Modsat mange Naim-tilhængere, kan jeg faktisk godt lide designet på Allae, og jeg var da også tæt på at købe et sæt i sin tid, da jeg havde Naim.
Allae er udgået i dag, ikke sandt? Det er sjældent at man ser dem herhjemme.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 04 April 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
At dæmpe eller ej - ja tak begge dele?
Jeg mener selv jeg har - ikke fremragende - men OK akustiske forhold i min stue. Der er ingen deciderede dæmpe-tiltag og den er ellers normalt,
måske til den skrabede side, møbleret. Har, såvidt jeg kan høre mig frem til, ingen helt slemme resonanser, (flutter) ekko, eller andre deciderede
akustiske kriseforhold. Det kan dog godt være frekvensresponsen ikke er helt flad - don't know....
Det fungerer virkelig godt til fx. klassisk musik, som jeg hører endel. Jeg tror jeg har RT60-tider på rundt 30-40ms - kender desværre ikke
spektret. Der er givetvis også noget med reflektioner - stuen er som sagt ikke decideret dæmpet. Min antagelse er at dette virker fint til klassisk
fordi det giver en behagelig fornemmelse af rum og luftighed samt at rummet "arbejder" med klangen.
Dog hører jeg også meget rock/pop/indie. Og her lyder det til tider mindre optimalt. Har lige lyttet til The Hives - som er sådan noget nyere
guitar-drevet punk. Det er hurtigt og der er "meget" lyd.
Jeg er ret sikker på at dæmpning (1. reflektioner/lavere RT60) af rummet vil afhjælpe det sidste. Men så er jeg bange for at noget af rumfølelsen
forsvinder ved alt det musik som det fungerer rigtigt godt med - altså ikke kun klassisk. Er dog ligevel fristet til at prøve med noget godt
dæmpemateriale som fx. rockfon. Men inden jeg går igang med det kunne det være interessant at høre om nogen af jer har synspunkter på
dette?
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 04 April 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
Stereolab Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry to see you go. Trådens mest aktive bruger!  Go' lyd..  __________________ Mvh
Stereolab
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt streaming/harddisk produkt fra Naim
Så er der nyheder fra Naim på streaming-fronten. UnitiServ heder det nye vidunder som kort sagt er en integreret og selvstændig rippe/lager/server/afspiller-løsning. I modsætning til HDX er der ingen analog del - altså ingen forstærker eller analog signal udgang. Lyden kommer kun ud i digitalt format - enten via digitale udgange og ind i ekstern DAC, eller over netværk forbundet til fx. en Uniti eller den nye UniQute.
I lighed med HDX er det tale om en computer-uafhængig løsning. Der er indebygget lagerplads og drev, samt en helautomatisk rippe-mekanisme. Som det ses på billederne er der ikke mange knapper. Ved brug som afspilningsmaskine (og ikke fx. streaming) styres den via PC eller iPhone/iPod. Ellers er der fuld integration med NaimNet og andre Naim-produkter. Såvidt jeg har forstået kommer den til at koste lidt under halvdelen af hvad en HDX koster - dvs. ~2000£...
vh Bjørn

|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk flot. Men, hvordan spiller den ... Det bliver spændende at høre, hvor god en kilde den er. Og om den på sigt vil kunne få mig til at udskifte mit Computer Ripper ----> Nas ---> Wireless Router ---> Squeezebox ----> Aune Dac set-up.
|
| Til top |
|
| |