Sendt: 26 Maj 2013 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at du sidder i nearfield afstand til dem (<1 meter).
Nu kender jeg ikke lige monitor audio, men det kan jo være de ikke er bygget til at blive lyttet til i så kort en afstand. De
fleste højtalere som jeg kender forslår >1.75 meters afstand til dem før lyden bliver godt sammenhængene...
Plus, forhandlerens akustik og opstilling af højtalerne gør meget for lyden! det er nok næsten umuligt at opnå samme
dybe/stereo perspektivt og dynamik, når de står så tæt op af bagvæggen og på et bord.
Før du du sætter dem op på væggen ville jeg prøve med standere (eller hvad du nu kan finde i huset som er ~0.6 meter højt
og stabilt) og sætte dem ~0.5m væk fra muren og bordet, sætte dig 1.5 meter væk fra dem og se om du opnår en god lyd
sådan. Så har du i det mindste prøvet og ved hvad du kan få ud af højtalerne. det er gratis og det er uden at lave huller i
noget... Efter det må du så beslutte om det er lyden værd, eller om du virkelig bliver nød til at hænge dem op grundet
indretning!
En anden ting, hvis de er nye, så lad dem lige spille 100 timer - de kan stadig være lidt stram i optrækket ;)
|