Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer PDP427XD - Panasonic TH42PX70E (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hej med alle jer eksperter

Håber i kan hjælpe mig med et par spørgsmål vedr. Pioneer PDP427XD og Panasonic TH42PX70E

Jeg er på jagt efter en fladskærm. Den skal hovedsagelig anvendes til at se TV og DVD film på 

Først. Jeg ved godt at El-Giganten ikke er det billigste sted af at handle, men lad os antage, at pris & kvalitet hænger sammen i de fleste forretninger

Pris eks. fra El-Giganten:

Pioneer PDP427XD kr. 18.898,00

Panasonic TH42PX70E til kr. 9.999,00

Hvad er forskellen på disse 2 Plasmaskærme ? Jeg har kunne læse mig frem til herinde, at Pioneer er (LIDT) bedre end Panasonic, men er Pioneeren de små 9k bedre ?

Håber i vil hjælpe

H. Elmfelt

Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

billedet!! farver og kontraster.....

prøv at find en butik der har begge skærme... der er noget mere liv i pioneers... men panasonic'en er en rigtig god skærm til prisen...

et tv skal gengive et billede, så se på billedet i stedet for tal mv.

cdww
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

pioneer skærmen er den beste men forskellen er ikke stor på de to skærme pioneeren har bedre faver og et lidt klare billede men panasonicen kan lave den mørkeste sort men 9k behøver der ikke være til forskel pioneer skærmen kan købes til 15 k hos tapeconnection mvh
Til top Vis cdww's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cdww

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Ville nok ikke købe Pioneer hos Elgiganten. Den fås helt ned til en pris på ca. 13-14.000.

Du kan se her hvilke forskellige online butikker. Den pris er meget fair for den skærm og man skal nok snart overveje at slå til, hvis man vil have den, da de nye fra Pioneer er på vej (nogle er allerede kommet) så produceres der nok ikke flere af de gamle så de begynder vel at blive udsolgt på et tidspunkt :)

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233083

Prisen på Panasonic skærmen er god men igen som andre skriver, kig på begge skærme gerne med samme billede og se hvad der tiltaler dig mest + designet hvad det passer bedst i din stue.

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Først, TAK for jeres hurtige svar. Det er bare kanon

Spørgsmål.

Jeg er bange for at blive skuffet. Jeg har et JVC 32" 100Hz pt. og er bange for at blive skuffet hvis jeg køber det Pioneer ? Bliver jeg det ?

Har hørt at LCD skærmene ikke er helt lige så gode som vores allesammen gamle TV'er, men er det det samme med Plasma skærme ?

På forhånd tak for hjælpen

H. Elmfelt

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hvis det skal købes i Elgiganten så vil jeg nok holde mig til Panasonic da merprisen er for hamper.

Men man kan få Pioneer modellen ned til 14000 kr. og alene det, at den virker lækrere mht. materialer mener jeg er en del værd.

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Til Film og TV vil du ikke blive skuffet over plasma når vi snakker 42" det er vist den generelle opfattelse :)
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

elmfelt skrev:

Hej igen

Først, TAK for jeres hurtige svar. Det er bare kanon

Spørgsmål.

Jeg er bange for at blive skuffet. Jeg har et JVC 32" 100Hz pt. og er bange for at blive skuffet hvis jeg køber det Pioneer ? Bliver jeg det ?

Har hørt at LCD skærmene ikke er helt lige så gode som vores allesammen gamle TV'er, men er det det samme med Plasma skærme ?

H. Elmfelt

LCD tv kan virke lidt kolde og kedelige i forhold til plasma. Men igen du må sgu ned i butikken og se det selv og vurdere det. plasma har klart de flotteste farver men det er jo op til ens forbrug, jeg er glad for min LCD skærm men kunne da helt sikkert godt ha tænkt mig en af de to skærme i stedet...

der er ingen af os der kan vurdere om du blir skuffet, de skal ses og opleves. pioneeren har et rigtig flot billede, panasonicen bryder prisklassen fuldstændig synes jeg, det er nok det bedste billede til prisen!

elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Tak for hjælpen.

Jeg har været inde hos TC og se Pioneer PDP427XD og var ikke tilfreds med kvaliteten når der skulle vises TV. Jeg ved godt, at det er kvaliteten af TV signalet og ikke skærmen der er noget i vejen med. Mit problem er bare, at hvis jeg kommer hjem med en fladskærm der ikke er mindst lige så god som vores næsten 8 år gamle 32" JVC 100Hz lukker hun helt sikker af for HYGGE de næste uger!!!!!! Her skal lige nævnes, at det var klart den fedeste fladskærm jeg har set!!!! 

Spørgsmål: Hvad kan man gøre for at kvaliteten på pioneeren er lige så god når man ser alm. fjernsyn på vores gamle TV.

Jeg bor i Køge og er på fællesantennen

Mvh

H. Elmfelt

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Få en selektorboks fra TDC eller endnu bedre en Samsung digital/HD boks fra Strofa/Telia.

Søg lidt på forumet eller deres hjemmesider for info. 

elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hi Mr. Anderson

Hvor får man fat i en Sansung selektorboks ? Fona, HIFI klubben eller ?

Er du HELT sikker på at hvis jeg anskaffer mig en sådan, vil billedet på en Pioneer PDP427XD være lige så godt på vores gamle JVC fjernsyn ? også når vi ser normalt TV som ikke sendes digitalt ? (Vi snakker måske flere uger her GGG, mht. konen)

H. Elmfelt

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

elmfelt skrev:

Hi Mr. Anderson

Hvor får man fat i en Sansung selektorboks ? Fona, HIFI klubben eller ?

Er du HELT sikker på at hvis jeg anskaffer mig en sådan, vil billedet på en Pioneer PDP427XD være lige så godt på vores gamle JVC fjernsyn ? også når vi ser normalt TV som ikke sendes digitalt ? (Vi snakker måske flere uger her GGG, mht. konen)

H. Elmfelt

Den får TDC når de har fået dem hjem. Hvis du bor i et område hvor TDC dækker og du melder dig ind og får boksen med kort så bliver alle dine kanaler modtaget digital, læs selv på TDC's hjemmeside. Så ja de bliver lige eller pænere end dit gl. JVC fjernsyn.

Du skal dog stadigvæk være opmærksom på at der er begrænsing i antenne nettet ligmed at udsenelser bliver kromprimere som jo kan fremkalde små hakker eller firkanter hvis man står klos op af skærnmen og ser. Sådan har det jo også været via analog med et gl. CRT tv, de kan bare ikke vise det pga. begrænsning i deres teknologi.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes