Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 19:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: MS5, L7 eller Mahler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Hvilken højtaler foretrækker i (lydmæssigt)?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
55 [42,31%]
41 [31,54%]
34 [26,15%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
jensen skrev:

Ja man kan godt høre hvad du har forstand på .

Prøv at se hvad der sider i mange andre meget dyre højtaler .

tag et par wilson WP7 vil tro de koster noget mindre at lave en lige disse tre .

Og nu kan jeg se KT i kbh køre tilbud på gamut -47% så de er nok ikke så dyre at lave

Ro på Jensen.

Den sidste kommentar er møntet bredt på moderne højtalere. Der er sku meget få af dem der har kostet mere end en billige fladskærm fra elmutanten ab fabrik. Med det og prisen for disse tre kompetanter i baghovedet, forventer jeg mere end en firekantet trææske til enhederne... jeg vil have lidt originalitet for øjet også.

Jeg er nogenlunde velindformeret om hvad højtalerne fra 2 af de danske producenter koster at producere. Det er af gode grunde ikke noget de reklamere med i annoncerne

.... forhandlerne skal jo også have brød på bordet

HEHE tager det altid roligt .

Mahler sælger sig selv , det er ikke mig .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
wrong skrev:

Jeg har stemt MS5 fordi den efter min mening er en rigtig god allrounder. Fantastisk perspektiv og dybde. Dejlig luftig og velopløst top og efter min menig er der heller ikke noget der stikker ud og genrere ens øre, og deter gennem hele spektret. Så er det jo en rigtig flot højttaler med smukke linier.

L5 er dog også rigtig god og flot. Dog slæber Mahler sig ind på 2. pladsen.

MVH WRONG

Okay. Men hvad gør at Mahler lige slæber sig ind foran L7? (du mener da L7 ikke?)

Nej jeg mente faktisk L5. Jeg havde lige i farten overset at det var L7 og ikke L5 der var tale om. Jeg har ikke hørt L7, så den kan jeg ikke udtale mig om desværre.

MVH WRONG

Trommelum
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 06 September 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Hej Frede 1977

Interessant at du skriver GamuT L7 er en unødvendig overbygning af GamuT L5. VIl du ikke forklare det lidt nærmere? Både den lydmæssige forskel på disse to højtaler, og måske har du lidt indsigt i forskellen på dem?

Jeg formoder sat du har hørt begge højtaler indgående? 

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Ja gæt engang hvad jeg stemte...
Så lidt farvet er jeg vel!

Men jeg vil da gerne svare på hvorfor jeg lige valgte den højttaler, og jeg skal gøre det enkelt:
Den gør hvad den får besked på, over alle parametre, hverken mere eller mindre. Om det så er de rigtige beskeder den får, tja, det må man så arbejde med i fremtiden.

Ja, og så kan I lige få lidt at grine ad! Kald mig dum, kald mig en nar, et fjols, en kryster:
Hvor mange i den klasse har jeg slæbt op på 4. sal, for at teste om det nu skulle være den eller den højttaler jeg ville have? Ingen! Alene tanken gav mig kvalme...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

8008
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.Prof. - Klynk

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 November 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er der så mange brugte Mahler til salg?

Mvh.

Til top Vis 8008's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 8008

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 November 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

8008 skrev:

Mvh.

Er der da det?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 November 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

8008 skrev:

Mvh.

Forbi der er solgt mange rigtig mange enda.

8008
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.Prof. - Klynk

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 18 November 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Fordi jeg spørger,er det fordi at dem der gerne vil sælge ikke kan indfri de krav de Mahler stiller til opstilling og udstyr? Er selv interesseret i et par Mahler,det er måske den bedste højttaler til meneske penge man kan købe,hvis ellers man kan indfri krav med hensyn til opstilling og udstyr.Hvilke krav mener i bruger af Mahler man skal indfri,for at man kan optimalt udnytte den højttaler?

Mvh.

Til top Vis 8008's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 8008

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 18 November 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
8008 skrev:

Mvh.

Uden at vide det vil jeg tro, jensen også kan give en god rabat. Dvs. at speakeren måske sælges med lavere avance end de andre 2? - det vil jo i starten give den lidt af en fordel :) - så måske gør Jensen lidt mere end ingenting - det der med at speakeren sælger sig selv tror jeg ikke helt på. Før Jensen blev der jo ikke solgt Mahler. Jensens underspillede fremfærd i disse forum giver jo også lidt mere credit end f.eks. når nogle af de andre branchemedlemmer lukker varm luft ud.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 November 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
jensen skrev:
8008 skrev:

Mvh.

Uden at vide det vil jeg tro, jensen også kan give en god rabat. Dvs. at speakeren måske sælges med lavere avance end de andre 2? - det vil jo i starten give den lidt af en fordel :) - så måske gør Jensen lidt mere end ingenting - det der med at speakeren sælger sig selv tror jeg ikke helt på. Før Jensen blev der jo ikke solgt Mahler. Jensens underspillede fremfærd i disse forum giver jo også lidt mere credit end f.eks. når nogle af de andre branchemedlemmer lukker varm luft ud.

Jeg giver ikke mere rabat end andre.

Og de var ikke i dk før jeg tog dem hjem.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 November 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Halløj!

Ja jeg har valgt gamut L7. Den lyder som L3 men bare af mere i mellemtoneområdet og bassen, og hænger rigtig godt sammen lydmæssigt. L5 syntes jeg er dårligst af de 3 i L serien.

Jeg har ikke hørt MS5, men MS4 som ikke imponerede mig. Der var ikke ordentlig liv i højtaleren, den lød tam og kedelig. Den var sat til nad silverline for- og effektforstærker med lyngdorf cd'en som har fået en anbefaling her på sitet. Måske det var på grund af setuppet?

Om det så skulle være mahler eller L7 er nok en smagssag.

Mahler er mere tilbagelænet og spiller scenen fra højtalerne og bagud i afslappet stil, af det jeg har hørt. De har en rigtig god dynamisk mellemtone.

Gamutten spiller lidt mere ud i rummet, men kan samtidig gengive scenen bagudtil. Jeg kan godt lide den klare diskant der dog aldrig bliver for spids, og så spiller den bassen på en anderledes måde en Mahler'en. Jeg syntes der er en bedre kort og precis "punch" i bassen på gamut.

Jeg kan altså bare bedre lide gamuthøjtalerens lyd derfor. Men det skal dog igen nævnes at jeg ikke har hørt MS5 så derfor vil valget for mig være mellem Mahler og Gamut L7.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Halløj!

Ja jeg har valgt gamut L7. Den lyder som L3 men bare af mere i mellemtoneområdet og bassen, og hænger rigtig godt sammen lydmæssigt. L5 syntes jeg er dårligst af de 3 i L serien.

Jeg har ikke hørt MS5, men MS4 som ikke imponerede mig. Der var ikke ordentlig liv i højtaleren, den lød tam og kedelig. Den var sat til nad silverline for- og effektforstærker med lyngdorf cd'en som har fået en anbefaling her på sitet. Måske det var på grund af setuppet?

Om det så skulle være mahler eller L7 er nok en smagssag.

Mahler er mere tilbagelænet og spiller scenen fra højtalerne og bagud i afslappet stil, af det jeg har hørt. De har en rigtig god dynamisk mellemtone.

Gamutten spiller lidt mere ud i rummet, men kan samtidig gengive scenen bagudtil. Jeg kan godt lide den klare diskant der dog aldrig bliver for spids, og så spiller den bassen på en anderledes måde en Mahler'en. Jeg syntes der er en bedre kort og precis "punch" i bassen på gamut.

Jeg kan altså bare bedre lide gamuthøjtalerens lyd derfor. Men det skal dog igen nævnes at jeg ikke har hørt MS5 så derfor vil valget for mig være mellem Mahler og Gamut L7.

Helt rigtig mahler spiller bag sig selv, og nu mere plads du kan give den til bagvæg nu bedre.

Også ellers en god amp for at få styr på den dybe bund.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes