Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Snell-logen - formanden forlader skuden! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Allan skrev:
PeKo skrev:

SÅ SKETE DET - MIT KREDSLØB ER LUKKET OG JEG ER TILFREDS!!

Konen er sat i karbad med en halv lilter Carls Special! Hendes favorit afslapning.. Jeg, har været i Vejle for at hente en effektklods. Onkyo M-508. Den styrer nu toppen på B'erne, Naka'en bunden, Micromega'en skiverne og Rotel for-bamsen samler det hele med en lille rød sløjfe - PeKo's anlæg er DONE! JEG ER TILFREDS! Orh, det er stort.. Dejligt at høre en tilfreds mand - hvor længe mon det holder inden at opgraderingsbacillen får fat igen?

Men hvor er Conrad rørbamsen i alt det her - købte du ikke den?

Så, jeg ser sgu frem til at dele dette med jer gutter, når vi skal være rigtige mænd sammen over mr. Weber i nær fremtid! Man glæder sig også her - der er altså noget med de weber'ere og så os mænd!

HYG fra studie-4...

PeKo Snelle-Slammer

Så skulle jeg måske ikke have sendt de dæmpeled alligevel ???? Nå men det har jeg nu gjort . Dæmpeled til hvad? Til at sætte i røven på Naka´en kære Admiral, de dæmper output fra pre.-amp. med 10dB, du kan læse om dem her : Rothwell inline attenuators........... http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/html/attenuators.html

Godt at høre at det kører for dig ....... Thansen  Ja nemli´ ja

Glæder mig også til et Snelle-træf.................. Ditto herfra studie 1...

Til top Vis Allan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Et par A , det sjove var at Peter havde skrevet noget inde i bas kabinettet .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen !

Er det et par orginale Snell A´er Fra Peters tid ? jeg har ikke hørt denne model kun de nyer, hvordan syntes du de lyder ?

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

Hej Jensen !

Er det et par orginale Snell A´er Fra Peters tid ? jeg har ikke hørt denne model kun de nyer, hvordan syntes du de lyder ?

ja .

men en shop i århus havde lavet noget ved dem , for at sige det lige ud havde de taget røven på den kunde der havde dem .

han fik laver basser og de tog de org kabler og sætte noget monster l**t i .

Men de blev fixet igen .

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hej Jensen !

ja .

men en shop i århus havde lavet noget ved dem , for at sige det lige ud havde de taget røven på den kunde der havde dem .

han fik laver basser og de tog de org kabler og sætte noget monster l**t i . Sådan nogle knuder  

Men de blev fixet igen .  det var da godt, efter min mening skal man kun bruge rent sølv tråd vis man skal skifte kabler i en Snell  fik du hørt den efter dette ingreb ?

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hej Jensen !

ja . men en shop i århus havde lavet noget ved dem , for at sige det lige ud havde de taget røven på den kunde der havde dem . han fik laver basser og de tog de org kabler og sætte noget monster l**t i . Sådan nogle knuder  Men de blev fixet igen .  det var da godt, efter min mening skal man kun bruge rent sølv tråd vis man skal skifte kabler i en Snell  fik du hørt den efter dette ingreb ?

ja det hjælp .

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hej Jensen !

ja .

han fik laver basser og de tog de org kabler og sætte noget monster l**t i . Ja, sådanne grusomme historier har jeg hørt om før... 

Men de blev fixet igen . Mon ikke DCA (Duelund) fladvalsede sølv i silketråd ville være sagen...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Et par A , det sjove var at Peter havde skrevet noget inde i bas kabinettet .

Hvilken ML er det 27 eller 27.5. måske?

Og hvilken AR er det - det ligner noget af det fede fra 70'erne...

Hvilken forstærker af disse var den bedste?

Selv overvejer jeg noget biampning med en rør til toppen og en solidstate til bunden...

Stig Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Syn's lissom lige jeg vil give lidt lyd fra mig - det er længe siden sidst - og afsløre hvad jeg roder med pt.  Jeg har lånt mig nogle signalkabler med hjem, da jeg overvejer forbindelsen mellem pick-up og RIAA. I øjeblikket lytter jeg på et Audio Note AN-S sølvkabel, og det tror jeg faktisk godt jeg kan leve med. Det slipper helt utroligt mange detaljer igennem, og torsdag aften blev brugt til at gå på genopdagelse i LP samlingen. Men er det prisen værd?.....2000,- kr.....tja bum bum. Jeg lytter videre, og lægger budgetter

* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
Til top Vis Stig Mogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig Mogensen

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Stig Mogensen skrev:
Syn's lissom lige jeg vil give lidt lyd fra mig - det er længe siden sidst - og afsløre hvad jeg roder med pt.  Jeg har lånt mig nogle signalkabler med hjem, da jeg overvejer forbindelsen mellem pick-up og RIAA. I øjeblikket lytter jeg på et Audio Note AN-S sølvkabel, og det tror jeg faktisk godt jeg kan leve med. Det slipper helt utroligt mange detaljer igennem, og torsdag aften blev brugt til at gå på genopdagelse i LP samlingen. Men er det prisen værd?.....2000,- kr.....tja bum bum. Jeg lytter videre, og lægger budgetter

Det er altid rigtig dejligt at gå på opdagelse i sin LP samling, det gør jeg også gerne.

Hvis du synes om lyden fra de AN sølvkabler og der er en væsentlig forbedring i forhold til det du kørte med før.....Ja så er det jo prisen værd synes jeg.........

Det med priser kan man jo altid diskutere, jeg kører selv med sølvkabel i hele kæden, det koster men det er det værd for MIG..............

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Så er der nyt "knægte"..........PeKo er lige kørt fra mig med mine kære baby´er OVC "HyyyyyyyyyyyyyyL", "hehe" har fået 2stk. NAD 216 THX til bunden og Onkyo M-508 til toppen, nyt er også Rotel RHA 10 pre-amp.

Så er der dømt strøm gutter.................Yeahhh Yeahhh......................der er bare fuld skrald på, de NAD styre bare bunden med jernhånd og med en silkeblød Onkyo til toppen, det er bare lykken, håber du blir glad for det OVC Permand ;-) tak for en hyggelig eftermiddag..............................

Don Allonso Von Snello mit viel strøøøøøm :-)  

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

mondial skrev:

Hejsa ærede Loge :-)))

Vedr. kabler i Snell højttalere - jeg er den MEGET tilfredse  indehaver af et sæt Snell C IV - hvor jeg en enkelt gang har været "inde i højttaleren" - og der er originalt fra fabrikken brugt Monster Cable. Og der er ikke "trixet" med dem - jeg er første ejer :-)))

MVH

Mondial

Halløwsa Hr. Mondial

Kan ske at De ønsker optagelse i Logen ?????

De skal da være meget velkommen, ansøgning om optagelse bedes rettet til Admiralen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

mondial skrev:

Hejsa ærede Loge :-))) Jammen hejsan ærede mondial...

Vedr. kabler i Snell højttalere - jeg er den MEGET tilfredse  indehaver af et sæt Snell C IV - hvor jeg en enkelt gang har været "inde i højttaleren" - og der er originalt fra fabrikken brugt Monster Cable. Og der er ikke "trixet" med dem - jeg er første ejer :-))) Herligt! Hvorlænge har du haft dem?

MVH

Mondial "Admiralen"

Og ja, du skal være velkommen i vores lille klub, thi vi mangler en med C modellen...

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Allan]

Så er der nyt "knægte"..........PeKo er lige kørt fra mig med mine kære baby´er OVC "HyyyyyyyyyyyyyyL", "hehe" har fået 2stk. NAD 216 THX til bunden og Onkyo M-508 til toppen, nyt er også Rotel RHA 10 pre-amp.

Så er der dømt strøm gutter.................Yeahhh Yeahhh......................der er bare fuld skrald på, de NAD styre bare bunden med jernhånd og med en silkeblød Onkyo til toppen, det er bare lykken, håber du blir glad for det OVC Permand ;-) tak for en hyggelig eftermiddag..............................

Kære AllonZO den III A Als ;)

Jo tak, det var en meget hyggelig og spændende eftermiddag på Als. Selvom de 200 x 2 KM satte sig præg i den dertil indrettede RØV, er det fedt at have delt Snelle lyd og råhygge med Kaptajnen.

Jeg må sige, at det er sirup for ørerne der nede i den anden ende af DK - Tysklands Odde... Efter at have slidt og slæbt det tunge grej ind i Kaptajnens stue, bev jeg placeret godt i sofaen, der står 112% i korrekt lytteposition! En ISKOLD pilsner kommer på bordet og så skete det! Kaptajnen rev en VINYL-DIMS ud af hylden og satte den på sin LINN skivesmækker, skruede op på kvart styrke og smilet bredte sig i sommerheden! Jeg kan ikke huske, hvornår jeg nogen sinde har hørt så sprød en lyd!! Og en bund! VUF-VUF, det var stort!

Tillykke til Kaptajnen med den nye spændende opsætning! Det er sgu verdensklasse!! Fordomme over for fx NAD eller Onkyo - brug ørerne, og det imellem dem!

HYG fra PeKo - sender senere indslag med OVC rør-grej og Snell B.

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Bosten Acoustics, der ejer Snell er blevet købt af D&M Holding (Denon & Marantz).

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=8111

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:
[QUOTE=Allan]

Kære AllonZO den III A Als ;)

Jo tak, det var en meget hyggelig og spændende eftermiddag på Als. Selvom de 200 x 2 KM satte sig præg i den dertil indrettede RØV, er det fedt at have delt Snelle lyd og råhygge med Kaptajnen af reserven.

Jeg må sige, at det er sirup for ørerne der nede i den anden ende af DK - Tysklands Odde... Efter at have slidt og slæbt det tunge grej ind i Kaptajnen af reservens stue, bev jeg placeret godt i sofaen, der står 112% i korrekt lytteposition! En ISKOLD pilsner kommer på bordet og så skete det! Kaptajnen af reserven rev en VINYL-DIMS ud af hylden og satte den på sin LINN skivesmækker, skruede op på kvart styrke og smilet bredte sig i sommerheden! Jeg kan ikke huske, hvornår jeg nogen sinde har hørt så sprød en lyd!! Og en bund! VUF-VUF, det var stort!

Tillykke til Kaptajnen af reserven med den nye spændende opsætning! Det er sgu verdensklasse!! Fordomme over for fx NAD eller Onkyo - brug ørerne, og det imellem dem!

HYG fra PeKo - sender senere indslag med OVC rør-grej og Snell B.

Glem IKKE, hvem der er Kaptajn/Admiral!

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Halløjtaler ærede Loge brødre.................

Er der stadig liv i jer ????????????????????

Eller hvad sker der her i logen, har Hr. Mondial søgt om optagelse Hr. Admiral ?  Vi skulle jo gerne være nogle stykker, hvornår har Hr. Admiralen lyst til at besøge Kaptajnen af Reserven her på det dejlige Als ??????

Mit Snelle grüssen

Don Alonso Von Snello

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:

Er der stadig liv i jer ???????????????????? Yessør!

Eller hvad sker der her i logen, har Hr. Mondial søgt om optagelse Hr. Admiral ?  Nej...
Vi skulle jo gerne være nogle stykker, hvornår har Hr. Admiralen lyst til at besøge Kaptajnen af Reserven her på det dejlige Als ??????
Yessør, du sætter datoen og jeg vil prøve at efterkomme denne request - gerne med overnatning!

Mit Snelle grüssen

Don Alonso Von Snello Admiral med 15" sub - hold på hat og briller...

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Allan skrev:

Er der stadig liv i jer ???????????????????? Yessør!

Eller hvad sker der her i logen, har Hr. Mondial søgt om optagelse Hr. Admiral ?  Nej...
Vi skulle jo gerne være nogle stykker, hvornår har Hr. Admiralen lyst til at besøge Kaptajnen af Reserven her på det dejlige Als ??????
Yessør, du sætter datoen og jeg vil prøve at efterkomme denne request - gerne med overnatning!  Jeg vil prøve at efterkomme Admiralens ønske

Mit Snelle grüssen

Don Alonso Von Snello Admiral med 15" sub - hold på hat og briller... Hva´ satan Hr. Admiral har De fået sub, how come ????

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:

Er der stadig liv i jer ???????????????????? Yessør! Om der er! Alt for meget

Yessør, du sætter datoen og jeg vil prøve at efterkomme denne request - gerne med overnatning!  Jeg vil prøve at efterkomme Admiralens ønske  Jeg vil gerne sove i køkkenet ved siden af køleskabet... er der morgenkomplet med til prisen?

Mit Snelle grüssen

Don Alonso Von Snello Admiral med 15" sub - hold på hat og briller... Hva´ satan Hr. Admiral har De fået sub, how come ???? Subbi-wooffi på et sæt AIII-i? Øøøhh, mangler Admiralen strøm?  hihihihiii....

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes