Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Svært at begå sig på Hifi4all (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Chr. R. skrev:
finlytteren skrev:
Hvis du mener at det er ok at der i din profil står, at du er branchemedlem. Vil det så gøre den store forskel om der så også stod lidt information om, at indlæg fra et branchemedlem kan være farvet.

Så bør der også stå tilsvarende advarseler i alle andre brugers profiler, for vi forsvarer alle vores produkter med hud og hår

Nej, for der er jo den store forskel, at jeg ikke tjener en bønne på at "reklamere" for eet af de mærker jeg anvender til hifi-formål. Et branchemedlem kan derimod "risikere" at tjene penge på positiv omtale af sit foretrukne mærke (som han så lever af at sælge).

Og ligeledes kan branchemedlemmerne også "risikere" at tabe store summer på de ofte misvisende kommentarer andre lukker ud om deres produkter.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
Som jeg nævnte i et tidligere indslag, er det altså ikke alle der altid kigger på på profilinfo, om vedkommende der skriver er branchemedlem, superbruger, fuldt medlem eller hvad...
Muligvis - jeg mener dog at det springer så meget i øjnene at det er svært at overse - men sådan er vi så forskellige..!

finlytteren skrev:
Man skal jo være 16 for at købe spiritus og 18 for at købe tobak. Men hifi må selv børn købe...
Joooh, men med den logik skulle advarslen jo ikke være på h4a men nede i hifibutikken, hvor der så skulle hænge skilte der advarede mod den overhængende fare for at sælgeren kunne risikere at ville forsøge at prakke folk noget på. 

finlytteren skrev:
Jeg mener absolut også at det vil være forfærdeligt, hvis branchemedlemmer fik skudt i skoene, at de som udgangspunkt er utroværdige og skadelige. Men det er vist også langt fra en grundlæggende information om, at branchemedlemmer kan være farvede og kan have økonomisk interesse i branchen..
Jeg mener jo så at denne grundlæggende information ligger implicit i ordet "branchemedlem" + firmanavn der står ved hvert indlæg de skriver. Det er iøvrigt ikke ret længe siden at der stod på cigaretpakker at "Rygning kan være skadeligt for dit helbred"

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

finlytteren skrev:
Jeg mener absolut også at det vil være forfærdeligt, hvis branchemedlemmer fik skudt i skoene, at de som udgangspunkt er utroværdige og skadelige. Men det er vist også langt fra en grundlæggende information om, at branchemedlemmer kan være farvede og kan have økonomisk interesse i branchen..

Jeg mener jo så at denne grundlæggende information ligger implicit i ordet "branchemedlem" + firmanavn der står ved hvert indlæg de skriver.

Hvis det generelle indtryk var, at dette ville være information nok, ville denne tråd nok have været noget mindre...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
RogueAgent skrev:

finlytteren skrev:

Jeg mener jo så at denne grundlæggende information ligger implicit i ordet "branchemedlem" + firmanavn der står ved hvert indlæg de skriver.

Hvis det generelle indtryk var, at dette ville være information nok, ville denne tråd nok have været noget mindre...

Jeg tror for så vidt at redaktionen er helt eller delvist enig med brugerne mht. hvad der burde være muligt, i forbindelse med branchemedlemmer.

Men de har valgt ud fra en praktisk tilgang, hvor de er nød til at tage højde for tidsforbruget hos sitets administratorer.

Hvis de kunne få dobbelt så mange frivillige administratorer/moderatorer, tror jeg en lempelse af reglerne ville være en del lettere, men det er jo ikke lige til.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
RogueAgent skrev:

finlytteren skrev:

Det kan der selvfølgelig være noget om - men diskussionen som jeg forstår den går jo mest på om hvorvidt branchemedlemmer i visse dele af dette forum i det hele taget skal have adgang til at udtale sig om emner som helt eller delvist kan fortolkes som at have berøring med deres egen geschæft. Og her tror jeg så ikke at en advarsel smækket på alle indlæg a la dem på cigaretpakker er vejen frem. Men uden at der er lavet en poll på det, så er min fornemmelse nu at det primært er i administratorgruppen at man ikke mener at den nuværende model yder "beskyttelse" nok.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

finlytteren skrev:
Man skal jo være 16 for at købe spiritus og 18 for at købe tobak. Men hifi må selv børn købe...
Joooh, men med den logik skulle advarslen jo ikke være på h4a men nede i hifibutikken, hvor der så skulle hænge skilte der advarede mod den overhængende fare for at sælgeren kunne risikere at ville forsøge at prakke folk noget på. 

Hvis du eksempelvis  går i Fona, står der FONA med meterhøje bogstaver over indgangen. Her på sitet er oplysningen om, at en person er branchemedlem ikke fremhævet på nogen måde. Hverken med fed eller større skrifttype. Det er lidt nemmere at overse, end et meterhøjt neonskilt!

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Vi er jo mange der gerne så, at branchemedlemmer kunne få adgang til at skrive i de dele at forum hvor det pt. ikke er tilladt. Både brugere og branchemedlemmer!

Hvis dette kunne blive muligt, ved yderligere at tydeliggøre, at branchemedlemmer er branchemedlemmer. Ville det så ikke være en god løsning? (Hvis der ellers kan blive enighed om hvordan man kan tydeliggøre dette yderligere - på en måde så branchemedlemmer ikke kommer til at fremgå som værende utroværdige)

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
Hvis du eksempelvis  går i Fona, står der FONA med meterhøje bogstaver over indgangen. Her på sitet er oplysningen om, at en person er branchemedlem ikke fremhævet på nogen måde. Hverken med fed eller større skrifttype. Det er lidt nemmere at overse, end et meterhøjt neonskilt!
Jeg mener godtnok stadig at det er ret svært at overse...

For min skyld kunne der da godt stå Branchemedlem med fed, rød skrift,

Men en generel advarsel som indledning for alle indlæg synes jeg er overkill.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Information lyder også meget bedre, end generel advarsel

Det er jo ingen hemmelighed, at branchemedlemmer kan have økonomisk interesse i nogle indlæg. Vil det være så forfærdeligt, hvis det stod på skrift også? Det er jo sandt!

Det virker på mig som om, nogle branchemedlemmer, kun vil deltage i debatten, hvis det kan blive på lige fod med de menige medlemmer - og er ikke åbne for nogen kompromiser overhovedet. Og dette synes jeg ikke er særligt konstruktivt...

Vil det være nok, set med redaktionenes øjne, hvis ordet Branchemedlem under profilinfo, stod med større bogstaver - og eventuelt med rød og fed skrift?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Det er jo ingen hemmelighed, at branchemedlemmer kan have økonomisk interesse i nogle indlæg. Vil det være så forfærdeligt, hvis det stod på skrift også? Det er jo sandt!

Det virker på mig som om, nogle branchemedlemmer, kun vil deltage i debatten, hvis det kan blive på lige fod med de menige medlemmer - og er ikke åbne for nogen kompromiser overhovedet. Og dette synes jeg ikke er særligt konstruktivt...

Vil det være nok, set med redaktionenes øjne, hvis ordet Branchemedlem under profilinfo, stod med større bogstaver - og eventuelt med rød og fed skrift?

Jeg er for så vidt ligeglad, jeg synes bare det fjerner fokus lidt fra problemstillingen i den her tråd at diskutere om det står med rødt eller blåt. Hvis vi ikke må skrive noget der minder om reklame alligevel, så kan det vel være lige meget hvor tydelig statussen er.

Jeg forstår ikke hvorfor du mener det ikke er konstruktivt at vi gerne vil kunne deltage nogenlunde åbent i debatten. Jeg synes netop ikke det er særligt konstruktivt at vi ikke må udtale os om de emner vi rent faktisk ved noget om, nemlig vores egne produkter. Ja, vi har en økonomisk interesse i det, og hvad så? Hvis det gavner de almindelige brugere at de får noget kompetent information, som de selv kan vurdere troværdigheden af så længe de ved afsenderen er branchemedlem, hvad er så problemet i at branchemedlemmet også eventuelt får en gevinst ud af det? Som Rysz sagde, som regel er det win-win. Og hvis det højner seriøsiteten af Hifi4all, så der kommer flere brugere, så er det endda win-win-win. Det eneste tidspunkt hvor der er nogen der taber, er hvis der er branchemedlemmer der misbruger det overdrevent, og så kan det vel ikke være så svært at sparke dem ad h... til.

Men helt ærligt, vi behøver vel ikke et blinkende neon-skilt for at fortælle folk at her er tale om et branchemedlem. Hvis folk ellers interesserer sig en anelse for kildekritik, så kigger de jo på hvem der er afsender af et indlæg under alle omstændigheder. Hvis man bare tager kritikløst imod en udtalelse uden at kigge på hvem afsenderen er, så har man større problemer end branchemedlemmers evt. reklame. Så hvis du ikke mener det er tydeligt nok at der står "branchemedlem" ovenover brugerens avatar, firmanavnet nedenunder, oveni at en del branchemedlemmers avatar i sig selv indeholder firmanavnet, PLUS en signatur hvor man mere eller mindre kan lave al den reklame man har lyst til (hvorfor det ville være dumt ikke at gøre det hvis det er reklame man er ude på at lave), så synes jeg du skal overveje lidt om du ikke skulle være lidt bedre til at holde øje med afsenderen af et indlæg, i stedet for at forlange større bogstaver - uanset om det er et branchemedlem eller ej, så er det ret væsentligt for hvordan du bør opfatte en udtalelse, hvem der leverer den.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Information lyder også meget bedre, end generel advarsel

De 'andre' end forhandlerne, kan så sandelig også have stærke økonomiske interesser i at skamrose bestemte mærker.

Det er ikke så få gange set, at de der skamroser bestemte mærker, har ting til salg i KSB fra selv samme mærker, ganske kort tid efter.

Så hvis du vil lave en sort/hvid opdeling imellem de 'gode' og de 'onde', så ender du med at skabe en falsk tryghed, hvor det er lettere for fidusmagere at lave penge på at skamrose diverse produkter.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Jeg lovede vist at lade være med at kommentere til jeg så formuleringen, men det er jeg tydeligvis ikke så god til at overholde - så betragt dette som generelle kommentarer, hvadenten problemet er løst når formuleringen kommer frem eller ej:

Dét der er problemet med at tillade teknik-snak men ikke positiv omtale af egne produkter, er at det er en meget stor grå zone hvornår man deler ud af sin tekniske viden, og hvornår man omtaler sine egne produkter positivt. Jeg tager mig selv som eksempel: Lad os antage at en bruger spørger om et givent tv vil have godt af en kalibrering eller ej. Jeg oplyser så, fordi jeg tilfældigvis ved det, at ingen af de præ-indstillede farvetemperaturer i tv'et er tæt på det korrekte, derfor bør den kalibreres hvis man vil have en korrekt gråskala. Har jeg så leveret teknisk uddybende information, eller har jeg leveret reklame for mit produkt?

En bruger spørger om en M&K subwoofer har basport eller ej. Jeg svarer at det har den ikke - det er jo en faktuel oplysning, så det må jeg godt. Brugeren spørger så hvorfor M&K har valgt dét. Må jeg så besvare det med en uddybning om hvilke lydmæssige fordele M&K mener der er ved lukkede systemer, kontra de ulemper der er ved basporte? Er det en positiv omtale af mine egne produkter, og nedgøring af konkurrenter med basport, eller er det stadig en faktuel oplysning?

En bruger spørger om han skal købe en hvid Lissau dug eller en grå Quality Screen dug til sin projektor. Jeg kender projektoren og ved hvor meget lys den sender ud, så jeg svarer at han skal vælge den hvide dug, fordi der ikke er lys nok til at få et acceptabelt billede på den grå. Er det teknisk information, eller positiv omtale af mine egne produkter? Er det særligt konstruktivt, at jeg evt. må overlade spørgeren til andre brugere, der måske ikke sidder med dét svar jeg ligger inde med men ikke må udlevere?

Jeg ved det ikke. Måske er de tre nævnte eksempler ok, men hvordan finder jeg ud af det?. Jeg har lavet talrige tilsvarende indlæg for nyligt, som jeg ikke har fået påtaler for, mens andre efter sigende har fået officielle advarsler for mindre, så skal jeg gøre som jeg plejer at få lov til, eller som andre plejer at få lov til?

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
finlytteren skrev:

Jeg er for så vidt ligeglad, jeg synes bare det fjerner fokus lidt fra problemstillingen i den her tråd at diskutere om det står med rødt eller blåt. Hvis vi ikke må skrive noget der minder om reklame alligevel, så kan det vel være lige meget hvor tydelig statussen er.

Jeg forstår ikke hvorfor du mener det ikke er konstruktivt at vi gerne vil kunne deltage nogenlunde åbent i debatten. Jeg synes netop ikke det er særligt konstruktivt at vi ikke må udtale os om de emner vi rent faktisk ved noget om, nemlig vores egne produkter. Ja, vi har en økonomisk interesse i det, og hvad så? Hvis det gavner de almindelige brugere at de får noget kompetent information, som de selv kan vurdere troværdigheden af så længe de ved afsenderen er branchemedlem, hvad er så problemet i at branchemedlemmet også eventuelt får en gevinst ud af det? Som Rysz sagde, som regel er det win-win. Og hvis det højner seriøsiteten af Hifi4all, så der kommer flere brugere, så er det endda win-win-win. Det eneste tidspunkt hvor der er nogen der taber, er hvis der er branchemedlemmer der misbruger det overdrevent, og så kan det vel ikke være så svært at sparke dem ad h... til.

Men helt ærligt, vi behøver vel ikke et blinkende neon-skilt for at fortælle folk at her er tale om et branchemedlem. Hvis folk ellers interesserer sig en anelse for kildekritik, så kigger de jo på hvem der er afsender af et indlæg under alle omstændigheder. Hvis man bare tager kritikløst imod en udtalelse uden at kigge på hvem afsenderen er, så har man større problemer end branchemedlemmers evt. reklame. Så hvis du ikke mener det er tydeligt nok at der står "branchemedlem" ovenover brugerens avatar, firmanavnet nedenunder, oveni at en del branchemedlemmers avatar i sig selv indeholder firmanavnet, PLUS en signatur hvor man mere eller mindre kan lave al den reklame man har lyst til (hvorfor det ville være dumt ikke at gøre det hvis det er reklame man er ude på at lave), så synes jeg du skal overveje lidt om du ikke skulle være lidt bedre til at holde øje med afsenderen af et indlæg, i stedet for at forlange større bogstaver - uanset om det er et branchemedlem eller ej, så er det ret væsentligt for hvordan du bør opfatte en udtalelse, hvem der leverer den.

var det for at understrege at du ikke vil indgå nogle kompromiser, at du skrev dette indlæg? Eller læser du ikke i denne tråd, inden du skriver?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
var det for at understrege at du ikke vil indgå nogle kompromiser, at du skrev dette indlæg? Eller læser du ikke i denne tråd, inden du skriver?

Hvad mener du?

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Det er jo netop fordi jeg gerne ser, at branchemedlemmer kan komme med noget ekspertviden her i forum, at jeg i det hele taget gider bruge tid på denne debat. Da jeg foreslår at fremhæve, når det er branchemedlemmer der skriver, er det jo netop for at gøre det mere spiseligt for redaktionen, således at branchemedlemmer kan få muligheden for at komme til at debattere og komme med gode råd...

AV Precision skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du mener det ikke er konstruktivt at vi gerne vil kunne deltage nogenlunde åbent i debatten. Jeg synes netop ikke det er særligt konstruktivt at vi ikke må udtale os om de emner vi rent faktisk ved noget om, nemlig vores egne produkter.

Hvis du prøver at læse igen, hvad jeg har skrevet i tidligere indlæg, vil du formodentlig opdage at jeg er fortaler for at branchemedlemmer kan komme til at debattere på forum. Men det tillader redaktionen ikke, som det er nu. Derfor mener jeg det er konstruktivt at komme med nogle forslag, som evt. kan åbne op for denne mulighed...

Jeg har bestemt ikke skrevet at jeg ikke mener, det er konstruktivt at i gerne vil deltage i debatten. TVÆRTIMOD!!!

Det jeg mener ikke er konstruktivt, er at samtlige forslag der er fremkommet i denne tråd, er blevet blankt afvist. Hvis der havde været lidt mere vilje til et kompromis, som kan tilfredsstille redaktionen, havde det måske allerede nu været muligt for branchemedlemmer at være med i debatten.

AV Precision skrev:

Nu synes jeg jo selv, at jeg er ret godt til at opdage, når det er branchemedlemmer der udtaler sig, men det er da sket at det er blevet overset. Og hvis jeg som erfaren bruger på forum kan komme til at overse det, så kan nye brugere jo også...

Jeg opfatter det du skriver som: "hvis det skal fremgå endnu tydeligere, at jeg er branchemedlem, vil jeg slet ikke deltage i debatten..."

Og dette synes jeg er mindst lige så lidt konstruktivt, som at du prøver at antyde jeg bør holde bedre øje med afsenderen... Som om det kan løse problemet! Gå dog efter bolden i stedet for manden...

Og kom gerne selv med nogle forslag til en løsning!

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
Det er jo netop fordi jeg gerne ser, at branchemedlemmer kan komme med noget ekspertviden her i forum, at jeg i det hele taget gider bruge tid på denne debat. Da jeg foreslår at fremhæve, når det er branchemedlemmer der skriver, er det jo netop for at gøre det mere spiseligt for redaktionen, således at branchemedlemmer kan få muligheden for at komme til at debattere og komme med gode råd...

Jeg forsøger bare at se objektivt på det, og jeg mener ikke det ændrer på hvor stort et problem reklame i forummet er, om det er mere eller mindre tydeligt om man er branchemedlem eller ej.

finlytteren skrev:

Det jeg mener ikke er konstruktivt, er at samtlige forslag der er fremkommet i denne tråd, er blevet blankt afvist.

Næh. Jeg siger bare min mening - jeg synes det er et dårligt forslag, fordi jeg mener det er at gøre noget bare for at gøre noget, i stedet for at gøre noget der addresserer det problem vi diskuterer. Jeg kan ikke blankt afvise noget som helst, for det er ikke min beslutning.

finlytteren skrev:
Jeg opfatter det du skriver som: "hvis det skal fremgå endnu tydeligere, at jeg er branchemedlem, vil jeg slet ikke deltage i debatten..."

Jeg skrev faktisk specifikt at jeg er fuldstændigt ligeglad med hvordan det fremgår at jeg er branchemedlem, det ændrer intet på om jeg deltager eller ej. Jeg synes som sagt bare at du flytter diskussionen over på noget andet end dét der er problemstillingen. Der har aldrig været nogen, før nu, der har kommenteret at det er for svært at se hvem der er branchemedlemmer eller ej, så jeg tror ganske enkelt ikke på at ret mange er i tvivl. Jeg tror heller ikke ret mange er i tvivl om at når man er branchemedlem, så har man en økonomisk interesse i emnet. Derfor ændrer det ikke noget som helst ved problemstillingen at flytte på betegnelserne. Vil et branchemedlem lave mere eller mindre reklame for sine egne produkter, hvis "branchemedlem" står med rødt i stedet for sort? Næppe.

Det er ikke fordi jeg har noget imod at lave om på det, jeg synes bare vi skal løse dét problem vi har, før vi finder på nye. Mit, synes jeg selv konstruktive, forslag er at finde en linie hvor folk må deltage som de vil, så længe det ikke er _overdreven_ reklame for egne ting. Dem der overtræder det, de må så få et rap over nallerne og smides ud hvis de ikke forstår det første gang. Hvornår det er overdrevent, det har jeg det fint med er en subjektiv beslutning hos administratorerne, jeg synes bare det er synd at vi har et debatforum som blandt andet kan bruges til at forbedre hinandens viden, på tværs af branchestatus, og så ikke udnytte det. Jeg deltager ud fra filosofien om at hvis jeg fortæller dig hvad jeg ved, og du fortæller mig hvad du ved, så er vi begge blevet klogere.

Med andre ord, så er mit konstruktive forslag at være hurtigere til at smide flere brugere ud, branchemedlemmer eller ej, nemlig specifikt dem der skaber dét problem Hifi4all tilsyneladende mener der er, sådan at dem der ikke skaber problemer kan få lov til at debattere i fred. Men når det er sagt, så ser jeg et meget stort problem i at Hifi4all tilsyneladende mener man er "ballademager" hvis man stiller spørgsmålstegn ved Hifi4all's linie i f.eks. anmeldelser. Det er et tyndt debatforum, hvis vi ikke må debattere, og jeg forstår på ingen måde hvorfor Hifi4all mener det er så stort et problem for de øvrige brugere, hvis en producent/importør giver udtryk for at være uenig med en anmeldelse. Jeg forstår godt at anmelderne kan føle sig personligt generet af det, når folk siger deres anmeldelse er noget hø, især hvis de har mistanke om at det er noget en leverandør bare siger fordi han er pigesur. Men så må man sgu lige få lidt rygrad, og lære at hvis man vil stille en anmeldelse ud til offentligt skue, så gør man det til genstand for kritik, på præcist samme måde som leverandøren gør sit produkt til genstand for kritik når han udleverer det til test. Selvfølgelig er en leverandør ikke enig i en negativ anmeldelse, for havde han forventet dét havde han ikke udleveret produktet. Og selvfølgelig er en anmelder ikke enig i kritik af anmeldelsen, for hvis han kunne have gjort det bedre havde han jo gjort det. Men hvis man ikke kan affinde sig med kritik, så skal man jo ikke stille sit værk til skue, hvadenten man er leverandør eller anmelder.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
Og dette synes jeg er mindst lige så lidt konstruktivt, som at du prøver at antyde jeg bør holde bedre øje med afsenderen... Som om det kan løse problemet! Gå dog efter bolden i stedet for manden...

Nu tabte jeg for alvor tråden. Hvorfor løser det problemet mere at gøre branchemedlemmers status tydeligere, end at brugerne kigger efter om man er branchemedlem eller ej? Det må da alt andet give det samme resultat, hvilket er ikke en meter forskel.

finlytteren skrev:
Og kom gerne selv med nogle forslag til en løsning!

Jeg forstår ikke hvorfor det skal gøres så svært? Kig på andre fora der virker, og gør som dem.

Ét af problemerne er, som jeg ser det, at der bliver holdt en rød klud foran visse branchemedlemmer, fordi der bliver gjort vanvittigt meget forskel på folk. Det er muligt at dem der bliver ramt mere end andre selv har gjort sig fortjent til det, men det nytter ikke noget at have strikse, specifikke regler, og så håndhæve dem så forskelligt. Så enten håndhæver man ens til punkt og prikke, eller også fjerner erstatter man de unødvendige specifikke regler med en enkelt, letforståelig regel om at folk der ikke bidrager til en konstruktiv debat i en ordentlig tone, de bliver smidt ud. Det sidste kan jeg garantere for vil kræve væsentligt mindre arbejde for administratorerne end det første.

Som det har været indtil nu, så bliver reglerne ikke håndhævet ens for alle, som jeg ser det.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
finlytteren skrev:

Jeg forsøger bare at se objektivt på det, og jeg mener ikke det ændrer på hvor stort et problem reklame i forummet er, om det er mere eller mindre tydeligt om man er branchemedlem eller ej.

finlytteren skrev:

Det jeg mener ikke er konstruktivt, er at samtlige forslag der er fremkommet i denne tråd, er blevet blankt afvist.

Næh. Jeg siger bare min mening - jeg synes det er et dårligt forslag, fordi jeg mener det er at gøre noget bare for at gøre noget, i stedet for at gøre noget der addresserer det problem vi diskuterer. Jeg kan ikke blankt afvise noget som helst, for det er ikke min beslutning.

finlytteren skrev:

Jeg skrev faktisk specifikt at jeg er fuldstændigt ligeglad med hvordan det fremgår at jeg er branchemedlem, det ændrer intet på om jeg deltager eller ej. Jeg synes som sagt bare at du flytter diskussionen over på noget andet end dét der er problemstillingen. Der har aldrig været nogen, før nu, der har kommenteret at det er for svært at se hvem der er branchemedlemmer eller ej, så jeg tror ganske enkelt ikke på at ret mange er i tvivl. Jeg tror heller ikke ret mange er i tvivl om at når man er branchemedlem, så har man en økonomisk interesse i emnet. Derfor ændrer det ikke noget som helst ved problemstillingen at flytte på betegnelserne. Vil et branchemedlem lave mere eller mindre reklame for sine egne produkter, hvis "branchemedlem" står med rødt i stedet for sort? Næppe.

Det vil i hvert fald være lettere at gennemskue for de uerfarne brugere, at der kan være tale om reklame, hvis det meget tydeligt fremgår, når det er branchemedlemmer, som udtaler sig!

AV Precision skrev:

Det er ikke fordi jeg har noget imod at lave om på det, jeg synes bare vi skal løse dét problem vi har, før vi finder på nye. Mit, synes jeg selv konstruktive, forslag er at finde en linie hvor folk må deltage som de vil, så længe det ikke er _overdreven_ reklame for egne ting. Dem der overtræder det, de må så få et rap over nallerne og smides ud hvis de ikke forstår det første gang. Hvornår det er overdrevent, det har jeg det fint med er en subjektiv beslutning hos administratorerne, jeg synes bare det er synd at vi har et debatforum som blandt andet kan bruges til at forbedre hinandens viden, på tværs af branchestatus, og så ikke udnytte det. Jeg deltager ud fra filosofien om at hvis jeg fortæller dig hvad jeg ved, og du fortæller mig hvad du ved, så er vi begge blevet klogere.

at oprette en enkelt kategori, hvori branchemedlemmer kan ytre sig, vil jo ikke give dig mulighed for at kunne deltage nogenlunde åbent i debatten, som du skriver i et tidligere indlæg, at du gerne vil. Så denne løsning synes jeg også er langt fra optimal, for os der gerne ser muligheden for ekspertassistance på forum generelt!

AV Precision skrev:

Med andre ord, så er mit konstruktive forslag at være hurtigere til at smide flere brugere ud, branchemedlemmer eller ej, nemlig specifikt dem der skaber dét problem Hifi4all tilsyneladende mener der er, sådan at dem der ikke skaber problemer kan få lov til at debattere i fred.

Jo men hvis det skal være mere kontrol med indlæg på forum generelt, vil det jo også betyde et meget højere tidsforbrug for redaktionen og de kommer så til at mangle moderatorer osv..

AV Precision skrev:

hvis man ikke kan affinde sig med kritik, så skal man jo ikke stille sit værk til skue, hvadenten man er leverandør eller anmelder.

Ja deri kan jeg da kun være 100% enig!!!

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Tak for de MANGE input - jeg skulle mene, at alle har haft mulig for at byde ind med holdninger, forslag etc. Vi skal nok få dem tygget igennem.

Som Mastervol har været inde på, så er vi igang med at se på mulige ændringer af forummets nuværende retningslinier, særligt tilknyttet branchemedlemmer. Det tager desværre noget tid, men sådan er det nu engang, når sitet alene drives af mandetimer lagt i fritiden, ud over vores normale fuldtidsvirke.

Når vi er klar til en "prøve-periode" på evt. ændrede forhold, så skal I naturligvis alle blive informeret herom. Indtil da, så skynder det ikke på "sags-behandlingstiden" med nye oprettede tråde ang. ovenstående forhold.

Tak!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Dagsdato er følgende indført som forsøgsordning på HIFI4ALL.DK's Debatforum:

Der har været efterspurgt klare og entydige retningslinier for, hvad Branchemedlemmer må fsva. deres udtalelser og omtaler i forum.

Dette håber vi, at nedenstående ændringer råder bod på.

Ændringerne i forhold til tidligere er markeret med fed/kursiv, og det understreges, at dette skal ses som en forsøgsordning, med håb om, at Branchen selv er med til at sætte det gode eksempel, og således IKKE misbruger de lempelige tiltag.

Særligt vedr. branchemedlemmer (debattører tilknyttet branchen):

• Branchemedlemmer må IKKE ytre sig negativt eller nedladende om produkter, ydelser, forretningsgange eller lign. fra andre konkurrerende virksomheder i branchen, indlands som udlands.
  • Branchemedlemmer må IKKE tale rosende eller reklamerende for produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til. Tilgengæld må Branchemedlemmet gerne komme med relevant opklarende information som teknisk indsigt eller support til et produkt, i det konkrete reelle tilfælde, hvor en sådan information efterspørges.
  • Branchemedlemmer er meget velkomne til i Debat Forum at bidrage med yderligere relevante input ang. et produkt, arbejdsgange etc. i Redaktionelt-oprettede tråde omhandlende nyhedesskrivelser, anmeldelser og besøgsartikler, så længe dette foregår i god og saglig tone.
  • Samtlige branchemedlemmer SKAL oplyse deres tilhørsformål, som vil blive offentliggjort i deres profil – ingen undtagelse.
  • I øvrigt gælder at privatpersoner IKKE må ”gemme” deres tilknytning til branchen, og optræde anonymt i forummet, med det formål at promovere egen virksomhed jf. ovenstående, eller det henblik at volde skade på andre – private som kommercielle.
    Opdages ovenstående, eller fattes der mistanke herom, sanktioneres der uden undtagelse overfor pågældende.

Der vil ikke blive skelet mellem branchemedlemmer, der måtte have valgt HIFI4ALL.DK som markedsføringsmedie eller ej. Ovenstående gældende for samtlige!

Fortsat god debat,
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 9
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes