| Forfatter |
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 30 November 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Hvad der skal ske med de der har forudbetalt deres abb må stå i det uvisse, men det ændre jo ikk ret meget at folk ikke har støttet bladet og annonce indtægterne har sikkert heller ikke været særlig gode selvom antallet måske siger noget andet, er de sikkert blevet solgt for billigt for at holde butikken kørende..
Hvad folk synes om bladet må være op til dem, og dem der har droppet det har jo deres måde at se på deres hobby på og grej de helst vil se omtalt og testet, men jeg synes at de fleste skribenter hos HF lyder til at have gode erfaringer i bagagen, om man så synes at deres måde at give et facit på det hele er kedelig, ændre det jo ikke ved at der trods alt er brugt tid på at teste tingene og give os viden om forskellige mærker der findes rundt omkring...
Hvor den fine linie går mellem de annoncer der findes i bladet og de testede produkter der testet er, må man så selv tolke for og imod, men jeg synes da for det meste at sol og vind er delt ret lige..
Jeg opsagde også mit abb for et par år siden, men har dog købt bladet i ny og næ sidenhen, og for mig og se så går vi alle lidt for meget op i at de skal være vores måde og se tingene på der skal være i bladet, jeg ville helst se 2 kanals hele vejen uden alt det surround tis osv, men et blad som dette gavner ikke ret mange, samt andre mere nørdede artikler er for de få, og vores lille land kan ikke bære sådan noget, det skal på sin vis være let tilgængelig for det fleste og det har jeg intet imod..
Et lydpunkt er da absolut at Janils vil forsætte med at lave sine artikler og berige denne "genre" selvom HF er gået i graven, hans side trænger også til en opdatering iøvrigt, da jeg har støvsuget den side for oplysninger allerede, en opdatering af pladespilleren og hvordan den virker og de remedier der er kommet til sidenhen ville være oplagt, for os der gerne vil nørde til den store guldmedalje er han absolut i sit es og det ville være kedelig hvis dette skulle gå til spilde..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 30 November 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeD
Ha ha nej det var ikke mig og jeg ligner ham heller ikke 
carsten
|
| Til top |
|
| |
JoeD Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 30 November 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
JoeD
carsten |
|
|
At du ikke ligner ham, er jo heldigt for dig
Men når du har været med siden '67, kunne det jo sagtens have været, at det var dig, der i sin tegnede striben.
Mindes med et smil "Le Sacre du Printemps"-episoden. Quadrofoni
Men god læselyst! Jeg skal også have arkivskabet åbnet, og finde de gamle årgange frem. For mig var højdepunktet i HF fra
1975 til 1985. Men det hænger sikkert sammen med, at det var min mest nysgerrige og påvirkelige alder. Siden fik man voksne
forpligtelser og egen kritisk sans... __________________ The truth lies between the ones and the zeroes
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 30 November 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeD skrev:
CARS10 skrev:
JoeD
carsten |
|
|
At du ikke ligner ham, er jo heldigt for dig
Men når du har været med siden '67, kunne det jo sagtens have været, at det var dig, der i sin tegnede striben.
Mindes med et smil "Le Sacre du Printemps"-episoden. Quadrofoni
Men god læselyst! Jeg skal også have arkivskabet åbnet, og finde de gamle årgange frem. For mig var højdepunktet i HF fra
1975 til 1985. Men det hænger sikkert sammen med, at det var min mest nysgerrige og påvirkelige alder. Siden fik man
voksne
forpligtelser og egen kritisk sans... |
|
|
Nej det var guldalderen 1975 - 1985, også i mine øjne.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 30 November 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvis vi skal ud i flere spekulationer, så er der lidt her:
Når et blad, der melder om lukning, ikke er erklæret konkurs, kan der være flere årsager:
- Økonomien er rimelig sund, og alle kreditorer får deres tilgodehavender, før den endelige lukning.
- Man håber på en politisk beslutning, der gør at bladet kan genåbnes, og køre videre som før.
Det er måske optimistiske forhåbninger, men ikke den rene utopi.
|
|
|
Politisk beslutning? Vores kulturminister Carina Christensen tager sagen op i Folketinget, yes yes. Tror du virkelig selv på den? For det kan jeg love dig, at HF ikke regner med at få. Du burde nok lige holde igen med de gætterier. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 30 November 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
| Politisk beslutning? Vores kulturminister Carina Christensen tager sagen op i Folketinget, yes yes. |
|
|
Liberalisering af det danske postmarked hører vel ikke under kulturministeren... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Spencer skrev:
Hvis vi skal ud i flere spekulationer, så er der lidt her:
Når et blad, der melder om lukning, ikke er erklæret konkurs, kan der være flere årsager:
- Økonomien er rimelig sund, og alle kreditorer får deres tilgodehavender, før den endelige lukning.
- Man håber på en politisk beslutning, der gør at bladet kan genåbnes, og køre videre som før.
Det er måske optimistiske forhåbninger, men ikke den rene utopi.
|
|
|
Politisk beslutning? Vores kulturminister Carina Christensen tager sagen op i Folketinget, yes yes. Tror du virkelig selv på den? For det kan jeg love dig, at HF ikke regner med at få.
Du burde nok lige holde igen med de gætterier.
|
|
|
Hvorfor holde inde med gætterier? Abonnenterne gættede jo på at de ville få deres blade, men der gættede de forkert (måske). Jeg gætter til gengæld på at det bliver svært for nye hifi-blade, efter denne omgang. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Jeg fatter stadig ikke det fascinerende i at lave negative tests. HF var vel ikke et forbrugermagasin på linie med "TÆNK". Nu ved jeg ikke hvordan hifimagasinerne får udstyret til test - beder de producenten om at sende et apparat, eller er det producenten der henvender sig til magasinet? |
|
|
Hvis bladet havde været på forbrugernes side, hvilket jeg kan forstå vi skal mere end 20 år tilbage i tiden for at finde, ville det havde set det som sin opgave, ikke bare at anbefale gode produkter men også at advare imod de dårlige, de virkningsløse og de der blev solgt til overpris.
Citér:
| Når nu bladet kaldte sig "High Fidelity" kan man vel ikke forvente at de bruger spalteplads på noget der er åbenlyst "low fidelity"? |
|
|
Der er skam rigeligt med produkter der kun er high fidelity af navn, men i realiteten er det rene slangeolie. Jeg har oplevet flere på HiFi & Surround.
Citér:
| Jeg har heller aldrig læst en test i f.ex "HIFi-Choice" hvor et produkt bliver decideret nedgjort. Kan det mon skyldes at de fleste producenter af hifi forsøger at lave en kvalitet der står nogenlunde i rimeligt forhold til prisen? |
|
|
Jeg ejer et tårn i Paris, vil du købe det af mig til en favorabel pris?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes vi - om ikke andet så af respekt for afdøde - bør holde en lidt pænere tone i denne tråd
vedr. meget positive anmeldelser ; nogle engelske magasiner kaster priser, editors choice og product of the year efter alt og alle i et omfang at man i den grad bliver skuffet - når man fx køber en cyres cd afspiller og den lyder som en skotøjsæske med en walkman inden i
Jeg mener ikke at vi skal tilbage til islændertrøjer, piberøg og kun negativ og antikapitalistisk omtale - men jeg savner nu også lidt bid i de artikler
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Jeg synes vi - om ikke andet så af respekt for afdøde - bør holde en lidt pænere tone i denne tråd |
|
|
På cvr.dk står firmaet stadig ikke som konkurs. Det er lige tidligt nok, at lægge det i graven.  Der kan komme en rig filantrop forbi, i sidste sekund, og redde det - hvem ved... __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Personligt har jeg afleveret en del artikler til HF som skulle have været i de kommende udgaver. Når problematikken omkring evt. ophavsrettigheder er afklaret, vil jeg lægge disse artikler på min hjemmeside, med links til danske, svenske og norske fora. Jeg mener, at de importører som har været så venlige at låne mig udstyret, fortjener at få noget respons på den ene eller den anden måde. Således beder jeg de distibutører som evt. læser med her om lidt tålmodighed. Alle udlånte produkter vil blive returneret og der kommer en eller anden form for anmeldelse, med mindre andet ønskes.
Således vil artikler i "pipeline", når de er færdige, også blive offentliggjort på min hjemmeside. Flere oplysninger følger, når jeg har afklaret mht. rettighederne.
Hvorvidt "kontravægten" fortsætter på min hjemmeside, afhænger af muligheden for at låne udstyr. Alternativt må det blive omtale af det jeg selv investerer i eller bygger. |
|
|
Det ville være rigtigt dejligt hvis dine artikler kommer på hjemmesiden. Jeg har læst High Fidelity i mange år, og kommer til at savne det. "Kontravægten" var noget af det jeg altid glædede mig til at læse  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Fossum Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu bare så sørgeligt,øv øv øv.jeg vil komme til at savne det blad    __________________ Robert
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
En epoke i mit liv slutter hermed. Bladet var med til at forme mit ungdomsliv og betød mindst ligeså meget som "Rapport" for mig for 30 år siden __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friisand skrev:
| En epoke i mit liv slutter hermed. Bladet var med til at forme mit ungdomsliv og betød mindst ligeså meget som "Rapport" for mig for 30 år siden |
|
|
Jeg kan se det for mig: High Fidelity i den ene hånd, Rapport i den anden hånd og..nå nej, ikke flere hænder 
|
| Til top |
|
| |
JoeD Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Friisand skrev:
En epoke i mit liv slutter hermed. Bladet var med til at forme mit ungdomsliv og betød
mindst ligeså meget som "Rapport" for mig for 30 år siden |
|
|
Jeg kan se det for mig: High Fidelity i den ene hånd, Rapport i den anden hånd og..nå nej, ikke flere hænder
 |
|
|
Ja, bladet har sikkert på den måde holdt mange væk fra oplevelser, de senere ville opfatte som pinlige
Jeg erindrer, hvordan en af mine venner dengang fortalte, at han havde brugt det halve af natten på at justere den Stax-pick-
up - imens kæresten sad utålmodigt på sengen og frøs i sit blondeundertøj.
"Du må sg'u' enten gå på kompromis med kvaliteten - eller leve i cølibat" __________________ The truth lies between the ones and the zeroes
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til sidst var bladet gået så meget i tomgang, at det var tidspilde at læse det selv på biblioteket !
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
rainman skrev:
|
Div. Til orientering kan det oplyses at High Fidelity igennem mindst 6 år har haft elendige regnskaber. I mindst 6 år har egenkapitalen været i stort minus og kun 2 ud af 6 år har der været få tusinde kr i overskud på driften. Deres bank må have været overordentlig venlig at låne dem penge som ikke gennem 6 år blev tilbagebetalt. Så HF har længe set døden i øjnene. At så en partner i Sverige ikke betaler er bare det sidste dødsstød. Bladet har efter min mening ikke været godt siden start 80. Artikler og test lugtede langt væk af afhængigheden af annonce indtægter. Aldrig negative test, nærmest neutrale og uden nosser. Indtægter fra annoncer var højst sandsynligt mere indbringende end abonnet indtægter, ikke just godt for læserne.
Hilsen rainman
|
|
|
Så er der ingen tvivl om at ledelsen / bestyrelsen for selskabet har påtaget sig et personlig økonomisk ansvar i forbindelse med udsendelse af de girokort - så snart en egenkapital er i minus og man lader selskabet påtage økonomiske forpligtelser som men med stor sandsynlighed ved man ikke kan indfri via selskabets ordinære drift så pådrager man sig et personligt ansvar.
At man har selskaber som anpartselskaber og aktieselskaber fritager kun ledelsen for økonomiske forpligtelser inden for de ramme som den selskabskapital de har oprettet selskabet med pt. 125 000 for et anpartselskab og 500.000 for et aktieselskab - og - krisetiderne taget i betragtning - så har banken nok en personlig kaution for deres udestående - så de kan rent faktisk have slugt alle abonnementspengene for snuden af alle andre for at dække sig ind - spørgsmålet er så bare hvor meget det er.
Hvis de der har lavet bladet hæfter personligt og hvis tidsskriftets økonomi er så ringe som antydet så er vrede abonnenenter nok deres mindste bekymring lige nu
|
|
|
Det er altså noget lodret vås dette her! Gu er der tvivl! Vi kan da ikke sidde her i et offentligt forum og sniksnakke os til enighed og derved placere ansvar på den måde. Mange virksomheder i Danmark har negativ egenkapital og det er bestemt ikke ansvarspådragende at fortsætte driften alligevel. I kan ikke bare slå et regnskab og dømme dem på baggrund af et flerårigt negativ egenkapital - det er ikke en bank med lovregulerede solvenskrav. Mange andre faktorer spiller ind her; vi kender intet til deres finansiering og øvrige forhold så hold inde med injurierne. Vi lever i et retssamfund!
Sku da utroligt!
|
| Til top |
|
| |
JoeD Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
r-l-b skrev:
rainman skrev:
Div. Til orientering kan det oplyses at High Fidelity igennem mindst 6 år har haft elendige regnskaber....
|
|
|
Så er der ingen tvivl om at ledelsen / bestyrelsen for selskabet har påtaget sig et personlig økonomisk
ansvar... |
|
|
Det er altså noget lodret vås dette her! Gu er der tvivl! Vi kan da ikke sidde her i et offentligt forum og sniksnakke os til
enighed og derved placere ansvar på den måde. Mange virksomheder i Danmark har negativ egenkapital og det er bestemt
ikke ansvarspådragende at fortsætte driften alligevel. I kan ikke bare slå et regnskab og dømme dem på baggrund af et
flerårigt negativ egenkapital - det er ikke en bank med lovregulerede solvenskrav. Mange andre faktorer spiller ind her; vi
kender intet til deres finansiering og øvrige forhold så hold inde med injurierne. Vi lever i et retssamfund!
Sku da utroligt! |
|
|
Tak for de opfordrende ord. Jeg kunne ikke være mere enig!
Og helt ærligt: Selvfølgelig er det irriterende, hvis man som abonnent har en plovmand i klemme (nogle af skribenterne har
langtmere til gode. Løn, som måske skulle have betalt huslejen. Sådan er livet ind imellem. Men at gøre sig til
folkedomstol over, hvorvidt det var ansvarligt at fortsætte driften indtil nu eller ej udfra et sæt af økonomiske
omstændigheder, vi ikke kender. Så må hulkeriet tage en pause!
Man kan også spørge sig selv, om det var fornuftigt af de folk at knokle røven ud af buksene for den butik i årtier - hvis
dette er takken? __________________ The truth lies between the ones and the zeroes
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
slettet
mit indlæg kunne forveksles med mudderkastning - det var ikke tilsigtet - jeg udtræder af denne tråd
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
beklager - har et firma negativ egentkapital så er fortsat drift ansvarspådragende for ledelsen hvorfor det påhviler ledelse at drage særlig omsorg for at evt gældsættelse med sikkerhed er dækket ind ved kendte indtægte og at krav fra kreditorer (hvilket der vil være ved negativ egenkapital) ikke kan vælte læsset således at den nye gæld man stifter ikke kan indfries fordi gamle kreditorer tager indtægten.
derfor skal man sikre sig bindende afdragsaftaler med gamle kreditorer så de ikke kan vælte læsset man skal sikre sig at kommende indtægter er sikre - ikke nok med en formodning man skal sikre sig at den gældsforpligtelse - dvs trykkeriregningen m.m er mindre end de intægter men ved kommer og man skal efter 6 år med negativ egenkapital have mere end gode argumenter til hvorfor det pludseligt skulle begynde at gå godt
så det er ikke gisnerier om high fidelitys økonomi, men blot en understregning af at man som selskabsledelse meget nemt kan pådrage sig et økonomisk ansvar
|
|
|
Du aner jo fagligt ikke hvad du snakker om...er det noget du læst på nettet? Det er regulært forkert.
Ifølge E&S har ca. 27.132 danske registrerede virksomheder negativ egenkapital ved sidste regnskabsaflæggelse. (Kan være behæftet med data fejl, men alligevel)
Hvis din drift er finansieret er der aldrig nogen dommer der vil drage dig til ansvar for at forsætte din virksomhed til trods for en negativ egenkapital...det er noget sludder du kommer med!
|
| Til top |
|
| |