Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: (Mis)Brug af KSB! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Tjaaa skambud kan man vel sige sig selv. Ellers er man sgu ikke for kløgtig i hatten

Eks.. En ting koster 30.000kr. 1 år gammelt. Bud ønskes, skambud frabedes. Så vil jeg nok mene der ikke er ret seriøst og byde manden 5000kr. Har selv oplevet det flere gange. OGSÅ tiltrods for jeg har sat pris på tingene, hvor der meget tydeligt står FAST PRIS.

90% af de købere her tror jo fanme de kan få tingene forærret.

Eller INGEN BYTTE. Også bliver man tilbudt køleskabe, skistøvler, ski, solebriller osv. Hallo

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 August 2009 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

P.... irriterende  er det når sælger ikke fjerner annoncen med det samme, når varen er solgt .

Jeg har spurgt på det samme rack 2 gange i denne uge og det Sound style har Nikolaj stadig til salg , uf en amatør .

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 August 2009 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Som sagt omkring skambud - p***e arrogant!!

Hvis man vil have en mindstepris, så må man jo skrive det.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 August 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Mindstepris... Så er der stadig nogen der vil underbyde

Hvis nu en annonce har en pris på sig - er det så mindstepris? Nej, vel... Det er den pris man håber at kunne sælge til, i hvert fald til at starte med. Selv om jeg gennem tiden har solgt en del ting til hvad jeg selv syntes var en favorabel førstegangspris (f.eks. 1 år gammel uden slid til lidt under halv pris), så bliver der altid budt under - for det SKAL man jo gøre, det vigtigste ved en handel er at få rabat

Mindsteprisen har man inde i hovedet - de glemsomme noterer den lige ned på en post-it  Det er i hvert fald ikke noget man oplyser: "God RIAA sælges for 3000 kr. - mindstepris er 2500 kr.". Sådan kunne man jo godt gøre, men så er den første pris jo overflødig.

For mig skubber mindsteprisen sig også løbende - og også alt efter hvem der henvender sig. Hvis jeg føler at vedkommende kun gider handle på hans termer og generelt mener at jeg bare skal være glad for at han forbarmer sig, så bliver mindsteprisen lige pludselig meget høj

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Hvis han ikke skriver en mindstepris, gider jeg ikke bruge min tid på gætterier.
Han må synes at det han har, er så godt, at jeg nok vil bruge mere tid hos ham, end på andre annoncer.
Men tror han det, så har han det nok også med at overvurdere hvad varen er værd, og så kommer der aldrig et salg.

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 August 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Det er vel ikke så svært. Der kommer et bud, skambud eller ej, så må sælger jo bare tage op til overvejelse om han synes at det er den rigtige pris. Hvis ikke han synes det, så må køber prøve igen, eller sælger må selv komme med et konkret beløb.
Jeg synes ikke at man skal tage det personligt når folk gerne vil gøre en god handel, man har jo altid retten til at sige "Det er sku for lavt, og iøvrigt vil jeg ikke gå længere ned end den pris jeg har sat det til"
Begge partere skulle gerne gå ud af handlen med en følelse af at det er en god handel de begge har gjort..Man er jo ikke tvunget til at sælge lavere end man selv vil

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
L.B. skrev:

Mindstepris... Så er der stadig nogen der vil underbyde

Hvis nu en annonce har en pris på sig - er det så mindstepris? Nej, vel... Det er den pris man håber at kunne sælge til, i hvert fald til at starte med. Selv om jeg gennem tiden har solgt en del ting til hvad jeg selv syntes var en favorabel førstegangspris (f.eks. 1 år gammel uden slid til lidt under halv pris), så bliver der altid budt under - for det SKAL man jo gøre, det vigtigste ved en handel er at få rabat

Mindsteprisen har man inde i hovedet - de glemsomme noterer den lige ned på en post-it  Det er i hvert fald ikke noget man oplyser: "God RIAA sælges for 3000 kr. - mindstepris er 2500 kr.". Sådan kunne man jo godt gøre, men så er den første pris jo overflødig.

For mig skubber mindsteprisen sig også løbende - og også alt efter hvem der henvender sig. Hvis jeg føler at vedkommende kun gider handle på hans termer og generelt mener at jeg bare skal være glad for at han forbarmer sig, så bliver mindsteprisen lige pludselig meget høj

Min pointe er at hvis man skriver at skambud ignoreres, så er man arrogant. Hvor langt tid skal man så vente for at vide om man har skambudt?

Almindelig høflighed gør at man svarer folk uanset hvad de byder.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Derfor kan man godt byde lidt med omtanke og lade vær med at byde helt latterligt lavt.

Synes det til grin folk de byder 1/10 af eks nyprisen. Har prøvet flere gange og have noget til salg til eksvis 25.000kr. Også byder folk 10.000kr. Det sgu da helt til grin

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 August 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hey

Tror der er for mange alt for unge brugere her. (Ellers er der godt nok mange hjernelamme  bonderøve.)

Sidste eksempel herfra: 25m Harald Nyborg højttalerkabel for den KEF sub jeg har i KSB.

For en 3-4 år siden blev jeg tilbudt et FØTEX/BILKA snurrerundt setup, i bytte på en ML effekt.

Det er de 2 værste oplevelser fra KSB.

MVH

Til top Vis Bettebas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bettebas

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Min pointe er at hvis man skriver at skambud ignoreres, så er man arrogant. Hvor langt tid skal man så vente for at vide om man har skambudt?

Almindelig høflighed gør at man svarer folk uanset hvad de byder.

Helt enig, man bør altid svare. Men som kennethjensen er inde på, så ved man jo godt hvad et skambud er - hans konkrete eksempel belyser det fint.

Men det har nu, synes jeg, noget at gøre med hvordan man forsøger at byde... Nogle byder en pris og skal absolut lige påpege at "det har den været solgt til for 4 uger siden" eller "på messen kunne den fås til xxx kr.", og det synes jeg er uforskammet (en halv skambydning ), for det er jo nærmest et ultimatum. Spørger man derimod pænt om et bud på x-antal kroner kan accepteres, så kan byde-runden starte.

Når nu vi snakker om at det at man ikke besvarer et bud er arrogant, så synes jeg det er mindst lige så arrogant når en potentiel køber skriver for at forhøre sig om dit og dat og måske også gerne vil have billeder fra 27 forskellige vinkler, og så hører man aldrig fra vedkommende igen - det er sket i over 90% af de salg jeg har foretaget gennem tiden, og sker også på de annoncer jeg har på lige nu. Det mindste man kan gøre er da at skrive tilbage at det nok ikke har ens interesse alligevel, men det sker meget sjældent - det synes jeg er manglende pli.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 August 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Folk skulle nok bare opføre sig over for andre på internettet som de gerne selv vil behandles IRL. Men det kommer nok ikke til at ske, desværre

Men var det ikke pga. at folk blev ved at nyoprette samme annonce at vi fik random-funktion på KSB. Da dette tiltag tydeligvis ikke har hjulpet syntes jeg vi skal have de nyeste annoncer på forsiden igen. Er alt for irriterende at skulle gå ind i KSB for at se at der ingen nye annoncer er.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Bettebas skrev:

Hey

Tror der er for mange alt for unge brugere her. (Ellers er der godt nok mange hjernelamme  bonderøve.)

Sidste eksempel herfra: 25m Harald Nyborg højttalerkabel for den KEF sub jeg har i KSB.

For en 3-4 år siden blev jeg tilbudt et FØTEX/BILKA snurrerundt setup, i bytte på en ML effekt.

Det er de 2 værste oplevelser fra KSB.

MVH

hehe hvor det bare et typisk eksemple. Og ja, det til og brække sig over. Hvis folk ikke kan byde lidt seriøst og respektere man IKKE vil have noget i bytte. Så skal de dælme holde sig fra og kontakte en.

Lidt belastende, især når man ikke vil have noget i bytte, så skriver folk sgu alligevel og man ikke vil have alt muligt skrammel i bytte.

Værste jeg oplevet var en som konstant blev ved med og skrive til mig, tiltrods for jeg have sagt til personen han ikke skulle. Han blev dælme ved med og komme med bytte forslag 10-15 gange skrev han. Og der stod i annoncen meget klart at jeg ikke ville have noget i bytte. Måtte til sidst skrive til ham at han skulle droppe sit fis

Respektere dog når der står INGEN BYTTE!

Hvad i alverden skal jeg også lige med ski og skistøvler. Vi har ingen sne i danmark

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Bettebas skrev:

Grelle eksempler, må man sige... De er faktisk langt forbi skambud, og fortjener faktisk ikke at blive besvaret - det er simpelthen for useriøst.

PS... Hvor mange post-it blokke skal du have for den sub? Jeg har vist nogle stykker liggende. Hvis ikke det er nok har jeg også en hel del papirclips i flotte farver!

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

l´Blundt skrev:
Men var det ikke pga. at folk blev ved at nyoprette samme annonce at vi fik random-funktion på KSB. Da dette tiltag tydeligvis ikke har hjulpet syntes jeg vi skal have de nyeste annoncer på forsiden igen. Er alt for irriterende at skulle gå ind i KSB for at se at der ingen nye annoncer er.

Enig.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Ja også der lige dem som kommer med et seriøst bud. Også høre man ikke mere fra dem

Nå ja. Også lige dem som skal tjekke om man seriøst har udstyrret

Også ikke forglemme alle de useriøse prøvekøre, som så køber varen billiger i udlandet

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Vi er tydeligvis ikke enige, men fred være med det.

Alt det kunne løses med en bud-funktion ala ebay/qxl.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Det skal da ikke være nogen hemmelighed at jeg genindrykker mine annoncer i ny og næ. Men først efter nogen uger. Eller hvis jeg vælger og sætte prisen markant ned.!

Men ja, de lidt belastende og se de samme annoncer bliver genindrykket dag efter dag

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 August 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Jeg syns at ksb skulle være lidt ala det alm forum, så sælger kan smide billeder ind, komme med kommentarer o.s.v.

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 August 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:

Jeg syns at ksb skulle være lidt ala det alm forum, så sælger kan smide billeder ind, komme med kommentarer o.s.v.

Go´ ide , det må vi ha

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:

rigtig god ide

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes