| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega er en af de ringes højtaler mærke, der er i dag, en gange lavet Cerwin Vega rimlig gode højtaler, så mit råd om Cerwin Vega er at
skal hold sig fra dem og lyd i sted på Klipsch, de kan det smme som Cerwin Vega især det store model serien men lyder meget beder.
Eller kan man ikke bruge denne afsteming til noget, da man kan stemme flrere gange
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ezaiM skrev:
RogueAgent skrev:
| Nu har jeg jo ikke hørt din brors anlæg, men hvis forstærkeren f.eks. ikke spiller op til højttalerne, så kan det måske ligeså vel være der problemet ligger, end i at CV højttalere generelt lyder dårligt. Det kan være han har ødelagt dem ved at spille for højt med en for lille forstærker, f.eks... |
|
|
det tror jeg han han har, de får kun 2 x 50 watt. Og det er clsc 1515 |
|
|
Netop - det er nemmere at brænde en højttaler af med en 2x50 watt forstærker der presses over evne end med en 2x250 watt forstærker der spiller indenfor specifikationerne.
Og selv om højttalerne ikke har taget skade kan en for lille forstærker jo godt forvrænge så det ikke lyder rart hvis den prøver at spille højere end godt er.
Hvor højt spiller din bror?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der har hørt Cerwin Vega effekt fortærker på Cerwin Vega højtaler, de er netop med mange watt
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Nogle der har hørt Cerwin Vega effekt fortærker på Cerwin Vega højtaler, de er netop med mange watt  |
|
|
Yep og det lyder råt.
Vil til en hver tid (hjemme lytning) hellere vælge 2 x NAD 218 da det får det bedste ud af Cerwin Vega.
Men har hørt CV 2.6.kw brokoblet (2 x 1300 watt) det lyder for vildt med et helt specielt tryk i bassen. Det var så på CLS-215. Vil gerne prøve med samme effekter på DC-1515.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt at netop NAD 218 ikke skulle lyde så godt med Cerwin Vega, men at netop Cerwin Vega begynde at lave deres ejen effekt forstærker som
der er ikke mange der ved, så kreve Cerwin Vega en hel del effekt for at lyd godt, at man sælger små forsærke til Cerwin Vega er en misforstålse,
fordi at man sige at de er lette at trække.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Har hørt at netop NAD 218 ikke skulle lyde så godt med Cerwin Vega, men at netop Cerwin Vega begynde at lave deres ejen effekt forstærker som der er ikke mange der ved, så kreve Cerwin Vega en hel del effekt for at lyd godt, at man sælger små forsærke til Cerwin Vega er en misforstålse, fordi at man sige at de er lette at trække. |
|
|
Jeg er ikke helt sikker på om det var det der var din pointe, men jeg synes ikke at man kan beskylde NAD 218 for at være en lille forstærker.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Har hørt at netop NAD 218 ikke skulle lyde så godt med Cerwin Vega, men at netop Cerwin Vega begynde at lave deres ejen effekt forstærker som der er ikke mange der ved, så kreve Cerwin Vega en hel del effekt for at lyd godt, at man sælger små forsærke til Cerwin Vega er en misforstålse, fordi at man sige at de er lette at trække. |
|
|
Nu kender jeg rigtig mange CV folk. Pågrund af min "tjans" hos CerwinVega-Club. Og størstedelen ser NAD 218 som den bedste forstærker til Cerwin Vega! så forstår ikke helt hvad du har hørt.
Dog skal vi også passe på med at kalde det for CV's egne forstærker. Folk bliver let sure har jeg oplevet op til flere gange.  De kommer fra "Master Audio" og der er så smidt et CV logo på plus der er lavet nogle små ændringer.
Men tror nu næppe at det er en hemmelighed at CV kræver meget effekt for at lyde godt. (Tror jeg nu også de fleste godt ved) Og det kan man vidst også godt sige at NAD 218 gør.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega FTW! Og i kan bare komme an, for vælter bare jeres B&W med lydtryk!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højtale man skal bruge øreværn for ikke at skade sin hørlse, kan da ikke værre god
En CV højtaler er i bund og grund en PA højtaler (så er der sikke mange der overfalder mig  ) og skal derfor bruge til dette bruge og ikke i et
hjem, her er ander og bedre mærke at gå efter.
En god højtaler (med den rigtig forsærker bag), kan spille meget højt og meget rent, og her er CV stået af for længe siden.
I en klub eller til en feste er CV højtataler rigtig gode
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Startrek, det var et meget diplomatisk indlæg, så jeg vil ikke svine det til! :P
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Højtale man skal bruge øreværn for ikke at skade sin hørlse, kan da ikke værre god
En CV højtaler er i bund og grund en PA højtaler (så er der sikke mange der overfalder mig ) og skal derfor bruge til dette bruge og ikke i et hjem, her er ander og bedre mærke at gå efter.
En god højtaler (med den rigtig forsærker bag), kan spille meget højt og meget rent, og her er CV stået af for længe siden.
I en klub eller til en feste er CV højtataler rigtig gode  |
|
|
Sjældent har jeg set så meget vrøvl i et indlæg. Hvad med at starte med at konstatere at CW er et BRAND ! At sige du ikke kan lide HT'er fra CW er lige så intelligent som at sige du ikke kan lide mennesker fra Kbh. ( eller Aarhus, whatever ). Get a F**kin life and a set of ears....
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
StarTrek skrev:
En CV højtaler er i bund og grund en PA højtaler (så er der sikke mange der overfalder mig ) og skal derfor bruge til dette bruge og ikke i et hjem, her er ander og bedre mærke at gå efter.
|
|
Sjældent har jeg set så meget vrøvl i et indlæg. Hvad med at starte med at konstatere at CW er et BRAND ! At sige du ikke kan lide HT'er fra CW er lige så intelligent som at sige du ikke kan lide mennesker fra Kbh. ( eller Aarhus, whatever ). Get a F**kin life and a set of ears....
MVH
Bonné
|
|
|
Rolig nu. Hvis nogle er CV mand så er det mig, men jeg kan faktisk godt følge lidt af det som Startrek er inde på.
Men at Cv ikke kan bruges der hjemme er nu lidt langt ude Dengang Boten Anna rykkede for vildt i hele Danmark er jeg nu glad for jeg havde CV. Ellers var der nok blevet sprunget et par enhder her og der.
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Jeg har ikke svaret da der ikke er et der passer.
Lyd er subjektiv, derfor vil jeg ikke svare for andre - Hvilket de svarmuligheder der gør. Når det er skrevet så er der nogen af CVs modeller jeg godt kan holde ud til at høre på i længere tid, men tror ikke jeg ville købe det selv.
|
|
|
Har det på samme måde, CV kan altså være meget spændene til lidt Infected Mushrooms, men jeg ville nok aldrig selv havde CV i mit primære setup!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CV er geniale til Infected Mushroom, Void og lignende typer musik.. Især til Psytrance vil jeg påstå de er kongerne - jeg har aldrig hørt en højttaler der kunne matche CV i den genre!
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
| CV er geniale til Infected Mushroom, Void og lignende typer musik.. Især til Psytrance vil jeg påstå de er kongerne - jeg har aldrig hørt en højttaler der kunne matche CV i den genre! |
|
|
Det har jeg til gengæld til KT-Messen.
Da de fyrede op for det lede setup med et sæt Piega højttalere.
f**k det rykkede røv. Det var så også et samlet setup til lidt over 500.000 kr. 
Dog kunne det nok ikke spille ligeså højt som Cerwin Vega! 
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Bonné skrev:
StarTrek skrev:
|
|
MVH
Bonné
|
|
|
Rolig nu. Hvis nogle er CV mand så er det mig, men jeg kan faktisk godt følge lidt af det som Startrek er inde på.
Men at Cv ikke kan bruges der hjemme er nu lidt langt ude Dengang Boten Anna rykkede for vildt i hele Danmark er jeg nu glad for jeg havde CV. Ellers var der nok blevet sprunget et par enhder her og der.
|
|
|
Jeg tror Bonné's pointe var at ligesom der er gode og dårlige Københavnere, Århusianere og alt muligt andet, så er der også nogle CV modeller der er mere vellykkede end andre - uanset reference. At skære dem alle over en kam og sige at "CV er sådan eller sådan" er lige så ubrugeligt som at sige at alle Københavnere er snobber og alle Århusianere er bonderøve.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad hjælper at kunne spille meget højt (som CV højtaler kan), når man ikke kan tåle at værre i samme rum, eller få en høre skade
Folk der bruger CV højtaler må værre på mere end CV, de er hel sikke blivet halv eller hel døv, måske med for meget bruge at Apple´s iPod, når
man så komme hjem og skal bruge normale højtaler er der kun CV der kan bruges.
Nej en CV højtale lyder beste hos nabon.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Bonné skrev:
StarTrek skrev:
|
|
MVH
Bonné
|
|
|
|
|
|
Jeg tror Bonné's pointe var at ligesom der er gode og dårlige Københavnere, Århusianere og alt muligt andet, så er der også nogle CV modeller der er mere vellykkede end andre - uanset reference. At skære dem alle over en kam og sige at "CV er sådan eller sådan" er lige så ubrugeligt som at sige at alle Københavnere er snobber og alle Århusianere er bonderøve.
|
|
|
Kalder du mig for bonderøv? 
Men ja det har jeg forstået.
Dog syntes jeg at sætningen: Get a F**kin life and a set of ears var unødvendig.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Kalder du mig for bonderøv?
Men ja det har jeg forstået.
Dog syntes jeg at sætningen: Get a F**kin life and a set of ears var unødvendig.
|
|
|
Hæhæ - hvad er jeg så, jeg arbejder i København, men bor 35 km udenfor Århus..! 
Og ja, slutreplikken fra Bonné var lidt i over (eller under-)kanten.
|
| Til top |
|
| |