| Forfatter |
|
nph12 Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
xtort skrev:
nph12 skrev:
| Jo, selvfølgelig har harddiskplads noget at sige, men hvor store harddiske kan man købe i dag? Er vi efterhånden ikke oppe på en 1TB? |
|
|
2TB kan erhverves til små kr. 9000, så jeg tvivler på, at det er HD plads, der er årsagen...
|
|
|
Det var også det jeg mente. Jeg kan godt forstå, at man har komprimeret musikken for et par år siden, da folk ikke havde den store båndbredde og nogle få GB harddiskplads at gøre godt med. Det er ikke disse ting som sætter begrænsningen i dag, men nok mere pladebranchen (som nok sover lidt i timen).
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det er en kombination af tre ting.
1: At det fylder væsenligt mere end MP3 og at 90% af kunderne er ligeglade om det er MP eller ej bare at de kan have det liggende på deres mobil tlf.
2: Kundernes internet hastiged
3: Forhandlerenes internet hastighed - ikke fedt at der opstår flaskehalse pga af de enorme mængder data som skal frem og tilbage.
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nph12 skrev:
| Det var også det jeg mente. Jeg kan godt forstå, at man har komprimeret musikken for et par år siden, da folk ikke havde den store båndbredde og nogle få GB harddiskplads at gøre godt med. Det er ikke disse ting som sætter begrænsningen i dag, men nok mere pladebranchen (som nok sover lidt i timen). |
|
|
vi er fuldstændig enige - prøvede bare at underbygge det, du sagde, nemlig at HD plads i dag er ekstremt billigt (selvfølgelig fylder data også meget mere, men alligevel)...
der er vist ingen tvivl om, at pladebranchen har sovet i timen. nu må vi bare håbe, at filmbranchen ikke gør det samme (skønt meget kunne tyde på det)...
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
xtort skrev:
nph12 skrev:
| Det var også det jeg mente. Jeg kan godt forstå, at man har komprimeret musikken for et par år siden, da folk ikke havde den store båndbredde og nogle få GB harddiskplads at gøre godt med. Det er ikke disse ting som sætter begrænsningen i dag, men nok mere pladebranchen (som nok sover lidt i timen). |
|
|
vi er fuldstændig enige - prøvede bare at underbygge det, du sagde, nemlig at HD plads i dag er ekstremt billigt (selvfølgelig fylder data også meget mere, men alligevel)...
der er vist ingen tvivl om, at pladebranchen har sovet i timen. nu må vi bare håbe, at filmbranchen ikke gør det samme (skønt meget kunne tyde på det)...
|
|
|
Så må vi snart håbe, at pladebranchen vågner. Som nævnt tidligere, så tror jeg også de fleste er tilfredse med mp3 formatet, men mener, at der er et marked for lossless. Jeg tror helt klar, at dette kundesegment er villig til at betale lidt ekstra for den bedre kvalitet (indenfor rimelighedens grænser). Jeg har ikke tænkt mig at købe musik online, så længe at kvaliteten ikke er lossless.
Gid vide hvad filmbranchen har tænkt sig at gøre, når de ved at i fremtiden køber sine film på nettet? Her kan man snakke om store filer, men mon ikke at de komprimere filmene?
Jeg har ikke noget imod at man komprimere ting, bare det ikke går ud over kvaliteten.
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne udemærkede tråd er fra 2006 - hvor henter I lossless henne nu?
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Martin_Kbh
Desværre har jeg ikke fundet et sted, hvor man kan købe og downloade lossless musik.
Jeg hører også gerne, hvis der er nogen som har kendskab til en netbutik, hvor man kan købe og downloade lossless musik.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg leder også med lys og lygte...men ak.
Er ellers klar til at bruge rigtigt mange penge hos MusicGiants.com men de vil kun have US-kunder grundet deres aftaler med pladeselskaberne.
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well,
jeg kender et par steder.
Linn leverer varen, også i den grad. Rigtigt mange af deres udgivelser kan downloades lossless, oven i købet i studio master kvalitet:
http://www.linnrecords.com/
Derudover er det store amerikanske live musik arkiv også helt i top. Live optagelser, ofte i meget høj kvalitet, kan downloades gratis. Følg linket og tryk på 'live music archive' fanebladet foroven.
http://www.archive.org/details/audio
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja dem kender vi andre sgu også..du dersens Henrik
Linn har kun et par begrænset antal udgivelser - Linn Records er en label og ikke en generel music store.
Giv mig en EU lignende MusicGiants og så er jeg glad.
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Ja dem kender vi andre sgu også..du dersens Henrik
Linn har kun et par begrænset antal udgivelser - Linn Records er en label og ikke en generel music store.
Giv mig en EU lignende MusicGiants og så er jeg glad. |
|
|
Nøj, hvor er du heldig ... Men hvor har manden, der startede tråden, skrevet at han er ligeså fantastisk og heldig som dig? Så vidt jeg kan se svarer jeg præcis på det som han spørger om i sit første indlæg.
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live udgivelser med en masse fede bands kan hentes her:
www.archive.org
Og så er det gratis og fuldt lovligt
Kvaliteten er meget svingende, men der er virkelig nogle perler imellem. søg eksempelvis på Cowboy Junkies - Live at the Mountain Winery. Der er et par stykker at vælge mellem, og særligt den fra 2002 (eller er det 2000?) er helt unik.
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
xtort skrev:
nph12 skrev:
| Jo, selvfølgelig har harddiskplads noget at sige, men hvor store harddiske kan man købe i dag? Er vi efterhånden ikke oppe på en 1TB? |
|
|
2TB kan erhverves til små kr. 9000, så jeg tvivler på, at det er HD plads, der er årsagen...
|
|
|
Der er vist ingen grund til at smide 9.000 efter 2TB når man kan få 500-750GB for lidt over 500kr.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Well, Linn leverer varen, også i den grad. Rigtigt mange af deres udgivelser kan downloades lossless, oven i købet i studio master kvalitet:
|
|
|
Skulle lige prøve studio master, så jeg hentede:
Claire Martin - The Meaning of the Blues i Studio Master FLAC, men hvorfor klipper lyder når jeg streamer via SB3 til min amp?? - Når der ikke klippes i lyden er den dog ganske fantastisk 
Burde SB ikke hunne håndtere 24bit 96kHz? - er det måske DAC'en i min amp som ikke vil være med??
/HC
|
| Til top |
|
| |