Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Hjemmebesøg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Nu da det er yderst sjældent at HF har hjemmebesøg(efter min mening), tænkte jeg om det kunne være noget redaktionen ville have en interesse i.Jeg tror vi er mange der ville finde det interessant at læse redaktionens bedømmelse af brugernes anlæg, med hvad det nu må indebære af plusser og minusser.

Er det noget redaktionen(og brugerne) er friske på?

Kom frisk!

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk foreslået flere gange før, men det er aldrig blevet til noget...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Det er faktisk foreslået flere gange før, men det er aldrig blevet til noget...

Jamen så må vi gøre noget ved det, jeg vil da godt invitere redaktionen til det første besøg, hvis det er det der skal til.

Jeg ved godt det ikke er ultrahighend jeg kan diske op med, men meningen er vel også at vise mangfoldigheden i brugernes anlæg.Kaffen kan jeg hurtig lave og mon ikke også der kan diskes op med en øl eller to?

Så mangler vi bare at få redaktionen på banen og høre om de er med på den.

mvh

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Problemet var vist ikke at få brugere nok... Det var så vidt jeg husker redaktionen der af en eller anden grund ikke kom videre... Måske syntes de ikke det var en god ide?

Med fare for at lyde snobbet, hvilket slet ikke er meningen, så skal det vare et "spændende" anlæg der skal testes før folk gider læse om det, og før redaktionen gider bruge tid på det er jeg overbevist om...

Jeg har heller ikke selv vild high-end, men hvis nu vi ser helt realistisk på det, hvor interessant er det så at læse om en test af en sony receiver til 3500,- som spiller på et sæt højttalere i samme prisklasse...

Ovenstående var bare et eksempel, og det skal siges at jeg ikke har noget imod sony, og jeg har heller ikke noget imod budget-anlæg eller folk der køber det.

Men helt personligt, så skal det være noget "specielt" før jeg gider læse anmeldelsen... Dermed ikke sagt at det skal være hammer dyrt, det skal bare være noget man ikke støder på hver dag... Anlæg i alle prisklasser kan i princippet vække min interesse, hvis det er noget jeg f.eks. ikke har set/hørt før eller hvis det f.eks. er rigtig dyrt eller rigtig gammelt... you name it!

En anden ting jeg også godt kunne tænke mig at se en anmeldelse af, er 3 anlæg fra 3 forskellige prisklasser, testet imod hinanden... De kunne måske inddeles efter max. 10.000,-, max. 40.000,- og max. 100.000,-... Udelukkende for at få en saglig test af hvad man får for pengene i de forskellige klasser... Og hvorfor det dyre er billigere end det billige, og på hvilke punkter... Det synes jeg kunne være spændende læsning... Og så evt. smide de billigste kabler på det dyreste anlæg og omvendt, for at se om det rykker på balancen...

Ja man kunne bruge mange indgangsvinkler, men det var bare et par idéer...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Et udgangspunkt kunne være at finde et egnet anlæg. Her på HIFI4ALL bliver der på forhånd debatteret forslag til forbedringer/ændringer hertil. Derpå afholdes der et besøg hvor f.eks. 2 foreslået effektforstærkere hives med. Besøget rundes af med en artikel.

Dermed burde både ejer og de engageret debattører få noget ud af testen. 

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Et udgangspunkt kunne være at finde et egnet anlæg. Her på HIFI4ALL bliver der på forhånd debatteret forslag til forbedringer/ændringer hertil. Derpå afholdes der et besøg hvor f.eks. 2 foreslået effektforstærkere hives med. Besøget rundes af med en artikel.

Dermed burde både ejer og de engageret debattører noget ud af testen. 

Det lyder som en god ide, det er jo altid rart at høre noget andet grej i ens setup.

@Exxtreme.  Jeg tror du har ret i at anlægget skal have en hvis kaliber.Ikkke derimod sagt at det skal være dyrt, men måske mere noget som ikke alle har, feks. noget diy eller noget vintage osv.

mvh

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Aecrewboss skrev:
Chr. R. skrev:

Dermed burde både ejer og de engageret debattører noget ud af testen. 

Det lyder som en god ide, det er jo altid rart at høre noget andet grej i ens setup.

@Exxtreme.  Jeg tror du har ret i at anlægget skal have en hvis kaliber.Ikkke derimod sagt at det skal være dyrt, men måske mere noget som ikke alle har, feks. noget diy eller noget vintage osv.

mvh

I virkeligheden tror jeg, at det som de unge vil ha´, er besøgsartikler med mennesker som har en holdning til hifi. Om det er "hi-end" eller ej, det er for mig såvidt ligegyldigt. Jeg kan godt lide billige anlæg som er fornuftigt sammensat eller har charme i form af vintage status, selvbyg, eller der er tale om kærlighed for specifikke produkter. Lyden kan jeg alligevel ikke høre når jeg læser artiklen!

Mvh

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

kom nu hifi4all på bane med flere besøgsartikler jeg tro det folk vil ha og det kunne måske få nogle op af stolene  ????
Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes