| Forfatter |
|
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er desværre ikke den eneste der har prøvet at blevet svinet til, fordi man har en anden mening!  Og det er faktisk ret sørgeligt. Da vi vel alle har ret til hver sin mening....  Jeg begriber ikke at nogle brugere hidser sig så meget op, fordi andre ikke giver dem ret! Så lad os allesammen opfører os ordentligt, og bruge vores krudt på det vi elsker...Nemlig vores hifi....
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig. Det må være fordi man føler sig trådt over tæerne, at man overreagere .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
| Helt enig. Det m� v�re fordi man f�ler sig tr�dt over t�erne, at man overreagere .
|
|
|
Ja, også er det jo nemt at gøre når man sidder foran en computer....
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget psykologisk der gør sig gældende, man mangler et ansigt at tale til. Hvis man står "ansigt til ansigt" med et andet menneske man ikke kender, taler man sjældent sådan til hinanden.
Derudover tror jeg også folk generelt ta'r sig selv og sine meninger lidt for højtideligt.
Tendens er desværre den samme på andre fora på nettet, og derfor forlader jeg altid en tråd der ender i mudderkastning, det gider jeg ikke spilde tid på. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Det er noget psykologisk der g�r sig g�ldende, man mangler et ansigt at tale til. Hvis man st�r "ansigt til ansigt" med et andet menneske man ikke kender, taler man sj�ldent s�dan til hinanden.
Derudover tror jeg ogs� folk generelt ta'r sig selv og sine meninger lidt for h�jtideligt.
Tendens er desv�rre den samme p� andre fora p� nettet, og derfor forlader jeg altid en tr�d der ender i mudderkastning, det gider jeg ikke spilde tid p�. |
|
|
Fornuftigt træk...
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Det er noget psykologisk der gør sig gældende, man mangler et ansigt at tale til. Hvis man står "ansigt til ansigt" med et andet menneske man ikke kender, taler man sjældent sådan til hinanden.
Derudover tror jeg også folk generelt ta'r sig selv og sine meninger lidt for højtideligt.
Tendens er desværre den samme på andre fora på nettet, og derfor forlader jeg altid en tråd der ender i mudderkastning, det gider jeg ikke spilde tid på. |
|
|
Der har jeg så en lidt anden tilgang, idet jeg regner med at en admin/moderator vil hjælpe med at tråden kan rettes tilbage på sporet. Ellers får trolls jo deres vilje, i at ødelægge en tråd, hvis tråden dør, når der kastes mudder. Det skal de ikke have. Bruger man ikke rapport knappen, får trolls lov til at ødelægge hvad de vil. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
flpdk skrev:
Det er noget psykologisk der g�r sig g�ldende, man mangler et ansigt at tale til. Hvis man st�r "ansigt til ansigt" med et andet menneske man ikke kender, taler man sj�ldent s�dan til hinanden.
Derudover tror jeg ogs� folk generelt ta'r sig selv og sine meninger lidt for h�jtideligt.
Tendens er desv�rre den samme p� andre fora p� nettet, og derfor forlader jeg altid en tr�d der ender i mudderkastning, det gider jeg ikke spilde tid p�. |
|
|
Der har jeg s� en lidt anden tilgang, idet jeg regner med at en admin/moderator vil hj�lpe med at tr�den kan rettes tilbage p� sporet.
Ellers f�r trolls jo deres vilje, i at �del�gge en tr�d, hvis tr�den d�r, n�r der kastes mudder. Det skal de ikke have.
Bruger man ikke rapport knappen, f�r trolls lov til at �del�gge hvad de vil.
|
|
|
Ja, og det ville være ret trist hvis det skete..
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt enig med jer alle.
Når man sidder bag en computer skærm, er der ikke nogen konsekvenser.. Så ja, snak ordentligt, alt andet er da barnligt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_LC skrev:
Er helt enig med jer alle.
N�r man sidder bag en computer sk�rm, er der ikke nogen konsekvenser.. S� ja, snak ordentligt, alt andet er da barnligt. |
|
|
Enig!
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se nu bliver det spændende det her - for jeg er ikke helt enig med at der er dårlig opførsel her på siden. Jeg syntes det er fint med en annonym
diskution, som et forum jo er. Jeg syntes også nogle folk går den anden vej ved hele tiden at bruge en smiley eller flere, fordi de er bange for deres
egen mening misforståes.
En saglig diskution med argumenter og uden overdrevent brug af smileys hver gang man siger noget hvor man måske fornærmer nogle.
Jeg siger sku' altid hvad jeg mener, og hvis der er folk der er uenige, forventer jeg de siger mig imod - det hele skal jo ikke være en stor gang
rygklapperi, vel?
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
...skulle der være en moderator der faktisk læser denne tråd, så har jeg et ønske der er mere brændende end at få ryddet op i folk og deres
meninger - lad dog være med at lave de åndsvage linieskift i alle mine indlæg bare fordi jeg bruger Mac....!
"Off Topic - jeg ved det"
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Se nu bliver det sp�ndende det her - for jeg er ikke helt enig med at der er d�rlig opf�rsel her p� siden. Jeg syntes det er fint med en annonym
diskution, som et forum jo er. Jeg syntes ogs� nogle folk g�r den anden vej ved hele tiden at bruge en smiley eller flere, fordi de er bange for deres
egen mening misforst�es.
En saglig diskution med argumenter og uden overdrevent brug af smileys hver gang man siger noget hvor man m�ske forn�rmer nogle.
Jeg siger sku' altid hvad jeg mener, og hvis der er folk der er uenige, forventer jeg de siger mig imod - det hele skal jo ikke v�re en stor gang
rygklapperi, vel? |
|
|
Problemmet er bare at nogle brugere ikke formår at føre en ordentlig og saglig dialog, uden at svine andre til på det groveste!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
...skulle der være en moderator der faktisk læser denne tråd, så har jeg et ønske der er mere brændende end at få ryddet op i folk og deres
meninger - lad dog være med at lave de åndsvage linieskift i alle mine indlæg bare fordi jeg bruger Mac....!
"Off Topic - jeg ved det" |
|
|
Det er Safari siden ikke bryder sig om. Jeg bruger selv FireFox under Mac, og oplever ikke problemet her. Men ja, det _er_ frustrerende  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
abel skrev:
...skulle der v�re en moderator der faktisk l�ser denne tr�d, s� har jeg et �nske der er mere br�ndende end at f� ryddet op i folk og deres
meninger - lad dog v�re med at lave de �ndsvage linieskift i alle mine indl�g bare fordi jeg bruger Mac....!
|
|
Det er Safari siden ikke bryder sig om. Jeg bruger selv FireFox under Mac, og oplever ikke problemet her.
Men ja, det _er_ frustrerende 
|
|
|
Det gør jeg heller ikke. Jeg bruger også Firefox.
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes nu også at det sjældent at folk bliver svinet her på siden.
Og selvfølgelig skal man da have lov til at sige sin mening, men det kan man jo også gøre på mange måder, uden at folk føler sig trådt over fødderne.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Der har jeg så en lidt anden tilgang, idet jeg regner med at en admin/moderator vil hjælpe med at tråden kan rettes tilbage på sporet.
Ellers får trolls jo deres vilje, i at ødelægge en tråd, hvis tråden dør, når der kastes mudder. Det skal de ikke have.
Bruger man ikke rapport knappen, får trolls lov til at ødelægge hvad de vil.
|
|
|
Helt enig Spencer. Og jeg synes da også at det virker fornuftigt herinde sammenlignet med andre steder hvor der ikke modereres. Der skal være plads til at være uenige og til en god debat. Men når enkelte brugere bliver personlige eller hidser sig for meget op, er det fint nok med en løftet pegefinger fra en moderator.
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
floe skrev:
abel skrev:
...skulle der v�re en moderator der faktisk l�ser denne tr�d, s� har jeg et �nske der er mere br�ndende end at f� ryddet op i
folk og deres
meninger - lad dog v�re med at lave de �ndsvage linieskift i alle mine indl�g bare fordi jeg bruger Mac....!
|
|
Det er Safari siden ikke bryder sig om. Jeg bruger selv FireFox under Mac, og oplever ikke problemet her.Men ja,
det _er_ frustrerende  |
|
|
Det gør jeg heller ikke. Jeg bruger også Firefox. |
|
|
Nu bliver jeg nok lidt Mac fanatiker, men jeg ville da aldrig bruge Firefox på en Mac når jeg har Safari - men så længe i kan læse hvad jeg skriver
(smiley) __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er alligevel tankevækkende, at nogle nærmest forlanger, at man skal sige, at deres nyindkøb er bedre end alt andet - fatter kort og godt ikke, at man kan få så store følelser for et par højttalere eller en forstærker. 
Synes, det er mere spændende at høre fra folk, når de også har visse forbehold for deres nyindkøb, det er næsten mere troværdigt at læse. Ellers synes jeg, at de fleste generelt snakker ordentligt til hinanden.
__________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
René Bo Nielsen skrev:
floe skrev:
abel skrev:
...skulle der v�re en moderator der faktisk l�ser denne tr�d, s� har jeg et �nske der er mere br�ndende end at f� ryddet op i
folk og deres
|
|
Det er Safari siden ikke bryder sig om. Jeg bruger selv FireFox under Mac, og oplever ikke problemet her.Men ja,
det _er_ frustrerende  |
|
|
Det gør jeg heller ikke. Jeg bruger også Firefox. |
|
|
Nu bliver jeg nok lidt Mac fanatiker, men jeg ville da aldrig bruge Firefox på en Mac når jeg har Safari - men så længe i kan læse hvad jeg skriver
(smiley) |
|
|
FireFox er håbløs hvad hastighed angår, men ellers kan jeg ikke se nogen grund til at anvende Safari. Manglende plugins er simpelthen fatalt. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Spencer skrev:
Der har jeg så en lidt anden tilgang, idet jeg regner med at en admin/moderator vil hjælpe med at tråden kan rettes tilbage på sporet.
Ellers får trolls jo deres vilje, i at ødelægge en tråd, hvis tråden dør, når der kastes mudder. Det skal de ikke have.
Bruger man ikke rapport knappen, får trolls lov til at ødelægge hvad de vil.
|
|
|
Helt enig Spencer. Og jeg synes da også at det virker fornuftigt herinde sammenlignet med andre steder hvor der ikke modereres. Der skal være plads til at være uenige og til en god debat. Men når enkelte brugere bliver personlige eller hidser sig for meget op, er det fint nok med en løftet pegefinger fra en moderator.
|
|
|
Jeg tror at der hvor det tit går lidt galt, er hvor nogen tror at en moderator automatisk læser med, og de derfor undlader at bruge rapportfunktionen. Moderatorer læser ikke alle tråde, så man kan ikke bare regne med at en moderator følger med. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |