| Forfatter |
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Kan godt følge dig, hvis Werner tjener på kaffen... |
|
|
Lige præcis i mit tilfælde, der tjener Werner præcis som mig på sin gerning - ingenting. Jeg står som angivet branchemedlem idet jeg kan have demomaskiner stående herhjemme klar til udlån. Jeg har således intet salg, og modtager intet provision. For mig er det en blot en hobby på et højere niveau som bl.a. giver mig indsigt i et af mine absolut foretrukne produkter 
finlytteren skrev:
| Hvis du mener at det er ok at der i din profil står, at du er branchemedlem. Vil det så gøre den store forskel om der så også stod lidt information om, at indlæg fra et branchemedlem kan være farvet. |
|
|
Så bør der også stå tilsvarende advarseler i alle andre brugers profiler, for vi forsvarer alle vores produkter med hud og hår
Nej, det burde være nok at det tydeligt fremgår at man er branchemedlem og vores tilhørsforhold. Jeg har svært ved at se hvem man reelt forsøger at hjælpe med det nuværende regelsæt. Alle bør vide at en medarbejder fra et firma, det værende bank, tankpasser, journalist osv. osv., repræsenterer firmaet når man går ind i en dialog. Det bør f.eks. ikke komme som et større chok hvis bankrådgiveren synes det er en super ide med en pensions ordning. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
finlytteren skrev:
| Hvis du mener at det er ok at der i din profil står, at du er branchemedlem. Vil det så gøre den store forskel om der så også stod lidt information om, at indlæg fra et branchemedlem kan være farvet. |
|
|
Så bør der også stå tilsvarende advarseler i alle andre brugers profiler, for vi forsvarer alle vores produkter med hud og hår  |
|
|
Nej, for der er jo den store forskel, at jeg ikke tjener en bønne på at "reklamere" for eet af de mærker jeg anvender til hifi-formål. Et branchemedlem kan derimod "risikere" at tjene penge på positiv omtale af sit foretrukne mærke (som han så lever af at sælge).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Chr. R. skrev:
finlytteren skrev:
|
|
Så bør der også stå tilsvarende advarseler i alle andre brugers profiler, for vi forsvarer alle vores produkter med hud og hår  |
|
|
Nej, for der er jo den store forskel, at jeg ikke tjener en bønne på at "reklamere" for eet af de mærker jeg anvender til hifi-formål... |
|
|
Den store forskel er det så ikke i mit tilfælde...
Men det er et total forkvaklet synspunkt, at al omtale per definition er reklame. Og hvor går grænsen mellem en alm. bruger, brugere der modtager fede rabatter fra en forhandler, brugere der konsekvens omtaler specifikke produkter og/eller forhandlere positivt, til branchemedlemmet der kun roder med hi-fi på hobby niveau, til en fuldtids branchemedlem __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
MEN kunne det ikke gøres så simpelt, at branchemedlemmernes restriktioner fjernes og samtlige indlæg fra branchemedlemmer automatisk starter med en advarsel som overskrift - indeholdende information om at branchemedlemmer er farvede og har økonomisk interesse i branchen.
|
|
|
Come on, der står "branchemedlem" og firmanavn ved brugernavnet. Hvor meget mere åbenlyst skal det være? Godt nok er gennemsnitsalderen for brugerne vistnok for nedadgående, men vi behøver vel ikke bede Hifi4all om at være børnehavepædagoger. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Men det er et total forkvaklet synspunkt, at al omtale per definition er reklame. Og hvor går grænsen mellem en alm. bruger, brugere der modtager fede rabatter fra en forhandler, brugere der konsekvens omtaler specifikke produkter og/eller forhandlere positivt, til branchemedlemmet der kun roder med hi-fi på hobby niveau, til en fuldtids branchemedlem |
|
|
...eller naboen, fætteren, bonkammeraten osv til branchemedlemmet, der er blevet indoktrineret over en kasse Harboe til at synes at netop hans produkter bare er de fedeste? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
Nope 
Jeg bryder mig ikke om at alle indlæg herfra skal være ledsaget af en markant advarsel tekst 
|
|
|
Det er lidt ligesom med rygning - "Advarsel - branchemedlemmer kan forårsage fare for helbred" eller "Branchemedlemmer dræber".
Det næste bliver at den tekst skal printes på alle produkter der sælges sideløbende med alkohol og cigaretter!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Chr. R. skrev:
|
Nope 
Jeg bryder mig ikke om at alle indlæg herfra skal være ledsaget af en markant advarsel tekst 
|
|
|
Det er lidt ligesom med rygning - "Advarsel - branchemedlemmer kan forårsage fare for helbred" eller "Branchemedlemmer dræber".
Det næste bliver at den tekst skal printes på alle produkter der sælges sideløbende med alkohol og cigaretter!!
|
|
|
Ser da frem til at alle danske uniformerede færdselsbetjente skal rende rundt med en synlig selvlysende mærkat der oplyser: "Advarsel- jeg både kan og må udskrive bøder"  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Kalle_dk skrev:
Chr. R. skrev:
finlytteren skrev:
|
|
|
|
Nej, for der er jo den store forskel, at jeg ikke tjener en bønne på at "reklamere" for eet af de mærker jeg anvender til hifi-formål... |
|
|
Den store forskel er det så ikke i mit tilfælde...
Men det er et total forkvaklet synspunkt, at al omtale per definition er reklame. Og hvor går grænsen mellem en alm. bruger, brugere der modtager fede rabatter fra en forhandler, brugere der konsekvens omtaler specifikke produkter og/eller forhandlere positivt, til branchemedlemmet der kun roder med hi-fi på hobby niveau, til en fuldtids branchemedlem
|
|
|
Nu skrev jeg jo netop også at indlæg fra et branchemedlem kan være farvet. Netop for at understrege at ikke al omtale behøves at være reklame eller på anden måde med bagtanke.
Grænsen for hvornår man er alm. bruger og branchemedlem, må jo selvfølgelig fortsat være fastsat af redaktionen. I dit tilfælde, har de så åbenbart vurderet at du skulle kategoriseres som branchemedlem. Da du skriver at du ikke tjener noget på at have ht stående, vil jeg da håbe, at du får lov at spille på dem omend ikke andet 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Chr. R. skrev:
|
Nope 
|
|
|
Det næste bliver at den tekst skal printes på alle produkter der sælges sideløbende med alkohol og cigaretter!!
|
|
|
"Branchemedlemmer dræber"... ja det var da også en mulighed (min tegnebog er blevet dræbt mange gange af branchemedlemmer) 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 03:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
| Nu skrev jeg jo netop også at indlæg fra et branchemedlem kan være farvet. |
|
|
Er det helt utænkeligt, at en bruger også kan poste et farvet indlæg? Hvis det er muligt, så bør man vel også advare mod brugerne her på sitet og ikke kun branchemedlemmerne. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 03:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så med om alle indlæg af branchemedlemmer, starter med en overskrift, hvor der f.eks. kunne stå "Dette indlæg er skrevet af et branchemedlem!!!"
Nogle ville måske mene at dette er overflødigt, men det er altså ikke alle der altid kigger på på profilinfo, om vedkommende der skriver er branchemedlem, superbruger, fuldt medlem eller hvad...
Vil dette måske være mere spiseligt for branchemedlemmerne? Og vil det være en løsning som også kan tilfredsstille redaktionen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 03:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
finlytteren skrev:
|
|
Er det helt utænkeligt, at en bruger også kan poste et farvet indlæg? Hvis det er muligt, så bør man vel også advare mod brugerne her på sitet og ikke kun branchemedlemmerne.
|
|
|
NEJ! IGEN!
De private brugere tjener jo ikke på nogle af deres råd. Som nævnt!!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 03:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Chr. R. skrev:
finlytteren skrev:
|
|
Er det helt utænkeligt, at en bruger også kan poste et farvet indlæg? Hvis det er muligt, så bør man vel også advare mod brugerne her på sitet og ikke kun branchemedlemmerne.
|
|
|
NEJ! IGEN!
|
|
|
Det gør jeg heller ikke, men jeg ved at der er menige brugere der tjener penge i kraft af rigtig gode rabatter på de produkter de "tilfældigvis" nævner igen og igen.
Det er da også en mærklig holdning at man tjener på at videreformidle råd og vejledning. Det er en service jeg gerne giver, hvilket heldigvis også gælder langt de fleste branchemedlemmer OG brugere  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 03:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
finlytteren skrev:
Chr. R. skrev:
finlytteren skrev:
|
|
|
|
|
NEJ! IGEN!
|
|
|
Det gør jeg heller ikke, men jeg ved at der er menige brugere der tjener penge i kraft af rigtig gode rabatter på de produkter de "tilfældigvis" nævner igen og igen.
Det er da også en mærklig holdning at man tjener på at videreformidle råd og vejledning. Det er en service jeg gerne giver, hvilket heldigvis også gælder langt de fleste branchemedlemmer OG brugere 
|
|
|
Jeg tror nu det er de færreste branchemedlemmer, som ikke tjener noget på at være branchemedlemmer.
Dit tilfælde er nok ikke som flertallet. Det vil jo også være umuligt at dele branchemedlemmer op i indtægtsklasser. Og man kan heller ikke lave særregler for nogle branchemedlemmer...
Så det eneste, jeg synes kan være relevant i din situation, at kravene til hvornår man er branchemedlem radikaliseres...
Får du lov til at spille på de ht du har stående? Og repræsenterer det i så fald en værdi (sparede lejeomkostninger). Eller er det ren opmagasinering? For så var det vel såre simpelt at finde et andet sted at stille dem. Så kunne du måske blive menigt medlem (Kender ikke lige kravene hertil)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 04:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
| ...Får du lov til at spille på de ht du har stående? |
|
|
ht = højtalere? I så fald virker skulle du prøve at google ***** eller blot trykke på "www" 
Om jeg er branchemedlem eller ej, det betyder faktisk ikke længere det store for mig. Så længe reglerne er logiske og fair for alle, så burde der ikke opstå situationer som tilfældet er nu.
Herfra er der fra start af meldt 100% klart ud, og det at jeg nu er en vis tilknytning til et mærke/forhandler. Det skammer jeg mig på ingen måde over, da intet har været skjult for brugerne her på sitet. Lidt naivt, så havde jeg nok forventet/håbet at min nyerhvervede status kunne have hævet debatniveauet, idet jeg nu kan fremskaffe oplysninger som den tidligere importør holdt for sig selv, hvilket medførte en hård kamp for at skaffe svar på selv de mest simple spørgsmål om "mit" mærke. Derfor er jeg selvsagt ked af den hetz mod branchemedlemmer vi nu oplever, og tilmed hvor jeg er havnet i centrum i en debat hvor bølgerne til tider går MEGET højt, både på forum men desværre også udenfor  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Chr. R. skrev:
finlytteren skrev:
|
|
|
|
|
NEJ! IGEN!
|
|
|
Det er da rigtigt nok at privatpersoner ikke tjener på deres råd eller ytringer, men derfor kan de da meget vel være lige så farvede af den grund, og dermed lige så "farlige" eller "missionerende".
Prøv f.eks. at se trådene hvor folk spørger om råd omkring LCD vs. Plasma TV, hvor der på hver sin side er en deling Tordenskolds soldater der ved enhver given lejlighed hopper på barikaderne for at forsvare deres format - og som regel ved at anbefale de samme 2-3 modeller fra de samme firmaer. Det er da muligt at de ikke tjener på det, men det gør det bestemt ikke mindre farvet, og dermed potentielt misvisende.
Generelt vil en person der har brugt mange penge på grej også oftest være disponeret for at forsvare dette valg, hvadenten de selv er tilfredse med det eller ej - af ren og skær forfængelighed. Det skal jo nødig hedde sig at man har truffet et forkert valg, så hellere "trække andre med".
Det faktum at et branchemedlem KAN risikere at profitere direkte eller indirekte som følge af sin aktivitet på dette forum mener jeg ikke er så forskelligt - ja, motiverne er (muligvis) anderledes, men resultatet er da det samme, nemlig at man ikke kan være sikker på at de råd man får er objektive. Men i tilfældet med branchemedlemmer er angivelsen af deres tilhørsforhold som det er brugt i dag efter min mening rigeligt til at man selv kan danne sig en holdning til hvordan man skal opfatte de råd der gives.
En helt anden ting - hvad er helt præcist definitionen på et "branchemedlem" ifølge H4a..? Skal man f.eks. selv være ejer af en hifi forretning, eller er det nok at være ferieafløser som opfylder i Bilkas radio/tv afdeling..? Begrebet bliver brugt (for mig at se) i en meget bred sammenhæng, men jeg har aldrig set det angivet hvordan eller hvor meget man skal være tilknyttet "branchen" for at blive stemplet som branchemedlem og dermed potentielt utroværdig.
Jeg ved f.eks. ikke om jeg nu får smækket et stempel på, men for min egen del, så abejder jeg for et filmselskab, bl.a. med produktion af DVD og blu-ray udgivelser. Jeg er bare ikke aktiv i den del af dette forum der omhandler film, for jeg er personligt mere interesseret i hifi/hjemmebio hardware. Men man kan da argumentere for at jeg i kraft af mit arbejde har en økonomisk interesse i at så mange som muligt køber en blu-ray afspiller og et fullHD TV, fordi dette vil være med til at sikre mig noget at lave i fremtiden. Gør det mig så utroværdig hvis jeg f.eks. anbefaler et Panasonic plasma tv eller en Pioneer BD afspiller..? __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette problem ville være løst vist man som bruger, fulgte følgende:
1: Lyt, Lyt, Lyt, Lyt, Lyt, Lyt og atter lyt. Ved at lytte til produkter danner man sig en mening. Kan man lide det eller ej. Vist man kan lide det så køb og vær lide glad med hvad andre siger og har meninger om.
2: Se nr. 1. og lad være med at lade andre fortælle dig hvad du skal købe.
3: Se nr. 1. og brug dette forum og dets anbefalinger med måde. Lad være med at afskaffe et produkt pga dårlig omtale, det samme gælder ved H4A`s anmeldelser. Selvom det har fået gode anmeldelser her kan produktet godt være dårligt i andres øre og omvendt.
Følger man bare sin egen mening og erfaring, så kan branchemedlemmerne da lave ALT den reklame de vil, uden virkning. Ved godt at verden ikke er så sort og hvid men for mig er anbefalingen ikke anderledes vist den kommer fra et branchemedlem eller en bruger som anbefaler det samme apperat som står i stuen. Begger er MEGET farvet.
Jeg mener heller ikke at BM skal have fridt spil herinde, men at komme med teknisk viden og mulige løsninger ser jeg på ingen måde som "reklame". __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
| Det er da rigtigt nok at privatpersoner ikke tjener på deres råd eller ytringer, men derfor kan de da meget vel være lige så farvede af den grund, og dermed lige så "farlige" eller "missionerende". |
|
|
Enig. Som jeg skrev i mit 1. indlæg i denne tråd:
Jeg kan selvfølgelig også godt følge problematikken...
Mange vil gerne have muligheden for at blive vejledt at branchemedlemmer også, men branchemedlemmer er jo selvfølgelig farvede. Men det er vi private brugere vel også? Jeg taler da i hvert fald godt om bl.a. Audia Flight, som jeg selv har - og er godt tilfreds med. På samme måde som andre har præference for Dali, Mark Levinson, NAD osv...
Forskellen er jo så at vi private brugere ikke har økonomisk interesse i de råd vi giver!
MEN kunne det ikke gøres så simpelt, at branchemedlemmernes restriktioner fjernes og samtlige indlæg fra branchemedlemmer automatisk starter med en advarsel som overskrift - indeholdende information om at branchemedlemmer kan være farvede og kan have økonomisk interesse i branchen. (sidste sætning rettet fra "er" til "kan være/kan have")
Lidt ligesom advarslerne på cigaretpakkerne...
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
RogueAgent skrev:
| Det er da rigtigt nok at privatpersoner ikke tjener på deres råd eller ytringer, men derfor kan de da meget vel være lige så farvede af den grund, og dermed lige så "farlige" eller "missionerende". |
|
|
MEN kunne det ikke gøres så simpelt, at branchemedlemmernes restriktioner fjernes og samtlige indlæg fra branchemedlemmer automatisk starter med en advarsel som overskrift - indeholdende information om at branchemedlemmer kan være farvede og kan have økonomisk interesse i branchen. (sidste sætning rettet fra "er" til "kan være/kan have")
Lidt ligesom advarslerne på cigaretpakkerne... |
|
|
Det kunne man måske godt, men så mener jeg dog at formynderiet har taget overhånd. Det faktum at der under brugerens avatar står Branchemedlem, samt er oplyst hvilket firma han/hun repræsenterer burde i min verden være alt rigeligt til at kunne vurdere om der kan være tale om en interessekonflikt i en specifik debat.
Det giver (ihvertfald for mig) i sig selv mulighed for en mere nuanceret opfattelse af personens indlæg, sådan at en forhandler af fladskærme f.eks. ikke automatisk mistænkeliggøres fordi han kommenterer på et indlæg om CD-afspillere eller subwoofere. Hvis alle branchemedlemmers indlæg starter med ADVARSEL!! osv... så får man for mig at se uanset hvordan det formuleres smidt det indtryk i hovedet at branchemedlemmer som udgangspunkt er utroværdige og skadelige medmindre andet er bevist. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg nævnte i et tidligere indslag, er det altså ikke alle der altid kigger på på profilinfo, om vedkommende der skriver er branchemedlem, superbruger, fuldt medlem eller hvad...
Man skal jo være 16 for at købe spiritus og 18 for at købe tobak. Men hifi må selv børn købe...
Jeg mener absolut også at det vil være forfærdeligt, hvis branchemedlemmer fik skudt i skoene, at de som udgangspunkt er utroværdige og skadelige. Men det er vist også langt fra en grundlæggende information om, at branchemedlemmer kan være farvede og kan have økonomisk interesse i branchen..
|
| Til top |
|
| |