Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Asus P5B-V DH Deluxe - HDMI + VGA output (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 September 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hey,

Er faldet over det her vildt lækre board med integreret HDMI og VGA... og så det at det er Intel Core 2 Duo compatibelt vil passe rigtig godt til min HFX Mini, men er der nogen der kan fortælle mig hvornår der er mulighed for at kunne købe det?

Link: http://www.asus.com/news_show.aspx?id=3932

Martin

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 September 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg går også og leder efter et bundkort med indbygget grafikkort + HDMI, som skal vise hd-dvd eller blu-ray film. Eftersom ATI RS600 bundkorte med HDMI måske bliver trukket tilbage, så kunne dette Asus board med X3000 grafikchip være en alternativ løsning. Skal sjovt nok også have et HFX mini board som dig Terning  

Men som jeg kan se, så understøtter det ikke Avivo hardware accelerator. Har det nogen betydning for HD film visning på computeren? Tænker på billedkvaliteten. Der står spec. om det her på

http://www.intel.com/products/chipsets/gma3000/gma3000.pdf#s earch=%22Graphics%20Media%20Accelerator%20X3000%22

Der går nok et par måneder før det kommer i handlen.
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 27 September 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fundet en forhandler i Tyskland som skriver at de har det om 11 dage, så det kan være der heller ikke går så lang tid før det kommer til DK

http://www.mercateo.com/p/173-1302924/ASUS_P5B_V_DH_DELUXE_H DMI_LGA775_ATX.html

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
Skal sjovt nok også have et HFX mini board som dig Terning  

Jeg har fået min og har også haft den samlet men den virkede ikke og fandt ud af at bundkort og CPU formentlig ikke passede sammen, derfor er de sendt tilbage og nu prøver jeg at finde et bundkort med dual output så jeg ikke behøver smide en grafikkort i.

Angel skrev:
Men som jeg kan se, så understøtter det ikke Avivo hardware accelerator. Har det nogen betydning for HD film visning på computeren? Tænker på billedkvaliteten.

Det kan jeg desværre ikke svare på

Angel skrev:
Der går nok et par måneder før det kommer i handlen.

Jeg tror det kommer før, håber på det kommer i midten af oktober. Jeg har nemlig ledt en masse på nettet og der står på alle siderne at bundkortet ikke er på lager, men at de for det om f.eks 14 dage.

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Mlarsen skrev:
Jeg har lige fundet en forhandler i Tyskland som skriver at de har det om 11 dage, så det kan være der heller ikke går så lang tid før det kommer til DK.

Ja det står der mange steder, håber bare virkelig at det holder. Kan næsten ikke vente med at få liv i den dejlige HFX mini.

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Det der er kommet her hos SHG er det sådan et bundkort, for i så fald kommer det d. 27.10!

http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?mode=review&lang =DK&varenr=311250&lokation =

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige modtaget en bekræftelse fra SHG om at det er det Asus bundkort som kommer d. 27.10...

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Tak for det men har købt et AM2 compatibelt bundkort i stedet, kunne ikke vente og sparede så også lige et par tusinde som fruen mente vi ikke havde  (ville dog stadig helts have haft en core 2 duo CPU )

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vil have et bundkort med HDMI og DVI, ikke noget med VGA og det skal være et som kan trække Vista, men det kommer man nok til at vente lidt på.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Dette ASUS bundkort skulle i hvert fald være Vista kompatibel, men man må så nøjes med HDMI og VGA. Mon ikke man kan få et stik som splitter signalet, et slags t-stik til HDMI så man kan både have DVI og HDMI sat til...?

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg ville til en hver tid vælge et bundkort med en ok Grafikkort løsning onboard men ikke som første prioritet nærmere som 4-5 prioritet, da sandheden er at langt de fleste onboardløsninger rent ydelsesmæssigt ikke er særlig konkurrencedygtige i forhold til en seperat gfxløsning. Dette er ikke raketvidenskab, det ved jeg godt, men hvis vi så medtager den faktor der hedder dualview clone osv, ja så kommer de fleste onboardløsninger til kort, herunder nv6150 Intel GMA osv. Dette fordi at der som regel kun er en Ramdac. Derfor mener jeg at man ikke skal se så meget på de onboardgrafikkort med mindre det er en absolut budgetløsning. Skal man alligevel op og give 11-1200 for et bundkort for at få hdmi dvi osv på samme kort kan man akkurrat ligeså godt få sig et dedikeret grafikkort med passiv køling, (og egen RAM, og med to Ramdacs) de fåes jo helt ned i 700 kr, og man får meget bundkort for 5-600kr i dag. På denne måde ender man måske samlet set med 200kr ekstra, men har så en løsning som er KLART bedre IMO. Grafikkortet behøver jo ikke at være af den type der der hedder 7800gt og har behov for tre ekstra strømforsyninger.

Ja jeg ved jo godt at man må tage hensyn til varmen, men en passiv HSF som på fx 7600gs modellerne virker ikke til i de tests jeg har læst at kunne skræmme DIY HTPC byggere.

mvh Anders

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Mlarsen skrev:
Dette ASUS bundkort skulle i hvert fald være Vista kompatibel, men man må så nøjes med HDMI og VGA. Mon ikke man kan få et stik som splitter signalet, et slags t-stik til HDMI så man kan både have DVI og HDMI sat til...?

Du kan da bare lave et stik.....Men det vil næsten med garanti ikke virke, hvis ikke du laver en aktiv splitter.... Strømmen i et DVI kabel og dermed signalet er meget svagt specielt hvis der kommer dobbelt modstand på....Skal du have en aktiv splitter kan du ligeså godt købe dig en dedikeret grafikløsning med to Ramdacs + dvi og hdmi (reelt en aktiv splitter, når kortet indstilles til clone)

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Terning skrev:
Tak for det men har købt et AM2 compatibelt bundkort i stedet, kunne ikke vente og sparede så også lige et par tusinde som fruen mente vi ikke havde (ville dog stadig helts have haft en core 2 duo CPU )

Hvad endte du med at købe?
Jeg har selv købt en Athlon64 AM2, og fandt ud af at spændingen på den kunne sænkes betydeligt hvilket resulterede i at temperaturen (og i mindre grad strømforbruget) tog et pænt dyk nedad.
Min 3500+ som standard kører på 1,35V kører fint ved 1,1V (2200 MHz) og når den clocker ned kører den på 1,05V (1000 MHz).

I idle bliver den ikke varmere end stuetemperatur, ca 23 C og det er med en billig Thermaltake køler til 100,- kørerende med ca. 700 RPM.

Jeg bruger programmet RMClock (http://cpu.rightmark.org/) til at styre neddrosling og spænding.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Terning skrev:
Tak for det men har købt et AM2 compatibelt bundkort i stedet, kunne ikke vente og sparede så også lige et par tusinde som fruen mente vi ikke havde (ville dog stadig helts have haft en core 2 duo CPU )

Hvad endte du med at købe?
Jeg har selv købt en Athlon64 AM2, og fandt ud af at spændingen på den kunne sænkes betydeligt hvilket resulterede i at temperaturen (og i mindre grad strømforbruget) tog et pænt dyk nedad.
Min 3500+ som standard kører på 1,35V kører fint ved 1,1V (2200 MHz) og når den clocker ned kører den på 1,05V (1000 MHz).

I idle bliver den ikke varmere end stuetemperatur, ca 23 C og det er med en billig Thermaltake køler til 100,- kørerende med ca. 700 RPM.

Jeg bruger programmet RMClock (http://cpu.rightmark.org/) til at styre neddrosling og spænding.

Jeg har købt Asus M2NPV-VM og Athlon 64 X2 3800+ (65w).

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hvis der stadig er nogen som venter på dette kort, kan jeg oplyse at det nu er kommet på edbpriser: http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=240528#

Jeg har dog lige opdaget at det er et ATX bundkort og ikke et mATX og det passer derved ikke i så mange media center kabinetter som et mATX ville have gjort...

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:

Hejsa Jeg ville til en hver tid vælge et bundkort med en ok Grafikkort løsning onboard men ikke som første prioritet nærmere som 4-5 prioritet, da sandheden er at langt de fleste onboardløsninger rent ydelsesmæssigt ikke er særlig konkurrencedygtige i forhold til en seperat gfxløsning. Dette er ikke raketvidenskab, det ved jeg godt, men hvis vi så medtager den faktor der hedder dualview clone osv, ja så kommer de fleste onboardløsninger til kort, herunder nv6150 Intel GMA osv. Dette fordi at der som regel kun er en Ramdac.

Onboard Geforce 6150 kan sagtens kører dualview og udvidedet skrivebord, så jeg forstår ikke helt hvor du mener begrænsningen ligger på den front?

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa Zulu

Jeg kan i hvertfald ikke gøre det via HD break out bracket som medfølger Asus M2NPV-VM når jeg fx bruger TV-out + vga eller dvi. Hvis du har har løsningen på det så vil jeg gerne at hvis du gider at give mig opskriften på det. Såvidt jeg husker står det også i manualen at dette ikke kan lade sig gøre. Jeg har prøvet alt muligt for at få dette til at virke, men måske er det driveren den er galt med.(kører med den sidste whql til MCE.)

Var det ikke csm kortet du havde?

mvh Anders

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ahh... Men nu snakker du om component og TV-out, før snakkede du om VGA + DVI. Sådan opfattede jeg det i hvert fald.

Jeg har samme kort som dig, men har ikke prøvet break-out-stikket med component eller TV-out.
Så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja snakkede ikke om noget specifikt egentligt, men det fremgår ikke præcist sorry. Jeg mener bare at hvis der er to DACS burde den ene kunne allokeres til NVMV (og tv out /Component out)og det kan den ikke....Såvidt jeg ved.

mvh Anders

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at tråden her er lidt gammel, men faldt lige over følgende på ASUS's hjemmeside:

Question       

Does M2NPV-VM support TV-out and onboard RGB(D-SUB VGA output) function simultaneously?

Answer
The TV-out connector bundled with M2NPV-VM can support both HDTV out (RGB connector) and TV-out (S-video and AV connector). However, due to the hardware limitation, on board RGB(D-SUB VGA output) and HDTV Out & TV-Out function cannot be used simultaneously. But you can use the on board DVI-D VGA output and HDTV Out & TV-Out function simultaneously.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes