| Forfatter |
|
nph12 Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen som kender til steder, hvor man kan købe og downloade musik i lossless format (gerne i WMA Lossless)?
De forskellige musik forretninger på nettet får vel snart øje på det kundesegment, som gerne vil købe musikken i en høj kvalitet. Så må man bare håbe at udvalget også er der. Jeg har heller ikke noget imod, at betale lidt ekstra for den bedre kvalitet.
Jeg har en del numre, som jeg godt kunne tænke mig i min pladesamling, men jeg vil ikke købe mp3 eller wma på enten 128K/bit eller 192K/bit, da det efter min mening er langt fra CD-kvalitet (hvilket et eller andet sted er det som man betaler for, når man køber en cd på nettet).
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du er ikke den eneste ikke kan forstå hvorfor man skal betale næsten fuld pris for en ottendedel af det man normalt får...
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
| Ja, du er ikke den eneste ikke kan forstå hvorfor man skal betale næsten fuld pris for en ottendedel af det man normalt får... |
|
|
Jeg forstår det ihvertfald ikke Problemet er nok lidt det, at der er mange som tror, at mp3 er på fuld højde med cd-kvalitet (har selv snakket med den del som mente det!). Hvis folk tror dette, så kan jeg godt forstå at musik forretningerne er glade og ikke ønsker at ændre dette.
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Behnready Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nph12 skrev:
Jeg forstår det ihvertfald ikke Problemet
er nok lidt det, at der er mange som tror, at mp3 er på fuld højde med
cd-kvalitet (har selv snakket med den del som mente det!). Hvis folk
tror dette, så kan jeg godt forstå at musik forretningerne er glade og
ikke ønsker at ændre dette. |
|
|
Det skyldes måske at folk ikke kan høre forskel, og så er det jo nærliggende at tro at kvaliteten er den samme. Personligt kan jeg ikke høre forskel på 192kbps mp3 og cd originalen, så for mig er det fløjtende ligegyldigt om jeg henter musikken i mp3 format eller et tabsfrit format, jeg går ikke glip af noget. Men selvfølgelig, muligheden for at hente i et tabsfrit format burde være en selvfølge. Det eneste sted jeg umiddelbart kender, hvor man kan hente musik i tabsfrit format er hos http://www.livemetallica.com/
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behnready skrev:
nph12 skrev:
Jeg forstår det ihvertfald ikke Problemet er nok lidt det, at der er mange som tror, at mp3 er på fuld højde med cd-kvalitet (har selv snakket med den del som mente det!). Hvis folk tror dette, så kan jeg godt forstå at musik forretningerne er glade og ikke ønsker at ændre dette. |
|
|
Det skyldes måske at folk ikke kan høre forskel, og så er det jo nærliggende at tro at kvaliteten er den samme. Personligt kan jeg ikke høre forskel på 192kbps mp3 og cd originalen, så for mig er det fløjtende ligegyldigt om jeg henter musikken i mp3 format eller et tabsfrit format, jeg går ikke glip af noget. Men selvfølgelig, muligheden for at hente i et tabsfrit format burde være en selvfølge. Det eneste sted jeg umiddelbart kender, hvor man kan hente musik i tabsfrit format er hos http://www.livemetallica.com/
|
|
|
Ja, der er (rigtig) mange der tror at 192 kb/s er CD-lyd. Og det er synd... Jeg må sige det sådan at jeg godt kan høre forskel på 192 kb/s og CD-lyd, men jeg har bare svært ved at sætte fingeren på hvad det er.
Og jeg ved det ikke er placebo! For det var før jeg vidste at 192 kb/s ikke var CD-lyd ( ). Jeg kopierede musikfiler ind på Media Player, og blev ret skuffet over lyden, og forstod ikke rigtig hvad der var galt, indtil jeg fandt ud af at CD-lyd var en noget højere bitrate, og så faldt det hele jo på plads...
Derudover har jeg også lyttet til 192 kb/s WMA på et par Euphonia MS4, hvor det lød aldeles skrækkeligt... Så jeg er der glad for at jeg nu har fundet en side hvor man kan downloade lossless! 
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Behnready skrev:
nph12 skrev:
Jeg forstår det ihvertfald ikke Problemet er nok lidt det, at der er mange som tror, at mp3 er på fuld højde med cd-kvalitet (har selv snakket med den del som mente det!). Hvis folk tror dette, så kan jeg godt forstå at musik forretningerne er glade og ikke ønsker at ændre dette. |
|
|
|
|
|
Ja, der er (rigtig) mange der tror at 192 kb/s er CD-lyd. Og det er synd... Jeg må sige det sådan at jeg godt kan høre forskel på 192 kb/s og CD-lyd, men jeg har bare svært ved at sætte fingeren på hvad det er.
Og jeg ved det ikke er placebo! For det var før jeg vidste at 192 kb/s ikke var CD-lyd ( ). Jeg kopierede musikfiler ind på Media Player, og blev ret skuffet over lyden, og forstod ikke rigtig hvad der var galt, indtil jeg fandt ud af at CD-lyd var en noget højere bitrate, og så faldt det hele jo på plads...
Derudover har jeg også lyttet til 192 kb/s WMA på et par Euphonia MS4, hvor det lød aldeles skrækkeligt... Så jeg er der glad for at jeg nu har fundet en side hvor man kan downloade lossless! 
|
|
|
Ja, jeg vil også mene, at jeg kan høre forskel på 192Kb/s og en CD. Hvilken side er det, hvor man kan downloade lossless musik?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man ikke det på den der musicgiants side du har linket til?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måsek har det også noget af gøre med at Lossless fylder mere og tager noget længere af downloade og måske er helt umuligt for folk med meget langsom forbindelse. Men ja, man skulle da have valget! Så var alle glade...  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
hifinørden Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er endnu en glimrende side, hvor du kan hente ukomprimeret musik ned. Du betaler bare for datamængden der sendes. http://www.allofmp3.com/ virker glimrende, og meget professionelt. Den har været beskyldt for lidt af hver, men jeg tror nu mest af alt at det er de danske pladeselskaber som har haft for ondt i røven over at miste de mange penge de tager fra de stakkels kunstnere. En moderne Robin Hood med omvendt fortegn kan paldeselskabernes rolle vel egentlig sagtens betegnes. __________________ Mvh Thomas.
Onkyo Integra A-9911 + Hjemmebyg der snart skal forbedres...
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Kunne man ikke det på den der musicgiants side du har linket til?
|
|
|
Nej, ikke endnu (man skal bor i USA). Ellers var jeg også meget glad
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Måsek har det også noget af gøre med at Lossless fylder mere og tager noget længere af downloade og måske er helt umuligt for folk med meget langsom forbindelse. Men ja, man skulle da have valget! Så var alle glade... |
|
|
Efterhånden så har de flere en stor internetforbindelse (2Mbit eller mere), så det skulle ikke være problemet.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh ja, ok...
Hvordan tjekker de det?
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
ahh ja, ok...
Hvordan tjekker de det?
|
|
|
Jeg synes, at have læst på deres side, at man skal bo i USA, men hvordan de tjekker det ved jeg ikke. Jeg kan ikke lige finde, hvor det står nu, men mon ikke de tjekker det enten på ens ip-adresse eller hvor ens betalingskort er registreret henne.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoh... Nogen tager det bare mere seriøst end andre. Nogen gange kan man nøjes med at skrive ens zip-code eller postnummer og så er de tilfredse...
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Tjoh... Nogen tager det bare mere seriøst end andre. Nogen gange kan man nøjes med at skrive ens zip-code eller postnummer og så er de tilfredse...  |
|
|
Det er noget med, at de kun har rettigheder til at sælge musikken i USA.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nph12 skrev:
Raskolnikov skrev:
Måsek har det også noget af gøre med at Lossless fylder mere og tager noget længere af downloade og måske er helt umuligt for folk med meget langsom forbindelse. Men ja, man skulle da have valget! Så var alle glade... |
|
|
Efterhånden så har de flere en stor internetforbindelse (2Mbit eller mere), så det skulle ikke være problemet.
|
|
|
Jeg tror bestemt ikke at det har noget med hastigheden at gøre. Derimod tror jeg at det er "pladsproblemet" den hænger i. Feks Bob Dylan´s diskografi....Hvad ville den ikke fylde i looseless...Det tør jeg slet ikke tænke på.
Men i Mp3 192 bit fylder den 5.4 Gb på harddisken, uden videoer eller andet gøjl. Dette var bare et ekempel.
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifinørden skrev:
| Der er endnu en glimrende side, hvor du kan hente ukomprimeret musik ned. Du betaler bare for datamængden der sendes. http://www.allofmp3.com/ virker glimrende, og meget professionelt. Den har været beskyldt for lidt af hver, men jeg tror nu mest af alt at det er de danske pladeselskaber som har haft for ondt i røven over at miste de mange penge de tager fra de stakkels kunstnere. En moderne Robin Hood med omvendt fortegn kan paldeselskabernes rolle vel egentlig sagtens betegnes. |
|
|
men du skal nok skynde dig, hvis ellers pladebranchen får deres ønske opyldt jvf. nedenstående, men det kommer de nok ikke igennem med - det er jo (trods alt) ikke kina, vi lever i... 
http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func =viewpub&tid=1&pid=842
uddrag: Ifølge DR Penge vil pladebranchen inden for få uger nedlægge fogedforbud mod de teleselskaber, som ikke frivilligt efterkommer branchens krav om at blokere for adgangen til den russiske musiktjeneste. En blokering betyder i praksis, at alle internetbrugere i Danmark ikke længere vil kunne få adgang til den specifikke side.
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
nph12 skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
|
|
|
Jeg tror bestemt ikke at det har noget med hastigheden at gøre. Derimod tror jeg at det er "pladsproblemet" den hænger i. Feks Bob Dylan´s diskografi....Hvad ville den ikke fylde i looseless...Det tør jeg slet ikke tænke på.
Men i Mp3 192 bit fylder den 5.4 Gb på harddisken, uden videoer eller andet gøjl. Dette var bare et ekempel.
|
|
|
Jo, selvfølgelig har harddiskplads noget at sige, men hvor store harddiske kan man købe i dag? Er vi efterhånden ikke oppe på en 1TB?
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nph12 skrev:
| Jo, selvfølgelig har harddiskplads noget at sige, men hvor store harddiske kan man købe i dag? Er vi efterhånden ikke oppe på en 1TB? |
|
|
2TB kan erhverves til små kr. 9000, så jeg tvivler på, at det er HD plads, der er årsagen...
|
| |