Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Hvad ønsker i at h4a skal anmelde ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 14 September 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Jeg savner at der ikke blot bliver anmeldt mainstream grej både i den billige og dyre ende.

Flere øjenåbnere, tak!, som kan inpirerer os til at prøvelytte andet, samt gå andre veje.  

Men det bliver nok svært at efterleve da forhandlere samt importører "selvfølgelig" går mere efter pengepungen end hjertet, hvilket jeg også godt kan følge et stykke af vejen, da der selvfølgelig skal smør på brødet.

Det tager længere tid- og mod at turde andet... At være hifi-idealist samt brænde for det man sælger og tror på. Tror mange kunne vinde på sigt, ved at have denne fremgangsmåde. Det kræver helt sikkert tid, mod samt en hulens masse blod på tanden. 

Naivt???.... Tjaaaa, men hvor kunne det være befriende og inspirerende at få øjnene op for andre mærker, sagt i positiv forstand  

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 September 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, der er en del brugere, der gerne ser at branchens prissætning på eksempelvis kabler og andre tilbehørsprodukter bliver anmeldt - til politiet...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 September 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Jeg savner at der ikke blot bliver anmeldt mainstream grej både i den billige og dyre ende.

Flere øjenåbnere, tak!, som kan inpirerer os til at prøvelytte andet, samt gå andre veje.  

Men det bliver nok svært at efterleve da forhandlere samt importører "selvfølgelig" går mere efter pengepungen end hjertet, hvilket jeg også godt kan følge et stykke af vejen, da der selvfølgelig skal smør på brødet.

Det tager længere tid- og mod at turde andet... At være hifi-idealist samt brænde for det man sælger og tror på. Tror mange kunne vinde på sigt, ved at have denne fremgangsmåde. Det kræver helt sikkert tid, mod samt en hulens masse blod på tanden. 

Naivt???.... Tjaaaa, men hvor kunne det være befriende og inspirerende at få øjnene op for andre mærker, sagt i positiv forstand  

jeg kan ikke være mere enig med dig.
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hvad mener du mere præcist med øjenåbnere? Er det grej som er bygget anderledes og derfor går andre veje, eller er det blot grej der er relativt ukendt på det danske marked?

Når du siger øjenåbnere går jeg ud fra at du i hvert fald tænker et godt pris/ydelses forhold ind over? Men det er jo først noget man finder ud af efter det er blevet anmeldt.  

Vi går jo normalt også efter det grej vi mener er spændende og kunne danne basis for en god anmeldelse og samtidig bliver det nødt til at være til at finde på det danske marked af kommunikative, markedsmæssige og transportmæssige årsager.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 September 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

jeg ville meget gerne se en anmeldelse af SVS' nye store højtalerserie (er på vej i en ny udgave nu, og skulle efter sigende have nogle ualmindeligt interessante enheder for prisklassen)

Derudover så jeg også meget gerne en gruppetest af standerhøjtalere op til 10-12 k...

XTZ 99.26, Dali Mentor 2, måske SVS MBS (standerversionen), Dynaudio Excite x 16 (evt Focus 110), Monitor Audio GS 10, Vienna Haydn osv osv... Simpelthen så meget interessant som muligt, som er tilgængeligt... det irriterer mig når der er anmeldelser af grej som enten har en meget lille interessegruppe eller som er umuligt at skaffe... Eksotisk grej, NEJ TAK!

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 September 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

jeg ville meget gerne se en anmeldelse af SVS' nye store højtalerserie (er på vej i en ny udgave nu, og skulle efter sigende have nogle ualmindeligt interessante enheder for prisklassen)

Derudover så jeg også meget gerne en gruppetest af standerhøjtalere op til 10-12 k...

XTZ 99.26, Dali Mentor 2, måske SVS MBS (standerversionen), Dynaudio Excite x 16 (evt Focus 110), Monitor Audio GS 10, Vienna Haydn osv osv... Simpelthen så meget interessant som muligt, som er tilgængeligt... det irriterer mig når der er anmeldelser af grej som enten har en meget lille interessegruppe eller som er umuligt at skaffe... Eksotisk grej, NEJ TAK!

Den kunne jeg også godt være med på, specielt hvis testen også vurdere de små Audio Note højttalere!

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 September 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
HOLBERG skrev:

Hvad mener du mere præcist med øjenåbnere? Er det grej som er bygget anderledes og derfor går andre veje, eller er det blot grej der er relativt ukendt på det danske marked? 

Begge dele

Når du siger øjenåbnere går jeg ud fra at du i hvert fald tænker et godt pris/ydelses forhold ind over? Men det er jo først noget man finder ud af efter det er blevet anmeldt.

Jeps.. lyt og lær. Men det er jo svært hvis man ikke har i bevistheden at der er alternativer til det man normalt har i ens bevisthed. Nyheder, god pris/ydelse, andre (nye) mærker, teknologier m.m kommer jo bedst til vores bevisthed via omtale. Herefter er det op til os selv, om vi finder det så interessant at vi vil lytte nærmere      

Vi går jo normalt også efter det grej vi mener er spændende og kunne danne basis for en god anmeldelse og samtidig bliver det nødt til at være til at finde på det danske marked af kommunikative, markedsmæssige og transportmæssige årsager.

Selvfølgelig. Det er jo her importører og forhandlere kommer ind i billedet  

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 16 September 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Cerwin Vega!
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 September 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Fc-Sonny skrev:
Cerwin Vega!

KLART!! Og Jamo fra firserne, DANTAX, BOSE og ikke mindst ITT

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Og også al det gamle Tandberg Lad os nu se/høre, om det dur til noget, eller om det kun er for folk med høballer i ørerne

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 September 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:

Fc-Sonny skrev:
Cerwin Vega!

KLART!! Og Jamo fra firserne, DANTAX, BOSE og ikke mindst ITT

Ja når vi nu er igang.  Den helt nye model fra Nilfisk lyder også til at være lækker.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hvad med en test af de store firmaers surround receivere i en prisklasse hvor alle jan være med. Fx. Denon, Nad, Onkyo, H/K og Marantz. Og specielt ligge vægt på om de overhovedet kan spille musik også??

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 16 September 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Der er desværre ikke nogen i testteamet der har kapacitet til at teste surround i øjeblikket, men Jeres ideer bliver klart taget til overvejelse.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 16 September 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
...men Jeres ideer bliver klart taget til overvejelse.

Gælder det også ny forbrugerelektronik fra Philips

Ser frem til Mikkel Gige's liste over reference udstyr i testen

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 September 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være der ikke er så mange her, blandt hifi nørderne (kærligt ment). Men der er faktisk nogen som køber forstærker / cdafspiller sætvis. Altså fra samme mærke, så det passer sammen i design.

Lidt flere test hvor I tester både forstærker og cdafpiller af samme klasse/mærke.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 September 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Det kan godt være der ikke er så mange her, blandt hifi nørderne (kærligt ment). Men der er faktisk nogen som køber forstærker / cdafspiller sætvis. Altså fra samme mærke, så det passer sammen i design.

Lidt flere test hvor I tester både forstærker og cdafpiller af samme klasse/mærke.

Enig. Går jeg bestemt også ind for.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 September 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Tror efterhånden h4a-redaktionen har inspiration til de næste par år med alle de forslag....

Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Send 1 mia. anlæg i næsten alle priser, ind til Casper (tilbage til) og Mandrillen og få dem til at teste noget hummersuppe (som er totaalt hooked på amfetamin)....

Ej seriøst. Test nogle "konfirmations-anlæg" fra 1986, netstrømpekabler og snescootere

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 17 September 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hvis man kikker på diverse indlæg, er det ikke så svært; at se hvor den store interesse er..?

1.       Højttaler                             92478 indlæg

2.       Tv/Projektion                    80344 indlæg

3.       Analog                                 70199 indlæg

Så kan man vel gå yderlig ned for derigennem at se hvad, har folks interesse for tiden.

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 September 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at se nogen anmeldelser af amerikanske Emotiva.

De laver nogen ret spændende produkter til ligeså spændende priser.

http://www.emotiva.com/

For eksempel kunne jeg ikke selv lade være med at sammenligne deres XPA-2 effektforstærker med Primare´s A32 til mange gange prisen...

MVH
Jacob V.

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum