| Forfatter |
|
the-box Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 233
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit TV’s korrekte opløsning er 1366 x 768. Jeg har dog ikke
mulighed for at vælge denne opløsning, så hvordan tilføjer jeg denne opløsning
nemmest muligt?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
the-box skrev:
|
Mit TV’s korrekte opløsning er 1366 x 768. Jeg har dog ikke mulighed for at vælge denne opløsning, så hvordan tilføjer jeg denne opløsning nemmest muligt?
|
|
|
Der er ingen garanti for at tv'et kan modtage 1366x768. Hvilket tv, og hvordan er det tilsluttet? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
the-box Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung LE-26R51B tilsluttet med vga, et eller andet onboard grafikkort
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener ikke, at det som udgangspunkt er muligt at vælge den ønskede "skæve" opløsning via indstillinger for skærm, GFX og opløsning.
Med et 3. parts program som fx PowerStrip er det muligt at vælge disse "skæve" opløsninger. Om du får et bedre billede ud af dette, skal jeg ikke kunne sige.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
|
Jeg mener ikke, at det som udgangspunkt er muligt at vælge den ønskede "skæve" opløsning via indstillinger for skærm, GFX og opløsning.
Med et 3. parts program som fx PowerStrip er det muligt at vælge disse "skæve" opløsninger. Om du får et bedre billede ud af dette, skal jeg ikke kunne sige.
/Henrik
|
|
|
Måske spørger jeg dumt, men hvis man "tvinger" en skærm gennem sådan et program til at lave andre opløsninger som du er inde på, ødelægger man den så ik?
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
spped six skrev:
|
/Henrik
|
|
|
Måske spørger jeg dumt, men hvis man "tvinger" en skærm gennem sådan et program til at lave andre opløsninger som du er inde på, ødelægger man den så ik?
|
|
|
Det kunne jeg forestille mig, hvis man vælger en opløsning, som er højere end den panelet kan vise. Problemet er nok størst ved CRT skærme. Disse kan man godt tvinge til at køre end højere opløsning end de er oplyst til at fabrikanten. Det har jeg selv prøvet.
Jeg tror ikke, at det er et problem med LCD ell. Plasma, da man bare vil få sort skærm (intet signal), hvis man vælger en opløsning, der er højere højere end den, panelet er opgivet til.
I the-box' tilfælde tror jeg ej heller det vil blive et problem, idet Samsung-skærmen kan køre den ønskede opløsning. Det er blot Windows' kontrolpanel for indstilling af opløsning, der er lidt forældet set i forhold til fladskærmsmarkedet.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
rattanhuset skrev:
spped six skrev:
|
/Henrik
|
|
|
|
|
|
Det kunne jeg forestille mig, hvis man vælger en opløsning, som er højere end den panelet kan vise. Problemet er nok størst ved CRT skærme. Disse kan man godt tvinge til at køre end højere opløsning end de er oplyst til at fabrikanten. Det har jeg selv prøvet.
Jeg tror ikke, at det er et problem med LCD ell. Plasma, da man bare vil få sort skærm (intet signal), hvis man vælger en opløsning, der er højere højere end den, panelet er opgivet til.
I the-box' tilfælde tror jeg ej heller det vil blive et problem, idet Samsung-skærmen kan køre den ønskede opløsning. Det er blot Windows' kontrolpanel for indstilling af opløsning, der er lidt forældet set i forhold til fladskærmsmarkedet.
/Henrik
|
|
|
Oki jeg ved det heller ikke, så det var blot en tanke 
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa på nvidia: start> run
rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg setmode 1 1360 768 32 60
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
the-box Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, men det er desværre et onboard intel kort, hvis man f. eks kan gøre det med powerstrip vil jeg da meget gerne have en lille guide til det, da jeg ikke synes jeg helt kan hitte ud af det selv
|
| Til top |
|
| |
the-box Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der ved hvordan man gør det i powerstrip?
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
the-box Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det ikke godt passe at jeg med denne samsung skærm skal vælge et VGA input med en opløsning der hedder 1360x768, for at få 1:1? Vil den så ikke automatisk laver 3 pixels sort i hver side, og dermed vise 1:1?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
the-box skrev:
Kan det ikke godt passe at jeg med denne samsung skærm skal vælge et VGA input med en opløsning der hedder 1360x768, for at få 1:1? Vil den så ikke automatisk laver 3 pixels sort i hver side, og dermed vise 1:1?
|
|
|
Jo, sådan plejer det at forholde sig på Samsungs skærme.
|
| Til top |
|
| |