Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Snell-logen - formanden forlader skuden! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

He he....det vidste jeg nu godt....

Og jo tak.....nu må vi se hvad jeg finder på....???

Så er der 2 sæt B-Minor til salg, PeKo sælger jo også sine, han har jo fået et sæt Snell AIIIi.............

Til top Vis Allan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan

Stig Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Sker der noget på denne front, eller hur?.

Jeg driver nænsomt et sæt Snell E3, med et sæt Audio Innovations 2nd Audio(15watt push pull klasse A, 6B4G trioder, monoblokke).

Vil gerne opgradere HTerne grundet flytning til større lytterum.......tænker i Snellbaner igen.

* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
Til top Vis Stig Mogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig Mogensen

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Stig Mogensen skrev:

Sker der noget på denne front, eller hur?.

Jeg driver nænsomt et sæt Snell E3, med et sæt Audio Innovations 2nd Audio(15watt push pull klasse A, 6B4G trioder, monoblokke).

Vil gerne opgradere HTerne grundet flytning til større lytterum.......tænker i Snellbaner igen.

Ohøj og velkommen på skuden, det er måske et kommende medlem af Snell-logen.dk vi har her  .

Jo der sker da en del her i tråden, jeg bruger også selv rør til mine Snell, de er bare som skabt til rør...................

Hvis du vil opgradere til nogle større Snell, så er der da et par sæt B-Minor til salg her på HIFI4ALL, måske du skulle prøve at lytte på dem...................

Stig Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Et medlemsskab kommer helt an på hvilke optagelsesritualer man skal igennem, etc. Som navnet "loge" antyder, skal man vel også først anbefales af 2-3 allerede eksisterende medlemmer?

Har set B Minor sættet til salg.......de er jo skønne.....men det bliver næppe lige i denne omgang der bliver opgraderet, da jeg just er flyttet, og endnu ikke helt er på plads.

Resten af sættet er iøvrigt;

Pro-Ject RPM4 m/Tekni-fi K3 pick up.
Parasound cd/p 1000
Modificerede Tiny Tube RIAA og Tiny Tube forforstærker
Audio Innovations 2nd Audio 6B4G triode monoblokke
Snell E/3 med VM Acoustics stands.

Til top Vis Stig Mogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig Mogensen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Stig Mogensen skrev:
Et medlemsskab kommer helt an på hvilke optagelsesritualer man skal igennem, etc. Som navnet "loge" antyder, skal man vel også først anbefales af 2-3 allerede eksisterende medlemmer? hehe, nuvel...vi mangler jo en Snell E i klubben, så mon ikke at det kan lade sig gøre

Har set B Minor sættet til salg.......de er jo skønne.....men det bliver næppe lige i denne omgang der bliver opgraderet, da jeg just er flyttet, og endnu ikke helt er på plads.

Parasound cd/p 1000
Audio Innovations 2nd Audio 6B4G triode monoblokke Jeg er sikker på at disse amps elsker de Snell!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Stig Mogensen skrev:
Et medlemsskab kommer helt an på hvilke optagelsesritualer man skal igennem, etc. Som navnet "loge" antyder, skal man vel også først anbefales af 2-3 allerede eksisterende medlemmer?

Parasound cd/p 1000
Audio Innovations 2nd Audio 6B4G triode monoblokke

Næhh........det er som ikke så besværligt at blive optaget  det eneste det kræver er selvfølgelig at du har Snell og at du er glad for dem, længere er den ikke.

Lyder som om du har dig et ret fedt setup, men er de 15 watt nok til at puste liv i dine Snell................?

Mit setup kan du se i min underskrift, billeder kan du se her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5249&PN =3

Og lige lidt Off Topic, kan se i din underskrift at du er Linux bruger, det er jeg også, kører med SuSE 9.2, hvad bruger du ?

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Stig Mogensen skrev:
Et medlemsskab kommer helt an på hvilke optagelsesritualer man skal igennem, etc. Som navnet "loge" antyder, skal man vel også først anbefales af 2-3 allerede eksisterende medlemmer? hehe, nuvel...vi mangler jo en Snell E i klubben, så mon ikke at det kan lade sig gøre

Parasound cd/p 1000
Audio Innovations 2nd Audio 6B4G triode monoblokke Jeg er sikker på at disse amps elsker de Snell!

Ohøj Hr. Kaptajn, ja lad os endelig få en Snell E med i klubben, men hvis dumbo får solgt sine B-Minor så mangler vi jo også sådan et sæt

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

P.s.: Kan se Kaptajnen drømmer om rør, hvad med noget Audio Research, det er da noget med nogle watt bag ved

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Ja, nu ser opstillingen således ud:

• Kaptajnen (ppp_dk, Snell A3i)
  • 1. Styrmand (PeKo, Snell A3i)
  • 2. Styrmand (Allan, Snell B)
  • 3. Styrmand (Dumbo, Snell B minor) - så længe han har dem... 
  • 1. Letmatros (Stig Mogensen, Snell E3) - på 3 mdrs prøve

Kaptajnen

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej alle og OHØJ Kaptajn!

Jeg takker mange gange for udnævnelsen! Jeg skal gøre alt jeg kan for at leve op til de stillede krav

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:

Hej alle og OHØJ Kaptajn!

Jeg takker mange gange for udnævnelsen! Jeg skal gøre alt jeg kan for at leve op til de stillede krav  Det kan du da, bare du ikke sælger dine AIIIi

Stig Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

En udnævnelse til letmatros, på 3 måneders "probation"?

"Permisson to come onboard?"

Jeg kan tilføje at mine 2nd Audios matcher E3erne helt fantastisk. Komboen spiller medlevende, dynamisk og homogent, med masser af fylde i bunden og luft i toppen, uden at virke presset. Dog er lyden "tyndere" i mit nye lytterum(ca 25kvm med skråvægge) ifht. mit gamle lytterum(17kvm). Før jeg fik rørtrin, drev jeg Snell 'erne  med en Threshold s/300......det eneste den kunne gøre bedre end AAerne, var symfoniorkestre og tung techno.......genrer der alligevel ikke lyttes mest på herhjemme. Klassikere som feks. "Jazz at the pawnshop"(på vinyl) gengives med absolut største underholdningsværdi.....og selvom jeg kan høre at sættet farver lyden, så bliver lyden farvet på den fede måde.........det SKAL være underholdende at lytte IMHO.

Ang: Linux, kører jeg Gentoo m/2.6.11 kernel, og KDE 3.3.2. Alt er kompilet op fra bunden

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Stig Mogensen skrev:

"Permisson to come onboard?" "Permission Granted" eller tilladelse givet kan vi vist godt sige

Jeg kan tilføje at mine 2nd Audios matcher E3erne helt fantastisk. Komboen spiller medlevende, dynamisk og homogent, med masser af fylde i bunden og luft i toppen, uden at virke presset. Dog er lyden "tyndere" i mit nye lytterum(ca 25kvm med skråvægge) ifht. mit gamle lytterum(17kvm). Før jeg fik rørtrin, drev jeg Snell 'erne  med en Threshold s/300......det eneste den kunne gøre bedre end AAerne, var symfoniorkestre og tung techno.......genrer der alligevel ikke lyttes mest på herhjemme. Klassikere som feks. "Jazz at the pawnshop"(på vinyl) gengives med absolut største underholdningsværdi.....og selvom jeg kan høre at sættet farver lyden, så bliver lyden farvet på den fede måde.........det SKAL være underholdende at lytte IMHO. Det er jo lige mit motto, fodstamp og live feeling

Ang: Linux, kører jeg Gentoo m/2.6.11 kernel, og KDE 3.3.2. Alt er kompilet op fra bunden Fedt at se en der bruger KDE, de mest jeg kender bruger Gnome, hvis du ikke i forvejen kender denne HP www.linuxin.dk så tag et kig på den...Det er en af mine venner der har lavet den.............

Stig Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:
Stig Mogensen skrev:

"Permisson to come onboard?" "Permission Granted" eller tilladelse givet kan vi vist godt sige

Jeg kan tilføje at mine 2nd Audios matcher E3erne helt fantastisk. Komboen spiller medlevende, dynamisk og homogent, med masser af fylde i bunden og luft i toppen, uden at virke presset. Dog er lyden "tyndere" i mit nye lytterum(ca 25kvm med skråvægge) ifht. mit gamle lytterum(17kvm). Før jeg fik rørtrin, drev jeg Snell 'erne  med en Threshold s/300......det eneste den kunne gøre bedre end AAerne, var symfoniorkestre og tung techno.......genrer der alligevel ikke lyttes mest på herhjemme. Klassikere som feks. "Jazz at the pawnshop"(på vinyl) gengives med absolut største underholdningsværdi.....og selvom jeg kan høre at sættet farver lyden, så bliver lyden farvet på den fede måde.........det SKAL være underholdende at lytte IMHO. Det er jo lige mit motto, fodstamp og live feeling

Jeps. Og med en god single malt i glasset, ønsker man at aftenen varer ved

I min nye lejlighed, er gulvet noget værre blødt vakkelvornet skidt. Så så længe at anlægget ikke er røget op på væggen på feks en VM Acoustics S3 Rack må jeg holde inde med tramp.....men luftguitar og lufttrommer går fint.

Ang: Linux, kører jeg Gentoo m/2.6.11 kernel, og KDE 3.3.2. Alt er kompilet op fra bunden Fedt at se en der bruger KDE, de mest jeg kender bruger Gnome, hvis du ikke i forvejen kender denne HP www.linuxin.dk så tag et kig på den...Det er en af mine venner der har lavet den..........

Tak for tippet...kender godt siden. Er ofte skribent der også.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Stig Mogensen skrev:
Allan skrev:
Stig Mogensen skrev:

Jeps. Og med en god single malt i glasset, ønsker man at aftenen varer ved

I min nye lejlighed, er gulvet noget værre blødt vakkelvornet skidt. Så så længe at anlægget ikke er røget op på væggen på feks en VM Acoustics S3 Rack må jeg holde inde med tramp.....men luftguitar og lufttrommer går fint.

Ang: Linux, kører jeg Gentoo m/2.6.11 kernel, og KDE 3.3.2. Alt er kompilet op fra bunden Fedt at se en der bruger KDE, de mest jeg kender bruger Gnome, hvis du ikke i forvejen kender denne HP www.linuxin.dk så tag et kig på den...Det er en af mine venner der har lavet den..........

Tak for tippet...kender godt siden. Er ofte skribent der også.
Er der ved at være basis for en "linux loge", selv om jeg ikke ved hvordan det stiller sig med "loger" og "open source"

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hej Kaptajn - alias PPP

Ohøj på dæk!

Jeg håber ikke dine aspiranter skal igennem de samme rituelle prøver som jeg mindes Søværnet afholdt på Grønland for deres nye "medlemmer" sidst i 90erne! 

Men jeg kan da se at skuden er kommet rigtig godt i vandet og kursen er sat mod nye spændende mål og oplevelser - sådan.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej Kaptajn - alias PPP - Ohøj din gamle ræv, Hans "Sonus" Faber...

Ohøj på dæk!

Jeg håber ikke dine aspiranter skal igennem de samme rituelle prøver som jeg mindes Søværnet afholdt på Grønland for deres nye "medlemmer" sidst i 90erne! 

Bare rolig, du er stadig velkommen til et lyttemøde på trods af at du "kun" har et par Sonus Faber Guarneri...

Men jeg kan da se at skuden er kommet rigtig godt i vandet og kursen er sat mod nye spændende mål og oplevelser - sådan.

Ja, vi er da ved at være et par stykker nu...

Hvornår klubben mødes og under hvilke former er ikke aftalt, idet der stadig ikke er afholdt en stiftende generalforsamling - det eneste jeg kan love er at det IKKE bliver kedeligt, for Snell ejere er vel nærmest kendt for at være livsnydere i en vis grad...

Jeg har faktisk været tæt på at opgive de Snell A3i, idet de er lidt svære at drive samt mit ønske til lyd, som nærmest kan beskrives som:

• Hygge/underholdning
  • Aura
  • Kontrolleret bulder (JBL)

Jeg har været tæt på dette med en integreret Opera Reference 880 med 4 stk 6550 i hver kanal, men blev lidt presset kl 10 (på volumen og IKKE om formiddagen)...

Kursen af skuden er sat mod en rørforstærker, når økonomien tillader...

I mellemtiden skal der bare prøves en masse af...

mvh, Stewart

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Vandalisme   ødelægge et par SNELL E II kabinetter   

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=38872

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

Vandalisme   ødelægge et par SNELL E II kabinetter   

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=38872

Ja han skulle indberettes skulle han, Kaptajnen burde straks kalde den Dæksdreng til orden

Stig Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

En kølhaling er på sin plads her?......

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes