Forfatter |
|
JMGE Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Hermed nogle billeder af min biograf! Den er faktisk opstået som følge af et kompromis med min kæreste: Hvis jeg ville bevare mit Hifi i stuen, hvilket vil sige 6 smukke dele med en dejlig net kampvægt på ca. 100kg, så skulle fjernsynet (et godt gammelt Sony Trinitron 29" billedrør) ud af rummet og der kunne ikke blive tale om et fladskærms-tv! Til dem der tænker: "vil hun ikke se tv?" så er svaret, at det vil hun gerne, men at hun synes det er hyggeligere at se over nettet på computeren.
Det er så her at jeg fik en lysende gode idé, syntes jeg selv. Jeg opdagede at jeg ville være i stand til - på en ret diskret måde - at opsætte en projektor samt lærred og derfra kunne brage alskens ønsket billedmateriale ud igennem!
Til at begynde med har jeg anskaffet mig en Sanyo PLV Z3'er samt et TUPPLUR ikea-lærred i bredden 200 cm. Projektoren er købt brugt, da det er min første projektor. Men da den har vist sig så helt igennem fantastisk at bruge, har jeg besluttet, at jeg skal opgradere indenfor et par år. Lærredet er monteret bag en skjult jerndrager i karnappen, hvilket gør, at man ikke kan se det når det er rullet op - et rigtig godt salgsargument overfor min kæreste, da jeg hængte det op!
Mit HiFi:
Denon PMA2000R forstærker Denon DCD1450R CD-afspiller Denon TU-1500RD FM tuner iPod-docking Dali Evidence 470 Højttalere QED Silver Anniversary-XT Bi-Wire kabler Tara Labs Spectrum 1A Signalkabler
Da jeg gerne ville udnytte projektorens understøttelse af HD udskiftede jeg min gamle Denon DVD-afspiller med en Playstation 3'er så jeg nu både kan se Blue-ray og DVD.
Her er nogle billeder af det hele:
[Se mit næste indlæg nedenfor]
Håber I kan lide mit setup - skriv gerne en kommentar eller to med gode idéer samt ris og ros..
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JMGE Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da bragende godt ud det der. Jeg synes det er et rigtigt godt kompromis du har fået igennem hos kæresten  Lækker forstærker, cd afspiller og højttalere. Jeg kan kun forestille mig at alle er glade  __________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sgu lækkert ud!
Har du et link til det lærred hos Ikea?
|
Til top |
|
|
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig flot ud 
Er det en stak plader der står ved siden af anlæget?
|
Til top |
|
|
JMGE Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de fine ord fra jer alle. Mr_Tarantino, du kan finde lærredet på http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70050888 Kan godt anbefales!
jisimu, ja, det er en stak plader, som jeg afspiller på min gamle Beogram 4002 fra 1976.
|
Til top |
|
|
JMGE Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, som har nogle gode forslag til, hvordan man evt. ville kunne opgradere til et surround system? Vil jo helst gerne beholde mit eksisterende grej  . Jeg ved ikke så meget om surround, men jeg har et par ekstra højttalere, som ville kunne fungere som baghøjttalere. Kom gerne med gode forslag til en opgraderingsløsning.
|
Til top |
|
|
nesloone Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 09 August 2010 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Benjamin14 Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 10 August 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud Smart med ikea lærred 
Jeg har selv overvejet at købe Dali E 470 jeg synes det er en pæn højtaler og den skulle lyde rigtig godt.
Mvh. Benjamin  __________________ Jamo D590 Front
Dali Concept Center
Dali Concept 1 bag
Dali Basic 100 subwoofer
Denon Avr-2106 Reciver
PS3
Samsung Full HD Flad Tv
+ Div
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 12 August 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surround kræver nok en ny forstærker. Mener ikke 2000R har pass-through, som sidder på de nyere PMA'er.
Inden du investerer i surround. Hvor mange film ser du om ugen ?
Bliver forstærkeren iøvrigt ikke voldsomt varm med den smule luft den kan trække under Tuneren ?
|
Til top |
|
|
JMGE Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesloone, hvordan det lykkedes er naturligvis ikke let at omsætte i en klar handlingsplan, så jeg tager den fulde ære for det arbejde  Benjamin14 jeg kan kun anbefale højttalerne. De spiller bedre og bedre med årene og har ikke indtryk af at de har "toppet" endnu (4 år gamle). Jeg er meget glad for at jeg på daværende tidspunkt valgte at de skulle være sorte. De står rigtig flot i stuen og jeg kigger på dem hver dag! Rysz tak for dine spørgsmål. 2000R'eren har direct through i analog stereo. Jeg ser ca. 1-2 film om ugen efter jeg har fået projektor. Forstærkeren blive rikke varm. Den kan arbejde en hel dag uden at der opstår problemer !!! den er for nice. Dog har jeg tidligere kørt uden Tuner, da jeg meget sjældent bruger den. Håber du kan hjælpe mig videre med disse oplysninger!
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt være det er lidt bøvlet, men bare for at være sikker. Gider du poste et billede af bagsiden af PMA'en ?
Hvad er dit surround budget ?
|
Til top |
|
|
hifi.marcus Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvinder forstår ikke os mænd hvad angår hifi, men jeg syntes du har forhandlet en ganske fornuftig løsning der :D Måske nogle kabelbakker til at skjule ledninger fra projekteren ? ;) __________________ Favorit højttaler CILEA Højttaler
|
Til top |
|
|
JMGE Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz, jeg vil lige prøve at finde et billede frem af bagsiden snarest muligt - vi skrives ved.
|
Til top |
|
|
JMGE Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hej Rysz - her er et billede af PMA'en set bagfra. Kom endelig med gode idéer til surroundløsninger, hvor forstærkeren indgår, ...hvis I har nogle!
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har du tilsuttet din PS3 til din forstærker?
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
JMGE skrev:

Hej Rysz - her er et billede af PMA'en set bagfra. Kom endelig med gode idéer til surroundløsninger, hvor forstærkeren indgår, ...hvis I har nogle!
|
|
|
Du kunne ikke finde et mindre billede :-) Nedenunder det input, hvor der står "Pre-out", hvad står der der ?
|
Til top |
|
|
JMGE Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino jeg har brugt det medfølgende AV-kabel som omformer til phono :-(
|
Til top |
|
|
JMGE Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
RYsz, har du nogle nye tanker omkring surround i min stue? Har brug for gode råd til at integrere surround i mit nuværende system :-)
Hvad kan jeg bruge direct through'en til mht. surround?
Mvh
|
Til top |
|
|