Forfatter |
|
wazix Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi4all.dk
!!!!!UPDATE!!!!!! 25/9-10, blev der skiftet lidt ud. Der står skrevet jeg havde en VSX-1018'er amp og panasonic tv. Men har haft fat i den, store udskiftning, både på tv, blu-ray center ht og bag ht'er og meget mere. Det eneste der beholdt er Canton fronten og Pioneer Sub'en :D
Det nyeste, som er lige er indgået i setupet, er i det mere seriøse hjørne. Det er en Primare SPA22 HD AV, Primare DVD26 og en Primare T23 tuner :D !!!!!!UPDATE!!!!!!
Nå her kommer mit nye line-up:
Grej: TV: Samsung PS50B855
Stereo/Surround forstærker: Primare SPA22 HD AV
CD Drev: Primare DVD26
Radio/Tuner: Primare T23
Anlæg Remote: Primare C32
Front Højtalere: Canton Chrono 509DC
Center HT: Canton Chrono 505DC
Bag højtalere: Tangent EVO5
Sub: Pioneer S-W51
Blu-ray: Pioneer LX70A
Mediecenter: Apple Mac mini
Billedere 9/10-10:

På forhånd tak
P.s gamle billedere længere nede på siden.. __________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke store bassproblemer og et skævt perspektiv når du har klemt den højttaler helt op i hjørnet  __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
arhg, kan ikke få de billeder ind i postet , som planlagt :D hehe kæmper videre..
Hvad mener du thuekay? Bass refleksen sidder i fronten på 520'erne, så de står self tæt op af væggen... Men pga plads mangel, så står den ene, ja meget tæt op ad sidevæggen desværre... men bassen er faktisk overraskene god :)
man kan godt nok ikke se det, men sofa'en står lige i midten af tv'ets vinkel så ingen probs... Sub'en, står bag sofa'en... ;)
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fik jeg vidst det et af de sidste billeder sat rigtigt ind, men der er dog kun et "rødt kryds"!?!?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
wazix skrev:
arhg, kan ikke få de billeder ind i postet , som planlagt :D hehe kæmper videre..
Hvad mener du thuekay? Bass refleksen sidder i fronten på 520'erne, så de står self tæt op af væggen... Men pga plads mangel, så står den ene, ja meget tæt op ad sidevæggen desværre... men bassen er faktisk overraskene god :)
man kan godt nok ikke se det, men sofa'en står lige i midten af tv'ets vinkel så ingen probs... Sub'en, står bag sofa'en... ;)
|
|
|
Højttaleren spiller ikke kun fremad af den grund. Du får mange refleksioner fra både bagvæg og sidevæg smidt lige i hovedet. Og da det kun er den ene som står så tæt på sidevæggen boostes denne højttalers refleksioner og giver skævt perspektiv __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvor langt vil du sige de skal fra væggene? cm? m?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
wazix skrev:
Jamen hvor langt vil du sige de skal fra væggene? cm? m? |
|
|
Ved ikke hvor langt fra bagvæggen dine højttalere fungerer bedst. Men omkring 50 cm plejer at virke fint her.
Ang. sidevægge, så langt som muligt. Gerne over 50 cm. Du kan også "snyde" lidt ved at bruge noget lydabsorberende på sidevæggen til at fange de værste refleksioner... __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tog jeg sku et lidt, måske våget spring og har nu bestilt et sæt Canton Chrono 509DC, som front. Glæder mig sgu som et lille barn :D
Håber og tror at de spiller godt, men det skal tiden jo vise :P
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|

Et nyt billede af mine ny Canton Chrono 509DC højtalere. __________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|

Her kan man også se min nye sub. Pioneer S-W51 __________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|

Og er Canton Chrono 509 opstillet mod de "gamle" Pioneer S-V520.. Lidt forskel :P
Og hvordan lyder de så de Canton højtalere?
Jamen det kan kun siges på 1 måde. Det skal høres. :)
Ej, de spiller så rent og flot detaljeret, så det næsten gør ondt . Alle små lille bitte detaljer, kommer med ved alm cd afspilning. Synes det er ret vildt at et nyt sæt højtalere kan løfte lyden så meget, som de har gjort fra mine "gamle" pioneer højtalere. Skal dog siges de kun har spillet samlet ialt 4-5 timer. Da de ifølge manualen, skal tilspilles i ca. 25 timer... Så kan være det bliver endnu bedre :D
Men lad os nu se, skal nok komme med senere info, når ht'er de har arbejdet lidt mere...
Mvh __________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tv, center ht, bag ht'er, Blu-ray afspiller, Mediecenter, forstærker, cd afspiller og tuner.... Næsten alt er blevet skiftet :P
Skal især siges jeg er blevet meget forelsket i det nye Primare udstyr, som udgør en del af mit nye setup og dette er købt pga jeg vil have bedre stereo. Og det kan man roligt sige jeg har fået... hehe
hehe, ja meget er blevet skiftet. Nye og opdateret billeder følger, samt lytte indtryk :) __________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 25 September 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dit Primare, lækkert stuf
Ser frem til billederne __________________ Mit
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nyeste indkøb er Primare DVD26, som bruges som drev, samt en Primare T23'er som radio. Og self min store dejlige baby, Primare SPA22 HD AV, som også skulle kunne levere en rigtig godt stereo effekt, samtidig med surround delen er iorden, da jeg ikke fik det jeg vil ha, af min LX72'er.
Mit endelig mål med denne upgrade var at få et langt bedre stereo billede...
Og det kan jeg dælme love for jeg fik... Har aldrig været så glad mens, jeg nu f. eks lytter på Katie Melua... Den lyd, den sound.... ahhhh, man bliver helt lykkelig inden i... Min Canton får nu noget rigtig at leve af, i forhold til den "gamle" Pioneer LX72'er, kunne levere... Det helt vildt!!
Bassen er blevet langt mere stram og dyb. Jamen alt er langt mere åben end før, især ved CD og radio afspilning og troede faktisk ikke at en seperat radio tuner havde noget at sige mht til lyd, men det blev da gjort til skamme. Det lyder mere klart og næsten ingen støj. Her tænker jeg på FM delen.
Kender i det, når man virkelig har fundet det man ledte efter med hifi lygten?  
Har også smidt et lille billede ind, som er taget med min tlf, bare lige som forsmag :P
Flere billeder kommer snarrest..
Hilsen en meget lykkelig mand  __________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 27 September 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
wazix skrev:
Og det kan jeg dælme love for jeg fik... Har aldrig været så glad mens, jeg nu f. eks lytter på Katie Melua... Den lyd, den sound.... ahhhh, man bliver helt lykkelig inden i... Min Canton får nu noget rigtig at leve af, i forhold til den "gamle" Pioneer LX72'er, kunne levere... Det helt vildt!!
...
Hilsen en meget lykkelig mand 
|
|
|
Fedt at du er tilfreds! Tillykke med det! 
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
wazix skrev:
...
Hilsen en meget lykkelig mand 
|
|
|
Fedt at du er tilfreds! Tillykke med det! 
|
|
|
Tusind tak.! Skøn følelse  __________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der lagt nye billeder ind :)
Undskylder for kabel rodet, men regner med at der skal skiftes en del ud på kabel siden og evt "racket" :)
Og må nok indrømme jeg godt kunne tænke mig at komme i hus med en dejlig stor stue og uden naboer der bor så tæt på en, som de gør i et lejligheds kompleks
__________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|