Forfatter |
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter. I'back...:)
Lige et spørgsmål. Jeg har aldrig kigget for alvor på sikringer, men her idag fik jeg lavet en til batteridrevet fætter og jeg kan se en spændingsfald på sikringen når SB'en er på, på 0,15V ca.
Måske lyder det ikke meget men jeg kan også se at hvis jeg bruger en enkelt kvalitets sikring som jeg har liggende, bliver spændingsfaldet kun 30mv. Så et eller andet er det. Jeg ved ikke rigtig om det har noget at sige i forholdt til lyden, på min PSUer filtreres der engang til på udgangen efter sikringen men aligevel. Er der nogen der har eksperementeret med sikringer og kan sige lidt om det?
Hvor kan man købe hifi-sikringer?
hilsen
Panos __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Lige et spørgsmål. Jeg har aldrig kigget for alvor på sikringer, men her idag fik jeg lavet en til batteridrevet fætter og jeg kan se en spændingsfald på sikringen når SB'en er på, på 0,15V ca.
Måske lyder det ikke meget men jeg kan også se at hvis jeg bruger en enkelt kvalitets sikring som jeg har liggende, bliver spændingsfaldet kun 30mv. Så et eller andet er det. Jeg ved ikke rigtig om det har noget at sige i forholdt til lyden, på min PSUer filtreres der engang til på udgangen efter sikringen men aligevel. Er der nogen der har eksperementeret med sikringer og kan sige lidt om det?
hilsen
Panos |
|
|
Interessant, Panos. AV-Connection har nogle Xindak-sikringer. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
hilsen
Panos
|
|
|
Både selve sikringsholderen og sikringen har vel betydning for spændingsfaldet.......hvis der er en "dårlig" forbindelse er der jo en modstand og dermed et spændingsfald......man kan bla. købe sølvsikringer, men jeg har ikke undersøgt hvor !
Mvh Frankie
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
hilsen
Panos
|
|
|
http://www.hifi-zubehoer.info/audio-sicherungen-k-24.htm?ses sionnr=jQNFSjUg4kPTl1xPLjrv&sessionid=3415402
http://www.hifi-zubehoer.info/furutech-feinsicherungen-rhodi um-a-13124.htm
jeg har prøvet Padis og AHP og der er forskel de er begge gode
Padis giver mere dynamik og transparans hvor AHP giver mere vægt/fylde og runder en smule
dette giver mest på CD/DAC og forforstærker ... på effektforstærker er det mindre sådan er det også med forskel på strømkabler så det hænger jo godt sammen
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Panos.
Min Pre NB1'er skal nok også snart have skiftet batterier, og det lyder spændende med dem du linker til, hvad er fordelen
ved dem fremfor Panasonic?
I øvrigt synes jeg ikke at kunne finde dem på linket, har du eventuelt fundet dem et andet sted?
mvh
Præsten
Edit: Fandt dem, men jeg vil gerne høre om dine oplevelser og forskelle alligevel. __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helojsa.... Ja ja... jeg kan ikke lade være.... Jeg er igang med en ny revision af den batteri drevet PSU, med mindre LiIon batterier og dobbelt stabilisering, igen igen. I genkald er der over 50.000 uF kapacitet på den
Første indtryg. Den ser lovende ud, jeg tror dog dem med de større LiIon celler er en lille smule bedre. Jeg har også leget lidt med dobbelt stabelisering, blot uden batterier og kan konkludere at batterierne giver alså en del.
More (og billeder) to come.... __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
stratos Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello guys... sorry for the english, it is easier for me. I am also using one of those battery powered supplies for a couple of days now so here are my first impressions. My setup is as follows SB classic Aquavox DAC - modified Gryphon Callisto 2200 int. amp. BW sigrature 805. Taralabs Air 1 cables. The first thing i noticed was that the volume was higher. After some time I noticed that it was because the bass and the headroom on all music has expanded. In other words, more natural playback. I did not expect that kind of inprovement, so this is defenetely one of the best tweaks on my system. I upgraded from another linear PSU that i bought from the US some years ago. Its a same that we cannot buy products like that from a commercial source
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Helojsa.... Ja ja... jeg kan ikke lade være.... Jeg er igang med en ny revision af den batteri drevet PSU, med mindre LiIon batterier og dobbelt stabilisering, igen igen. I genkald er der over 50.000 uF kapacitet på den
Første indtryg. Den ser lovende ud, jeg tror dog dem med de større LiIon celler er en lille smule bedre. Jeg har også leget lidt med dobbelt stabelisering, blot uden batterier og kan konkludere at batterierne giver alså en del.
More (og billeder) to come....
|
|
|
når du får lavet en ekstrem overkill udgave i et fint kabinet ... eksembelvis som den welbourne bruger
er jeg interesseret 
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha.... right.. jeg har faktisk moddet indmaden af welborne og solgt den som batteridrevet... kassen har jeg med en version af min egne PSU uden batterier som slår WB med flere længter... Den kører faktisk på min SB klassik på kontoret.... hvad vil du give? hehe ;):):)
Og nej... den nå ikke batteri versionen til knæen hvis man har anlæg til det.....
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Haha.... right.. jeg har faktisk moddet indmaden af welborne og solgt den som batteridrevet... kassen har jeg med en version af min egne PSU uden batterier som slår WB med flere længter... Den kører faktisk på min SB klassik på kontoret.... hvad vil du give? hehe ;):):)
Og nej... den nå ikke batteri versionen til knæen hvis man har anlæg til det.....
|
|
|
jeg mener bare at bruge en kasse som den welbourne bruger eller tilsvarende fin kasse
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved hvad du mener...:) Jeg har som sagt en med den original welborne kasse på kontoret.
Disse kasser når man køber så lidt som jeg gør koster over 400 kr. pr.stk. i indkøb og det vil jeg ikke ofre.... og hvis jeg skal finde en i den størrelse der skal til for at få plads til batterierne samt alle de ekstra komponenter bliver prisen endnu højere.... __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Jeg ved hvad du mener...:) Jeg har som sagt en med den original welborne kasse på kontoret.
Disse kasser når man køber så lidt som jeg gør koster over 400 kr. pr.stk. i indkøb og det vil jeg ikke ofre.... og hvis jeg skal finde en i den størrelse der skal til for at få plads til batterierne samt alle de ekstra komponenter bliver prisen endnu højere....
|
|
|
ja det lyder dyrt for den kasse ...
hvad vil "overkill ekstrem" udgaven løbe op i ??? 2000,- 2500,- ???
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige til noget offtopic.
Jeg har brugt Xidak sikringer på min DAC samt Pre og effekt og det er en smule at hente. Prisen på 45kr. pr. sikring er ikke forhindrende og når konstruktionen er ferdig og man ikke futter dem af i stor stil kan de anbefales. Kunne dog aldrig gå ud og betale en formue for de der furutech sikringer..... __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Lige til noget offtopic.
Jeg har brugt Xidak sikringer på min DAC samt Pre og effekt og det er en smule at hente. Prisen på 45kr. pr. sikring er ikke forhindrende og når konstruktionen er ferdig og man ikke futter dem af i stor stil kan de anbefales. Kunne dog aldrig gå ud og betale en formue for de der furutech sikringer.....
|
|
|
nu synes jeg det er lidt lige meget, om man bruger 45kr eller 150kr på en sikring i et apparat til 75000,- set ud fra et økonomisk aspect
ser vi lyd mæssigt er det hul i hovedet ikke at give de sidste penge .. Padis er bare bedre ..... pånær hvis man døjer med for lys en lyd men f.eks en AHP giver klar forbedring på alle punkter kontra en alm. glassikring så mon ikke en Xindak også gør
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
:) er konen blevet rask? ;) Jo.. problemet er blot at du kan ikke nøges med en enkelt sikring... jeg skal også skifte i min Marantz SACD.... så når jeg har været helt igennem skal der bruges mange...så at komme af med 6k. for sikringer... det ved jeg nu ikke.....
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
:) er konen blevet rask? ;) Jo.. problemet er blot at du kan ikke nøges med en enkelt sikring... jeg skal også skifte i min Marantz SACD.... så når jeg har været helt igennem skal der bruges mange...så at komme af med 6k. for sikringer... det ved jeg nu ikke..... |
|
|
det er 40 sikringer ... det er godt nok mange ....
jeg bruger en Padis og en AHP... det er 225kr ...... det er den billigste upgrade jeg har gjort
|
Til top |
|
|
kskov Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nyligt købt en af Panos batteri stabiliserede strømforsyninger og jeg vil da lige dele mine erfaring.
Før jeg beskriver mine oplevelser giver jeg lige lidt baggrund. Jeg ønskede at udskifte min Arcam CD82 med en streamet
løsning uden at gå på kompromis med lydkvaliteten. Efter mange overvejelser valgte jeg en squeezebox touch og dertil en
separat DAC (Audio-gd DAC19DSP). Resten af min kæde er Densen DM20, Accoustic Reality icepower (den trekantede) og
et sæt Neeper Perfection One.
Jeg fik Squeezeboxen først, og selvom den leverer en hæderlig præstation med den indbyggede DAC, kunne jeg umidelbart
høre at der var mange detaljer der gik tabt. Squeezeboxen føltes som om der var et ”tæppe” omkring lyden og rummet blev
meget lille sammenlignet med min Arcam CD82 CD afspiller. Jeg er glad for kvindelige solister, og specielt der manglede jeg
nuancer i deres stemmer.
Panos PSU var det næste skridt og allerede der blev det væsentligt bedre. Rummet blev meget større og jeg kan igen klart
placere de enkelte instrumenter og stemmer. Der er mere ro i lydbilledet, men der mangler dog stadigt nogle nuancer i
stemmerne, og man får ikke ligeså nemt ”gåsehud” som med min CD afspiller.
For et par dage siden kom Audio-gd DAC19DSP så. Den er baseret på Burr-Brown PCM1704UK multibit konvertere, og der er
kælet for strømforsyningen. Desuden er der kun benyttet diskrete komponenter i udgangstrinet, der er en zero-feedback
konstruktion. Den er endnu ikke 100% tilspillet, men allerede nu kan jeg med ro sige at jeg har nået mit mål. Jeg lavede en
simpel A-B sammenligning og på den kunne jeg ikke høre nogen væsentlig forskel mellem CD og Squeezebox. Jeg er ikke
sikker på om jeg kan høre forskel på de to kilder i en blindtest, men min subjektive vurdering er at der er mere ro i
lydilledet med den nye DAC. Jeg kan ikke helt sætte fingeren på det endnu, men stemmer virker bare mere naturlige og der
er flere nuancer hvis man fokuserer på enkelte instrumenter såsom en triangel. Bassen virker også en tand mere
kontrolleret.
Alt i alt er jeg meget tilfreds med Panos batteri PSU, og de andre komponenter i mit nye setup. Jeg har ikke tænkt mig at
lave en masse individuelle sammenligninger med uden PSU etc. for jeg har nået det mål jeg satte mig og nu nyder jeg at
side med IPeng på min Iphone og vælge de numre jeg godt kan li' :-)
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 25 August 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Nu er det sådan at jeg ikke kunne holde mig og har åbnet min touch. Det er ikke meget man kan lave om i den, specielt pga plads.
Dog har jeg fundet ud af at det giver en del at skærme alle kredse. Jeg tror at den har samme effekt som når folk disabler WiFi på den, men for mig er det ikke en option.
Jeg har brugt noget af den her:
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?m ethod=searchProducts&searchTerm=240-315&x=23&y=9
Og dækket alle kredse samt krystaler.
Hele operationen tager under en ½ time og koster næsten ingenting....:) __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 25 August 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kskov. I min term er netop BB 1704-K nok den bedst lydende DAC der findes. Trods alderen tæsker den mange nye DAC's med bedre spec's.
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 25 August 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|