Sendt: 20 Januar 2014 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gasbeton der er så meget brugt, har ikke de bedste lydisolerende egenskaber. Specielt stemmer går godt igennem fordi det falder sammen med gasbetonens resonansfrekvens. Jeg har selv haft problemet med et børneværelse opad stuen. Der var en væg i 7,5 cm gasbeton. Jeg satte en fortsatsvæg op i børneværelset og det hjalp betydeligt. Den gav ca. 8 db. Jeg brugte 2 lag 13 mm gibs plader sat på et træskellet med lidt afstand til den oprindelige væg. De må ikke røre hinanden. Rockwool blev placeret imellem spærene. Jeg var meget omhyggelig med at spartle imellem hver lag gibsplade. Det er vigtigt, at der ikke er huller, da det giver meget lydgennemgang. Tre lag vil være endnu bedre. Man bruger normalt 13 mm. gibsplader, men det er ikke den optimale tykkelse. Du kunne prøve at finde en 10 mm. plade osse og f.eks. havde den i midten. Pladerne skal ikke limes sammen. Du kunne tage en snak med hende og lytte hos hende, imedens din musik spiller og prøve at høre hvor musikken kommer ind. Det kunne også give en god dialog med hende at du prøver at løse problemet.
__________________ Mvh. Sven
|