Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Små platte svindlere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 August 2005 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Et alternativ til karakterer er at salget flyttes over til forumet, som vi har diskutert litt her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27066&P N=1

Det vil også kunne motvirke svindel med førpriser o.l da en sælger hurtigt vil få en kommentar fra forumets mere velvitende brukere.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

KomNu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

Hej,

Undre mig også lidt over at man på QXL som sælger selv kan bestemme, at hvis han får stillet et lidt kritisk spørgsmål  selv kan vælge om det
skal blive stående.

feks. han havde en NAD 3140 til salg og på 2*100w (har før skrevet det, det er utroligt så mange watt nogle forstærkere får når de skal
sælges), alder 5-år.

NAD 3140 blev solgt fra slutning 1980 til 1983 hvor afløseren NAD 3150 kom.

Jeg Stillede  ham spørgsmålet om han nu var sikker på at det var sådan en og forklarede ham kort årg. og det, det stod der ca. 2-min. så var
det fjernet.

Poul-erik.

Altså jeg så lige dette her indlæg og kom i tanke om min annonce på DBA og din mail, som jeg modtog efterfølgende.

Jeg solgte den forstærker på Den Blå Avis, ikke QXL, det ER en 2x120 watt's forstærker, den er bare en 4 kanals-forstærker = 4x30 watt, og jeg
solgte den med 2 sæt JBL højtalere (4stk.). Og hvorfor skrev du, at du var interesseret? Det er da også ret vildledende? Derudover, tror du så
ikke at man kunne finde på noget andet end at ødelægge andres salg? Det er vel ikke et direkte problem for dig, at jeg tjener penge?

Hvis noget undreR dig, så smid lige et nutids-'r' ind - 4. klasse husker du nok.
Til top Vis KomNu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KomNu

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Påstår du at 4*30 watt er det samme som 2*120watt ?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

4 år - det må vist være rekorden for genoplivning af tråd!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

KomNu skrev:
Poul-erik skrev:

Hej,

Undre mig også lidt over at man på QXL som sælger selv kan bestemme, at hvis han får stillet et lidt kritisk spørgsmål  selv kan vælge om det
skal blive stående.

feks. han havde en NAD 3140 til salg og på 2*100w (har før skrevet det, det er utroligt så mange watt nogle forstærkere får når de skal
sælges), alder 5-år.

NAD 3140 blev solgt fra slutning 1980 til 1983 hvor afløseren NAD 3150 kom.

Jeg Stillede  ham spørgsmålet om han nu var sikker på at det var sådan en og forklarede ham kort årg. og det, det stod der ca. 2-min. så var
det fjernet.

Poul-erik.

Altså jeg så lige dette her indlæg og kom i tanke om min annonce på DBA og din mail, som jeg modtog efterfølgende.

Jeg solgte den forstærker på Den Blå Avis, ikke QXL, det ER en 2x120 watt's forstærker, den er bare en 4 kanals-forstærker = 4x30 watt, og jeg
solgte den med 2 sæt JBL højtalere (4stk.). Og hvorfor skrev du, at du var interesseret? Det er da også ret vildledende? Derudover, tror du så
ikke at man kunne finde på noget andet end at ødelægge andres salg? Det er vel ikke et direkte problem for dig, at jeg tjener penge?

Hvis noget undreR dig, så smid lige et nutids-'r' ind - 4. klasse husker du nok.

Hold da op du må have været mavesur længe hva Hehe god sjov når så gammel en tråd bliver vækket til live med sådan en kommentar..

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Tja sålænge der ikke står hvordan det er målt så kan det da sagtens være sandt.

30 watt vedvarende i 8 ohm? Eller 120 watt spidseffekt i 2 ohm? (kender ikke den forstærker, bare eksempler). De fleste sælgere opgiver bare de højeste tal de kan finde i manualen, og i princippet har de jo ikke skrevet noget forkert. Og vi lever jo i en verden, hvor store tal sælger langt bedre end kvalitet

Personligt undrer det mig nu mere at man genopliver en tråd der er 4 år gammel.....

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Hold da op du må have været mavesur længe hva Hehe god sjov når så gammel en tråd bliver vækket til live med sådan en kommentar..

Tilmed som første og eneste post!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Hov, så lige dette gamle indslag da jeg sidder og roder lidt.

Nå ja så var der jo lige det med at NAD 3140 kun skulle være  5 år gammel, og skulle være en 4-kanals forstærker, ha ha, men pyt med det.

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

KomNu skrev:
Derudover, tror du så ikke at man kunne finde på noget andet end at ødelægge andres salg? Det er vel ikke et direkte problem for dig, at jeg tjener penge?

Når du nedladende udtaler dig om andres manglende brug af nutids-'r' så husk, at der skal være komma foran "at man" (ved desværre ikke hvilken klasse). Du kan sikkert også finde fejl i mine indlæg, men lad os undgå at gøre det til en stave-/grammatikkonkurrence.

Oprindeligt gik kritikken på uærlige oplysninger i salgsannoncer - mener du dette er en fair måde at tjene penge på?

Forøvrigt kan det godt passe, at 4x30W kan blive til 2x120W. Men det forudsætter, at forstærkeren leverer dobbelt effekt ved den halve modstand, dette er ikke altid tilfældet. En uddybning ville nok betragtes som et ligegyldigt sidespring.

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Kan denne pludselige genoplivning af denne tråd ikke opfattes som nag ... hvilket er normalt kun forefindes hos kvinder 
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes