| Forfatter |
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig en anmeldelse på Marten Design Miles 3.
Marten
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 03:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad snakker vi om af priser der Krenzler?
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle pickuper - og tonearme
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
| Hvad snakker vi om af priser der Krenzler? |
|
|
Vi bevæger os vel omkring ca. maks. 10K pr. sæt? Så har jeg vist ikke sagt for meget.
ATC SCM 11 koster ihvertfald 5K pr. stk. & JMLab 5,2K pr. stk.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
witzel skrev:
Sjoenne skrev:
Mere hifi...... gerne noget tungt US grej.
Glem nu alt det surround og HD tv og alt det... |
|
|
surround gider jeg ikke mere.. hd-tv kunne være sjovt.. tungt us grej, nogen ønsker ? |
|
|
Boulder, Krell, Wadia, BAT, Audio Research, Mcintosh, Wilson, Hovland, Manley bla bla bla.. listen er lang.. om alle er repræsenteret i DK vides ikke..
Og nu var det ikke for at diskriminere.... Japan og Europa grej der er i den tunge ende kunne da også være sjovt at se anmeldelser på  |
|
|
Sådan noget udstyr stiller store krav til resten af kæden, og hvis den ikke er ok, kan det være ligemeget.
samt nogle rum der er iorden.
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accessories - f.eks. kabler - strømrensere - apparat fødder - dæmpehylder m.v. - racks m.v.
Happy
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en anderledes form for test, nemlig en "besøgs test" hjemme hos en privat person
Kriteriet kunne være et spændende anlæg, et anlæg der skal opgraderes med f.eks. en ny forstærker, indretning af et lytterum osv. osv. Selvsagt kan en sådan test ikke blive så tilbundsgående som de nuværende test, men det er en hurtig testform (tager vel maks. 1-2 dage + tiden til at få artikel skrevet), og der åbnes for helt nye indgangsvinkler til hi-fi samt viden og bedømmelse af DIY projekter. Således skal "besøgs testen" ses som et supplement til de nuværende test, og ikke en erstatning for disse.
Min fornemmelse er i hvertfald, at der findes mange spændende projekter og anlæg rundt omkring
__________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
en audio note rør mod en billigere ditto kineser...
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget Electrocompaniet kunne være fedt....men hvad med at dem der ligger inde med måle grej osv kom rundt til os brugere evt.?
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
Min fornemmelse er i hvertfald, at der findes mange spændende projekter og anlæg rundt omkring  |
|
|
Det tror jeg bestemt at du har ret i. Vi har før snakket lidt om det, både på forum og i redaktionen. Umiddelbart er ideen god, som en slags besøgsartikel ala det som High Fidelity laver. Det er nok noget af det bedste de gør på det blad. Der er dog et par problemer med det - 1, det skal være en der godt vil have sit grej vist frem og kritiseret offentligt (ikke nødvendigvis af os, men af høgene på forum efterfølgende). 2, vi skal have tiden til det, hvilket ikke er en selvfølge når det nu er frivillighedensvej det her foregår på. Ellers syntes jeg det er rigtig godt med tråden her - jeg kigger tit i den for at søge inspiration til hvad der kunne være sjovt at teste. I den forbindelse vil jeg nævne at der er en test af Grace Design m902, Beyerdynamic DT880, DT770 og Grado GS1000 på vej. Samt at det næste, som Poul og jeg sammen er den nye Dali Helicon 300 inkl. den nye stander. En ret spændende test da vi jo har den gamle MK1 udgave lige ved hånden.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
Hvad med en anderledes form for test, nemlig en "besøgs test" hjemme hos en privat person
Kriteriet kunne være et spændende anlæg, et anlæg der skal opgraderes med f.eks. en ny forstærker, indretning af et lytterum osv. osv. Selvsagt kan en sådan test ikke blive så tilbundsgående som de nuværende test, men det er en hurtig testform (tager vel maks. 1-2 dage + tiden til at få artikel skrevet), og der åbnes for helt nye indgangsvinkler til hi-fi samt viden og bedømmelse af DIY projekter. Således skal "besøgs testen" ses som et supplement til de nuværende test, og ikke en erstatning for disse.
Min fornemmelse er i hvertfald, at der findes mange spændende projekter og anlæg rundt omkring
|
|
|
Her må jeg give Christian ret. Der er rigtig mange der har FEDT udstyr i både mid og high end. Det er artikler jeg læser flere gange. Her er det nemlig ikke kun udstyr men også personens holdning til HIFI/SS samt lidt historie omkring stedet man besøger.
Dette vil jeg se meget frem til 
PS: Jeg tror også der er flere der gerne vil lægge hus/lejlighed til sådanne et besøg. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
|
Samt at det næste, som Poul og jeg sammen er den nye Dali Helicon 300 inkl. den nye stander. En ret spændende test da vi jo har den gamle MK1 udgave lige ved hånden.
|
|
|
Netop lige dét synes jeg virker meget spændende og relavant! Altså en test mellem det nye og udgåede produkt. Sådan noget ser man for lidt af og tit får man aldrig at vide om det nye produkt egentlig reelt er bedre end det gamle eller bare spiller anderledes. 
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig en test mellem Snell KII og Audio Note AN-K!
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
En videnskabeligt udført AB test på
1) Strømkabler;
2) Strømskinner, og
3) Seperate elgrupper m. jord osv.
Der har været en meget lang og spændende tråd i gang om dette, og jeg tror vi er mange der går med overvejelserne, men er i tvivl om hvor meget realitet der er i det. Hvis man kunne få mindst 4-5 testpersoner til at deltage, og gik systematisk frem så de tre ovenstående elementer blev koblet ind i kæden først stykvis, derefter i kombination og til sidst alle på en gang og målt mod et set-up uden disse tweaks tror jeg det kunne give en rigtigt spændende artikel.
|
| Til top |
|
| |
Claus Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at i foretrækker noget der er tilgængeligt på det danske marked. Men i øjeblikket køre der en livlig snak om MA KT88. Det var måske et emne at tage op?....Dette er jo et ikke kommercielt forum, men for os der er interesseret i hi-fi og relaterede emner...
MVH.
|
| Til top |
|
| |
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med nogle anmeldelser af brugernes setup, altså besøgsartikler i private hjem. Jeg synes det kunne være spændende at læse om folks sammensætning af grej, løsning af problemer med rumresonanser og andre akustiske fælder, erfaringer med kabelsammensætninger mv. Der må da ligge en vidensbank derude blandt entutiaster der kunne danne inspiration for ligesindede i dette fora. Det kunne også vær interessant om noget af det gamle vintagegrej blev lytte på og indtrykkene blev mangfoldiggjort her i dette fora. Dette var efter ming opfattelse noget af det mest spændende ved at købe High Fidelity (op gennem halvfjerdserne og firserne), inden de efter min smag blev for uinspirerende.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læse lidt længere oppe i tråden, jero
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrliv skrev:
| Den nye Audiovector S-serie. |
|
|
Jeg har selv søgt lidt rundt på nettet, og har ikke fundet noget der bare ligner en test af S serien. Så hvis nogen havde mod på at lave testen, ville det muligvis blive den første af sin art i verden  __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|