Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 19:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Er cv godt ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Er cv godt ?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
577 [34,47%]
352 [21,03%]
347 [20,73%]
398 [23,78%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 September 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Ja det kan man sandelig også, totalt ubrugligt.
Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 28 September 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Tænker helt det samme Sonny! :P En enkelt makro og man har stemt 10.000 gange på at de stinker i løbet af ingen tid.

Michael GJ, det var dog noget af en stereotyp. Hvad med noget der hedder respekt for andre menneskers præferencer? Og noget med forskellig musiksmag? Kom med en højttaler der spiller bedre psy trance og så kan vi snakke om det!

Det er muligt du nyder musik ved at sidde og høre jazz med et glas rødvin, men jeg skal altså have bassen til at give mig nogle fysiske tæsk og have diskanten til at styre min hjerterytme så jeg ikke kan stå stille og mærker de små hår i nakken løfte sig lige før Bitmonx sender frekvensen fra 20khz til kælderdybe bassdrøn der sprænger dit vinglas og får adrenalinen til at pumpe gennem min krop! Så lever jeg.

Michael GJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 September 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Michael GJ, det var dog noget af en stereotyp. Hvad med noget der hedder respekt for andre menneskers præferencer? Og noget med forskellig musiksmag? Kom med en højttaler der spiller bedre psy trance og så kan vi snakke om det!

Det er muligt du nyder musik ved at sidde og høre jazz med et glas rødvin, men jeg skal altså have bassen til at give mig nogle fysiske tæsk og have diskanten til at styre min hjerterytme så jeg ikke kan stå stille og mærker de små hår i nakken løfte sig lige før Bitmonx sender frekvensen fra 20khz til kælderdybe bassdrøn der sprænger dit vinglas og får adrenalinen til at pumpe gennem min krop! Så lever jeg.

Indrømmet, mit tidligere indlæg var provokerende, men forummet er ude på et skråplan. Der er for meget pludder og meningsløst chat og for lidt viden. Klogesen skriver et langt og informativt indlæg, hvori han desuden argumenterer for indholdet. Hi-Sonny-Fi p***er på Klogesen og det eneste argument han bruger er noget la-la: "Alle der har lyttet til DC-serien kan høre en rød tråd gennem serien". Den slags er intet værd og er et tomt postulat. Personligt så jeg gerne langt flere indlæg som Klogesens, men er man mere til "cv lugte a puha ", kan jeg godt se at vi ikke er enige i, hvilken retning forummet skal gå.

Til top Vis Michael GJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael GJ

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 September 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige det på denne måde...

Cerwin Vega er bestemt ikke nogen hifi højttaler (kommer an på hvordan man definerer hifi), men til det den er bygget til, er der ikke mange konkurrenter... De CW højttalere der læner sig mest til hift er uden tvivl 1215'erne som lyder rimelig godt i forhold til at det er CW...

Jeg har selv haft et sæt AL1000 mkII som jeg var rigtig glad for da det var den slags jeg gik op i... De var spændt for et sæt Denon POA-6600A monoblokke som var styret af en Denon AVR-3803 receiver, og det lød nu okay, men igen... Det kan ikke sammenlignes med noget i stil med det jeg har nu, og det skal det heller ikke... For det henvender sig til hver sin type mennesker med hver sin musiksmag...

Generelt synes jeg at der er en alt for negativ tone overfor CW... Lad nu drengene hygge sig med sine + 120 dB til festerne, og indse at det ikke er alle der bruger sit anlæg til virkelig at fordybe sig i musikken. Personligt bruge jeg mit anlæg på en helt anden måde da jeg havde det setup jeg har beskrevet ovenfor... Det var en fest anlæg der kunne spille p***e højt... Mit nuværende anlæg vil jeg næsten påstå kan spille lige så højt, dog vælter indvoldende ikke rundt i kroppen på mig når jeg spiller højt nu...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 September 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Michael GJ skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

Indrømmet, mit tidligere indlæg var provokerende, men forummet er ude på et skråplan. Der er for meget pludder og meningsløst chat og for lidt viden. Klogesen skriver et langt og informativt indlæg, hvori han desuden argumenterer for indholdet. Hi-Sonny-Fi p***er på Klogesen og det eneste argument han bruger er noget la-la: "Alle der har lyttet til DC-serien kan høre en rød tråd gennem serien". Den slags er intet værd og er et tomt postulat. Personligt så jeg gerne langt flere indlæg som Klogesens, men er man mere til "cv lugte a puha ", kan jeg godt se at vi ikke er enige i, hvilken retning forummet skal gå.

Hvor får du fra at jeg p***er på ham? Det er da en omgang bævl.

Jeg besvar det ved at give min mening på hvordan jeg ser det.

En anden ting er at du ikke er enig, det er jo fair men spørgsmålet er om det ikke er dig der p***er på mig?

Kunne faktisk godt tænke mig at vide hvordan klogesen selv ser på mit svar?
Som en fjentlig besked eller som et roligt indlæg fra en der bare ikke er enig?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 November 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

• Hvad er Cerwin Vega?
  • Hvor er Cerwin Vega?
  • Hvem er Cerwin Vega?
  • Hvornår er Cerwin, Vega?
  • Hvorfor er Cerwin, Vega?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 November 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

He, he, Du er hvis ikke helt vågne op Scatcat, de Scatcat har det med at værre oppe til den lyse morgen

- Hvad er Cerwin Vega?
- Hvor er Cerwin Vega?
- Hvem er Cerwin Vega?
- Hvornår er Cerwin, Vega?
- Hvorfor er Cerwin, Vega?

Søg og du skal find, start her:

http://www.cerwinvega-club.dk/
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Hvor mange mon egentlig har hørt CLS-serien? :P Jeg mener, jeg sviner da også Lada fordi jeg altid har hørt det skulle være skidt og fordi jeg elsker BMW, hvilket betyder at Lada er en god ting at se ned på for at retfærdiggøre prisen på min BMW.- Dog har jeg aldrig kørt i en Lada, endsige været passager i én. Håber i forstår min sammenligning. :P

Men nej, selvfølgelig er Cerwin Vega ikke HI-FI, men de er hamrende underholdende. Når jeg blæser op for mine bliver jeg og andre lyttere glade, og smilene bliver brede. De er inkarneret party-humør i højttalerform.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Hvor mange mon egentlig har hørt CLS-serien? :P Jeg mener, jeg sviner da også Lada fordi jeg altid har hørt det skulle være skidt og fordi jeg elsker BMW, hvilket betyder at Lada er en god ting at se ned på for at retfærdiggøre prisen på min BMW.- Dog har jeg aldrig kørt i en Lada, endsige været passager i én. Håber i forstår min sammenligning. :P

Men nej, selvfølgelig er Cerwin Vega ikke HI-FI, men de er hamrende underholdende. Når jeg blæser op for mine bliver jeg og andre lyttere glade, og smilene bliver brede. De er inkarneret party-humør i højttalerform.

Det er vel også den indstilling man bør have - ikke kun til CV men til de fleste ting man har med at gøre - at se tingene i det rette perspektiv.

Ligesom der næppe er ret mange der køber en Lada for at føle sig som en diplomat (medmindre det var en Ukrainsk diplomat for 20-25 år siden, selvfølgelig..!), så har jeg svært ved at forestille mig at der er mange der køber CV for at sidde i en Lazyboy og trille cognac rundt i glasset mens de lytter til High Fidelitys reference CD'er...

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Haha nej det tror jeg heller ikke mange gør RougeAgent.  Ja det er rigtigt med holdningen, desværre synes mange bare at hade CV uden at have hørt dem rigtigt. :(

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

CV er efter min mening godt til den målgruppe det henvender sig til. Personligt bryder jeg mig ikke specielt meget om dem. Men til Rock der bare skal have FULDKNALD er CV ganske fornuftigt :-)

Nicolai

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun gode oplevelser med Cerwin Vega...

Det minder mig om fadøl og bare bryster .... strandfester og skæg og ballade!

Men deciderede hifi-oplevelser har jeg ikke oplevet med CV. Det er som nævnt mange gange i denne tråd til et helt andet formål man bruger de dersens spånpladekasser!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

mr denon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Jeg synes måske spørgsmålet er lidt for bredt formuleret - eller også er der for få svarmuligheder.

Som King er lidt inde på kommer det f.eks. temmelig meget an på hvad man vil høre på dem (Rock eller klassisk?), og i hvilken sammenhæng (baggrundsmusik, seriøs lytning, kollegiefest?).

Og så er der jo altså CV modeller der er bedre eller værre (afhængig af perspektiv) end andre - ligesom med så mange andre mærker.

Er ikke selv til cv men er helt enig i at det kommer jo an på hvad de skal bruges til
Til top Vis mr denon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr denon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes