Forfatter |
|
andersreimer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2014 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 02 Juli 2014 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Mit nuværende setup består af et sæt B&W DM 604, der bliver trukket af en Marantz SR4500. I mine ører lyder det fantastisk!
Meeen, jeg tror, de har godt af lidt mere effekt, end hvad Marantz'en kan give dem - så mit spørgsmål går på, hvilken
effektforstærker i kan anbefale?
Mine krav til den:
- Billig (jeg er gymnasieelev på mindste-SU'en, så hvis beløbet er max 2500 kr, er det så realistisk?)
- Den skal bevare den lyd, jeg får nu (jeg ved ikke meget om effektforstærkere, så bær over med mig, hvis det ikke giver
meget mening)
Er det realistisk?
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 03 Juli 2014 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring 3000 kr. skulle man nok kunne finde en brugt Rotel RB-1080 og netop Rotel er som skabt til B&W.
Det ville altid værre en god ide at bruge løse effektforstærker til surround, da man dele strøm effekt ud, i sted for at bruge en surround receiver til at trække alle højtaler og det gå helt galt når men smide nogle tung drive højtaler på, ja så komme man ud i at den miste pusten (der er ikke rigtig strøm nok), så her enden man med to muligheder: 1) Bruge løse effektforstærker eller 2) Bruge nogle virkelig let driver højtale, og her er vi ude i horn højtaler.
Personlig ville jeg altid vælge en surround processor løsning plus diverse effektforstærker (eller aktive højtaler), eller også skal man ud i virkelige super dyre surround receiver.
Så man skal ikke regne med hvad man skrive om hvor maget en give surround receiver give ud i effekt og slet ikke på de små til mellem modeler, har blive der tid overdrevet stort.
Og lyden fra Blu-ray film, kræver virkelig meget af en surround receiver før man få det hele med.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juli 2014 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Selvom det er en surroundforstærker, bruger jeg faktisk kun stereo-delen i den, den er nemlig meget musikalsk.
Så effektforstærkere til hver surroundhøjttalere er ikke nødvendige, men tak for informationen :)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juli 2014 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører meget gerne fra nogle, der har nogle konkrete bud på nogle effektforstærker i prisklassen 1000-2500 - altså brugt.
Jeg har selv kigget på NAD 214 og 216, men har læst rundt omkring, at der ikke er meget kraft i 214'eren. Er det rigtigt?
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 03 Juli 2014 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersreimer skrev:
Jeg hører meget gerne fra nogle, der har nogle konkrete bud på nogle effektforstærker i prisklassen
1000-2500 - altså brugt.
Jeg har selv kigget på NAD 214 og 216, men har læst rundt omkring, at der ikke er meget kraft i 214'eren. Er det rigtigt?
|
|
|
medmindre du går oldschool med en af de gamle kæmper så er den bedste du kan finde Myryad MA 120, har hørt den op
imod flere forskellige rotel, nad, atoll, thule, belles, Linn osv og den kommer ud som klar vinder på alle punkter, dens
perspektiv, bund og detaljer er så langt over noget man kan forvente i den prisklasse.
ved ikke lige hvor du kan finde en, men et bud er at ole nielsen fra danish audio design kan have en enkelt eller to stående af
enten den eller dens storebror, begge er indenfor dit budget
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 03 Juli 2014 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersreimer skrev:
Jeg hører meget gerne fra nogle, der har nogle konkrete bud på nogle effektforstærker i prisklassen
1000-2500 - altså brugt.
|
|
|
Hvad med den Rotel RB-1080 som allerede er nævnt __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 03 Juli 2014 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske kunne det være Onkyo M502, eller 504 og 508. Har ikke kigget efter, om der er nogle til salg. Her er 508'eren, __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juli 2014 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det nogle, du har noget erfaring med?:)
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2014 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da stå inde for mærket, da det er ret vellydende og strømstærkt. Har selv haft andet Onkyo gennem årene. Har haft Onkyo A807 i 4-5 år og har været ret glad for den. Det store sæt 388F/588F har jeg lånt og spillet på i 14 dage. Onkyo klangen/lyden vil absolut klæde B&W højttalerne.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 04 Juli 2014 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Måske kunne det være Onkyo M502, eller 504 og 508. Har ikke kigget efter, om der er nogle til salg. her er 508'eren,  |
|
|
savle savle savle .................. :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2014 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er sgu flot.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2014 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det er de godt nok. Men har ejerne behandlet dem godt og ydet service på dem med tiden, så kan de sagtens endnu.......lidt endnu.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|