| Forfatter |
|
vericon Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Coral Minihorn måler 68 x 34 x 27cm. og kan, med let modifikation placeres i reol Beregnet til Coral Beta 6 eller Flat 6 II - alt. Philips Har 2 sæt kabinetter stående og tegninger hvis det har interesse Kontakt mig evt. på : vericon@gmail.com
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jeg kan kun sige at de horn lyder fantastisk! Det kræver naturligvis at de kan stå ud fra bagvæggen. Men hold op et
punch'et de levere. Under omstændighederne kunne jeg faktisk bedre lide dem end da vi spillede på Jealvox. |
|
|
Jeg kan faktisk ikke li' at læse om at noget (under nogen omstændigheder) lyder bedre end Jealvox'erne! Men - og dette må være visdomsordene denne onsdag aften fra en der pt. har ca. 20 par vintage højttalere - man kan faktisk ikke sammeligne lyden af det ene par højttalere med lyden af et andet. Lyden af det enkelte par højttalere skal vurderes for sig selv. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
Jeg kan kun sige at de horn lyder fantastisk! Det kræver naturligvis at de kan stå ud fra bagvæggen. Men hold op et
punch'et de levere. Under omstændighederne kunne jeg faktisk bedre lide dem end da vi spillede på Jealvox. |
|
|
Jeg
kan faktisk ikke li' at læse om at noget (under nogen omstændigheder) lyder bedre end Jealvox'erne!Men - og dette må
være visdomsordene denne onsdag aften fra en der pt. har ca. 20 par vintage højttalere - man kan faktisk ikke sammeligne
lyden af det ene par højttalere med lyden af et andet. Lyden af det enkelte par højttalere skal vurderes for sig
selv.PQR |
|
|
Der er naturligvis også men'er. Der skal være højere lydtryk før man mærker dem lige så godt. Noget af det kommer også
af fascinationen af den lille 4" enhed der alene skaber sådan et utroligt lydtryk. Men hvis man ikke kan sige noget lyder
bedre, eller lyder mere interessant, så skiftede man vel aldrig ud. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
angute Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er ikke helt galt. Dog skal mundingen vende fremad, ikke til siden. Jeg har faktisk tænkt på et lignende design, hvor den første del af hornet ligger i den ene side af højttaleren, og munidingen så i den anden. Det bør kunne lade sig gøre, især da mine bliver dybere end ovenstående. En anden mulighed er helt afgjort de Mini Voight horn som Vericon taler om. Deres problem er så at munidingen traditionelt vender opad, men det må også kunne fixes. Der er i øvrigt en tegning af dem i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
angute Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agute:
Takker for lyttet !...... 
Ingen tvivl om at dine små horn har et vist potentiale !......
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
angute Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten:
Tak i lige måde!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
vericon skrev:
Hej Coral Minihorn måler 68 x 34 x 27cm. og kan, med let modifikation placeres i reol Beregnet til Coral Beta 6 eller Flat 6 II - alt. Philips Har 2 sæt kabinetter stående og tegninger hvis det har interesse Kontakt mig evt. på : vericon@gmail.com |
|
|
Hmmm lyder interessant, spiller pt. på et par Flat-6B i et par standard bas-reflex kasser, bygget udfra deres gamle skemaer.
Størrelsesforskellen er muligvis til at overkomme, selv i mine lille lejlighed. Kan du lægge et billede op etv.?
|
| Til top |
|
| |