Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 18:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Autopower virker ikke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Dali E 12 F hvor powermode er sat til aut og når den slukker uden signal efter 20 min så har jeg en mulighed for at
få lyd og det er at slukke for forstærkeren og tænde den igen.(lader til det er et problem med dali subwoofer)

Synes det er irreterende at have sådan en funktion som ikke virker og har lyst til at aflever den og sige jeg ikke vil have den
når aut tænd og sluk funktionen ikke fungere som den skal.

Hvad vil i gøre i sådan en situation min lille jamo sub 200 fungere helt optimalt på det punkt.

Hvor mange gange kan man tillade sig at købe noget i hifiklubben og aflevere det tilbage?

Min jamo sub 200 til mit tv slukker aut efter 30 min og er enormt praktisk når jeg slukker for min forstærker og går i seng, men
også hvis mit tv slukker efter 4 timer så slukker min subwoofer efter 30 min så der ikke bruges unødig strøm
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

Hvor mange gange kan man tillade sig at købe noget i hifiklubben og aflevere det tilbage?

Det findes der ingen fast regel for, men hvis det ikke virker kan du selvfølgelig få det repareret eller ombyttet.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2014 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Tror det generalt er et problem for dali har jeg kunne læse lidt om,

Klubben
hvis jeg gør det vil jeg vælge denne subwoofer, lidt overkill men lidt power må der godt være med et lukket
kabinet
jamo
(returvaren til 3999kr).

Kan godt have lidt dårlig samvittighed hvis jeg gør det, har haft en subwoofer i denne månede fra klubben som jeg
returnerede.

Har i selv købt nogen ting, returneret det og købt noget andet det samme sted mere end 2 gange inden for kort tid?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Tror det generalt er et problem for dali har jeg kunne læse lidt om,

Klubben
hvis jeg gør det vil jeg vælge denne subwoofer, lidt overkill men lidt power må der godt være med et lukket
kabinet
jamo
(returvaren til 3999kr).

Kan godt have lidt dårlig samvittighed hvis jeg gør det, har haft en subwoofer i denne månede fra klubben som jeg
returnerede.

Har i selv købt nogen ting, returneret det og købt noget andet det samme sted mere end 2 gange inden for kort tid?

Tror du at det er et generelt problem fordi at du selv har oplevet det? Jeg kan undre mig over hvorfor man ikke bare får klaret problemet i butikken istedet for at sidde på et forum og udtrykke sin utilfredshed.

Det er faktisk grunden til at der er garanti på sagerne, så istedet for at drage til forhastede konklusioner og teorier, så brug garantien og få hjælpen det rette sted - alt det andet løser jo dybest set ikke problemerne alligevel.

Og til din teori - NEJ, der er ikke tale om et generelt problem, og der er heller ikke skrevet en masse andre steder om det, og jeg håber da ikke at du er kommet frem til den konklusion ud fra det svar, du har fået på HFKs forum?.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2014 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Kan jo bare sætte den til on hele tiden, men det skal jo bare virke, har også læst det godt kan være et problem med andre dali
subwoofer som f.eks Dali Suite 1.5 S, at den er meget svær at få gang i lyden når den først er gået i standby.

Har skrevet til Dali og skal til Odense i morgen eller lørdag så må jeg lige høre hvad de siger,synes bare dali er lidt langsomme
om at svare, har skrevet til dem om et andet spørgsmål jeg havde for nogen dage siden, men de har ikke svaret.

Når nu den går på standby så kan jeg skrue op for volumen på min forstærker,på subben,ændre på delfrekvensen, prøve at
fremhæve bassen med min eg (wmp 12), det eneste der virker er slukke og tænde for subben.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Maj 2014 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Det fungerer sjældent at skrive direkte til en producent. Prøv at forestille dig hvor mange mails, de modtager hver dag fra hele verden - svartid må altså forventes.

Men nu bliver du jo ved med at læse at du har læst at det kan være et problem med andre Dali. Det er noget vrøvl - det er derimod et problem i mere eller mindre udstrækning på alle produkter med auto-standby.

Funktionen virker ved at produktet selv slukker ned efter noget med meget svagt eller intet signal. For at få den igang igen skal man skrue lidt op på volumen for at give signal nok til at forstærkeren "vågner" igen. Her er det forskelligt hvor meget eller lidt der skal skrues op for at subben slår til igen, men sådan er det på ALLE subwoofere. Det er kun følsomheden på indgangen, der kan være forskel på, og er man typen der sjældent hører musik over normalt hyggeniveau, ja så skal man lade den være tændt når man bruger den for ellers så vil den slå fra efter lidt tid.

Hvis forstærkeren i subben har en defekt, så er det en anden sag, men her kommer den fantastiske ting ind i billedet, der hedder garanti!

Så afsted med den, så du kan få det løst

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2014 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Havde skrevet til dali og sørme om jeg ikke lige har fået en opringning fra dali, jeg må ind til den lokale hifiklub og lige få
undersøgt mit problem for de har ikke oplevet det før

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes