| Forfatter |
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Lynge skrev:
|
Jeg syns at ksb skulle være lidt ala det alm forum, så sælger kan smide billeder ind, komme med kommentarer o.s.v.
|
|
|
rigtig god ide 
|
|
|
Mange gange så bliver der lige smidt et google billede ind i en salgs annonce og ikke andet. jeg vil da gerne vise det jeg sælger, det kan endda være man kan få en bedre pris for varen pga præsentationen __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
kennethjensen skrev:
Lynge skrev:
|
Jeg syns at ksb skulle være lidt ala det alm forum, så sælger kan smide billeder ind, komme med kommentarer o.s.v.
|
|
|
rigtig god ide 
|
|
|
Mange gange så bliver der lige smidt et google billede ind i en salgs annonce og ikke andet. jeg vil da gerne vise det jeg sælger, det kan endda være man kan få en bedre pris for varen pga præsentationen
|
|
|
Nemlig... Ville ikke være nogen dum ide med billeder i salgsannoncen. Tværtimod.
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Bettebas skrev:
| Sidste eksempel herfra: 25m Harald Nyborg højttalerkabel for den KEF sub jeg har i KSB.
For en 3-4 år siden blev jeg tilbudt et FØTEX/BILKA snurrerundt setup, i bytte på en ML effekt. |
|
|
Grelle eksempler, må man sige... De er faktisk langt forbi skambud, og fortjener faktisk ikke at blive besvaret - det er simpelthen for useriøst.
PS... Hvor mange post-it blokke skal du have for den sub? Jeg har vist nogle stykker liggende. Hvis ikke det er nok har jeg også en hel del papirclips i flotte farver! 
|
|
|
Hej igen
Har du kvitteringen på de blokke?
Er de købt igennem Dansk importør?
Hvordan med garanti?
MVH
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bettebas skrev:
Hvordan med garanti? |
|
|
Har naturligvis kvittering - og serienumrene ligger mellem A345F3 - A345H7. Indkøbt i Bilka, formentlig gennem den danske importør, men helt sikker er jeg ikke. Garanti er der desværre ikke noget af, og enkelte af dem har en lille fejlfarvning - de er grønne og ikke gule, jeg ved desværre ikke hvordan det er opstået. Kan sende billeder af det.
Og så skal de afhentes - kan desværre ikke sendes med PostDK!

|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Bettebas skrev:
|
Hey
Tror der er for mange alt for unge brugere her. (Ellers er der godt nok mange hjernelamme bonderøve.)
Sidste eksempel herfra: 25m Harald Nyborg højttalerkabel for den KEF sub jeg har i KSB.
For en 3-4 år siden blev jeg tilbudt et FØTEX/BILKA snurrerundt setup, i bytte på en ML effekt.
Det er de 2 værste oplevelser fra KSB.
MVH
|
|
|
hehe hvor det bare et typisk eksemple. Og ja, det til og brække sig over. Hvis folk ikke kan byde lidt seriøst og respektere man IKKE vil have noget i bytte. Så skal de dælme holde sig fra og kontakte en.
Lidt belastende, især når man ikke vil have noget i bytte, så skriver folk sgu alligevel og man ikke vil have alt muligt skrammel i bytte.
Værste jeg oplevet var en som konstant blev ved med og skrive til mig, tiltrods for jeg have sagt til personen han ikke skulle. Han blev dælme ved med og komme med bytte forslag 10-15 gange skrev han. Og der stod i annoncen meget klart at jeg ikke ville have noget i bytte. Måtte til sidst skrive til ham at han skulle droppe sit fis 
Respektere dog når der står INGEN BYTTE!
Hvad i alverden skal jeg også lige med ski og skistøvler. Vi har ingen sne i danmark 
|
|
|
Hej Kenneth
Lige med subben er fejlen lidt min egen. Har skrevet evt. bytte og så nogle forslag til hvad det evt. kunne være. ( Den står bare og fylder og skal have fat i nogle af de ting alligevel)
Det sker nok ikke en anden gang.
Måske vi skal indføre Amerikanske tilstande, hvor man skal skrive hvad man ikke vil have, i stedet for
MVH
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Bettebas skrev:
Hvordan med garanti? |
|
|
Har naturligvis kvittering - og serienumrene ligger mellem A345F3 - A345H7. Indkøbt i Bilka, formentlig gennem den danske importør, men helt sikker er jeg ikke. Garanti er der desværre ikke noget af, og enkelte af dem har en lille fejlfarvning - de er grønne og ikke gule, jeg ved desværre ikke hvordan det er opstået. Kan sende billeder af det.
Og så skal de afhentes - kan desværre ikke sendes med PostDK!

|
|
|
Hej Wymax
Ærgerligt med de grønne, ellers ugens tilbud
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bettebas skrev:
Ærgerligt med de grønne, ellers ugens tilbud |
|
|
Og jeg som troede det var forsendelsesproblemerne der kunne aflyse handlen - ja, man må lade sig overraske engang imellem 
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Folk skulle nok bare opføre sig over for andre på internettet som de gerne selv vil behandles IRL. Men det kommer nok ikke til at ske, desværre
Men var det ikke pga. at folk blev ved at nyoprette samme annonce at vi fik random-funktion på KSB. Da dette tiltag tydeligvis ikke har hjulpet syntes jeg vi skal have de nyeste annoncer på forsiden igen. Er alt for irriterende at skulle gå ind i KSB for at se at der ingen nye annoncer er.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Jeg er slet ikke enig. Det er meget rart at vide at min tre timer gamle annonce stadig bliver set af en del pga. randomfunktionen. Jeg tror i øvrigt ikke at fjernelse af randomfunktionen vil mindske misbruget af ksb, men derimod øge misbruget. Desuden vil det fleste der gerne vil se de nye ting alligevel tjekke ksb for der kun er plads til 5 nye annoncer på forsiden.
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
90% af de købere her tror jo fanme de kan få tingene forærret.
|
|
|
Jeg har oplevet det samme.
jeg blev engang kontaktet af en der ville købe noget jeg havde tilsalg. han blev ved med at prutte med prisen, selv om jeg havde slået prisen FAST.
til sidst skulle han lige belærer mig om, når man sætter noget til salg på brugt market. At man min. skærer 50% af nyprisen, uanset om varen var 5 minuter gammel eller 5 år gammel. Det er sgu da en mærkelig holdning at have..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
| til sidst skulle han lige belærer mig om, når man sætter noget til salg på brugt market. At man min. skærer 50% af nyprisen, uanset om varen var 5 minuter gammel eller 5 år gammel. |
|
|
Det er netop sådan noget jeg hidser mig mest op over... Han forsøger at fortælle dig at du bare skal være glad for at du kan få en krone eller to for det. Den pris man sætter er et forslag - men så taler man pænt til hinanden og så kan man starte "slagsmålet" om prisen - man starter ikke med at sparke.
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Mads57 skrev:
| til sidst skulle han lige belærer mig om, når man sætter noget til salg på brugt market. At man min. skærer 50% af nyprisen, uanset om varen var 5 minuter gammel eller 5 år gammel. |
|
|
Det er netop sådan noget jeg hidser mig mest op over... Han forsøger at fortælle dig at du bare skal være glad for at du kan få en krone eller to for det. Den pris man sætter er et forslag - men så taler man pænt til hinanden og så kan man starte "slagsmålet" om prisen - man starter ikke med at sparke. |
|
|
Præcis!! han havde netop den attitude "du skal være glad, du overhoved kan få penge for det".. sagen var jo, at jeg allerede havde gået ned i prisen. men jeg ville ikke længere ned.. en varer der er under 2 år gammel (stadig garanti) med kvitto samt emballage i god stand, giver man sgu normalt ikke væk for slik!! Og manden startede end da med at byde 10% af varens nypris, der mener jeg at man er henne i det der hedder skambud!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Wymax skrev:
Mads57 skrev:
|
|
Det er netop sådan noget jeg hidser mig mest op over... Han forsøger at fortælle dig at du bare skal være glad for at du kan få en krone eller to for det. Den pris man sætter er et forslag - men så taler man pænt til hinanden og så kan man starte "slagsmålet" om prisen - man starter ikke med at sparke.
|
|
|
Præcis!!
han havde netop den attitude "du skal være glad, du overhoved kan få penge for det".. sagen var jo, at jeg allerede havde gået ned i prisen. men jeg ville ikke længere ned..
en varer der er under 2 år gammel (stadig garanti) med kvitto samt emballage i god stand, giver man sgu normalt ikke væk for slik!! Og manden startede end da med at byde 10% af varens nypris, der mener jeg at man er henne i det der hedder skambud!!
|
|
|
Har jeg også lige oplevet med en der bød på min OVC. Han ville bytte med noget electraglide kable og 1500 euro. Også skrev han at han gjorde det for og hjælpe mig, da sådan en OVC er svær og sælge.
Klap hat 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der står at prisen er fast, så er prisen fast. Hvis der står at der ikke tages i bytte, så tages der ikke i bytte. Det må være klart for enhver.
Hvis der står at bud og bytteforslag modtages, så må disse modtages og man svarer pænt igen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Hvis der står at prisen er fast, så er prisen fast. Hvis der står at der ikke tages i bytte, så tages der ikke i bytte. Det må være klart for enhver.
Hvis der står at bud og bytteforslag modtages, så må disse modtages og man svarer pænt igen.
|
|
|
enig 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
| Har jeg også lige oplevet med en der bød på min OVC. Han ville bytte med noget electraglide kable og 1500 euro. Også skrev han at han gjorde det for og hjælpe mig, da sådan en OVC er svær og sælge. |
|
|
Jamen for pokker, Kenneth, han har jo ret! Ring til mig, så finder vi ud af noget med at bytte den OVC mod mine uvurderlige post-it notes i forskellige farver 
Sådanne henvendelser får min mindstepris til at stige med sådan cirka indholdet af Fort Knox x 20 - det jeg sælger skal også have et godt nyt hjem, og det kan den type person slet ikke byde det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
kennethjensen skrev:
| Har jeg også lige oplevet med en der bød på min OVC. Han ville bytte med noget electraglide kable og 1500 euro. Også skrev han at han gjorde det for og hjælpe mig, da sådan en OVC er svær og sælge. |
|
|
Jamen for pokker, Kenneth, han har jo ret! Ring til mig, så finder vi ud af noget med at bytte den OVC mod mine uvurderlige post-it notes i forskellige farver 
Sådanne henvendelser får min mindstepris til at stige med sådan cirka indholdet af Fort Knox x 20 - det jeg sælger skal også have et godt nyt hjem, og det kan den type person slet ikke byde det.
|
|
|
Nemlig...
var en der ville købe mine snell idag, men han ville opgradere dem. Derfor valgte jeg ikke og sælge til ham. Han blev stik tosset. Men jeg synes sgu det synd og splitte en helt original snell E fra 82 som jeg har brugt en formue på og renovere. Næææ, de bliver sgu kun solgt hvis ejer tager sig af dem 
Vintage, skal beholdes originalt
|
| Til top |
|
| |
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Wymax skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
Nemlig...
var en der ville købe mine snell idag, men han ville opgradere dem. Derfor valgte jeg ikke og sælge til ham. Han blev stik tosset. Men jeg synes sgu det synd og splitte en helt original snell E fra 82 som jeg har brugt en formue på og renovere. Næææ, de bliver sgu kun solgt hvis ejer tager sig af dem 
Vintage, skal beholdes originalt |
|
|
Og i morgen ringer hans ven og køber dem for ham Og i overmorgen er de splittet i atomer  Man kan altså ikke bestemme hvad køber skal gøre ved det man sælger
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sønnen skrev:
kennethjensen skrev:
Wymax skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
Nemlig...
|
|
|
Og i morgen ringer hans ven og køber dem for ham
Og i overmorgen er de splittet i atomer 
Man kan altså ikke bestemme hvad køber skal gøre ved det man sælger
|
|
|
Kennethjensen kan 
|
| Til top |
|
| |
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Sønnen skrev:
kennethjensen skrev:
Wymax skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
Nemlig...
|
|
|
Og i morgen ringer hans ven og køber dem for ham
Og i overmorgen er de splittet i atomer 
Man kan altså ikke bestemme hvad køber skal gøre ved det man sælger
|
|
|
Kennethjensen kan  |
|
|
Ok
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa, man kan ane på køber om det en som er til Snell.
De står pt hos en som er snell fanatiker. Og køber han dem, så jeg ret sikker på han ikke piller ved dem. Ellers må jeg sgu finde pladsen til og beholde dem.
Spillet lige med Kronzilla, Nagra CD og Sovereign pre på snell onsdag og torsdag formiddag. De kan altså noget de gamle kasser 
|
| Til top |
|
| |