Emne: Bedste stander HTer ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
| Hvor er Cerwin Vega henne? |
|
|
Til Roskilde festival og buh'e af Turbosound
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
| Hvor er Cerwin Vega henne? |
|
|
bedste stander højttaler?? nej vel  .. måske 'bedste spil-ekstremt-højt-og-blæs-mine-ører-af' højttaler.. nej jeg hader ikke CV .. savner da til tider de gamle 1215 der stod på kollegiet...
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... det var mere ment som GAS. Forstå mig ret, jeg er ovenud lykkelige for mine CV højttalere, men ved jo godt at de ikke kan hamle op med de højttalere i afstemningen.
Men jeg syntes nu at de generelt er undervurderede i forhold til prisen. __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Revel Gem er absolut også et godt bud, jeg lyttede på dem ved Mr. High end og de stod bestemt ikke tilbage for Sonus Faber Extrema."
sonus gaber extrema er den sløveste,ugidelige,lukkede højtaler jeg har hørt - og som sådan kan den i bedste fald fungere som negativ reference!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
Hehe... det var mere ment som GAS. Forstå mig ret, jeg er ovenud lykkelige for mine CV højttalere, men ved jo godt at de ikke kan hamle op med de højttalere i afstemningen.
Men jeg syntes nu at de generelt er undervurderede i forhold til prisen. |
|
|
pyhh.. så er jeg rolig igen.. var lige ved at tro du havde fået hedeslag.. nej, ikke den mest talentløse højttaler til prisen.. der er et par talentløse derude der koster væsentlig mere, imo.. men hvilke må du gætte dig til
|
| Til top |
|
| |
Killerrabbit Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Zorglub, lyder fantastisk også er den jo dansk! __________________ Rotel RC 850
Rotel RB 850
Rotel RCD930AX
Phillips FT561
Jamo S30
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
"Revel Gem er absolut også et godt bud, jeg lyttede på dem ved Mr. High end og de stod bestemt ikke tilbage for Sonus Faber Extrema."
sonus gaber extrema er den sløveste,ugidelige,lukkede højtaler jeg har hørt - og som sådan kan den i bedste fald fungere som negativ reference!
mvh/slowon
|
|
|
flot skrevet 
Du har aldrig hørt højttaleren med power nok , derfor bliver dit lytteindtryk som du giver udtryk for .... de skal have MASSER af power før de spiller. Jeg havde dem på en Krell Ksa 150 ren klasse A... de kunne godt tåle mere .... meget mere
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Extrema er en "forsigtig" højttaler, specielt på det dynamiske aspekt, den giver ikke meget væsen af sig når det handler om rytmisk musik, på mindre besætninger, kammermusik, små jazz sessions og akustiske små besætninger har den sin force.
Men der skal watt til, og den eneste gang jeg har hørt extrema som rimelig god var med en Krell FPB 600 som sparkede liv i den sløve itailener, dog blev det aldrig helt overbevisende.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Extrema er en "forsigtig" højttaler, specielt på det dynamiske aspekt, den giver ikke meget væsen af sig når det handler om rytmisk musik, på mindre besætninger, kammermusik, små jazz sessions og akustiske små besætninger har den sin force.
Men der skal watt til, og den eneste gang jeg har hørt extrema som rimelig god var med en Krell FPB 600 som sparkede liv i den sløve itailener, dog blev det aldrig helt overbevisende.
|
|
|
Der syntes jeg at guarnerien er MEGET anderledes nem at arbejde med ... de spiller i mine ører super godt ( hvis man kan undvære bunden) lynhurtige som elektrostater, med god rumfornemmelse og meget inforation, uden at blive aggresive på nogen måde .
Netop den aggressive lyd ( hård om man vil) syntes jeg kendetegner alt for mange højttalere. Det er en balancegang når det gælder highend produkter der skal formidle et hav af micro og macre detaljer uden at det bliver trættende at lytte på
ps : for mig kan man slet slet ikke sammenlingne de øvrige højttalere i afstemningen med Guarneri... bare min mening
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu håber jeg ikke, at jeg kommer til at træde folk over tæerne. Men at skulle sige, hvilken stander højttaler der er bedst, er som når man sammenligner alt muligt andet og skal sige hvad der er bedst.
Efter min mening er dette absolut umuligt. Man kan diskutere om, hvad man som person synes lyder rigtig godt og er et godt valg for en selv - men hermed sige, at det er den bedste højttaler - jo måske for sig selv, men hermed ikke for andre. Som mennesker har vi jo forskellig smag, vi hører forskelligt, dvs. nogle foretrækker f.eks. meget analytisk lyd, hvor andre måske foretrækker det stik modsatte. For nogle spiller pengene ind og de finder hermed den højttaler de finder bedst i et given prisleje.
Min personlig holdning er ikke, at fordi en højttaler koster måske 5.000 kr mere end en anden så er den bedre. For igen afhænger det af personlig smag og den måde man nu engang lytter til musik. Og jeg vil vove at påstå den måde man lytter til musik er helt unik for hvert menneske. Men selvom ens måde at lytte musik på er unik, så siger jeg hermed ikke, at man ikke kan finde ligesindet, der mener det samme som en selv (hvis i kan følge mig).
Hermed ikke sagt, jeg ikke synes sådan en tråd her ikke er noget værd for mange udtrykker jo deres mening på en positiv måde om, hvorfor de netop synes en bestemt højttaler er rigtig god. Og det er denne måde jeg synes det skal være på - men hermed ikke sige, at det er den bedste for det vil man aldrig kunne gøre. Men gerne beskrive, hvorfor man ligefrem er helt vild med den højttaler - hvilket jeg gerne vil understrege, jeg også synes mange gør.
Mit indlæg skal ikke opfattes som negativt for det er det langt fra (håber heller ikke det bliver opfattet således), men jeg synes af og til, at man glemmer essensen af, hvad det drejer sig om. Det drejer sig efter min mening om, at man finder noget som man bliver super glad for og som kan spille ens musik, så man får et stort smil. Hvad enten så højttaleren koster 40.000 kr for et sæt eller 10.000 kr for et sæt.
Har undladt at stemme, da jeg desværre ikke endnu har været så heldig at have lyttet til de ovenstående højttalere.
Mvh
Krill
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
men der er vel nogle faktorer , der ikke kan diskuteres , og som bør kunne høres ens af alle såsom feks perspektiv , detaljer.... om hvor dybt højttaleren går ned osv!
om man så bedre kan lide den ene sound frem for den anden( musikalsk.. analytisk osv), ja det er så smagssagen, men man kan vel godt vurdere produkterne efter en række faktorer
mvh Simon
jeg har heller ikke stemt , men jeg har vidst gjort klart hva jeg bedst kan lide
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
men der er vel nogle faktorer , der ikke kan diskuteres , og som bør kunne høres ens af alle såsom feks perspektiv , detaljer.... om hvor dybt højttaleren går ned osv!
om man så bedre kan lide den ene sound frem for den anden( musikalsk.. analytisk osv), ja det er så smagssagen, men man kan vel godt vurdere produkterne efter en række faktorer |
|
|
Ang. perspektiv, detajler mm. afhænger det så ikke igen af den måde du hører? Jeg vil nu altid mene, at disse faktorer ligeledes kan diskuteres, idet vi hører forskelligt. Min påstand var langt fra ikke, at man som mennesker ikke kan blive enige om, hvad der lyder godt - langt fra. Jeg står dog ved min mening om, at vi som mennesker er unikke når det angår, hvad vi hører og ligger vægt på i vores bedømmelse af højttalere. Men højttalere spiller jo ligeledes forskelligt med det grej, der bliver spændt til dem. Så vil altid mene, at man kan diskutere dette til uendelighed. Min pointe er bare, at jeg ikke mener man kan sige noget, er det bedste frem for noget andet. Jo, i henhold til din personlige mening, men man har jo et standpunkt til man tager et nyt og det er vel det der er så forunderligt bl.a. ved hifi-verden, at man lige tror man har fundet det der er perfekt og så finder noget nyt der lige optimerer det hele. Mvh Krill
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu ikke helt enig med dig hvad angår en højttalers evner til at gengive perspektiv detaljer mm. Så vil enhver jo kunne påstå at en standerhøjttaler fra føtex kan præcis det samme som en high end gulvhøjttaler til 100000kr .... det må 95 procent med ører kunne høre at den ikke kan
jo højere op man kommer i kvaliteten( ikke at det altid følger med prisen) kan man høre at en højttaler magter de forskellige faktorer der bidrager til at lyden bliver" live" eller ægte
Det er der, for mig at se at smagen spiller ind , om man er til den ene eller anden " lyd" og hvad man gerne vil at ens højttaler skal kunne
Men jeg er enig i at man rent smagsmæssigt ikke kan sig at det ene er bedre end det andet. det er jo subjektivt, ligesom min far er bedre end din. En højttaler kan objektivt være bedre til nogle ting, selvom det måske ikke bidrager til den subjektive vurdering( ens smag)
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har måske ikke formuleret mig godt, men jeg tænkte nu ikke på det jeg vil kalde for plastik højttalere fra Føtex eller hvor nu end det måtte være fra. Men tænkte mere på hifi-relateret produkter. Jeg er enig med dig i, at man kan vurdere det - selvfølgelig kan man det. Grunden til, at jeg skrev mit indlæg var bl.a., at jeg læste en anmeldelse af Gamut Phi5 for et stykke tid siden (er godt klar over dette er en gulv højttaler) men min pointe kommer nu. Således blev konklusionen af den: "Phi5 er en højtaler som bærer præg af – for mange – kompromisser.
Det virker som om, at Gamut har forsøgt at lave en ”lille” L-serie med
flot design og masser af lækre detaljer. Teknikken er der ligeledes
brugt mange kræfter på og flere løsninger kommer direkte fra Gamut L-7.
Et eller andet sted undervejs, er det løbet fra dem. De skulle have
droppet de specielle fødder med pindene, brugt spikes i stedet, og have
brugt noget mere krudt på at få diskanten til at opføre sig ordentligt
uden problemer.Desværre er Phi5 ikke en højtaler som team HIFI4ALL betingelsesløst kan anbefale." Hvorimod mange der har ejet denne virker super tilfredse med den. Min pointe er, at man jo lytter og ser forskelligt på det uanset hvad. Og jeg mener hermed perspektiv, detajler mm. ligeledes kan diskuteres for, er det ikke igen en smagssag når det kommer til stykket? Har det ikke noget med lyden at gøre i sidste ende? Det vil jeg nu mene. Men må også krybe til kors og give dig ret i, at selvfølgelig kan man høre forskel på højttalere - men der er vel også forskellige holdninger omkring detajleringen, perspektiveringen - eller måske er jeg bare forkert på den? Men synes absolut ikke sådan en debat her er uvæsentlig, idet det giver mulighed for at høre om folks holdninger/meninger. Mvh Krill
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
citat:
"Phi5 er en højtaler som bærer præg af – for mange – kompromisser. Det virker som om, at Gamut har forsøgt at lave en ”lille” L-serie med flot design og masser af lækre detaljer. Teknikken er der ligeledes brugt mange kræfter på og flere løsninger kommer direkte fra Gamut L-7. Et eller andet sted undervejs, er det løbet fra dem. De skulle have droppet de specielle fødder med pindene, brugt spikes i stedet, og have brugt noget mere krudt på at få diskanten til at opføre sig ordentligt uden problemer.
Desværre er Phi5 ikke en højtaler som team HIFI4ALL betingelsesløst kan anbefale."
Hvorimod mange der har ejet denne virker super tilfredse med den
Du vil også få svært ved at få mig til at indrømme hvis jeg lagde godt 25000kr , at jeg havde købt et ringe produkt. ... ej det gas. kan godt være at der er kunder der syntes den spiller ringtig efter deres hoved. den bedste måde at teste ægtheden på, må vel i øvrigt være at høre et rigtig instrument til sammenligning... eller hva!!
citat:
det gælder om at finde noget der giver dig et stort smil på når du lytter til musik - om så sættet har kostet 10.000 kr eller 20.000 kr er for mig ligegyldig.
fulstændig enig i den betragtning.Og jeg tror da også som du selv skriver, at vi er enige , men det måske er et spørgmål om forskellig formulering... og som altid ... brug øret 
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
Du vil også få svært ved at få mig til at indrømme hvis jeg lagde godt 25000kr , at jeg havde købt et ringe produkt. ... ej det gas. kan godt være at der er kunder der syntes den spiller ringtig efter deres hoved. den bedste måde at teste ægtheden på, må vel i øvrigt være at høre et rigtig instrument til sammenligning... eller hva!! |
|
|
Helt enig. Der findes mennesker der ikke vil indrømme noget ikke er godt, når de har investeret i det - sådan er det og sådan er vi forskellige  Fuldstændig enig - mener bare, at der er nogle der mener den spiller rigtig godt efter deres vurdering. Citat: "Og jeg tror da også som du selv skriver, at vi er enige , men det måske
er et spørgmål om forskellig formulering... og som altid ... brug øret  " Kan ikke være mere enig. Mvh Krill PS. Fandt lige det her som Jensen skrev som tilbagemelding på den test: "Hej
Jeg har hørt dem og jeg synes nu ikke det er så slemt som der ligges op til her.
Kan det mon være noget af det udstyr i bruger til test.
Så sent som i søndags hørte jeg nogle phi og kan slet ikke genkende dette.
De spiller fint godt overblik og ret god dybte.
Og det var enda ikke på noget helt vildt udstyr." Men tror også bestemt vi er enige langt hen af vejen.
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, vi fra Gamut-lejren er ikke særlig benovede over testen. Men det skyldes mest måden der er testet på, samt vores vurdering af de kompetencer testholdet besidder. Med kompetence menes desuden også det at kunne styre og fastholde sine forventninger, samt undervejs i testen omvendt at kunne være fleksibel overfor en "tidlig dom" af det testede. Det sidste ord i sagen er endnu ikke sagt, jeg forventer snarligt et indlæg i testen fra Lars Goller. Som forhandler og tæt samarbejdspartner med Gamut vil jeg for egen regning sige at en Phi ikke er en "lille L-serie". Gamut har ikke villet lave en lille L3. Den er rigtig high-end, det er en Phi ikke. En Phi er en placeringsvenlig designhøjttaler med gode hifi-egenskaber. Bygget af fornuftige materialer med rigtig gode enheder, til en fornuftig pris. De enheder som bruges er kendte fra en del andre konstruktioner fra andre (gode) mærker så der er ikke tale om et ydelsesdump. I prisklassen kan vi reeelt se meget få konkurrenter. Men de er ikke i klasse med Revelator enhederne fra SS som der sidder i alle L-serien. Hvis man som anmelder tror man for 25K kan få en highend HT, så hører man vel også til dem som antager at på en kold buffet til 198,- er med hele hummerhaler ad libitum.  Nu er denne tråds emne et der omhandler "Den bedste stander HT" og det er der jo ikke noget der er, med den relativisme der hersker for tiden. Og som i er så rørende enige om, så er der jo delte meninger om hvilken som er den bedste, hvorfor der ikke kan udpeges en vinder. Problemet er at det er så subjektivt og at bare fordi man har en mening, kan man være medbestemmende. Jeg efterlyser nogle udmeldinger fra de, som er mere end meninghavende, hvad med testeksperterne fra de rigtig store blade i USA? De er, sammen med HIFI+ fra england ( som de jo også ejer) DEM som med noget der ligner en absolut stemme, i stand til relativt objektivt ( mere end os andre) at kunne udpege dagens vinder. Og så kunne man jo tage at bøje sig for det udsagn og lade det være underordnet om man var enig. Det at være enig er jo ikke et vægtigt kriterium, når man leder efter et slutteigt svar. Selv har jeg hørt rigtig, rigtig mange 2-vejs standere og jeg ved hvilke der nok er de 3 bedste, men lige hvilken der vinder absolut, må jeg ikke skrive her, for det vil jo være reklame
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
så skriv en personlig
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilslutter mig SMAJ - skriv gerne en personlig besked
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|