Jo, du får dyk under 4 ohm - for det har en 4 ohms enhed, hvis du måler DC modstanden med et alm. Multimeter havner du sikkert omkring 2.8 ohm.
Jeg kan ikke huske hvad din normen foreskriver, men det er ret meget en "4" eller "8" ohms højtaler må afvige op igennem frekvensbåndet (og det
gør de) så hvis en forstærker fabrikant foreskriver minimum 4 ohm, er det den nominelle opgivelse - så der er taget højde for udsving under vejs

.
Dine Oaudioer giver så vidt jeg husker 350 W i 8 ohm og 500 i 4 ohm, jeg formoder du har serieforbundet 2 på hver nu og havner i 8 ohm, så det er
jo bare at prøve at parallelkople de 2 subwoofere på en forstærker, så er du set for forstærkeren næsten ved udgangspunktet 4 ohm (når du
seriekobler 2 enheder, virker svingspolen på den ene som en delfilterspole på den anden og omvendt. Jeg har selv kun enheder i parallel, med der
sælges konstruktioner med det andet så det kan sikkert sagtens laves så det virker og du lyder jo tilfreds med virkemåden nu)
Ideen om flere (eller større) enheder kan jeg kun tilslutte mig, det lyder forskelligt om du skampryler

en lille smule luft med en lille enhed med
lang slaglængde, eller skubber blidt til en masse luft med en stor enhed - prøv bare at stikke hånden i et badekar og bask med den

- stik så en
serveringsbakke ned i karet og giv den et lille vug - nu kommer der bølger i den anden ende

- musik er bare bølger i luft
jeg kører selv med trykkammer, basrefleks har aldrig gjort det for mig, måske et spørgsmål om at du ikke kan puste et lys ud med lydtrykket af en
kontrabas - det klarer porten fint (så er vi tilbage til at skampryle en lille smule luft) .
Jeg bruger også rumkorrektion (audyssey multeq32) men ikke til at trække subberne kunstigt ned i frekvens, de har naturligt fuldt output i rummet
ved 20 hz, korrektionen er for de op og nedture rummet tilfører undervejs op igennem frekvensbåndet, hvor jeg har en targetkurve der ruller jævnt af
med 3-4 dB fra 200 hz og op - det er sådan højtalernernes delfiltre er opbygget og det kan jeg godt lide, det minder mig om den oplevelse jeg får af
orkestret i operaen i København

en oplevelse jeg synes enhver hifitosse bør unde sig selv (uanset om man kan lide klassisk/opera eller ej) og
opleve hvor meget lyd der i akustiske instrumenter, hvor meget kærlighed musikerene lækker i det (hvis de ikke spiller sidder de hver andet minut og
finstemmer deres instrumenter) og bare oplevelsen af et 100% professionelt arrangement hvor dørene lukker bag dig (bare ærgerligt hvis nogen
kommer for sent) og det lyder BEDRE

end derhjemme.