| Forfatter |
|
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg savner at der ikke blot bliver anmeldt mainstream grej både i den billige og dyre ende.
Flere øjenåbnere, tak!, som kan inpirerer os til at prøvelytte andet, samt gå andre veje.
Men det bliver nok svært at efterleve da forhandlere samt importører "selvfølgelig" går mere efter pengepungen end hjertet, hvilket jeg også godt kan følge et stykke af vejen, da der selvfølgelig skal smør på brødet.
Det tager længere tid- og mod at turde andet... At være hifi-idealist samt brænde for det man sælger og tror på. Tror mange kunne vinde på sigt, ved at have denne fremgangsmåde. Det kræver helt sikkert tid, mod samt en hulens masse blod på tanden.
Naivt???.... Tjaaaa, men hvor kunne det være befriende og inspirerende at få øjnene op for andre mærker, sagt i positiv forstand
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, der er en del brugere, der gerne ser at branchens prissætning på eksempelvis kabler og andre tilbehørsprodukter bliver anmeldt - til politiet...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Jeg savner at der ikke blot bliver anmeldt mainstream grej både i den billige og dyre ende.
Flere øjenåbnere, tak!, som kan inpirerer os til at prøvelytte andet, samt gå andre veje.
Men det bliver nok svært at efterleve da forhandlere samt importører "selvfølgelig" går mere efter pengepungen end hjertet, hvilket jeg også godt kan følge et stykke af vejen, da der selvfølgelig skal smør på brødet.
Det tager længere tid- og mod at turde andet... At være hifi-idealist samt brænde for det man sælger og tror på. Tror mange kunne vinde på sigt, ved at have denne fremgangsmåde. Det kræver helt sikkert tid, mod samt en hulens masse blod på tanden.
Naivt???.... Tjaaaa, men hvor kunne det være befriende og inspirerende at få øjnene op for andre mærker, sagt i positiv forstand
|
|
|
jeg kan ikke være mere enig med dig.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
|
|
|
Hvad mener du mere præcist med øjenåbnere? Er det grej som er bygget anderledes og derfor går andre veje, eller er det blot grej der er relativt ukendt på det danske marked?
Når du siger øjenåbnere går jeg ud fra at du i hvert fald tænker et godt pris/ydelses forhold ind over? Men det er jo først noget man finder ud af efter det er blevet anmeldt.
Vi går jo normalt også efter det grej vi mener er spændende og kunne danne basis for en god anmeldelse og samtidig bliver det nødt til at være til at finde på det danske marked af kommunikative, markedsmæssige og transportmæssige årsager. 
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville meget gerne se en anmeldelse af SVS' nye store højtalerserie (er på vej i en ny udgave nu, og skulle efter sigende have nogle ualmindeligt interessante enheder for prisklassen)
Derudover så jeg også meget gerne en gruppetest af standerhøjtalere op til 10-12 k...
XTZ 99.26, Dali Mentor 2, måske SVS MBS (standerversionen), Dynaudio Excite x 16 (evt Focus 110), Monitor Audio GS 10, Vienna Haydn osv osv... Simpelthen så meget interessant som muligt, som er tilgængeligt... det irriterer mig når der er anmeldelser af grej som enten har en meget lille interessegruppe eller som er umuligt at skaffe... Eksotisk grej, NEJ TAK!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffeng skrev:
|
jeg ville meget gerne se en anmeldelse af SVS' nye store højtalerserie (er på vej i en ny udgave nu, og skulle efter sigende have nogle ualmindeligt interessante enheder for prisklassen)
Derudover så jeg også meget gerne en gruppetest af standerhøjtalere op til 10-12 k...
XTZ 99.26, Dali Mentor 2, måske SVS MBS (standerversionen), Dynaudio Excite x 16 (evt Focus 110), Monitor Audio GS 10, Vienna Haydn osv osv... Simpelthen så meget interessant som muligt, som er tilgængeligt... det irriterer mig når der er anmeldelser af grej som enten har en meget lille interessegruppe eller som er umuligt at skaffe... Eksotisk grej, NEJ TAK!
|
|
|
Den kunne jeg også godt være med på, specielt hvis testen også vurdere de små Audio Note højttalere!
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
HOLBERG skrev:
|
|
|
|
Hvad mener du mere præcist med øjenåbnere? Er det grej som er bygget anderledes og derfor går andre veje, eller er det blot grej der er relativt ukendt på det danske marked?
Begge dele 
Når du siger øjenåbnere går jeg ud fra at du i hvert fald tænker et godt pris/ydelses forhold ind over? Men det er jo først noget man finder ud af efter det er blevet anmeldt. 
Jeps.. lyt og lær. Men det er jo svært hvis man ikke har i bevistheden at der er alternativer til det man normalt har i ens bevisthed. Nyheder, god pris/ydelse, andre (nye) mærker, teknologier m.m kommer jo bedst til vores bevisthed via omtale. Herefter er det op til os selv, om vi finder det så interessant at vi vil lytte nærmere
Vi går jo normalt også efter det grej vi mener er spændende og kunne danne basis for en god anmeldelse og samtidig bliver det nødt til at være til at finde på det danske marked af kommunikative, markedsmæssige og transportmæssige årsager. 
Selvfølgelig. Det er jo her importører og forhandlere kommer ind i billedet |
|
|
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega!
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fc-Sonny skrev:
Cerwin Vega!  |
|
|
KLART!! Og Jamo fra firserne, DANTAX, BOSE og ikke mindst ITT   __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og også al det gamle Tandberg  Lad os nu se/høre, om det dur til noget, eller om det kun er for folk med høballer i ørerne  __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
Fc-Sonny skrev:
Cerwin Vega!  |
|
|
KLART!! Og Jamo fra firserne, DANTAX, BOSE og ikke mindst ITT  
|
|
|
Ja når vi nu er igang. Den helt nye model fra Nilfisk lyder også til at være lækker. 
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en test af de store firmaers surround receivere i en prisklasse hvor alle jan være med. Fx. Denon, Nad, Onkyo, H/K og Marantz. Og specielt ligge vægt på om de overhovedet kan spille musik også??
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er desværre ikke nogen i testteamet der har kapacitet til at teste surround i øjeblikket, men Jeres ideer bliver klart taget til overvejelse.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
...men Jeres ideer bliver klart taget til overvejelse.  |
|
|
Gælder det også ny forbrugerelektronik fra Philips 
Ser frem til Mikkel Gige's liste over reference udstyr i testen  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være der ikke er så mange her, blandt hifi nørderne (kærligt ment). Men der er faktisk nogen som køber forstærker / cdafspiller sætvis. Altså fra samme mærke, så det passer sammen i design.
Lidt flere test hvor I tester både forstærker og cdafpiller af samme klasse/mærke.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Det kan godt være der ikke er så mange her, blandt hifi nørderne (kærligt ment). Men der er faktisk nogen som køber forstærker / cdafspiller sætvis. Altså fra samme mærke, så det passer sammen i design.
Lidt flere test hvor I tester både forstærker og cdafpiller af samme klasse/mærke.
|
|
|
Enig. Går jeg bestemt også ind for.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror efterhånden h4a-redaktionen har inspiration til de næste par år med alle de forslag....
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Send 1 mia. anlæg i næsten alle priser, ind til Casper (tilbage til) og Mandrillen og få dem til at teste noget hummersuppe (som er totaalt hooked på amfetamin)....
Ej seriøst. Test nogle "konfirmations-anlæg" fra 1986, netstrømpekabler og snescootere __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kikker på diverse indlæg, er det ikke så svært; at se hvor den store interesse er..?
1. Højttaler 92478 indlæg
2. Tv/Projektion 80344 indlæg
3. Analog 70199 indlæg
Så kan man vel gå yderlig ned for derigennem at se hvad, har folks interesse for tiden. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Jacob V Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at se nogen anmeldelser af amerikanske Emotiva.
De laver nogen ret spændende produkter til ligeså spændende priser.
http://www.emotiva.com/
For eksempel kunne jeg ikke selv lade være med at sammenligne deres XPA-2 effektforstærker med Primare´s A32 til mange gange prisen...
MVH Jacob V.
|
| Til top |
|
| |