Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 02:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Lille PSU til Squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Hej gutter. I'back...:)

Lige et spørgsmål. Jeg har aldrig kigget for alvor på sikringer, men her idag fik jeg lavet en til batteridrevet fætter og jeg kan se en spændingsfald på sikringen når SB'en er på, på 0,15V ca.

Måske lyder det ikke meget men jeg kan også se at hvis jeg bruger en enkelt kvalitets sikring som jeg har liggende, bliver spændingsfaldet kun 30mv. Så et eller andet er det. Jeg ved ikke rigtig om det har noget at sige i forholdt til lyden, på min PSUer filtreres der engang til på udgangen efter sikringen men aligevel. Er der nogen der har eksperementeret med sikringer og kan sige lidt om det?

Hvor kan man købe hifi-sikringer?

hilsen

Panos



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Hej gutter. I'back...:)

Lige et spørgsmål. Jeg har aldrig kigget for alvor på sikringer, men her idag fik jeg lavet en til batteridrevet fætter og jeg kan se en spændingsfald på sikringen når SB'en er på, på 0,15V ca.

Måske lyder det ikke meget men jeg kan også se at hvis jeg bruger en enkelt kvalitets sikring som jeg har liggende, bliver spændingsfaldet kun 30mv. Så et eller andet er det. Jeg ved ikke rigtig om det har noget at sige i forholdt til lyden, på min PSUer filtreres der engang til på udgangen efter sikringen men aligevel. Er der nogen der har eksperementeret med sikringer og kan sige lidt om det?

Hvor kan man købe hifi-sikringer?

hilsen

Panos



Interessant, Panos.

AV-Connection har nogle Xindak-sikringer.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Hej gutter. I'back...:)

Lige et spørgsmål. Jeg har aldrig kigget for alvor på sikringer, men her idag fik jeg lavet en til batteridrevet fætter og jeg kan se en spændingsfald på sikringen når SB'en er på, på 0,15V ca.

Måske lyder det ikke meget men jeg kan også se at hvis jeg bruger en enkelt kvalitets sikring som jeg har liggende, bliver spændingsfaldet kun 30mv. Så et eller andet er det. Jeg ved ikke rigtig om det har noget at sige i forholdt til lyden, på min PSUer filtreres der engang til på udgangen efter sikringen men aligevel. Er der nogen der har eksperementeret med sikringer og kan sige lidt om det?

Hvor kan man købe hifi-sikringer?

hilsen

Panos

Både selve sikringsholderen og sikringen har vel betydning for spændingsfaldet.......hvis der er en "dårlig" forbindelse er der jo en modstand og dermed et spændingsfald......man kan bla. købe sølvsikringer, men jeg har ikke undersøgt hvor !

Mvh Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Hej gutter. I'back...:)

Lige et spørgsmål. Jeg har aldrig kigget for alvor på sikringer, men her idag fik jeg lavet en til batteridrevet fætter og jeg kan se en spændingsfald på sikringen når SB'en er på, på 0,15V ca.

Måske lyder det ikke meget men jeg kan også se at hvis jeg bruger en enkelt kvalitets sikring som jeg har liggende, bliver spændingsfaldet kun 30mv. Så et eller andet er det. Jeg ved ikke rigtig om det har noget at sige i forholdt til lyden, på min PSUer filtreres der engang til på udgangen efter sikringen men aligevel. Er der nogen der har eksperementeret med sikringer og kan sige lidt om det?

Hvor kan man købe hifi-sikringer?

hilsen

Panos

http://www.hifi-zubehoer.info/audio-sicherungen-k-24.htm?ses sionnr=jQNFSjUg4kPTl1xPLjrv&sessionid=3415402

http://www.hifi-zubehoer.info/furutech-feinsicherungen-rhodi um-a-13124.htm

jeg har prøvet Padis og AHP og der er forskel de er begge gode

Padis giver mere dynamik og transparans
hvor AHP giver mere vægt/fylde og runder en smule

dette giver mest på CD/DAC og forforstærker ... på effektforstærker er det mindre
sådan er det også med forskel på strømkabler så det hænger jo godt sammen

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Lige til noget andet. For alle dem som kan li' at lege med batterier


Jeg synes at den her type er noget af den bedste jeg har prøvet, der sider en masse af dem i min holfi PreNB1 nu og de
spiler max:


method=searchProducts&searchTerm=Hawker&searchKey=I18NBrand" > http://dk.rs-
online.com/web/search/searchBrowseAction.html?m ethod=searchProducts&searchTerm=Hawker&searchKey=I18
NBrand
 



Udover det kan elementerne som i kan se på linket købes enkeltvis så man kan komme op til den ønsket spænding med
2v hop....:)



Hej Panos.

Min Pre NB1'er skal nok også snart have skiftet batterier, og det lyder spændende med dem du linker til, hvad er fordelen
ved dem fremfor Panasonic?
I øvrigt synes jeg ikke at kunne finde dem på linket, har du eventuelt fundet dem et andet sted?

mvh

Præsten

Edit: Fandt dem, men jeg vil gerne høre om dine oplevelser og forskelle alligevel.

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Helojsa.... Ja ja... jeg kan ikke lade være.... Jeg er igang med en ny revision af den batteri drevet PSU, med mindre LiIon batterier og dobbelt stabilisering, igen igen. I genkald er der over 50.000 uF kapacitet på den

Første indtryg. Den ser lovende ud, jeg tror dog dem med de større LiIon celler er en lille smule bedre. Jeg har også leget lidt med dobbelt stabelisering, blot uden batterier og kan konkludere at batterierne giver alså en del.

More (og billeder) to come....



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
stratos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hello guys... sorry for the english, it is easier for me.
I am also using one of those battery powered supplies for a couple of days now so here are my first impressions.
My setup is as follows
SB classic
Aquavox DAC - modified
Gryphon Callisto 2200 int. amp.
BW sigrature 805.
Taralabs Air 1 cables.

The first thing i noticed was that the volume was higher. After some time I noticed that it was because the bass and the headroom on all music has expanded. In other words, more natural playback.

I did not expect that kind of inprovement, so this is defenetely one of the best tweaks on my system. I upgraded from another linear PSU that i bought from the US some years ago.

Its a same that we cannot buy products like that from a commercial source
Til top Vis stratos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stratos
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Helojsa.... Ja ja... jeg kan ikke lade være.... Jeg er igang med en ny revision af den batteri drevet PSU, med mindre LiIon batterier og dobbelt stabilisering, igen igen. I genkald er der over 50.000 uF kapacitet på den

Første indtryg. Den ser lovende ud, jeg tror dog dem med de større LiIon celler er en lille smule bedre. Jeg har også leget lidt med dobbelt stabelisering, blot uden batterier og kan konkludere at batterierne giver alså en del.

More (og billeder) to come....

når du får lavet en ekstrem overkill udgave i et fint kabinet ... eksembelvis som den welbourne bruger

er jeg interesseret

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Haha.... right.. jeg har faktisk moddet indmaden af welborne og solgt den som batteridrevet... kassen har jeg med en version af min egne PSU uden batterier som slår WB med flere længter... Den kører faktisk på min SB klassik på kontoret.... hvad vil du give? hehe ;):):)

Og nej... den nå ikke batteri versionen til knæen hvis man har anlæg til det.....

 

 



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Haha.... right.. jeg har faktisk moddet indmaden af welborne og solgt den som batteridrevet... kassen har jeg med en version af min egne PSU uden batterier som slår WB med flere længter... Den kører faktisk på min SB klassik på kontoret.... hvad vil du give? hehe ;):):)

Og nej... den nå ikke batteri versionen til knæen hvis man har anlæg til det.....

 

 

jeg mener bare at bruge en kasse som den welbourne bruger eller tilsvarende fin kasse

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg ved hvad du mener...:) Jeg har som sagt en med den original welborne kasse på kontoret.

Disse kasser når man køber så lidt som jeg gør koster over 400 kr. pr.stk. i indkøb og det vil jeg ikke ofre.... og hvis jeg skal finde en i den størrelse der skal til for at få plads til batterierne samt alle de ekstra komponenter bliver prisen endnu højere....



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Jeg ved hvad du mener...:) Jeg har som sagt en med den original welborne kasse på kontoret.

Disse kasser når man køber så lidt som jeg gør koster over 400 kr. pr.stk. i indkøb og det vil jeg ikke ofre.... og hvis jeg skal finde en i den størrelse der skal til for at få plads til batterierne samt alle de ekstra komponenter bliver prisen endnu højere....

ja det lyder dyrt for den kasse ...

hvad vil "overkill ekstrem" udgaven løbe op i ??? 2000,- 2500,- ???

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Lige til noget offtopic.

Jeg har brugt Xidak sikringer på min DAC samt Pre og effekt og det er en smule at hente. Prisen på 45kr. pr. sikring er ikke forhindrende og når konstruktionen er ferdig og man ikke futter dem af i stor stil kan de anbefales. Kunne dog aldrig gå ud og betale en formue for de der furutech sikringer.....



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Lige til noget offtopic.

Jeg har brugt Xidak sikringer på min DAC samt Pre og effekt og det er en smule at hente. Prisen på 45kr. pr. sikring er ikke forhindrende og når konstruktionen er ferdig og man ikke futter dem af i stor stil kan de anbefales. Kunne dog aldrig gå ud og betale en formue for de der furutech sikringer.....

nu synes jeg det er lidt lige meget, om man bruger 45kr eller 150kr på en sikring
i et apparat til 75000,- set ud fra et økonomisk aspect

ser vi lyd mæssigt er det hul i hovedet ikke at give de sidste penge ..
Padis er bare bedre ..... pånær hvis man døjer med for lys en lyd
men f.eks en AHP giver klar forbedring på alle punkter kontra en alm. glassikring
så mon ikke en Xindak også gør

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

:) er konen blevet rask? ;) Jo.. problemet er blot at du kan ikke nøges med en enkelt sikring... jeg skal også skifte i min Marantz SACD.... så når jeg har været helt igennem skal der bruges mange...så at komme af med 6k. for sikringer... det ved jeg nu ikke.....

__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

panos skrev:
:) er konen blevet rask? ;) Jo.. problemet er blot at du kan ikke nøges med en enkelt sikring... jeg skal også skifte i min Marantz SACD.... så når jeg har været helt igennem skal der bruges mange...så at komme af med 6k. for sikringer... det ved jeg nu ikke.....

det er 40 sikringer  ... det er godt nok mange ....

jeg bruger en Padis og en AHP... det er 225kr ...... det er den billigste upgrade jeg har gjort

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
kskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 21 August 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nyligt købt en af Panos batteri stabiliserede strømforsyninger og jeg vil da lige dele mine erfaring.
Før jeg beskriver mine oplevelser giver jeg lige lidt baggrund. Jeg ønskede at udskifte min Arcam CD82 med en streamet
løsning uden at gå på kompromis med lydkvaliteten. Efter mange overvejelser valgte jeg en squeezebox touch og dertil en
separat DAC (Audio-gd DAC19DSP). Resten af min kæde er Densen DM20, Accoustic Reality icepower (den trekantede) og
et sæt Neeper Perfection One.

Jeg fik Squeezeboxen først, og selvom den leverer en hæderlig præstation med den indbyggede DAC, kunne jeg umidelbart
høre at der var mange detaljer der gik tabt. Squeezeboxen føltes som om der var et ”tæppe” omkring lyden og rummet blev
meget lille sammenlignet med min Arcam CD82 CD afspiller. Jeg er glad for kvindelige solister, og specielt der manglede jeg
nuancer i deres stemmer.

Panos PSU var det næste skridt og allerede der blev det væsentligt bedre. Rummet blev meget større og jeg kan igen klart
placere de enkelte instrumenter og stemmer. Der er mere ro i lydbilledet, men der mangler dog stadigt nogle nuancer i
stemmerne, og man får ikke ligeså nemt ”gåsehud” som med min CD afspiller.

For et par dage siden kom Audio-gd DAC19DSP så. Den er baseret på Burr-Brown PCM1704UK multibit konvertere, og der er
kælet for strømforsyningen. Desuden er der kun benyttet diskrete komponenter i udgangstrinet, der er en zero-feedback
konstruktion. Den er endnu ikke 100% tilspillet, men allerede nu kan jeg med ro sige at jeg har nået mit mål. Jeg lavede en
simpel A-B sammenligning og på den kunne jeg ikke høre nogen væsentlig forskel mellem CD og Squeezebox. Jeg er ikke
sikker på om jeg kan høre forskel på de to kilder i en blindtest, men min subjektive vurdering er at der er mere ro i
lydilledet med den nye DAC. Jeg kan ikke helt sætte fingeren på det endnu, men stemmer virker bare mere naturlige og der
er flere nuancer hvis man fokuserer på enkelte instrumenter såsom en triangel. Bassen virker også en tand mere
kontrolleret.

Alt i alt er jeg meget tilfreds med Panos batteri PSU, og de andre komponenter i mit nye setup. Jeg har ikke tænkt mig at
lave en masse individuelle sammenligninger med uden PSU etc. for jeg har nået det mål jeg satte mig og nu nyder jeg at
side med IPeng på min Iphone og vælge de numre jeg godt kan li' :-)
Til top Vis kskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskov
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 25 August 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Nu er det sådan at jeg ikke kunne holde mig og har åbnet min touch. Det er ikke meget man kan lave om i den, specielt pga plads.

Dog har jeg fundet ud af at det giver en del at skærme alle kredse. Jeg tror at den har samme effekt som når folk disabler WiFi på den, men for mig er det ikke en option.

Jeg har brugt noget af den her:

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?m ethod=searchProducts&searchTerm=240-315&x=23&y=9  

Og dækket alle kredse samt krystaler.

Hele operationen tager under en ½ time og koster næsten ingenting....:)



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1928
Sendt: 25 August 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

@kskov. I min term er netop BB 1704-K nok den bedst lydende DAC der findes. Trods alderen tæsker den mange nye DAC's med bedre spec's.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 25 August 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

enig.... :)

__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes