Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 06 December 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være interessant at finde ud af præcist hvilke typer SPU det drejer sig om. Kigger man hos Cartridge Database (vælg Ortofon & Moving Coil) kan man se at der findes mange varianter af de firkantede SPU...
Der er bla. et link til dette dokument der henviser til nogle af dem.
Mon ikke SPU'erne er samme årgang som Delphon'en? - Hvor er vi henne tidsmæssigt?
|
Til top |
|
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
Sendt: 06 December 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 06 December 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
.... foræret af et par meget søde mennesker. Helt vederlagsfrit!  |
|
|
Helt vederlagsfrit - jeg ved ikke rigtig. Efterfølgende gav jeg jo de søde mennesker en flaske rødvin. Så enten deler vi udgift eller også udbytte.... du bestemmer dog  . OK - tillykke med den - den er vildt flot. Glæder mig til at se den 'live'
Jeg rendte til gengæld hjem med en lille kasse fyldt med Jørgen Schou-trafoer - gu' ved hvor de mangler eller kan bruges  Findes der nogle lister over dem - jeg har google't lidt uden held 
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 06 December 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Det kunne være interessant at finde ud af præcist hvilke typer SPU det drejer sig om. Kigger man hos Cartridge Database (vælg Ortofon & Moving Coil) kan man se at der findes mange varianter af de firkantede SPU...
Der er bla. et link til dette dokument der henviser til nogle af dem.
Mon ikke SPU'erne er samme årgang som Delphon'en? - Hvor er vi henne tidsmæssigt?
|
|
|
Ja du må ikke spørge mig krenzler.  En gang efter 1959 i hvertfald. Men hvis nogen kan fortælle hvornår Mørch i sin tid opkøbte det konkursramte Delphon, så kan vi nok bedre sjusse os bedre frem til et årstal. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mere eletronisk krims-krams i signalvejen på min tonearm end på den i auktionen bjerager. Jeg skal lige indskyde at jeg blot har brugt en lineal til at måle mellemhjulet.  Jeg har ikke en skydelære ved hånden. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 07 December 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Orv! Jeg havde desværre ikke tid til at støve alle de hylder og rodeskuffer igennem. Det skulle vel aldrig være en kasse fuld af disse JS trafoer du fandt deroppe X-ray? For så kender jeg sku da nok en som kunne stå og mangle et par stykker. 

|
|
|
Der var da noget der ligner dem der - på et lille stykke bøjet blik. Bare jeg nu tog dem med - check'er det op på mandag. Det kan være, det ender med en overordentlig lækker rødvin .. vi får at se . Skal de have lige dé der numre 
Sov godt  __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 December 2008 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må have været i starten af 70'erne at mørch købte resterne, de havde i hvert fald en bæltedrevet delphon på markedet i begyndelsen af 70'erne.
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik tilsluttet min Delphon i går, og desværre er der kun hul igennem den venstre kanal, så jeg skal i gang med noget fejlsøgning. Men jeg fandt ud af at kablet slet ikke skal tilsluttes en RIAA indgang. Outputtet er så højt at jeg bare skulle putte stikket i tape indgangen. Så det lader altså til at den smule elektronik som sidder på ledningen under armen åbentbart er en simpel og mikroskopisk RIAA. Jeg synes nu ikke at lyden var specielt velopløst, så det skal nok pilles af, eller blot bypasses. Jeg skal nok få taget et billede af undersiden på grammofonen ved lejlighed. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode billeder af byggeprocessen af en Lenco her.
Fra denne LH tråd.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|