| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil reparere et par enheder jeg har, hvor membranerne har sluppet gummiophænget.
Jeg kendte engang noget der hed matadorlim, men det kan jeg ikke finde mere.
Jeg ved godt at basrep.dk kan lave det billigt, men har også et par modifikationer i tankerne.
Men hvilken lim skal man bruge, og hvor får man den?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.museumstjenesten.com/group.asp?group=81
Linket virkede for få minutter siden..
Ellers kan du forsøge dig med forskellige blandingsforhold af alm. hvid snedkerlim og afspændingsmiddel og/eller opvaskemiddel. et antal klatter i forskellige blandingsforhold, som du husker at notere, kan give lige den kombination af optørring og klæbeevne du søger efter.
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket materiale er membranerne lavet af? og er ophænget af gummi eller skumgummi?
Hvis det er papirmembran kan du lime ophænget fast med en alm. pva lim(den hvide som bliver klar ved tørring). Er det f.eks. en plastic membran og ophæng af ren gummi er det ikke sikkert pva lim dur, så er det bedre med en epoxylim.
Pas på med sekundlim - du har kun en chance for at få membran og kantophæng sat rigtig sammen.
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
http://www.museumstjenesten.com/group.asp?group=81
Linket virkede for få minutter siden..
Ellers kan du forsøge dig med forskellige blandingsforhold af alm. hvid snedkerlim og afspændingsmiddel og/eller opvaskemiddel. et antal klatter i forskellige blandingsforhold, som du husker at notere, kan give lige den kombination af optørring og klæbeevne du søger efter.
Mvh. Jens/Modifix
|
|
|
Står bare at holdbarheden er udløbet. Tænkte om der ikke var noget andet (måske nyere) alternativ? Jeg kan teste det lidt med blandingen på nogle cykeldæk, hvis jeg skal igang, men det ville være rart med noget færdiglavet. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter skrev:
|
Hvilket materiale er membranerne lavet af? og er ophænget af gummi eller skumgummi?
Hvis det er papirmembran kan du lime ophænget fast med en alm. pva lim(den hvide som bliver klar ved tørring). Er det f.eks. en plastic membran og ophæng af ren gummi er det ikke sikkert pva lim dur, så er det bedre med en epoxylim.
Pas på med sekundlim - du har kun en chance for at få membran og kantophæng sat rigtig sammen.
|
|
|
Det er aluminium membraner med gummiophæng. Det har selvfølgelig også betydning for hvilken lim man skal bruge, det tænkte jeg ikke lige på. Jeg er lidt bekymret for limen og dens påvirkning på membran og gummiophæng, og vil ikke risikere en eller anden uønsket kemisk reaktion på f.eks. gummiophænget. Aluminiummembranen skulle nok være mere upåvirkelig. Har selv tænkt på epoxy og sekundlim, men ville lige høre om der var noget specielt jeg skulle kigge efter. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lige ud til at være det, der skal bruges - desværre kan jeg ikke finde nogen forhandler i Europa...  Men vil da lige søge yderligere. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alumembran + skumophæng = Kontaktlim
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2011 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
bantan skrev:
| Alumembran + skumophæng = Kontaktlim |
|
|
Jeg vil kigge på det. Takker. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |